Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Ghosty J

Quote from: PallMall on June 18, 2009, 22:44:31
Ben blij dat je de ls mooi vindt. Ben minder blij dat de condensatoren middenklassers zijn  :(
nee da's onzin, ze klinken gewoon erg goed en daar gaat het om toch om!
Ik heb alleen erg weinig bas, er zitten schuimpluggen bij die je kunt gebruiken als de bas zou gaan dreunen, nou geloof me, ik krijg de bas niet aan het dreunen. Maar dit ligt aan mijn versterker, is een oud Sony beestje en is als eerste aan vervanging toe.
misschien staat je reciever nog op small?

vind het best wel heel erg mooi geworden! past veel beter in je huis!
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

PallMall

Quote from: Ghosty J on June 18, 2009, 22:52:46
misschien staat je reciever nog op small?

vind het best wel heel erg mooi geworden! past veel beter in je huis!

Nee staat niet op small... Maar heb inderdaad wel het idee dat de reciever gewoon "standaard" weg filtert naar de sub.... Dit idee geeft het geluid.... Moet de bas op +6 (maximaal) zetten voor een beetje bas maar dan klinken alle middentonen meteen veel te "rond".
Maar ik hoor de potentie in de speakers... nog een maandje of 2 en dan kan ik serieus voor een nieuwe processor/versteker combi gaan kijken.

Ghosty J

#1027
ben vandaag maar ff langs mijn speaker dealer geweest want ik kon niet meer wachten :)
eindelijk zijn ze binnen, ze staan nu rustig in te spelen!

B&W 683


klik plaatje :)
http://www.ghostyj.nl/b&ws4/683metflits.jpg

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

gastje13

mooi!

Hoe zijn de eerste indrukken?

Minguel

Quote from: Ghosty J on June 18, 2009, 23:13:22
ben vandaag maar ff langs mijn speaker dealer geweest want ik kon niet meer wachten :)
eindelijk zijn ze binnen, ze staan nu rustig in te spelen!

B&W 683


klik plaatje :)
http://www.ghostyj.nl/b&ws4/683metflits.jpg



Mooie speakers hoor, gefeliciteerd.
Versterker    : Marantz PM11S2
Mediaspeler  : Marantz NA8005
Speakers      : Dynaudio FOCUS 220 II
Sub              : REL S3

Ghosty J

Quote from: gastje13 on June 18, 2009, 23:19:34
mooi!

Hoe zijn de eerste indrukken?
vergeleken met de 685, de hoge tonen zijn rustiger, de stemmmen zijn beter en de bass is gecontroleerder
echt een hele stap vooruit.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

PallMall

Erg mooi! Vooral die bas drivers   :inlove:

En hoe bevallen de eerste tonen?

Ghosty J

Quote from: PallMall on June 18, 2009, 23:24:30
Erg mooi! Vooral die bas drivers   :inlove:

En hoe bevallen de eerste tonen?

vergeleken met de 685, de hoge tonen zijn rustiger, de stemmmen zijn beter en de bass is gecontroleerder
echt een hele stap vooruit.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

PallMall

sorry was een beetje laat met mijn reactie!

Is wel grappig dat als je een beetje snel omlaag scrollt en dan bij je foto uitkomt, het toch echt lijkt alsof je nautilus hebt gekocht met die ronde ambilight (?) erop ;)

Ghosty J

tip: Voor de gene die denkt dat je 4 683 speakers in een Ford Focus 3D kwijt kan, kan nog wel us bedrogen uitkomen ;)
gelukkig ben ik 1.70 en me vriendin 1.65, we zaten met onze knieen tegen het dashboard maar we zijn wel thuis gekomen ;D

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Ghosty J

Quote from: PallMall on June 18, 2009, 23:32:39
sorry was een beetje laat met mijn reactie!

Is wel grappig dat als je een beetje snel omlaag scrollt en dan bij je foto uitkomt, het toch echt lijkt alsof je nautilus hebt gekocht met die ronde ambilight (?) erop ;)

nu je het zegt, is wel vet :)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Robbert54

Quote from: PallMall on June 18, 2009, 19:36:04
Sorry voor het wachten.
Gisteren uiteraard direct de speakers weer gemonteerd en erna een luistersessie met een vriend, vandaar dat het er niet meer van gekomen is om nog te posten hier  :blush:

Ik ben echt héél tevreden met de kleur, ik had stiekem toch een beetje twijfels maar die zijn nu kompleet verdwenen!!

Ik mis alleen toch wel het logo'tje, die ga ik dus ergens laten maken.


heel erg mooi hoor!! zeer geslaagd :thumbs-up: :thumbs-up:

Quote from: Ghosty J on June 18, 2009, 23:13:22
ben vandaag maar ff langs mijn speaker dealer geweest want ik kon niet meer wachten :)
eindelijk zijn ze binnen, ze staan nu rustig in te spelen!

B&W 683


klik plaatje :)
http://www.ghostyj.nl/b&ws4/683metflits.jpg


ook heel erg mooi! en de ambilight geeft altijd zo'n lekker sfeertje, vreet jou ab ook batterijen trouwens? ???

allebei veel kijk en luister plezier met jullie speakers :headbanging: :popcorn:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Ziet er goed uit hoor! Zowel de 683 als de CM's. Ik ben ook wel benieuwd naar je bevindingen als je vanaf 685 naar 683 gaat (als 685 eigenaar). Dat er meer bas is is opzich niet zo'n vreemd, maar als het echt een stap vooruit is... Achja... Je moet blijven dromen  :bigsmile:

Fabian1

Quote from: Ghosty J on June 18, 2009, 23:13:22
ben vandaag maar ff langs mijn speaker dealer geweest want ik kon niet meer wachten :)
eindelijk zijn ze binnen, ze staan nu rustig in te spelen!

B&W 683


klik plaatje :)
http://www.ghostyj.nl/b&ws4/683metflits.jpg



Goede keus!!  ;) Ik ben ook nog steeds  :inlove:
Veel plezier ermee!

Fabian

superleo7

Quote from: PallMall on June 18, 2009, 22:44:31
Ben blij dat je de ls mooi vindt. Ben minder blij dat de condensatoren middenklassers zijn  :(
nee da's onzin, ze klinken gewoon erg goed en daar gaat het om toch om!
Ik heb alleen erg weinig bas, er zitten schuimpluggen bij die je kunt gebruiken als de bas zou gaan dreunen, nou geloof me, ik krijg de bas niet aan het dreunen. Maar dit ligt aan mijn versterker, is een oud Sony beestje en is als eerste aan vervanging toe.

Wat betreft je condensator kan je kijken bij de site van tony gee cap test.
Ik noemde hem een midden klasser maar dat is qua prijs.
Voor klank is het een erg mooie condensator. krijgt ook een 9 bij die test.
De duurdere een paar puntjes meer.

Wat het laag betreft zijn je draden van beide boxen goed aangesloten? + op + en - op - .
Als een van de draden andersom zit ben je ook je laag kwijt.
Ook is het mogelijk dat je met je bank op de verkeerde afstand zit, zodat je net op een dip op je juiste plek zit daar helpt een andere versterker je ook niet bij.
Je boxen moeten ook met een lichte versterker wel bas kunnen laten horen. Een zwaardere of betere versterker geeft meestal mooier laag maar hoeft niet meer laag tegeven.

mjtdevries

Om te controleren of je met je bank net op een dip zit kun je van de volgende site een mp3tje downloaden:
http://www.realtraps.com/lf-noise.htm

Die laat voor 80 seconden alleen maar lage tonen horen (allerlei lage frequenties tegelijkertijd)

Als je die dan speelt, dan moet je een paar stappen vooruit of opzij doen vanaf je bank. Als de bank inderdaad net bij een dip zit, dan moet je met een paar stappen vooruit kunnen horen dat je ineens meer laag hebt.

BenWfan

Quote from: mjtdevries on June 19, 2009, 13:30:59
Om te controleren of je met je bank net op een dip zit kun je van de volgende site een mp3tje downloaden:
http://www.realtraps.com/lf-noise.htm

Die laat voor 80 seconden alleen maar lage tonen horen (allerlei lage frequenties tegelijkertijd)

Als je die dan speelt, dan moet je een paar stappen vooruit of opzij doen vanaf je bank. Als de bank inderdaad net bij een dip zit, dan moet je met een paar stappen vooruit kunnen horen dat je ineens meer laag hebt.


zit regelmatig in een dip...bank of niet.. :crazy:
Classé CAP 2100

PallMall

Quote from: superleo7 on June 19, 2009, 08:12:40


Wat het laag betreft zijn je draden van beide boxen goed aangesloten? + op + en - op - .
Als een van de draden andersom zit ben je ook je laag kwijt.
Ook is het mogelijk dat je met je bank op de verkeerde afstand zit, zodat je net op een dip op je juiste plek zit daar helpt een andere versterker je ook niet bij.
Je boxen moeten ook met een lichte versterker wel bas kunnen laten horen. Een zwaardere of betere versterker geeft meestal mooier laag maar hoeft niet meer laag tegeven.


Uiteraard zitten de boxen goed aangesloten.
Maar ik kan inderdaad eens proberen of mijn bank een dipje heeft ;)
Ik bedoelde eigenlijk ook niet dat de reciever een te lichte versterker heeft, maar eerder dat het lijkt alsof hij standaard wat lage frequentie's weg filtert naar de sub (ze staan op large). Maar na het weekend komt een vriend met een stereo versterker, eens kijken wat dat oplevert!


john43

#1043
Ik heb al 20 jaar de B en W Matrix 2  series 2 speakers

Helaas dit weekend een tweeter overleden.

En nu op zoek naar een volwaardige vervanger.

Heeft iemand tips voor equivalenten? of een tweeter voor mij toevallig in de aanbieding?
Groet  John

VIP

#1044
Hoe kan het dat ik best wel veel bas geluid al heb, maar amper de bas units zie bewegen  ???

Kan het zijn dat ik nog geneens alles uit de luidsprekers haal ?

Simpel testje om te zien of ze goed aangesloten zijn ?

Rood is + neem ik aan en zwart -

mvg

VIP.
STEREO:B&W 803D, Rotel RMB-1095, kimber monocle xl, Kimber KS1030-102AG, KS1011-102CU
Rotel RSP-1098, MJ acoustics ref 1 mkII
VISION:Pioneer PDP 507XD, Rotel RDV-1092, PS3

denoontje

Quote from: john43 on June 21, 2009, 15:18:55
Ik heb al 20 jaar de B en W Matrix 2  series 2 speakers

Helaas dit weekend een tweeter overleden.

En nu op zoek naar een volwaardige vervanger.

Heeft iemand tips voor equivalenten? of een tweeter voor mij toevallig in de aanbieding?

probeer eens rechtstreeks bij B&W te bestellen.

Heb ik ook ooit gedaan mbt andere units

suc6

Robbert54

Quote from: VIP on June 21, 2009, 18:47:05
Hoe kan het dat ik best wel veel bas geluid al heb, maar amper de bas units zie bewegen  ???

Kan het zijn dat ik nog geneens alles uit de luidsprekers haal ?

Simpel testje om te zien of ze goed aangesloten zijn ?

Rood is + neem ik aan en zwart -

mvg

VIP.
heb ik ook een keer gehad.. kabeltje zat verkeerd om :wacko: :blush:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

john43

ik ben aan het onderzoeken naar een oplossing
Groet  John

Ranger

Maakt het echt wat uit om de koperen strip van de aansluitingen op de B&W 684 te vervangen door een kabeltje met spades? Dan creeer je toch ook weer een overgang?

WickedGame

Quote from: VIP on June 21, 2009, 18:47:05
Hoe kan het dat ik best wel veel bas geluid al heb, maar amper de bas units zie bewegen  ???

Kan het zijn dat ik nog geneens alles uit de luidsprekers haal ?

Simpel testje om te zien of ze goed aangesloten zijn ?

Rood is + neem ik aan en zwart -

mvg

VIP.

Had je verwacht dat ze zouden klapperen dan? Dit doen ze namelijk niet of nauwelijks. Was me ook al eens opgevallen dat die conussen vrij weinig bewegen maar toch een goede bas produceren. Zelfs mijn 805S komt de conus nauwelijks zichtbaar in beweging maar toch levert de speaker een prima bas af. Niks om zorgen over te maken.