Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Xander32

... ik mag over een half uurtje m'n roetbak al aanslingeren;
2 uur rijtijd naar Huize Wim. Maar dat is het tot op heden altijd waard gebleken! Zin in.

Wel enigzins jammer dat ik snipverkouden ben, m'n oren half dichtzitten. Maar dat de set goed klinkt heb ik al meerdere keren mogen ervaren, het is mij vooral ook te doen om het weerzien van W&A.


Quote from: Maro on October 22, 2016, 07:42:28
Vandaag 2 forumgenoten op bezoek. Lekker een middagje luisteren en ik vermoed veel bijkletsen. Ben benieuwd wat de heren van de set vinden. Ik ben er iig volmaakt gelukkig mee.  :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Was weer super gezellig jongens, bedankt voor de gezelligheid en tot in begin 2017  :pompom:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Wim &B. bedankt voor jullie gastvrijheid. Leuk om jullie en Andre weer gezien en gesproken te hebben. Het is een gemeenschappelijke hobby welke ons verbindt, echter verdwijnt die steeds meer naar de achtergrond tijdens een weerzien en dat ervaar ik zeker niet als een verarming.

Tot een volgend weerzien :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

drees62

Quote from: Xander32 on October 22, 2016, 20:16:32
Wim &B. bedankt voor jullie gastvrijheid. Leuk om jullie en Andre weer gezien en gesproken te hebben. Het is een gemeenschappelijke hobby welke ons verbindt, echter verdwijnt die steeds meer naar de achtergrond tijdens een weerzien en dat ervaar ik zeker niet als een verarming.

Tot een volgend weerzien :thumbs-up:.

Blijft een van de leukste dingen, de personen ontmoeten achter onze gezamenlijke passie. Bedankt Wim & Barbara voor de gastvrije ontvangst!
De set van Wim blijft een natte droom. Voor velen van ons onbereikbaar maar Wim heeft 'm staan.

Succes met jullie bouwplannen en tot begin 2017 in Enschede!

Xander32

#3204
... de set van Wim klonk voorheen al heel homogeen en dat is alleen maar verbeterd met de tweede JL. Dit is een set die heel gemakkelijk, natuurlijk speelt en waarop ook goede muziek van een mindere opnamekwaliteit, ongeacht welk genre, ongeacht op welk volume, jou laat genieten. Uren achtereen zonder een spoortje luistermoeheid. Dat ben ik nog maar weinig tegen gekomen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martijnst1990

60m2 HT.. wauw  ;D Wat moeten de kaartjes gaan kosten?  :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Maro

Quote from: Martijn90 on October 24, 2016, 11:20:57
60m2 HT.. wauw  ;D Wat moeten de kaartjes gaan kosten?  :P

Haha, ja die maten zijn mogelijk maar heb het er gisteren nog weer met de vrouw over gesproken en denken dat dat iets teveel van het goede gaat worden dus gaan we waarschijnlijk er een logeerkamer bij bouwen. De HT ruimte zit dan nog op een 35m dus ruim voldoende en hoef dan ook geen PA te kopen om de ruimte te vullen.  :D Kan nog alle kanten op maar een mooie ruimte gaat er hoe dan ook komen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Martijnst1990

Quote from: Maro on October 24, 2016, 11:26:54
Haha, ja die maten zijn mogelijk maar heb het er gisteren nog weer met de vrouw over gesproken en denken dat dat iets teveel van het goede gaat worden dus gaan we waarschijnlijk er een logeerkamer bij bouwen. De HT ruimte zit dan nog op een 35m dus ruim voldoende en hoef dan ook geen PA te kopen om de ruimte te vullen.  :D Kan nog alle kanten op maar een mooie ruimte gaat er hoe dan ook komen.
Snap jullie keuze, 35m2 lijkt mij ook meer dan voldoende ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Staaled

Quote from: Maro on October 24, 2016, 11:26:54
Haha, ja die maten zijn mogelijk maar heb het er gisteren nog weer met de vrouw over gesproken en denken dat dat iets teveel van het goede gaat worden dus gaan we waarschijnlijk er een logeerkamer bij bouwen. De HT ruimte zit dan nog op een 35m dus ruim voldoende en hoef dan ook geen PA te kopen om de ruimte te vullen.  :D Kan nog alle kanten op maar een mooie ruimte gaat er hoe dan ook komen.
Hmmm, ik had al wat in gedachten voor je. ;)

Op 35 zal je huidige set wel beter tot zijn recht komen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Maro

#3209
Vandaag wat wezen oriënteren voor speakers in de nog te bouwen HT ruimte. Zit heel sterk aan In-Wall te denken en kwam bij mijn dealer op Paradigm SIG-LCR 5 voor de fronts en center. Ook om deze dan achter het scherm te monteren want daar ook gaat mijn voorkeur naar uit. Geen enkele speaker in het zicht maar wel een overdonderende ervaring is het uitgangspunt. Leerzame dag en de plannen worden steeds duidelijker. Waarschijnlijk gaat er dan ook een Anthem suround pre/pro/EV set komen maar dat is weer een stapje verder.

http://www.paradigm.com/products-current/type=inwall/model=sig-lcr-5-v3/page=overview
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -


Maro

Quote from: morca on November  5, 2016, 18:40:25
Ik vraag me af wat voor subs je er gaat plaatsen.
Of ga je de dualset weer splitten  ;D

De JL's gaan in de HT ruimte natuurlijk wat dacht jij dan?  :devil:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Staaled

Quote from: Maro on November  5, 2016, 18:31:00
Vandaag wat wezen oriënteren voor speakers in de nog te bouwen HT ruimte. Zit heel sterk aan In-Wall te denken en kwam bij mijn dealer op Paradigm SIG-LCR 5 voor de fronts en center. Ook om deze dan achter het scherm te monteren want daar ook gaat mijn voorkeur naar uit. Geen enkele speaker in het zicht maar wel een overdonderende ervaring is het uitgangspunt. Leerzame dag en de plannen worden steeds duidelijker. Waarschijnlijk gaat er dan ook een Anthem suround pre/pro/EV set komen maar dat is weer een stapje verder.

http://www.paradigm.com/products-current/type=inwall/model=sig-lcr-5-v3/page=overview
Wat zijn de prijzen ?

Mag ook per PM.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)


rovinggecko

#3214
Quote from: Maro on November  5, 2016, 18:31:00
Vandaag wat wezen oriënteren voor speakers in de nog te bouwen HT ruimte. Zit heel sterk aan In-Wall te denken en kwam bij mijn dealer op Paradigm SIG-LCR 5 voor de fronts en center. Ook om deze dan achter het scherm te monteren want daar ook gaat mijn voorkeur naar uit. Geen enkele speaker in het zicht maar wel een overdonderende ervaring is het uitgangspunt.
Vind ik wel een mooi princiepe.

Enige nadeel is dat het dan wel erg lastig is om nog eens te upgraden cq wisselen.

Oh, Meridian heeft natuurlijk ook in walls  :angel:
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Raymond187

JBl synthesis toch ook?

Maro

#3216
Quote from: Staaled on November  5, 2016, 18:46:20
Wat zijn de prijzen ?

Mag ook per PM.

Deze van mijn link zitten op ongeveer €1350,- p/s. Valt me mee iig 

Quote from: rovinggecko on November  5, 2016, 19:18:51
Vind ik wel een mooi princiepe.

Enige nadeel is dat het dan wel erg lastig is om nog eens te upgraden cq wisselen.

Oh, Meridian heeft natuurlijk ook in walls  :angel:


Veel merken hebben in wall's, mijn dealer doet ook B&W en Dynaudio maar voor nu spreekt Paradigm me het meest aan. Probleem met dit soort dingen is dat je niet even kan gaan luisteren. Je moet vooral op je gevoel en portemonnee afgaan... :D

Dat 'niet meer up te graden' aspect spreekt me juist erg aan. Moet natuurlijk wel in een keer goed zijn maar ik heb de tijd nog om me goed voor te bereiden.


Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

flakkees

mmm. andere prijsklasse maar als liefhebber moet ik toch even vermelden dat klipsch ook hele mooie in wall luidsprekers maakt
http://www.klipsch.com/in-wall-speakers
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Xander32

Ls kopen enkel op het gevoel; tricky Wim. Wat als je ze er in hebt zitten en het gaat tegen vallen? Heb je uberhaupt al eens een opstelling met enkel in-wall's beluisterd?

Hoe verhouden deze zich t.o.v. de traditionele ls m.b.t. het eindresultaat? Afstraalgedrag, tonaliteit, dynamiek, frequentiebereik, ..., ...?


Quote from: Maro on November  5, 2016, 19:42:37
Deze van mijn link zitten op ongeveer €1350,- p/s. Valt me mee iig 


Veel merken hebben in wall's, mijn dealer doet ook B&W en Dynaudio maar voor nu spreekt Paradigm me het meest aan. Probleem met dit soort dingen is dat je niet even kan gaan luisteren. Je moet vooral op je gevoel en portemonnee afgaan... :D

Dat 'niet meer up te graden' aspect spreekt me juist erg aan. Moet natuurlijk wel in een keer goed zijn maar ik heb de tijd nog om me goed voor te bereiden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Quote from: Xander32 on November  6, 2016, 07:01:07
Ls kopen enkel op het gevoel; tricky Wim. Wat als je ze er in hebt zitten en het gaat tegen vallen? Heb je uberhaupt al eens een opstelling met enkel in-wall's beluisterd?

Hoe verhouden deze zich t.o.v. de traditionele ls m.b.t. het eindresultaat? Afstraalgedrag, tonaliteit, dynamiek, frequentiebereik, ..., ...?

Klopt helemaal Robert maar zoals gezegd, waar en hoe test je in wall speakers? Vandaar ook dat ik me er in dit vroege stadium al wat in ben gaan verdiepen. Mijn dealer is bezig met de bouw van hun eigen demo HT en daar bouwen ze ook Paradigm in. Dit voorjaar moet dat operationeel zijn dus dan kan ik iig Paradigm in wall beluisteren. Dat het in wall moet gaan worden is voor mij wel zeker. Een HT ruimte met een 11tal zichtbare speakers is een no go. Veel te druk. Vooral de front speakers (L,R&C) achter het projectiescherm lijkt mij de ideale oplossing.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

martien

Quote from: Maro on November  6, 2016, 07:09:02
Vooral de front speakers (L,R&C) achter het projectiescherm lijkt mij de ideale oplossing.

Ik denk dat ik dat ook zou doen als ik de keuze zou hebben.
Goede keuze! Lekker rustig kwa looks en ik denk de best mogelijke prestaties.

Xander32

#3221
Betreft een strakke afwerking kan ik er mij alles bij voorstellen, maar m'n zwager heeft zo'n set-up met JBL pro line en ik ben verre van overtuigd. Vergeet niet jouw eigen referentiekader welke je hebt opgebouwd. In Jip&Janneke taal; je bent in de loop der jaren behoorlijk verwend geworden ;D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Quote from: Xander32 on November  6, 2016, 07:23:53
Betreft een strakke afwerking kan ik er mij alles bij voorstellen, maar m'n zwager heeft zo'n set-up met JBL pro line en ik ben verre van overtuigd. Vergeet niet jouw eigen referentiekader welke je hebt opgebouwd. In Jip&Janneke taal; je bent in de loop der jaren behoorlijk verwend geworden ;D.


....een gewaarschuwd mens telt voor twee. :D Ik ga niet over 1 nacht ijs, dit is slechts stap 1. Wel wil ik het liefst met mijn dealer (AA in Vries) de HT ruimte inrichten. Niet omdat zij per definitie de beste zullen zijn maar het werkt wel zo makkelijk een dealer naast je deur dan een dealer aan de andere kant van het land. Er is genoeg ervaring en expertise in Vries dus dat gaat vast goed komen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Omdat de woning te koop komt/staat heb ik de set wat afgebouwd zodat eventuele kijkers niet schrikken van de vele speakers, subs en beamer ed :devil:. Lekker de MD1 op front gezet aangevuld met 1 JL en ik moet zeggen dat het erg aangenaam klinkt. Er zijn momenten waarop ik me afvraag waarom ik zo graag 7.1 oid wil...dit is ook met film zeer goed te doen.

Laat de koper maar komen, heb erg veel zin in de verbouwing van de boerderij... ::)

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Och, wat een ukkies  ;D.
Voor menigeen is dit al een droomset.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT