The Hobbit, in D R I E (!!!!) delen: 2012 en 2013!

Started by blue-eyes, December 19, 2007, 19:11:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nahpets

Afgelopen maandag samen met mijn zoon de film gezien (3D HFR).

Prachtig!

Deel 1 was een beetje een afknapper, deel 2 maakt dat helemaal goed.

Heb eigenlijk maar 2 kritiekpuntjes:
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

Deze 2 punten doen echter niet af aan de totaal beleving. Voor mij (en mijn zoon) een dikke 9.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

citac

Stuk beter dan deel 1, maar helaas weer niet de magie van de LOTR trilogie.
En dan verplicht 3D  :crazy: , extra betalen om minder te zien ( donkere bril ).
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

Maartje



Film was idd prachtig. . .  prachtig beeld en er zat idd lekker vaart in . . .

voor mijn gevoel duurde hij slechts anderhalf uur . . .  O0
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

GPO

vandaag met mijn zoon naar the hobbit 2 geweest (pathe Eindhoven, IMAX 3D HFR) ... wauw wat een overweldigende film... verhaal is redelijk recht toe rechtaan, maar gewoon wel een heerlijke actie fantasy film.

Ook vond ik beeld- & geluidskwaliteit ook erg sterk. Ik vind die 48 fps wel wat ... erg mooi om naar te kijken, maakt het wel wat realistischer allemaal.

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

WickedGame

Gisteren ook de 3D HFR variant gezien, en wat een ervaring weer... de tijd vloog voorbij en voor je het wist stond je alweer buiten. Visueel is The Hobbit weer geweldig! Verhaallijn wat rechtlijnig maar zeker niet saai.

Nu weer een jaar wachten tot deel 3.... dat gaat weer een lang jaar worden  :nopompom:  :D

Maartje

Van het weekend gedeelte van de extended edition van deel 1 gezien ( zonder dat ik het wist )

Schuift er ineens een scene met blote dwergen langs . . . Bommetje !!   :clapping:
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

Gaeje

ik heb hem ondertussen ook gezien, de 2de hobbit film, en hoewel ik hem zeker beter vond dan de eerste heb ik toch vaak gedacht: man dit duurt lang. ik denk dat ze van deze film ook los een uur hadden kunnen aftrimmen.
Maar er zat meer variatie in dan in de eerste, leuke decors (al dan niet CGI). Het verhaal voelt wat uitgerokken aan, vooral de hele setup voor de LOTR trilogie zelf.

De special effects (of visual effects) waren redelijk bedroevend en dan vooral de tonnen scene, waar dan ook nog gopro shots in zaten, wat mij even helemaal uit de film haalde! Het lijkt alsof ze die écht niet op tijd klaar gekregen hebben. (die scene)
Maar ik heb nooit een hoge pet op gehad van weta digital. ivm ILM ofzo

al bij al geen complete tijdverspilling, maar ik ga hem toch ook niet kopen. misschien dat ik wel terug de 3de in de cinema ga zien, maar dat zal dan van de trailer afhangen. En sowieso in 2D 24fps

squeek

#107
Quote from: Gaeje on April  7, 2014, 13:23:44
ik heb hem ondertussen ook gezien, de 2de hobbit film, en hoewel ik hem zeker beter vond dan de eerste heb ik toch vaak gedacht: man dit duurt lang. ik denk dat ze van deze film ook los een uur hadden kunnen aftrimmen.
Maar er zat meer variatie in dan in de eerste, leuke decors (al dan niet CGI). Het verhaal voelt wat uitgerokken aan, vooral de hele setup voor de LOTR trilogie zelf.

De special effects (of visual effects) waren redelijk bedroevend en dan vooral de tonnen scene, waar dan ook nog gopro shots in zaten, wat mij even helemaal uit de film haalde! Het lijkt alsof ze die écht niet op tijd klaar gekregen hebben. (die scene)
Maar ik heb nooit een hoge pet op gehad van weta digital. ivm ILM ofzo

al bij al geen complete tijdverspilling, maar ik ga hem toch ook niet kopen. misschien dat ik wel terug de 3de in de cinema ga zien, maar dat zal dan van de trailer afhangen. En sowieso in 2D 24fps
de films zijn inderdaad langdradig geworden. Ik denk dat wij met lord of the rings tevreden waren en deze trilogie niet per sé moesten hebben want geef toe, it's all about the money voor die gasten. Ik heb mijn blu ray van the hobbit 1 nog steeds niet bekeken sinds de aankoop.

De tweede film is voor velen de betere tot nu toe. De tonnen scene is mss niet de beste cg die er is, hij was wel hilarisch ineen gestoken. Ik stoor me dan minder aan de slechte cg als het ergens compenseert en dat vond ik hier wel het geval. Ik ben het niet compleet eens betreft weta digital. Ze hebben erg baanbrekend werk verricht in de loop der jaren, gollum destijds was er zo eentje, king kong ( karakter, niet de film volledig) , en wat mij betreft smaug. Je merkt dat ze in dat wezen hun ennergie hebben gestoken en dat mag er zijn. Wel ben ik het er mee eens dat ze niet de ganse film de kwaliteit hoog kunnen houden. Want er zijn gewoon erg slechte compositing shots over gans de film, dat was zo bij lotr, maar ook king kong was echt verschrikkelijk om naar te kijken. De aap zelf was breathtaking, maar in actie met mensen viel het door de mand, net zoals de dino stampede etc. En dat merk je bij veel films die door weta gedaan zijn.

Ze zijn toch ver gekomen sinds heavenly creatures  :)
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Gaeje

Quote from: squeek on April  7, 2014, 18:26:10
De tonnen scene is mss niet de beste cg die er is, hij was wel hilarisch ineen gestoken. Ik stoor me dan minder aan de slechte cg als het ergens compenseert en dat vond ik hier wel het geval.

das waar het was niet zooo slecht dat het mij uit de film haalde (de gopro shots jammer genoeg wel) maar het viel me wel op, en dan vooral het water. daar zijn we ondertussen echt wel beter van gewend

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

RonG


Raymond187

Zag wel weer stukjes waarvan je overduidelijk zag dat het met de compjutor gedaan was net als het vorige deel met die tonnen in dat riviertje.

skank1

Quote from: Raymond187 on July 29, 2014, 08:44:57
Zag wel weer stukjes waarvan je overduidelijk zag dat het met de compjutor gedaan was net als het vorige deel met die tonnen in dat riviertje.

Ja, en begin me er persoonlijk aan te ergeren.

The hobbit haalt bij mij bijlange na niet het niveau v lotr
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Maartje

Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .


Denon Focal

Kan niet wachten, net Hobbit 2 extended gekeken en wil meeeeeeeer
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

VlisChris

Yeah.

morgen naar The Hobbit Marathon. 8.5 uur bioscopen 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

lynch1979

Quote from: Christiaan S on December  8, 2014, 13:06:25
Yeah.

morgen naar The Hobbit Marathon. 8.5 uur bioscopen 8)

:ohmy:

Ik kan net een film volhouden.....maar geniet ervan  ;)

snicky


Quote from: lynch1979 on December  8, 2014, 13:21:04
:ohmy:

Ik kan net een film volhouden.....maar geniet ervan  ;)

Wauw idd.. 3uur kost mij al moeite.

Na 3uur zit ik niet meer lekker[emoji13]
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

RonG

Gisteren deeltje 2 extendend gezien. Kan niet wachten op deel 3 :). Maar een marathon? dat zou ik niet volhouden :(

Eddye

Ik zou het thuis wel kunnen, maar in de bioscoop red ik dat niet. Op een gegeven moment kan ik niet meer in die stoelen zitten. En als het een kleine zaal is kan ik ook mijn benen niet kwijt. Buiten die dingen is het natuurlijk wel een leuke belevenis. Groot scherm, goed geluid en goede films. Veel plezier, Christiaan.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

tiptop

Veel plezier Cristiaan!

Ik wilde ook gaan, maar helaas was bij zowel Pathe als Cineworld alles al uitverkocht. :(
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

VlisChris

Thanks mannen! Doet me er aan denken. Ik loop ff naar de bios. Kaartjes ophalen.

ps: goede kans dat ik bij de eerste twee delen deels in slaap val hoor ;) Gelukkig is het een ruime bios. Dus zitcomfort "zit" goed :P
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Raymond187

Quote from: Christiaan S on December  8, 2014, 13:06:25
Yeah.

morgen naar The Hobbit Marathon. 8.5 uur bioscopen 8)
Baas  :worship:

Ik kijk in de bios wel 1 film van 3 uur. Vind ik wel zat.

Ben wel benieuwd naar deel 3. Ff kijken wat zwelgje gaat doen :D

tiptop

Quote from: Christiaan S on December  8, 2014, 14:36:25
Thanks mannen! Doet me er aan denken. Ik loop ff naar de bios. Kaartjes ophalen.

ps: goede kans dat ik bij de eerste twee delen deels in slaap val hoor ;) Gelukkig is het een ruime bios. Dus zitcomfort "zit" goed :P
Eigen koelboxje mee...Maar dat mag dan zeker weer niet. :nopompom:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.