Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Marino

Is ook wel zo, de rust is heerlijk maar voor een bepaalde tijd.
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Maro

Quote from: Marino on May  9, 2016, 23:16:21
Is ook wel zo, de rust is heerlijk maar voor een bepaalde tijd.

Daar heb ik dan weer de kamer set voor.  :devil:  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Vandaag 'mag' ik voor een training naar Delft, heerlijk langs Rotterdam op, langs de Maasvlakte; verschrikkelijk. Zal blij zijn als ik vanaaf weer het dorp in rij. Ik herken in grote mate hetgeen Wim schrijft betreft de rust. Ben geen stadsmens  :nowink:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

BJF

Ik heb zo'n beetje mijn hele leven in de stad gewoond, de laatste 10 jaar in de binnenstad. Fantastisch.
We zijn kort geleden verhuisd naar een dorp, een jaren zestigwijk met veel groen en ruimte.
Óók fantastisch.
;)
NAD M10 V2
Elac FS247

morca

Ik woon in een dorp,zou voor geen geld in de stad willen wonen.
2 min fietsen en ik rijd het bos in of tussen de weilanden waar ik geboren ben.

Xander32

Gelukkig weer terug; wat een drama die randstad, meer dan 2 uur over amper 100km gedaan. Verschrikkelijk, snap niet dat mensen dat iedere werkdag willen, ik zou er iig. doodongelukkig van worden :unhappy:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

 :D

Laat dit nu geen Randstad-bash topic worden heh.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

 :nowink:

Er zijn gewoonweg echte stadsmensen en echte dorpsmensen, ik behoor iig. niet tot die eerste groep. De stad is leuk voor een dagje of avond (stappen), maar dan ben ik het al snel zat. Daarentegen zal een stadsmens waarschijnlijk doodongelukkig worden in een dorp.



Quote from: Maro on May 10, 2016, 20:36:18
:D

Laat dit nu geen Randstad-bash topic worden heh.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

M'n leven lang al een stadjer. En van m'n leven al 40 jaar in dezelfde wijk. Van m'n huis 5 minuten fietsen en ik zit in de weilanden en recreatie gebied. Fiets ik de andere kant op dan zit ik in 20 minuten in de binnenstad. Heerlijk!

Kans is groot dat ik ook ga verhuizen naar een dorp, maar ben bang dat ik in de toekomst doodongelukkig zal gaan worden.

Sailor Jan

Jaloers!!!!! Wat een mooie buitenset en een mooi uitzicht!!!

Je woont erg mooi!!

Ik ben om meerdere redenen gebonden aan de Randstad, maar anders zou ik ook in die regio wonen.
Wees lief voor jezelf

pvd_66

#2985
Quote from: Maro on May  8, 2016, 23:34:29
Luisterend naar deze set doet me vaak weer afvragen waarom ik ook al weer duizenden €'s in de kamer set heb geïnvesteerd. Zeker daar klinkt het beter maar of ik daar nu meer van muziek geniet?

Hahaha ja soms moet je gewoon niet teveel nadenken .... [emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Maro

Speel al een tijdje met de gedachten om er een tweede JL bij te kopen. Probleem is echter dat ik die maar op 1 plek kwijt kan en dat is naast de rechter speaker. Ik heb in het verleden daar mijn huidige JL ook al eens geplaatst maar door het gemis aan corner gain moest hij 3/4 open gezet worden en nog had ik lang niet de slam als waar hij nu staat (naast de linker speaker in een hoek). Vraagje aan de kenners is dus of het überhaupt zin heeft om er een 2e sub bij te kopen als dat de enigste plek is waar ik hem kan/wil plaatsen.

Foto van de situatie.

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Staaled

Quote from: Maro on August 18, 2016, 16:54:25
Speel al een tijdje met de gedachten om er een tweede JL bij te kopen. Probleem is echter dat ik die maar op 1 plek kwijt kan en dat is naast de rechter speaker. Ik heb in het verleden daar mijn huidige JL ook al eens geplaatst maar door het gemis aan corner gain moest hij 3/4 open gezet worden en nog had ik lang niet de slam als waar hij nu staat (naast de linker speaker in een hoek). Vraagje aan de kenners is dus of het überhaupt zin heeft om er een 2e sub bij te kopen als dat de enigste plek is waar ik hem kan/wil plaatsen.

Foto van de situatie.


Op die positie klinkt een sub in een ruimte iha het meest gelijkmatig.

Heb je metingen hoek en midden?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Maro

Quote from: Staaled on August 18, 2016, 17:06:34
Op die positie klinkt een sub in een ruimte iha het meest gelijkmatig.

Heb je metingen hoek en midden?

Nee heb geen metingen, enige DSP die ik toepas is de interne DSP van JL.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

morca

Midden op de muur geeft vaak een nare nasale plaatsbare middenbas door gebrek aan cornergain.
Maar dat gaf je zelf al aan

Daarom heb ik ze op elkaar staan,ik had er eerst ook 1 mid op de muur staan.
Maar dat is ook omdat die hoek zo vol staat ,eerst stonden ze naast elkaar dat is beter imo.
Ik zeg doen,naast elkaar is zeker nog wel een aanvulling .
Ik ervaar het als zeer prettig,nog meer controle en detail.

Maro

Je bedoeld de twee subs naast-elkaar links in de hoek? Lijkt me voor mij geen optie. Het doel is niet meer laag maar in stereo een nog betere spreiding. Moet nu al mijn best doen om de sub te lokaliseren maar zou dat graag nog mooier hebben. Het hoeft niet te pompen als het maar subtiel iets toevoegd. Kan de twee JL's als 1 sub laten meten toch? Daar lijkt me wel winst te behalen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

morca

Spreiding door de hele ruimte bedoel je ,om meer plekken je bas beter?

Ik had er wel baad bij iig ,niet alleen met film om meer druk te creëren,
Maar ook bij muziek als ze subtiel spelen klinkt het beter.
Alles klinkt wat soepeler/met meer gemak.

Xander32

Bruut  :headbanging:


Quote from: Maro on August 18, 2016, 16:54:25
Speel al een tijdje met de gedachten om er een tweede JL bij te kopen.


Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Je heb ruimte zat joh, daar is vast wel ergens wat te regelen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Quote from: Xander32 on August 18, 2016, 20:08:14
Je heb ruimte zat joh, daar is vast wel ergens wat te regelen.

Jawel maar wil hem niet ergens midden in de kamer hebben staan natuurlijk. Ook niet naast de bank ofzo. Het is ook niet dat het me nu niet naar mijn zin is maar gewoon eens kijken waar nog verbeter puntjes liggen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Begrijp ik, het is wel de huiskamer waar een heel gezin moet kunnen verblijven.

Quote from: Maro on August 18, 2016, 20:15:30
Jawel maar wil hem niet ergens midden in de kamer hebben staan natuurlijk. Ook niet naast de bank ofzo. Het is ook niet dat het me nu niet naar mijn zin is maar gewoon eens kijken waar nog verbeter puntjes liggen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

morca

Quote from: Xander32 on August 18, 2016, 20:08:14
Je heb ruimte zat joh, daar is vast wel ergens wat te regelen.
Grote kamer wil niet zeggen dat je hem ook helemaal in een andere hoek kan corneren.
Dat pakt niet altijd goed uit als hij tever van je luisterplek staat.
Dan geeft hij weinig tot geen verbetering op je luisterplek.

Ik heb hier ook getest,multi sub plaatsing is niet altijd zaligmakend.
Het ligt een beetje aan je kamer,en waar jij zit in die kamer tov de hele set in de ruimte.

Maro

Blijft lastig dus om op voorhand er iets over te kunnen zeggen. Struikelblok is dat ik het niet 'even' kan uitproberen en dus is zo'n sub op de gok kopen misschien niet zo slim. Scherp inkopen om evt niet met een groot verlies te blijven zitten mocht het tegenvallen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

yorkie13

Een 2de gelijke subwoofer gaat echt veel brengen.
Betere spreiding en meer druk in het laag.