Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.


larzie

Komende vrijdag bij Wim op bezoek. Heb je de verpakking van de F112 al gevonden Wim? Dan kan ik hem meteen menemen.  :tongue2: :laugh:
Moet ik nog wat digitaal materiaal meenemen?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT


Maro

Quote from: larzie on November 11, 2013, 21:32:46
Komende vrijdag bij Wim op bezoek. Heb je de verpakking van de F112 al gevonden Wim? Dan kan ik hem meteen menemen.  :tongue2: :laugh:
Moet ik nog wat digitaal materiaal meenemen?

Als je maar genoeg €'s mee neemt..... :angel:

Digitaal materiaal is altijd welkom, het moet wel heel erg obscuur zijn wil ik het niet kunnen afspelen Lars.

Zin an... :clapping:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

larzie


Quote from: Maro on November 11, 2013, 22:28:48
Als je maar genoeg €'s mee neemt..... :angel:

Digitaal materiaal is altijd welkom, het moet wel heel erg obscuur zijn wil ik het niet kunnen afspelen Lars.

Zin an... :clapping:

Ja wat is genoeg he? Wat voor mij genoeg is is voor jou waarschijnlijk te weinig. :P

Zal wel wat muziek en films meenemen. Heb je 2 Guns en the Wolverine al? Zijn mijn laatste bluray downloads. :) Of ze goed zijn weet ik niet haha
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Maro

Nee heb ik nog niet. 2 Guns moet volgens mij wel goed zijn. Zag de BR wel staan maar nog niet met NL subs. Heb jij die wel al of de mkv?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Zit nu al een tijdje muziek te luisteren in "All CH Stereo". Dat kan ook heerlijk klinken zeg. Doe het nu voor het eerst sinds ik de Usher BE set rondom heb staan. Dan merk je pas hoe lekker de set staat afgesteld. Eenheid over alle speakers, ADSY & Dyn EQ erbij aan en een heerlijke surround stereo bubbel is een feit. Prachtig al die mogelijkheden met een surround setje.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Quote from: Maro on November 11, 2013, 23:17:52
Zit nu al een tijdje muziek te luisteren in "All CH Stereo". Dat kan ook heerlijk klinken zeg. Doe het nu voor het eerst sinds ik de Usher BE set rondom heb staan. Dan merk je pas hoe lekker de set staat afgesteld. Eenheid over alle speakers, ADSY & Dyn EQ erbij aan en een heerlijke surround stereo bubbel is een feit. Prachtig al die mogelijkheden met een surround setje.
... Aan de hardware zal het niet liggen :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Raymond187

Quote from: Maro on November 11, 2013, 23:17:52
Zit nu al een tijdje muziek te luisteren in "All CH Stereo". Dat kan ook heerlijk klinken zeg. Doe het nu voor het eerst sinds ik de Usher BE set rondom heb staan. Dan merk je pas hoe lekker de set staat afgesteld. Eenheid over alle speakers, ADSY & Dyn EQ erbij aan en een heerlijke surround stereo bubbel is een feit. Prachtig al die mogelijkheden met een surround setje.
SACD van PF - dark side of the moon. VInd ik een topper in multi channel

larzie

Quote from: Maro on November 11, 2013, 22:38:29
Nee heb ik nog niet. 2 Guns moet volgens mij wel goed zijn. Zag de BR wel staan maar nog niet met NL subs. Heb jij die wel al of de mkv?

Nee alleen engelse subs, maar wel bluray met dts-hd.
Ik gooi het wel op mn externe hdd dan zie je maar wat je wilt hebben :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Former member 78

Dan zit je daar alleen in het donker, naar een man te kijken...

Maro

Quote from: ArjanR1 on November 15, 2013, 01:45:32
Dan zit je daar alleen in het donker, naar een man te kijken...

:D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Vanavond komt Lars op visite om de de JL te horen. Hoop dat ie hem hoort want heb hem zo proberen in te regelen dat ie niet echt hoorbaar is... :D  Vette film op en knallen dan merk je wel dat ie er staat..
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -


Maro

Lars zit weer in de auto naar het mooie Friesland. Het was erg gezellig, muziek geluisterd, stuk film gekeken, concert fragmenten en nog meer muziek. Nu nog even Counting Crows Live door Lars meegenomen aan het luisteren. Krijgt volgend jaar een vervolg in Leeuwarden... :clapping:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Quote from: Maro on November 16, 2013, 01:18:46
Lars zit weer in de auto naar het mooie Friesland. Het was erg gezellig, muziek geluisterd, stuk film gekeken, concert fragmenten en nog meer muziek. Nu nog even Counting Crows Live door Lars meegenomen aan het luisteren. Krijgt volgend jaar een vervolg in Leeuwarden... :clapping:
... dan wel een heel gesleep met jouw set ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

 :D  Nee, dan ga ik de Tannoy / Anthem combi eens beluisteren. Over Tannoy gesproken... :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HTip

Leuk hé, die M&G's? Ik zie het altijd als een mooie mogelijkheid om enthousiaste forumleden iets terug te geven!

Is Lars overtuigd van de JL-sub?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maro

Quote from: HTip on November 16, 2013, 08:27:00
Leuk hé, die M&G's? Ik zie het altijd als een mooie mogelijkheid om enthousiaste forumleden iets terug te geven!

Is Lars overtuigd van de JL-sub?

Dat mag Lars zelf zeggen. Vind het zelf altijd erg moeilijk om in een set die je niet goed kent een sub te beoordelen. Was makkelijk geweest om het volume van te voren wat op te schroeven maar heb dat natuurlijk niet gedaan. Persoonlijk vind ik de sub erg goed geïntegreerd..hij is er als ie er moet zijn en verder doet hij zijn werk bescheiden op de achtergrond. Je mist hem pas als hij uit staat.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HTip

Dat kenmerkt inderdaad een goede sub-integratie! Ik heb een keer tijdens een M&G de sub op mute gezet en je zag iedereen zich afvragen waar het laag was gebleven. Snel weer aan en iedereen was weer tevreden ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Quote from: Maro on November 16, 2013, 07:40:35
:D  Nee, dan ga ik de Tannoy / Anthem combi eens beluisteren. Over Tannoy gesproken... :D
What about Tannoy ¿

Was het geen Adam Pencill, Usher MD-2 dmd of Dynaudio Focus 260  ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Former member 78

Quote from: HTip on November 16, 2013, 08:27:00
Leuk hé, die M&G's? Ik zie het altijd als een mooie mogelijkheid om enthousiaste forumleden iets terug te geven!

Is Lars overtuigd van de JL-sub?

M&G's zijn leuk als je eigen set op een beetje niveau speelt.
Ga je namelijk bij een ander luisteren waar het echt beter is, is het thuis een stuk minder.


HTip

Quote from: ArjanR1 on November 16, 2013, 10:35:41
M&G's zijn leuk als je eigen set op een beetje niveau speelt.
Ga je namelijk bij een ander luisteren waar het echt beter is, is het thuis een stuk minder.


Dat valt best mee. Ik hoor bijna elke keer als iemand hier is geweest dat ze toch nog prima van hun eigen set kunnen genieten. Het is ook niet de bedoeling dat iemand met dat gevoel naar huis gaat ;)

Er volgen wel eens aankopen en investeringen in akoestiek, maar dat heb ik niet in de hand ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

John Wx

Heb je alles al is naar de "stereo kamer" verhuist hoe het daar klinkt  ;D :angel:
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.