Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Xander32

#2625
Gaaf he! Een serie volgen doen wij ook hoor. Dat is dan op de avonden dat wij samen thuis zijn en er weer niets te beleven valt op tv ...

Quote from: Maro on March 22, 2015, 09:44:10
Al moet ik toegeven dat we al dagen in de ban zijn van Mr. White zijn escapades.  :angel:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Quote from: Xander32 on March 22, 2015, 09:47:59
Gaaf he! Een serie volgen doen wij ook hoor. Dat is dan op de avonden dat wij samen thuis zijn en er weer niets te belven valt op tv ...

;D  Gisteravond 00:30 TV uitgezet....kijken elkaar aan...nou vooruit nog eentje dan!  :-X  Lang leve Netflix!! :headbanging:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Marino

Quote from: Xander32 on March 22, 2015, 09:41:10
Herkenbaar Wim. Wanneer ik 's avonds alleen thuis ben, blijft de tv steevast uit en staat "de stereo" aan. Deze geeft mij meer ontspanning dan dat geblaat op de tv.

Dat is inderdaad herkenbaar! Heerlijke afsluiting van de dag.

Heb je de opstelling Trifield ook al geprobeerd? De center ligt nu niet in weg en met films lijkt mij dit het beste compromis?
De enige keer dat ik deze opstelling hier thuis luisterde was ik verkocht. Ik kan het helaas niet plaatsen maar in een volgend huis ga ik zeker de mogelijkheid bekijken.
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

LuPo

Quote from: Maro on March 22, 2015, 09:35:17
Ach, het is heel makkelijk en misschien saai. Ik werk overdag, moet er om 05:30 uur uit elke dag. Heb twee kinderen in de basisschool leeftijd. s'Avonds zit ik (moe) op de bank, waar anderen de TV aan hebben en weet ik veel kijken luister ik lekker een paar uurtjes muziek.

Ja dat bedoelde ik dus ook. Voor jou wijkt dus 'normale' tv kijken.

Maro

#2629
Zo, ben eigenlijk setloos momenteel. :nopompom: Al het Meridian gebeuren net weg gebracht. Constante technische problemen met de 861 hebben me doen besluiten om de gehele set (excl speakers en sub) in te ruilen op iets anders. Deze week komt er een Anthem MRX710 da's iig een begin.  ;D  Ik heb de wishlist kwa stereo versterker kort gehouden. Accuphase E470 incl Dac 40 board, Burmester 082 icm Metrum Octave MKII (deze heb ik inmiddels al te leen staan draaien icm een SBT) en een Naim set. SN2 met een ND5XS of NAC202 NAP200 icm een Naim streamer. Krijg alle drie de versterkers thuis om ze aan de tand te voelen. Ben reuze benieuwd.  ::)



Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Dirk

alle Meridian eruit ?  :blink:
dan is er toch wat meer aan de hand (gok ik) dan wat probs met je 861, waarvan je toch ook stilaan dacht hem in te ruilen op een 818v3, niet?
ach, je hebt er vast een goede reden voor, maar 't verbaast me wel heel erg dat je Sooloos in die zin ook buiten gooit  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

John Wx

BURMESTER

Accuphase word zo gewoontjes  ;)


Zie nog steeds het zwarte rack voor me helemaal vol met ? ja wat niet  ;D
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

rovinggecko

Tjoh, da's een stevige stap. Ik dacht dat je zei terug te willen naar stereo, maar dit is wel lekker rigoreus. Ben ergens wel benieuwd wat de ellende met de 861 was, want de mijne gedraagt zich voorbeeldig.

Anyway, een nieuwe set. Zie wel een processor, maar tegelijk alleen een stereo amp? Dus ook terug naar stereo? Waarom dan nog een processor? Je kan ook van je tv digitaal out naar een gewone integrated versterker bijvoorbeeld. En de meeste TV's hebben een hele berg aan inputs.

Visueel gezien wint de burmester (maar geen idee hoe het klinkt :) ).
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

diceman

#2633
Quote from: Dynky on March 30, 2015, 19:13:23
alle Meridian eruit ?  :blink:
dan is er toch wat meer aan de hand (gok ik) dan wat probs met je 861, waarvan je toch ook stilaan dacht hem in te ruilen op een 818v3, niet?
ach, je hebt er vast een goede reden voor, maar 't verbaast me wel heel erg dat je Sooloos in die zin ook buiten gooit  ;)

+1 Je begint een beetje op Joris te lijken ;), eerst is alles walhalla, alles van Meridian is top, maar daarna..... :crazy:
Maar je houdt de economie draaiende  ;D.

Marino

Wow, heftig! Heeft de dealer niets kunnen betekenen met de problemen? Dacht dat Merdian op de voeding van de G serie na wel aardig bomproof was?
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Maro

Quote from: diceman on March 30, 2015, 20:00:45
+1 Je begint een beetje op Joris te lijken ;), eerst is alles walhalla, alles van Meridian is top, maar daarna..... :crazy:
Maar je houdt de economie draaiende  ;D.

:D  Meridian is natuurlijk een geweldig merk, punt. Mijn 861 is de "oude" van thepioneer (Ronald) die ken ik persoonlijk al jaren erg goed. Ronald had deze net ingeruild bij mijn dealer toen hij me belde en zei dat het eigenlijk zonde was om deze de markt op te laten gaan en dat het een mooie kans voor mij was om deze stap te maken. Ook omdat ik al deels over was gestapt op Meridian met oa een MS/MD600 Sooloos systeem. Met de dealer gesproken en na inruiling van eea kon ik met gesloten beurs de 861 kopen. Ronald had wat voedingsproblemen met de 861 gehad maar de 861 was helemaal nagekeken, nieuwe voeding er in en speelde al weer een tijdje probleemloos. Helaas staken na aankoop deze problemen weer de kop op. De 861 bleef niet op spanning, als ik hem aanzette dan ging hij steeds snel aan en uit. Heel vreemd. 861 terug naar de dealer gebracht, die heeft er naar gekeken maar kon eigenlijk niets vinden. Bij hem deed hij ook normaal. Zaterdag hem weer opgehaald maar meteen bij thuis komst weer dezelfde problemen. Toen was het vertrouwen eigenlijk weg, ook gezien mijn eerder ervaringen met een 800 loopwerk/pre waar ik meer mee bij de dealer zat dan thuis. Ik heb zondag contact met mijn dealer gezocht hem en een inruil voorstel gedaan. Alles wat ik heb staan naar de dealer en een mooie set nieuw weer terug kopen. Ik vind het ook ontzettend jammer maar omdat de 861 ook mijn streamer was zit je bij Meridian vast aan mega bedragen om dit nieuwer terug te kopen. De 818 heb ik ook overwogen maar ik wil het surround voorlopig nog niet missen. Komt ook bij dat dat finacieel niet haalbaar is want dan heb ik behalve de 861 niets in te ruilen waardoor ik zo'n 8K uit eigen zak zou moeten bijleggen. geld wat ik domweg niet even over heb. Zoals gezegd vind ik het erg jammer dat het zo loopt maar ik heb geen zin om elke keer weer met angst en beven de set te moeten aanzetten en hopen dat ie het blijft doen. Geluidstechnisch en het mooie Sooloos maken het tot een top systeem, ik had alleen domme pech. De huidige optie's zijn ook niet verkeerd en mijn dealer zorgt dat ik al deze beauty's thuis rustig kan proberen. We gaan het beleven. Stereo/HT in optima forma in the making.  :headbanging:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Quote from: John Wx on March 30, 2015, 19:50:49
BURMESTER

Accuphase word zo gewoontjes  ;)


Zie nog steeds het zwarte rack voor me helemaal vol met ? ja wat niet  ;D

Dit bedoel je?



of dit?



of toch dit??



:D  :D  :D  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -


Xander32

Burmester is m.i. nog meer exclusief dan Accuphase, maar alleen al betreft de looks, zou voor mij heel duidelijk de 470 de winnaar zijn.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Jumping Jack

Ik ben alvast benieuwd. Probeer mss ook de nieuwe nac-n 272 streamer - voorversterker met een nap 200 of 250. De eerste geluiden daarover zijn toch positief.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Kingpin

Lekker rigoureus, herken het wel.
Zelf zou ik voor de Accuphase gaan, maar dat is persoonlijk.
De sound en folisofie bevallen me wel in dit merk.

Wel heel anders dan Meridian ...

Ben benieuwd.
Suc6 naar een leuke uitdaging!
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

vik

Wat een toestand Wim.. voor zover het een toestand is. Volgens mij geniet je er wel van!  :D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

John Wx

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

H&C Hifi

Een McIntosch MA7900 niets voor je  ::)

frank2

Maro dit is wel verbazingwekkend, jij aan de Anthem. Maar ik kan het mij wel voorstellen, apparatuur die gek doet, niets is zo vervelend.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Maro

#2645
Quote from: Xander32 on March 30, 2015, 22:06:56
Burmester is m.i. nog meer exclusief dan Accuphase, maar alleen al betreft de looks, zou voor mij heel duidelijk de 470 de winnaar zijn.

Kwa looks ben ik er nog niet uit. Eerst de Burmester maar eens in het echt zien. Misschien op het eerste gezicht veel bling bling maar de Burmesters die ik ken zien er in het echt alles behalve bling bling uit. Pure klasse wat er vanaf straalt. Het gaat me in eerste instantie om hoe hij in mijn set en kamer presteert.

Quote from: Jumping Jack on March 30, 2015, 22:14:21
Ik ben alvast benieuwd. Probeer mss ook de nieuwe nac-n 272 streamer - voorversterker met een nap 200 of 250. De eerste geluiden daarover zijn toch positief.

Deze combi is ook besproken. Maar ook een SN2+HiCap DR of XP5XS met een ND5XS, schijnt ook een zeer mooie combi te zijn.

Quote from: vik on March 31, 2015, 09:31:45
Wat een toestand Wim.. voor zover het een toestand is. Volgens mij geniet je er wel van!  :D

Eerst wel wat stress hoor maar nu ik een nieuwe mooie set mag samenstellen is het ook weer spannend en leuk.  :pompom:

Quote from: HcHifi.nl on March 31, 2015, 12:05:17
Een McIntosch MA7900 niets voor je  ::)

Zeker erg mooi. Misschien ook eens opvragen.  :thumbs-up:  Tjeee er is zoveel moois in deze prijsklasse. heb ik me tot dusver nog nooit zo in verdiept.
Nog meer suggestie's zijn altijd welkom.

Quote from: frank2 on March 31, 2015, 12:18:55
Maro dit is wel verbazingwekkend, jij aan de Anthem. Maar ik kan het mij wel voorstellen, apparatuur die gek doet, niets is zo vervelend.

Hahaha jah joh...en jij toch weer aan een stereo pre, niks zo veranderlijk als een mens. Ik heb de 710 een paar weken geleden een weekendje thuis gehad en hij beviel me met films uitermate goed. Lekker dynamisch net zoals ik dat graag heb. Stereo vond ik tegen vallen. Zeker na jouw topic gevolgd te hebben zat ik te wachten op de WOW factor maar die bleef uit. Zo'n ding moet gewoon een film soundtrack weer gaan geven daar zijn ze voor gemaakt. ARC is inmiddels ook volwassen geworden, dat werkte heel erg goed. Sinds Onkyo is gestopt met ADSY en de HDMI board problemen nog steeds actueel zijn is dat even geen optie meer voor mij.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rovinggecko

Een set moet het gewoon doen. En als ie dat niet doet en je hebt hem net, dan heb je imho de juiste stap gezet: terug die handel.
Kan me goed voorstellen dat je dan dat het hele spul mee geeft.

Power supply is helaas de achilleshiel van Meridian. Makkelijk te vervangen als het alleen de psu is, maar soms neemt het meer met zich mee.
En je moet eea wel de hele tijd aan (op standby) hebben staan. Echt uit en koud opstarten vinden ze volgens mij niet echt leuk.

Overigens is de mc200 een mooie herinstap :), dat Tidal spul klinkt toch wel acceptabel.

En weer een mooie kans om wat nieuwe apparatuur en wellicht een iets andere sound te ontdekken!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

Precies mijn gedachten. Maar als streaming zou Sooloos toch wel fijn zijn. Dacht altijd dat je met een MC200 vast zat aan de interne schijf maar als ik mijn NAS er gewoon bij in kan zetten wordt het wel weer erg verleidelijk. Moet bij zo'n versterker toch een deftige streamer hebben. Heb al van alles geprobeerd hier maar die UPnP server oplossingen zijn het niet voor mij.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rovinggecko

Je komt mooi weg met je nas, ik heb een synology. Met zon intel qnap heb je een mooi excuus.
Overigens, met Tidal heb je toch nauwelijks meer ruimte nodig ;)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RalphH

Quote from: Maro on March 31, 2015, 16:53:00

Zeker erg mooi. Misschien ook eens opvragen.  :thumbs-up: 

Volgensmij bedoelt Marcel dat ie er 1 te koop heeft  ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer