Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.


Raymond187

hehehe  :angel:

Als de DD15 hem niet zou aanstaan kan hij hem zo verkopen voor het zelfde bedrag ;) De JL komt idd niet vaak voor. op audio.de staat er 1 TK en een DD15

Maro

15 meter budget maar nog altijd €100,- Beeld is super, vind het wel goed zo. Ga geen €50,- p/m kabel kopen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Raymond187

??
ohhh, maar dat is toch geen budget kabel  :huh2:

Dacht zo'n action kabel voor 10 euro

vik

Man of steel al gezien Wim?  :hehe:

Fathom voer hahaha.  Wat een spektakel in zowel beeld en geluid. De F113 ging lekker tekeer.  :headbanging:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

Quote from: vik on November  1, 2013, 13:59:09
Man of steel al gezien Wim?  :hehe:

Fathom voer hahaha.  Wat een spektakel in zowel beeld en geluid. De F113 ging lekker tekeer.  :headbanging:

Jaa, tijdje terug alweer. BR. Idd vette soundtrack, film was ook tof alhoewel daar de meningen over verdeeld zijn. Ik blijf G.I Joe de vetste soundtrack vinden die ik ken. Dit geheel terzijde.  :P
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vik

Quote from: Maro on November  1, 2013, 14:19:42
Jaa, tijdje terug alweer. BR. Idd vette soundtrack, film was ook tof alhoewel daar de meningen over verdeeld zijn. Ik blijf G.I Joe de vetste soundtrack vinden die ik ken. Dit geheel terzijde.  :P


:) G.I. Joe ook maar een keer kijken dan.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

Zou ik zeker even doen ja...niet te veel op het verhaal letten.  :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Raymond187

GJ Joe 2013 vond ik een vermakelijke film hoor. Geluid zeker top.

Vik heeft ook de F112 gehad en heeft hem verkocht om de F113 te gebruiken?? klopt toch Vik?

Maro kan ook de F112 verkopen en F113 kopen dan hoef je geen 2e F112 en verkoop je die van jou aan Larz :D

hehehe  :pompom:

cardas49

Mooie set Maro, ziet er strak uit allemaal. De Fathom 112 blijft een erg gelikte sub om te zien. Jij komt ook van een Monolith toch? Speelt de Fathom merkbaar strakker en schoner? Ik vind de Monolith niet bruikbaar voor muziek, maar bij films knort ie goed.

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

vik

Klopt.  Ik had een mega deal gemaakt met een splinternieuwe F113.   :thumbs-up:



Quote from: Raymond187 on November  1, 2013, 15:06:39
GJ Joe 2013 vond ik een vermakelijke film hoor. Geluid zeker top.

Vik heeft ook de F112 gehad en heeft hem verkocht om de F113 te gebruiken?? klopt toch Vik?

Maro kan ook de F112 verkopen en F113 kopen dan hoef je geen 2e F112 en verkoop je die van jou aan Larz :D

hehehe  :pompom:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Mooi verslag Alex! Je kunt nu wel spijt hebben, maar je moet maar zo zien dat je niet weet wat je hebt totdat je iets anders hebt geprobeerd. Usher is gewoon jouw sound, klaar! ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maro

Quote from: mark235 on November  1, 2013, 23:29:12
Mooie set Maro, ziet er strak uit allemaal. De Fathom 112 blijft een erg gelikte sub om te zien. Jij komt ook van een Monolith toch? Speelt de Fathom merkbaar strakker en schoner? Ik vind de Monolith niet bruikbaar voor muziek, maar bij films knort ie goed.

Dank je Mark, De F112 en de Monolith zijn eigenlijk niet te vergelijken. De F112 speelt zoveel strakker. Zowel met film als muziek. In stereo had ik de BK ook nooit aan, dat is echt geen doen. Ik had nog nooit een sub in deze klasse gehad dus heb ik jaren met veel plezier naar de BK geluisterd. Met film was ie zeker niet slecht maar als je eenmaal wat beters hebt meegemaakt dan merk je pas waar zijn tekortkomingen liggen. We hadden het in Ray zijn topic over wat EV's wel of niet toevoegen tov een receiveren dat is toch vaak een discussie punt. Over de meerwaarde van een goede sub tov een mainstream sub kunnen we kort zijn...die is mega en voor doven nog te voelen.  :D

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Alex Groningen

#1613
Quote from: HTip on November  2, 2013, 06:55:20
Mooi verslag Alex! Je kunt nu wel spijt hebben, maar je moet maar zo zien dat je niet weet wat je hebt totdat je iets anders hebt geprobeerd. Usher is gewoon jouw sound, klaar! ;D

Het lijkt er inderdaad op dat de kans erg groot is dat er weer Ushers gaan komen. Maar! Heb nu voor de 2e keer de KEF  R serie mogen beluisteren en moet zeggen dat ik dit ook wel erg lekker klinkende luidsprekers vind. Met een beetje geluk kan ik ze binnenkort op een avond uitgebreid beluisteren.

frank2

Quote from: Alex Groningen on November  2, 2013, 09:50:02
Het lijkt er inderdaad op dat de kans erg groot is dat er weer Ushers gaan komen. Maar! Heb nu voor de 2e keer de KEF  R serie mogen beluisteren en moet zeggen dat ik dit ook wel erg lekker klinkende luidsprekers vind. Met een beetje geluk kan ik ze binnenkort op een avond uitgebreid beluisteren.

Is dacht ik wel een compleet andere sound
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Quote from: Alex Groningen on November  2, 2013, 09:50:02
Het lijkt er inderdaad op dat de kans erg groot is dat er weer Ushers gaan komen. Maar! Heb nu voor de 2e keer de KEF  R serie mogen beluisteren en moet zeggen dat ik dit ook wel erg lekker klinkende luidsprekers vind. Met een beetje geluk kan ik ze binnenkort op een avond uitgebreid beluisteren.
Welke Alex, de R700?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

cardas49

Quote from: Maro on November  2, 2013, 08:11:39
Dank je Mark, De F112 en de Monolith zijn eigenlijk niet te vergelijken. De F112 speelt zoveel strakker. Zowel met film als muziek. In stereo had ik de BK ook nooit aan, dat is echt geen doen. Ik had nog nooit een sub in deze klasse gehad dus heb ik jaren met veel plezier naar de BK geluisterd. Met film was ie zeker niet slecht maar als je eenmaal wat beters hebt meegemaakt dan merk je pas waar zijn tekortkomingen liggen. We hadden het in Ray zijn topic over wat EV's wel of niet toevoegen tov een receiveren dat is toch vaak een discussie punt. Over de meerwaarde van een goede sub tov een mainstream sub kunnen we kort zijn...die is mega en voor doven nog te voelen.  :D

Das flinke praise voor de JL. Mooi dat hij zijn prijs en reputatie waar maakt  8). Zou wat zijn als ik ooit een dergelijke upgrade zou maken. Verkondig al 3 jaar aan de vrouw dat ik de Monolith nooit zal hoeven te vervangen. Moet dat soort gevaarlijke uitspraken toch gaan afleren  :D

Heb je JL indertijd nog vergeleken met Velodyne?

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

John Wx

Quote from: Xander32 on November  2, 2013, 09:59:48
Welke Alex, de R700?

Je kan de eerste toch wel veranderen ? = T  8)
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Alex Groningen

Quote from: frank2 on November  2, 2013, 09:59:05
Is dacht ik wel een compleet andere sound

Is zeker een hele andere sound. Wil ik er echt een goed oordeel over kunnen geven, dan lijkt het mij het beste om de Ushers en KEF luidsprekers een keer naast elkaar te beluisteren.

Alex Groningen

Quote from: Xander32 on November  2, 2013, 09:59:48
Welke Alex, de R700?

De 700 nog niet gehoord. Wel de 500 en 900. De laatste spreekt mij erg aan al moet ik zeggen dat de 500 voor het geld (€900 per stuk) het ook erg netjes deden.

Maro

#1620
Quote from: mark235 on November  2, 2013, 10:43:15
Das flinke praise voor de JL. Mooi dat hij zijn prijs en reputatie waar maakt  8). Zou wat zijn als ik ooit een dergelijke upgrade zou maken. Verkondig al 3 jaar aan de vrouw dat ik de Monolith nooit zal hoeven te vervangen. Moet dat soort gevaarlijke uitspraken toch gaan afleren  :D

Heb je JL indertijd nog vergeleken met Velodyne?

Nee, geen vergelijk gedaan. Heb hem 2 e hands gekocht. Kende de subs eigenlijk niet. Raymond maakte me op de advertentie attent. Ben gaan googelen en heb de gok genomen. Geen seconde spijt. Beste upgrade van het jaar alhoewel ik de rest ook niet graag meer zou willen missen. Denk als je ooit een keer een JL of Velodyne in je set hebt gehoord je verkocht bent. Zet ook het EV verhaal meteen in een ander licht. Druk, plaatsing, diepte ed in stereo krijg je ook met een high end sub...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Quote from: Alex Groningen on November  2, 2013, 11:59:50
De 700 nog niet gehoord. Wel de 500 en 900. De laatste spreekt mij erg aan al moet ik zeggen dat de 500 voor het geld (€900 per stuk) het ook erg netjes deden.
De R900 is wel een forse jongen, met twee maal 8" bass driver toch?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

StefaanD

Het is niet dat ik hier niet véél reageer dat ik je sub verhalen niet lees. Dus een verkoop zit er niet meteen in  :D Misschien maar best ook mijn portemonnee is gewoon leeg nu. Denk sowieso dat je die hier héél snel zou kwijt zijn moest je deze ooit verkopen, aan Larzie om te beginnen   ;D

Er is immers nog altijd een Gotham ook  ;D

Geen idee of er zelfs maar een dealer in België is die JL's heeft staan, anders wordt het misschien hier ooit een reisje naar Passion4Sound, wel een serieus eind uit de buurt voor een aan de Franse grens wonende Vlaming  :smile:


larzie

Quote from: Raymond187 on November  1, 2013, 15:06:39
GJ Joe 2013 vond ik een vermakelijke film hoor. Geluid zeker top.

Vik heeft ook de F112 gehad en heeft hem verkocht om de F113 te gebruiken?? klopt toch Vik?

Maro kan ook de F112 verkopen en F113 kopen dan hoef je geen 2e F112 en verkoop je die van jou aan Larz :D

hehehe  :pompom:

Dat is wel een goed idee!   :thumbs-up:  :laugh:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT