Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Roksan

Erg mooi geworden.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

rovinggecko

Quote from: Maro on June  6, 2015, 15:49:36
Dank je Bas, ik kan altijd nog wisselen maar was na al die tijd die enorme center beu en met straks alleen de 861 in het zicht krijgt alles wat rust.

Dank je Robert, wij verwachten dat het doek straks veel rust gaat brengen. Hou wel van een mooie set maar inmiddels mag wmb de boel wel uit het zicht staan. we gaan het meemaken. Speakerdoek is besteld dus volgende week hopelijk meer.
Begrijp ik helemaal Wim. Bij mij staat eea tegenwoordig ook uit het zicht en dat bevalt prima. Lekker het speakerdoek er op doen.
Wel een tip mijnerzijds, als het doek wit is dan is je witte frame prima. Als je voor zwart doek gaat, dan moet je het frame wel eerst zwart maken, anders zie je het er doorheen.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

Quote from: Roksan on June  7, 2015, 10:20:21
Erg mooi geworden.

Bedankt!

Quote from: rovinggecko on June  7, 2015, 10:41:48
Begrijp ik helemaal Wim. Bij mij staat eea tegenwoordig ook uit het zicht en dat bevalt prima. Lekker het speakerdoek er op doen.
Wel een tip mijnerzijds, als het doek wit is dan is je witte frame prima. Als je voor zwart doek gaat, dan moet je het frame wel eerst zwart maken, anders zie je het er doorheen.

Klopt, had ik me inmiddels ook gerealiseerd.  :o  :-X  Speakerdoek is reeds besteld en dat maken we er eerst maar gewoon overheen, bevalt het idd niet dan moet het frame maar weer even terug naar de spuiter. Wil het nu wel goed en mooi hebben natuurlijk.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rovinggecko

Ik zie het hier op mijn frame ook en dat is houtkleurig onder het zwarte doek en maar een dun randje. Niet vervelend genoeg om gelijk actie te ondernemen, maar net niet helemaal af. Ik zag het pas nadat ik eea vast geniet had  >:(
Je kan misschien ook een smal strookje zwart vilt oid overwegen en dat over de witte voorkant doen.
Of gewoon wit speakerdoek bestellen (maar vraag me wel af hoe mooi dat is, want zal niet echt wit zijn met een donker gat er achter.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Alex Groningen

Quote from: Maro on June  6, 2015, 14:01:57
Meubel is (bijna) klaar, alleen moet er nog het speakerdoek over het frame worden gespannen. Op de eerste foto is het meubel met kaal frame te zien. Ben erg blij met het werkelijk fantastische resultaat.









Ontzettend mooi meubel, Wim. Knap werk. Staat erg mooi met deze top componenten.

diceman

Mooi meubel je ziet het vakwerk. Zwarte componenten springer er gelijk uit zo 8)

Maro

#2756
Quote from: rovinggecko on June  7, 2015, 11:13:54
Ik zie het hier op mijn frame ook en dat is houtkleurig onder het zwarte doek en maar een dun randje. Niet vervelend genoeg om gelijk actie te ondernemen, maar net niet helemaal af. Ik zag het pas nadat ik eea vast geniet had  >:(
Je kan misschien ook een smal strookje zwart vilt oid overwegen en dat over de witte voorkant doen.
Of gewoon wit speakerdoek bestellen (maar vraag me wel af hoe mooi dat is, want zal niet echt wit zijn met een donker gat er achter.

Nee, gaat geen wit speakerdoek worden, die is binnen no time grijs.  :D Dikke herdershond die er nat een keer tegenaan gaat staan, twee kinderen die niet altijd even voorzichtig zijn.  :devil:

Quote from: Alex Groningen on June  7, 2015, 19:29:26
Ontzettend mooi meubel, Wim. Knap werk. Staat erg mooi met deze top componenten.


Thanks Alex, en de Ushers blijven maar staan heh. :thumbs-up: Nu al meer dan 4 jaar een vaste waarde in mijn set. Zou zeggen mijn beste koop ooit. Wil heeeel soms wel eens aan wat anders denken maar ben bang dat het lang zoeken wordt en heel veel geld gaat kosten om hier over heen te gaan. Misschien niet ieders smaak en het zal puur audiofiel bekeken wel niet de beste speaker zijn maar naar mijn smaak heb ik nog maar zeer weinig speakers gehoord die mij meer aanspraken.

Quote from: diceman on June  7, 2015, 20:57:59
Mooi meubel je ziet het vakwerk. Zwarte componenten springer er gelijk uit zo 8)

Dank je Diceman, ben ook blij dat we voor wit hebben gekozen.  :thumbs-up:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Cobraatje

Zeer mooi meubel, dat ziet er uit als vakwerk.

Nog een 2e JL sub erbij, eventueel akoestisch wat aanpassingen en klaar is Wim ;).



larsonator

Quote from: Cobraatje on June  8, 2015, 10:13:08
Nog een 2e JL sub erbij, eventueel akoestisch wat aanpassingen en klaar is Wim ;).
En is Wim klaar, komt er weer een ander Wim wijsmaken dat ie nog iets moet doen/halen. Ben jij al klaar?1?

Cobraatje

#2759
Voor het veroorzaken van upgradekriebels heeft Wim niemand nodig, doet ie zelf wel :D.
Wat is er ook mis met veranderen/upgraden(?) als je het geld ervoor hebt en leuk vindt om te doen.

Een 2e JL sub is iets wat Wim zelf graag wil en hij heeft onlangs bij mij gehoord wat voor toegevoegde waarde in mijn ruimte een 2e sub geeft met stereo.

Ik ben klaar.
Bijna helaas, veranderen en op zoek naar wat nieuws heeft ook zijn charme.
Wat ik nu heb staan, ben ik zeer tevreden mee.
Ik heb veel versterkers afgelopen jaar thuis beluisterd en vergeleken en ben erachter gekomen dat de verschillen tussen goede versterkers in mijn ruimte helemaal niet zo groot/zeer klein zijn. Zo lang je maar niet weet naar welke versterker je luistert.


larsonator

Quote from: Cobraatje on June  8, 2015, 11:14:04
Ik ben klaar.
Bijna helaas, veranderen en op zoek naar wat nieuws heeft ook zijn charme.
Wat ik nu heb staan, ben ik zeer tevreden mee.
Ik heb veel versterkers afgelopen jaar thuis beluisterd en vergeleken en ben erachter gekomen dat de verschillen tussen goede versterkers in mijn ruimte helemaal niet zo groot/zeer klein zijn. Zo lang je maar niet weet naar welke versterker je luistert.
Mooi verwoord :)
het woord tevreden is iets belangrijks, dat is de eerste stap naar geluk

Maro

Quote from: Cobraatje on June  8, 2015, 10:13:08
Zeer mooi meubel, dat ziet er uit als vakwerk.

Nog een 2e JL sub erbij, eventueel akoestisch wat aanpassingen en klaar is Wim ;).

Dank je Marcel. Een tweede JL  :-\...ik loop er al een tijd mee rond maar ik weet niet of het beter gaat worden. Ik heb de sub onlangs eens als test aan de rechter kant van het meubel geplaatst en daar moest de gain richting de 80% (nu staat hij op 25%) om er nog enigszins druk uit te krijgen. Veel andere plaatsing mogelijkheden heb ik ook niet dus heb ik mijn vraagtekens of dit de investering waart zal blijken.

Quote from: larsonator on June  8, 2015, 10:39:01
En is Wim klaar, komt er weer een ander Wim wijsmaken dat ie nog iets moet doen/halen. Ben jij al klaar?1?

Ben nooit klaar. :D. Een HDMI switch (Meridian HD621) en een nieuw scherm staan sowieso nog in de planning en dan valt er aan bekabeling nog wel het een en ander te verbeteren, maar kwa apparatuur ben ik voorlopig wel klaar idd. 
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

#2762
Meubel klaar [emoji106][emoji106]  Frame moet dus wel nog zwart gespoten worden. Klusje voor later. Vandaag eerst mijn dochters 11de verjaardag vieren.  :pompom:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Marino

Oeee dat ziet er schitterend uit! Gefeliciteerd met je dochter!
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Maro

Bedankt Marino 👍 ook namens mijn dochter.  ;D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rovinggecko

2x felicitaties dus.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

zoldar

Mooi en lekker clean zo.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Xander32

Erg fraai zo Wim, goed uitgekozen :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Jumping Jack

Dat ziet er erg goed uit zeg! En proficiat  :pompom:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

JoWa

Ik weet nog goed waar je een jaar of zes geleden stond met je set en hoe je het nu voor elkaar hebt.
Meubel is echt prachtig geworden.
Geniet er lekker van.

Nog gefeliciteerd met je dochter  :pompom:
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

morca

#2770
Quote from: Maro on June  9, 2015, 16:08:39
Dank je Marcel. Een tweede JL  :-\...ik loop er al een tijd mee rond maar ik weet niet of het beter gaat worden. Ik heb de sub onlangs eens als test aan de rechter kant van het meubel geplaatst en daar moest de gain richting de 80% (nu staat hij op 25%) om er nog enigszins druk uit te krijgen. Veel andere plaatsing mogelijkheden heb ik ook niet dus heb ik mijn vraagtekens of dit de investering waart zal blijken.

Ben nooit klaar. :D. Een HDMI switch (Meridian HD621) en een nieuw scherm staan sowieso nog in de planning en dan valt er aan bekabeling nog wel het een en ander te verbeteren, maar kwa apparatuur ben ik voorlopig wel klaar idd.
Dat zal dan niet zo,n beste plek zijn voor zo,n dure woofer,ik zeg 2 stacken dan  :headbanging:

Mooi meubel  :thumbs-up: en Gefeliciteerd met je dochter Wim.

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Marantz 81

Mooi eindresultaat ziet er strak uit  :music:

CZ79

Mooi meubel zeg! :clapping: :pompom:

Nog Gefeliciteerd met je dochter : :pompom: :pompom: :pompom:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Maro

Bedankt jongens  :thumbs-up:  Ik mag wel stellen dat mijn set in een afrondende fase is beland. 10 jaar wisselen, van alles en nog wat in huis gehad en met heel veel plezier de tocht gemaakt. Dit is het voor mij voorlopig. Beetje rommelen met kabels en dat is het wel zo ongeveer. Oh ja, natuurlijk tzt een H621 op de kop tikken en dan gewoon genieten.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -