Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Maro

Quote from: frank2 on January 19, 2014, 07:39:58
De 10 serie heeft wel een mogelijkheid om de DAC te bypassen.

Oké,ze zijn op de goede weg dus, ooit gaan ze nog wel eens een complete receiver bouwen.  :tounge2:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Zojuist de OPPO BDP-105 Darbee besteld. Ben reuze benieuwd want hij gaat een cruciale rol in mijn set vervullen voor zowel muziek (op coax ) SBT als Dune (HDMI in) als CD en BR speler. Kortom bij alles behalve TV kijken en gamen wordt de 105D de bron. Nu de MF M1-A dac nog zien te slijten.  :pompom:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Raymond187

 :headbanging: mooie aankoop. Darbee is toch een soort image enhancer ofzo?

larzie

#1853
Zitten er in de 105 niet betere DAC's dan in de 103 of ontloopt dat elkaar niet veel?
Hier een stukje tekst waarin beide worden vergeleken:

QuoteThe Oppo 105 has HDMI, coaxial, optical, and USB inputs. The USB inputs are of two types: one for connecting directly to a computer and feeding signals to an asynchronous USB DAC, and one for reading files off of an external hard drive/flash drive.

The Oppo 103 only has HDMI and USB inputs. The USB input is only used for reading files off of an external hard drive/flash drive.

The Oppo 105 has superior SABRE DACs (ES9018) compared to the Cirrus Logic DACs used in the Oppo 103.

The Oppo 105 has a headphone amp built in, the 103 does not.

The Oppo 105 has a set of dedicated stereo outputs (balanced XLR or unbalanced RCA) with a dedicated SABRE DAC chip attached to them, and then another SABRE DAC chip for the unbalanced 7.1 analog outs. The Oppo 103 does not have a dedicated stereo output nor balanced outputs, and uses the same Cirrus Logic DAC for all 7.1 analog outs.

Both have identical "disc reading" capabilities in terms of SACD/DVD/DVD-Audio and both have identical capabilities when it comes to reading files off of a USB flash drive. Both have identical capabilities when it comes to reading files off of a DLNA media server streamed over your home network.

Overall, the players have similar capabilities when it comes to playing back media, the primary difference in your application would be the addition of digital inputs (coaxial/optical/USB DAC) on the 105 along with better DAC chips and build quality. If you had a system where all you really needed was an HDMI connection to a receiver then the 103 is usually recommended. The 105 is like a "mini receiver" in that it has more input flexibility along with the headphone output.

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Raymond187

Analoge gedeelte is zeker beter bij de 105

Maro

#1855
The 105 is like a "mini receiver" in that it has more input flexibility & The Oppo 105 has a set of dedicated stereo outputs (balanced XLR or unbalanced RCA) with a dedicated SABRE DAC chip attached to them, and then another SABRE DAC chip for the unbalanced 7.1 analog outs.

Dat zijn precies de redenen waarom ik voor de 105 Darbee ga.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rovinggecko

Gaat de SBT dan de deur uit?
Heeft de oppo ook een iPeng achtige app, spotify, etc?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

Ik hou eerst de SBT aan. Die gaat met een coax eerst op de Oppo. Later wil ik de ARIA Music Server Upgrade kit uit proberen. Die doet volgens mij geen Spotify maar dat is niet zo erg want dat doet mijn Pre wel.

http://ariamusicserver.com/index.php/kit-for-oppo

http://www.jvbdigital.nl/jvb.asp?cur=1&level=sdi&page=title&title=905
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rovinggecko

Heb je kans om dat eerst uit te proberen (het is niet super goedkoop)?
In de video zag eea er niet heel erg responsive uit in de UI. Gebruikers gemak ik belangrijk in het streaming gebeuren, dus een tijdje spelen zou aardig zijn.
Daarnaast natuurlijk goed om te horen hoe het klinkt.

Wel een interessante oplossing, had nog niet zo snel aan een oppo gedacht hiervoor!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer


Maro

Quote from: rovinggecko on January 19, 2014, 19:09:54
Heb je kans om dat eerst uit te proberen (het is niet super goedkoop)?
In de video zag eea er niet heel erg responsive uit in de UI. Gebruikers gemak ik belangrijk in het streaming gebeuren, dus een tijdje spelen zou aardig zijn.
Daarnaast natuurlijk goed om te horen hoe het klinkt.

Wel een interessante oplossing, had nog niet zo snel aan een oppo gedacht hiervoor!

Gebruikersgemak is de key voor een succesvolle streamer. Dat in de video de UI wat traag is kan heel goed door de PC/NAS komen, die bepalen de snelheid. Ik wil het er nog met mijn leverancier over hebben hoe ik het een en ander kan/mag testen. De SBT gaat sowieso niet weg. Die gaat wel naar mijn dochter ofzo. We zullen het zien. In theorie is het iig een weliswaar redelijk dure maar ook zeker mooie All in One oplossing icm een goede versterker.

Quote from: morca on January 19, 2014, 19:30:46
Mooie aankoop weer Wim  :thumbs-up:

Thanks Marco....en daarna op naar JL #2.  :headbanging:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Zaterdag tijdens de Asser Bluesnacht in De Koppelpaarden live...nu al zin in!!

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

#1862
De Oppo is binnen....ik ben niet zo snel onder de indruk van een nieuwe player...er is altijd wel wat maar deze Oppo doet me de mond van verbazing open vallen. De Dune en de SBT,DAC, voeding de hele zooi kan weg. Eerst was er nog wat teleurstelling omdat er geen HD Audio mogelijk bleek over de HDMI in maar dat was snel vergeten. Ik had gisteravond al vast de nieuwe Oppo App op de iPad gezet. Deze maar eens proberen....en wat schets mijn verbazing???...die ziet meteen mijn NAS en al mijn gedeelde mappen. Niks geen gedoe met servers installeren of andere ongemakken. Even scrollen door mijn films..aanklikken en.....spelen maar. Alles doet het. Mkv, BR mappen? Even de stream aanklikken en spelen maar incl subs. Muziek? Alles op de iPad en super snel scrollen aanklikken en gaan maar weer...HiRes? Geen enkel probleem.... Moet er nog verder induiken maar de SBT staat al in de kast en de Dune gaat ook een hele rustige periode tegemoet. Wat een super ding. Vraag me ineens af wat die optionele streamkaart er aan toe moet voegen?  Wordt vervolgt.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

larzie

Quote from: Maro on January 24, 2014, 16:25:44
Eerst was er nog wat teleurstelling omdat er geen HD Audio mogelijk bleek over de HDMI in maar dat was snel vergeten.

Geen HD audio over de hdmi? Lijkt me sterk?

Maar gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Maro

#1864
Natuurlijk wel HD Audio over HDMI maar er zit ook een HDMI input op. Daar had ik eerst de Dune op aangesloten. Toen bleek dat dat ik dan geen HD Audio kreeg. Stond ook in de manual bleek later. Als ik stream met de Oppo en de schijfjes dan heb ik natuurlijk wel gewoon HD audio.

Oh ja...Darbee is ook ook waanzinnig. Was bang dat het nogal dynamisch beeld zou worden maar dat is totaal niet het geval. Beeld wordt gewoon een stuk scherper zonder dat harde dynamische te hebben. Vanavond eens op de beamer goed aan de tand voelen. Heb de Darbee chip op 45% staan nu en het beeld spat van het scherm. Had ik al gezegd dat het stereo gebeuren ook de MF M 1 DAC overstijgt zowel als ik stream en als dat ik een schijfje draai....
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

eMVe

QuoteWat een super ding. Vraag me ineens af wat die optionele streamkaart er aan toe moet voegen?  Wordt vervolgt.
Gefeliciteerd! Ik houd het vervolg ook even in de gaten. . .

RalphH

Proficiat! Klinkt heel indrukwekkend.
Binnenkort maar eens meetinkje ritselen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

rovinggecko

Je zou bijna zeggen dat je er blij mee bent :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

HTip

Quote from: rovinggecko on January 24, 2014, 19:25:45
Je zou bijna zeggen dat je er blij mee bent :)
:clapping:

Dat klinkt erg goed, Wim! Oppo heeft weer een serieuze speler in de markt gezet...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

cardas49

Mooie resultaten met de Oppo :pompom:, zo spaar je een hele rits apparaten uit de keten weg.

Volg al een tijdje het nieuws over Darbee op avforums, en het klinkt als een waardevolle toevoeging.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Xander32

#1870
Weer een fraaie upgrade dus.
Het gaat nog wel een x wat worden met dit setje :D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

quattronl

Klinkt goed Wim!

Wat doet ie met uncompressed BR's, dus incl de menu's?
Speelt ie gapless flac's af? Is toch altijd een heet hangijzer bij audiospelers (en voor mij een vereiste).
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Maro

Geen menu's maar dat doet geen enkele nieuwe media player meer. Gapless gaat als een speer. Wel de eerste maar...hij speelt de muziek mapjes alleen random af. Heb Oppo al een mail gestuurd, probleem bekend en wordt opgelost bij een firmware update.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

thepioneer

Quote from: Maro on January 24, 2014, 22:44:05
Geen menu's maar dat doet geen enkele nieuwe media player meer. Gapless gaat als een speer. Wel de eerste maar...hij speelt de muziek mapjes alleen random af. Heb Oppo al een mail gestuurd, probleem bekend en wordt opgelost bij een firmware update.

Lijkt wel een Linn  :withstupid:

Mooie upgrade. Zal hem binnenkort een komen beluisteren :)
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Maro

Quote from: thepioneer on January 25, 2014, 07:05:43
Lijkt wel een Linn  :withstupid:

Mooie upgrade. Zal hem binnenkort een komen beluisteren :)

Dat lag toen niet aan de Linn natuurlijk maar aan de server. De Linn werkt met een UPnP serfver en de Oppo doet het streamen (net als Dune) via SMB.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -