Op weg naar een Bat Cave!

Started by erwinh, June 6, 2009, 20:57:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

erwinh

Andere zijde.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

erwinh

Doorkijkje.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

sj0er-D

nice! echt heel mooi! die vloerbedekking maakt het ook echt af :)

Robbert54

mooi man! maakt het mooi af zo! mooie speakers ook!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

denoontje


Fabian92

JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

mambo

Top man!
Dat gaat een lange week wachten worden op het geluid.  :devil:
IMAGE        : LG OLED83C1
SOUND       : Denon AVC-X4700H | Cambridge Audio CXA-80 | DacMagic 200M | Alva Duo
SPEAKERS  : 5.1.4 Tannoy D700 fronts | D750 center | D300 surrounds | m1 heights | BK XXLS 400 subwoofer
MEDIA        : Pro-Ject X2 TT | Marantz SA8400 vM | Dune HD Pro Vision 4K Solo | Volumio streamer | XBOX Series X

HTip

Goed bezig! Eindresultaat mag er zijn! :clapping:

Waar zijn de loshangende draden voor?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

erwinh

De loshangende draden zijn de nog niet aangesloten Wyrewizzard Spellbinder kabeltjes ;D Ziet er inderdaad goed uit, ben zelf ook wel tevreden geloof ik. Is wel geworden zoals ik in mijn hoofd had. Ben benieuwd hoe het straks geluidstechnisch klinkt. De Arcam met de Tannoys zit wel goed. Wachten op het geluid is een beetje dragelijker nu ik zelf ook een weekje in Engeland zit. Maandagmiddag kom ik terug en dinsdagavond staat Bjorn op mijn stoep :D Gaat dus wel lukken zo, denk ik.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

bmateijsen

Quote from: erwinh on October 20, 2009, 23:54:49
De loshangende draden zijn de nog niet aangesloten Wyrewizzard Spellbinder kabeltjes ;D Ziet er inderdaad goed uit, ben zelf ook wel tevreden geloof ik. Is wel geworden zoals ik in mijn hoofd had. Ben benieuwd hoe het straks geluidstechnisch klinkt. De Arcam met de Tannoys zit wel goed. Wachten op het geluid is een beetje dragelijker nu ik zelf ook een weekje in Engeland zit. Maandagmiddag kom ik terug en dinsdagavond staat Bjorn op mijn stoep :D Gaat dus wel lukken zo, denk ik.

Alles is inmiddels binnen, dus 'we are good to go ;D'

Robbert54

die avr600 mag nog wel een weekje bij mij logeren ;D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

erwinh

Nope, doen we niet! En dan te bedenken dat er ook nog en Velodyne bij komt  :hehe:
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Robbert54

Quote from: erwinh on October 21, 2009, 19:12:31
Nope, doen we niet! En dan te bedenken dat er ook nog en Velodyne bij komt  :hehe:
is ook welkom. moet ik alleen wel even mijn bed uit mijn slaapkamer halen :mellow:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

erwinh

Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

erwinh

Zo, gisteravond is Bjorn van BB&G langsgeweest om het audiogedeelte te installeren. Na een flink gesjouw met dozen de hele handel geinstalleerd. Vervolgens met het afregelen begonnen. Dat is nog een hele klus. Was blij dat Bjorn dat voor zijn rekening nam. Eerst met de rolmaat de boel gelijk zetten, vervolgens met de automatische setup van de Arcam de afstanden t.o.v. de luisterplek afstellen om vervolgens de boel wederom vanaf de luisterplek met de rolmaat nog eens na te meten. Daarna nog eens met de Arcam om tenslotte op het gehoor nog eens bij te stellen. De sub door de kamer gesjouwd om de meest optimale luisterplek te bepalen en wederom af te regelen. Na zo'n twee en een half uur stond de boel. Net op tijd om, zonder direct ruzie te krijgen met de buren, effies op flink volume te blazen. Wat een geluid zeg, pfffff. Heftig strak, mooi in balans en zeer realistisch. En dat met een PS3 op een niet ingespeelde Arcam. Dat gaat op termijn nog wel een paar stappen beter worden. Een stukje Batman (heftig dynamisch), The Police (prachtig plaatje, strakke bas). Kortom het zaakje staat en hoe. Ik ben zwaar onder de indruk wat er thuis te realiseren is. Na vertrek van Bjorn nog een stuk Master en Commander gekeken. Qua surround echt demo materiaal. Bijna eng zoals je in de geluidsbel zit. Helemaal goed.
Laat de regenachtige herfst en koude winter nu maar komen. Ik kom voorlopig mijn huis niet uit!
Nu nog de kabels wegwerken, mooi klusje voor van t' weekeinde.
Bjorn, zeer bedankt voor je ondersteuning. Helemaal top. Het is een echte Bat Cave, een prachtige HT geworden!!!
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

bmateijsen

Hoi Erwin,

Het was graag gedaan! Het was even met de subwoofer inderdaad een beetje sjouwen, maar hiermee wel een mooie afstelling gekozen voor alle luisterplekken. Veel kijk- en luisterplezier! (maar met zo'n ruimte gaat dat vast lukken!) 8)

Groet,

Bjorn

Xander32

Quote from: erwinh on October 28, 2009, 13:00:30
Zo, gisteravond is Bjorn van BB&G langsgeweest om het audiogedeelte te installeren. Na een flink gesjouw met dozen de hele handel geinstalleerd. Vervolgens met het afregelen begonnen. Dat is nog een hele klus. Was blij dat Bjorn dat voor zijn rekening nam. Eerst met de rolmaat de boel gelijk zetten, vervolgens met de automatische setup van de Arcam de afstanden t.o.v. de luisterplek afstellen om vervolgens de boel wederom vanaf de luisterplek met de rolmaat nog eens na te meten. Daarna nog eens met de Arcam om tenslotte op het gehoor nog eens bij te stellen. De sub door de kamer gesjouwd om de meest optimale luisterplek te bepalen en wederom af te regelen. Na zo'n twee en een half uur stond de boel. Net op tijd om, zonder direct ruzie te krijgen met de buren, effies op flink volume te blazen. Wat een geluid zeg, pfffff. Heftig strak, mooi in balans en zeer realistisch. En dat met een PS3 op een niet ingespeelde Arcam. Dat gaat op termijn nog wel een paar stappen beter worden. Een stukje Batman (heftig dynamisch), The Police (prachtig plaatje, strakke bas). Kortom het zaakje staat en hoe. Ik ben zwaar onder de indruk wat er thuis te realiseren is. Na vertrek van Bjorn nog een stuk Master en Commander gekeken. Qua surround echt demo materiaal. Bijna eng zoals je in de geluidsbel zit. Helemaal goed.
Laat de regenachtige herfst en koude winter nu maar komen. Ik kom voorlopig mijn huis niet uit!
Nu nog de kabels wegwerken, mooi klusje voor van t' weekeinde.
Bjorn, zeer bedankt voor je ondersteuning. Helemaal top. Het is een echte Bat Cave, een prachtige HT geworden!!!
Top voor elkaar zo te lezen! Erg mooie ruimte geworden ook :clapping:.
Dan maar heel veel herfstachtige, regenachtige avonden en ander slecht weer toegewenst :D.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Lars_Portman

Heel mooi  :clapping: Veel film plezier toegewenst in deze mooie ruimte!
Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

Jean Sibelius

Ziet er prima uit O0 Veel kijk- en luisterplezier!
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

erwinh

Quote from: bmateijsen on October 28, 2009, 18:27:11
Hoi Erwin,

Het was graag gedaan! Het was even met de subwoofer inderdaad een beetje sjouwen, maar hiermee wel een mooie afstelling gekozen voor alle luisterplekken. Veel kijk- en luisterplezier! (maar met zo'n ruimte gaat dat vast lukken!) 8)

Groet,

Bjorn
Dank voor de complimenten Bjorn, het is vlgs mijn zoons MEGAVET :headbanging: en daar is vlgs mij geen letter van gelogen! Wij gaan voorlopig effies genieten ;)
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

erwinh

We zijn ruim een week op weg in onze Bat Cave. Ik moet zeggen het bevalt uitstekend. Heb de speakerkabels weggewerkt. Vandaag kreeg ik de Mogami subwoofer interlink per post van de heren van BB&G. Die gaat morgen tezamen met bedraad internet aangesloten worden op de apparatuur. Het laatste wat nu nog moet is de afstandsbediening van het licht. Dat is erg onhandig van zo'n stikdonkere HT, zodra het beeld weg is, zie je geen hand voor ogen. Lastig schijven wisselen. Moet nu steeds uit mijn stoel stommelen en min of meer op de tast naar de lichtknoppen op zoek gaan. Maar goed, het geld is nu echt even op. Deze week ook nog de OPPO BDP-83 binnen gekregen. Werkt toch wel effies prettiger als BR via de PS3. De PS3 is prima hoor, maar die doet nu wat hij behoort te doen, spelcomputer zijn. De OPPO via HDMI op de Arcam geeft duidelijk een fraaier geluidsbeeld. Prachtige geluidsbel waar we midden in zitten. Geluid komt geheel los van de luidsprekers. De Velodyne geeft het geluid enorm veel body, zonder aanwezig te zijn. Fraai hoe die door een goede afstelling in het geheel integreerd. De fronts en de center krijgen nog een velours strook opgeplakt. Bij het spelen van film kan ik ze nu net zien staan. Ik denk dat het mooier is als ze uit het zicht zijn verdwenen. Vlgs mij moet dat met enkele strategisch geplakte stroken goed te doen zijn. Nou ja zo tweaken we nog een klein beetje verder, maar het zijn meer de details. Het grote genieten is inmiddels begonnen :popcorn:
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Robbert54

#147
het tweaken duurt meestal langer dan de bouw zelf ;D
prachtig wat je er van hebt gemaakt hoor!

hoe vind je het beeld van de oppo tenopzichte van de ps3??

ik heb in mijn kamer trouwens gewoon een ambilight van philips staan. ideaal met afstandsbediening. een lampje bij je stoel zou ook nog een optie zijn..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

erwinh

Quote from: The Vampire on November  7, 2009, 14:34:37
ik heb in mijn kamer trouwens gewoon een ambilight van philips staan. ideaal met afstandsbediening. een lampje bij je stoel zou ook nog een optie zijn..
:clapping: :clapping: :clapping:
Nee geen lampje, spots genoeg in het plafond (10) maar moet nog effies uit mijn stoel om ze aan te krijgen.
Internetkabel naar boven getrokken. Nog een heel gevogel om het een beetje netjes weg te werken. Maar goed wel weer gelukt, de mannen (mijn 3 zoons) kunnen weer online gamen 8)
Beeld van de OPPO lijkt iets meer doortekend. Niet een reusachtig verschil hoor. Geluid is wel veel beter nu de Arcam de decoding doet. Veel ruimtelijker en beter gespreid.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

HTip

Zo! Je hebt veel voortgang geboekt in een week. Zo te lezen is het geluid helemaal top, maar ja, dat kan eigenlijk ook niet anders als Bjorn het heeft ingesteld :worship:

Ik heb mijn spotjes met Klik-Aan-Klik-Uit geschakeld en daar zit een afstandsbediening bij. Werkt prima!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive