Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Onne

#1100
Ik ben op zoek naar een set 603 speakers, wat is een set B&W 603 nog waard ??

Ik zag dat de S2 een nautilus tweeter had, is die veel beter ?


ksi

Quote from: mvdveek on September  7, 2009, 16:50:11
Zal hem eens proberen.
Luisterniveau is gewoon wat harder dan normaal, maar niet te hard. zo rond de 68db staat mijn processor.
Ik zou dus wel wat excursion moeten kunnen verwachten van mijn CM9's?
Probeer eens 90db of nog iets meer, met 68 verplaatsen ze inderdaad niks nee.

Robbert54

weet iemand hier hoe het laag weergave van de CM1 is? hoe matched deze speaker goed met de CM-C?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

VIP

Ik denk dat ik de sub de deur nog niet uitschop...

heb de sweetspot gevonden  :)



STEREO:B&W 803D, Rotel RMB-1095, kimber monocle xl, Kimber KS1030-102AG, KS1011-102CU
Rotel RSP-1098, MJ acoustics ref 1 mkII
VISION:Pioneer PDP 507XD, Rotel RDV-1092, PS3

Major_Ton

Quote from: Robbert54 on September 14, 2009, 15:08:03
weet iemand hier hoe het laag weergave van de CM1 is? hoe matched deze speaker goed met de CM-C?

De CM-1 matched prima met de CMC-! Maar hoeveel laag wil je? Ik blijf me verbazen over de laagweergave van de CM-1 (positief), aan de andere kant blijft het een 13cm woofertje ;) Je kan dus geen sublaag verwachten.
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

Robbert54

Quote from: Major_Ton on September 15, 2009, 13:26:27
De CM-1 matched prima met de CMC-! Maar hoeveel laag wil je? Ik blijf me verbazen over de laagweergave van de CM-1 (positief), aan de andere kant blijft het een 13cm woofertje ;) Je kan dus geen sublaag verwachten.
het is ook wel de bedoeling om uiteindelijk een sub aan te schaffen, maar zit voorlopig nog op een slaapkamer en dan is een sub echt nog uit den boze, dus dan liever een wat sterker speakertje. binnenkort maar weer eens een luistersessie doen. hoe vervelend :D :nowink:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Major_Ton

Quote from: Robbert54 on September 15, 2009, 13:42:54
het is ook wel de bedoeling om uiteindelijk een sub aan te schaffen, maar zit voorlopig nog op een slaapkamer en dan is een sub echt nog uit den boze, dus dan liever een wat sterker speakertje. binnenkort maar weer eens een luistersessie doen. hoe vervelend :D :nowink:

CM-5
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

bartingels@telenet.be

Hallo allemaal,ik sta op het punt een av receiver en 5.1 set speakers aan te schaffen.Ben uiteindelijk bij B&W terrecht gekomen.Ik had het volgende in gedachten;1 paar 684+1paar 685+sub+een center speaker.
Nu was mijn vraag;maakt het veel uit of je de htm61 of de htm62 neemt?Zou dit zo'n groot verschil zijn?
Ik hoor hier ook dikwijls dat je moet kijken dat je versterker "zwaar"genoeg is.
Ik had de volgende in gedachten:Denon 2310-Yamaha rx-v1065-Yamaha rx-v1900.Deze laatste is wel wat zwaarder van vermogen(130w)Is dit nodig of zijn de 2 anderen qua vermogen voldoende?(Hebben beiden 105w)

Mario D

Laat je niet beinvloeden door vermogen, de receivers die je noemt kunnen de speakers wel aan.
Wel kan je eens luisteren tussen de verschillen tussen Denon en Yamaha welke sound je het meeste aanspreekt.

Ik ben van Oost-vlaanderen en als je wil kan je de 686 en HTM61 beluisteren op een Yamaha RX-V3800 die ik trouwens ook verkoop.  ;)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=91848.0


bartingels@telenet.be

Hey thx voor het aanbod maar woon nogal ver weg-(Wat ga jij je dan aanschaffen?Ik ben wat aan het wachten op reviews van de rx-v1065 maar het zal moeilijk worden om beter te doen dan de Denon 2310 denk ik,aangezien die zo'n goede score gekregen heeft in WH.Heb jij de htm 62 ook ooit horen spelen?Vond je het een groot verschil met de 61?

VIP

#1110
Eventjes iets tussendoor wat toch ook wel met de luidsprekers te maken heeft.

Ik heb dus de Rotel RSP 1098 en daar heb je de optie ADV speaker setup in....
Ik heb dus daarin de Crossover van 80 naar 60 gezet... (main speakers)
Ik gebruik geen Subwoofer op de voorversterker maar wel High level op de Eindversterker (1096)
Het lijkt net of de Middentonen en hoge tonen op deze manier beter klinken ?
Alsof je de voorversterker doet laten denken dat er wel een subwoofer is aangesloten ?
maar deze als high level via de eindversterker is aangesloten..

Ik vind het raar en vaag, maar het klinkt beter als ik het op 60Hz zet ipv op 80 ?

Of ik word gek ¿   kan ook nog.
STEREO:B&W 803D, Rotel RMB-1095, kimber monocle xl, Kimber KS1030-102AG, KS1011-102CU
Rotel RSP-1098, MJ acoustics ref 1 mkII
VISION:Pioneer PDP 507XD, Rotel RDV-1092, PS3

WickedGame

Quote from: VIP on September 30, 2009, 20:51:04
Eventjes iets tussendoor wat toch ook wel met de luidsprekers te maken heeft.

Ik heb dus de Rotel RSP 1098 en daar heb je de optie ADV speaker setup in....
Ik heb dus daarin de Crossover van 80 naar 60 gezet... (main speakers)
Ik gebruik geen Subwoofer op de voorversterker maar wel High level op de Eindversterker (1096)
Het lijkt net of de Middentonen en hoge tonen op deze manier beter klinken ?
Alsof je de voorversterker doet laten denken dat er wel een subwoofer is aangesloten ?
maar deze als high level via de eindversterker is aangesloten..

Ik vind het raar en vaag, maar het klinkt beter als ik het op 60Hz zet ipv op 80 ?

Of ik word gek ¿   kan ook nog.

Midden en Hoge tonen die veranderen omdat de Crossover op 60Hz word gezet... ja je word gek  ;D

Ik weet niet hoe Rotel zijn Crossover werkt, kan best dat als je op 60Hz een iets andere curve krijgt over het gehele bereik. En zou wel eens een plausibele verklaring kunnen zijn :D

VIP

#1112
Quote from: WickedGame on September 30, 2009, 21:08:20
Midden en Hoge tonen die veranderen omdat de Crossover op 60Hz word gezet... ja je word gek  ;D

Ik weet niet hoe Rotel zijn Crossover werkt, kan best dat als je op 60Hz een iets andere curve krijgt over het gehele bereik. En zou wel eens een plausibele verklaring kunnen zijn :D
:) bedoel ik zit nu weer wat muziek stukken te luisteren, en heb echt sterk het idee dat het beter klinkt..
Minder bas (noem het gecontroleerder) in de zin van dat de hoofd luidsprekers minder belast worden kwa bas geluid, waardoor de midden en hoge tonen wat meer lucht / trillingen kunnen spreiden.   (vind geneens zo gek klinken)

Al met al, ik weet het ook niet, maar als ik het zo hoor.. deed mij deze vraag opdoen.
STEREO:B&W 803D, Rotel RMB-1095, kimber monocle xl, Kimber KS1030-102AG, KS1011-102CU
Rotel RSP-1098, MJ acoustics ref 1 mkII
VISION:Pioneer PDP 507XD, Rotel RDV-1092, PS3

Robbert54

Weet iemand hier waar ik het beste B&W onderdelen kan bestellen? Ben nog op zoek naar (de prijs van) een tweepaar tweeters voor de CM1's
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

VIP

#1114
Quote from: The Vampire on September 30, 2009, 22:18:00
Weet iemand hier waar ik het beste B&W onderdelen kan bestellen? Ben nog op zoek naar (de prijs van) een tweepaar tweeters voor de CM1's
Het beste zou zijn via de dealer waarvan je het gekocht hebt.
STEREO:B&W 803D, Rotel RMB-1095, kimber monocle xl, Kimber KS1030-102AG, KS1011-102CU
Rotel RSP-1098, MJ acoustics ref 1 mkII
VISION:Pioneer PDP 507XD, Rotel RDV-1092, PS3

Robbert54

Quote from: VIP on September 30, 2009, 23:02:21
Het beste zou zijn via de dealer waarvan je het gekocht hebt.
ja dat snap ik maar ze zijn 2e hands. Dus in principe kan elke b&w leverancier ook de losse onderdelen leveren?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

WickedGame

Quote from: The Vampire on October  1, 2009, 01:14:59
ja dat snap ik maar ze zijn 2e hands. Dus in principe kan elke b&w leverancier ook de losse onderdelen leveren?

Officiele B&W dealers kunnen dat, maar waarom bel je B&W niet rechtstreeks?

denoontje

Ik heb gewoon ooit bij B&W zelf besteld, no problemo

Robbert54

bedankt voor jullie bijdrage, ik heb even contact opgenomen met SMITS en die konden mij de prijs ook zo noemen.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

VIP

Puur genot dit  ;D

Ik ga binnenkort Studio Alkmaar bezoeken, en genieten maar.
STEREO:B&W 803D, Rotel RMB-1095, kimber monocle xl, Kimber KS1030-102AG, KS1011-102CU
Rotel RSP-1098, MJ acoustics ref 1 mkII
VISION:Pioneer PDP 507XD, Rotel RDV-1092, PS3

bartingels@telenet.be

Iemand een idee waar je terrecht kunt voor B&W speakers(komplete 5.1 set 600 reeks)aan een goede prijs?
Heb al een paar dealers en internetshops gecontacteerd maar die zaten allemaal op identiek dezelfde prijs.(normaal 2600 euro en ze geven allemaal dezelfde korting nl 300 euro.)
Als er iemand een goeie tip heeft dan hoor ik het graag.

ivo1986

Meer dan 10 % lijkt mij geen slechte korting.
Denk niet dat je 123 ergens anders echt meer korting zal kunnen krijgen.

ksi

engeland? hifigear.co.uk? op het moment met de pond standen misschien niet heel voordelig meer, maar toch voordeliger volgens mij...

Robbert54

Quote from: bartingels@telenet.be on October  5, 2009, 20:35:44
Iemand een idee waar je terrecht kunt voor B&W speakers(komplete 5.1 set 600 reeks)aan een goede prijs?
Heb al een paar dealers en internetshops gecontacteerd maar die zaten allemaal op identiek dezelfde prijs.(normaal 2600 euro en ze geven allemaal dezelfde korting nl 300 euro.)
Als er iemand een goeie tip heeft dan hoor ik het graag.
smits al gevraagd??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Bekend probleem. B&W is super streng met adviesprijzen. Daar wordt nauwelijks vanaf geweken. De truck is, als je een set in 1 keer koopt, om de overige dingen (bijna) gratis te regelen. Dingen als spikes, pluggen, kabels, stands, etc... Daar wordt het geld op verdient. De marges op de B&W's zijn relatief laag.