Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Citaat van: simsatit op januari 20, 2011, 10:57:09
ik begrijp dat ik een tag vs gemodde oppo luistersessie moet gaan zien te regelen:)

even vragen bij wenw audio die alleen de Oppo+Tuc verkoopt of ze er nog 1 hebben staan en vragen of je hem thuis voor 1 week mag beluisteren. Ben wel bang dat je hem niet terug doet...... ;D ;D
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

HTip

Citaat van: simsatit op januari 20, 2011, 10:57:09
ik begrijp dat ik een tag vs gemodde oppo luistersessie moet gaan zien te regelen:)
Lijkt me wel een gave shootout en ben erg benieuwd naar de uitkomst...

Citaat van: frank2 op januari 20, 2011, 11:13:42
even vragen bij wenw audio die alleen de Oppo+Tuc verkoopt of ze er nog 1 hebben staan en vragen of je hem thuis voor 1 week mag beluisteren. Ben wel bang dat je hem niet terug doet...... ;D ;D
Ik ken de TAG niet, maar weet wel dat het een high-end speler is. Dus als de Oppo die wegspeelt... :unsure:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Ik krijg morgen van erik s. een inakustik NF1202 RCA op bezoek. Deze interlink zou dus goed moeten matchen met mijn LS1202. Gaat natuurlijk op de dedicated stereo-uitgang. Ben erg benieuwd wat die interlink brengt t.o.v. mijn huidige W&M AC-01.

Wordt weer een leuk weekend :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Valkyrie

Citaat van: HTip op januari 20, 2011, 23:01:09
Ik krijg morgen van erik s. een inakustik NF1202 RCA op bezoek. Deze interlink zou dus goed moeten matchen met mijn LS1202. Gaat natuurlijk op de dedicated stereo-uitgang. Ben erg benieuwd wat die interlink brengt t.o.v. mijn huidige W&M AC-01.

Ik ben benieuwd...  :)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

simsalabim

Citaat van: HTip op januari 20, 2011, 23:00:58
Lijkt me wel een gave shootout en ben erg benieuwd naar de uitkomst...
Ik ken de TAG niet, maar weet wel dat het een high-end speler is. Dus als de Oppo die wegspeelt... :unsure:

De TAGdp voorversterker samen met het loopwerk is idd een heel fijne combi, zo fijn dat ik deze niet snel zie vertrekken.
Dat wil niet zeggen dat ik voor BD nu ook niet eens een kickass sound wil;)
Zo een bdp-95 lijkt me wel een leuk ding straks en anders gewoon een 2de hands 83se of zo omdat straks toch iedereen weer wilt upgraden;)
HD sound heb ik al wel met de XE1 hddvd, maar das zo 2009 haha...
Veel plezier iig weer Philip met jou audio en hopelijk is jou beamer er snel zodat jou HT weer kompleet is!
Btw, ik wil idd terzijnertijd wel eens een leuk M&G houden voor dsp en ook verschil TAG / Oppo en misschien ook nog wel verschil voorversterker voor draaitafel.
Jammer dat je ver woont..
Groet, Simon
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Midcall

Geven jullie ook een ongemodde versie mee om mee te vergelijken?
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Lex Groningen

Ben wel benieuwd wat voor een subtiele verandering dit moet/kan gaan geven.
Maar altijd weer leuk om met kabels wat te gaan experimenteren.
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

screw

Ook benieuwd wat de kabel je gaat brengen met deze combie!

Veel luister plezier  :music:

gr

George
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

tiptop

Gefeliciteerd met je nieuwe upgrade(s). 8)

Jij hebt elke week wat om naar uit te kijken geloof ik.  :wacko: ;D

Fijn dat het zo'n verbetering opleverde. 8)

Op naar de kabeltjes. :P
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Maximus_Aurelius

Mooie interlink. Persoonlijk vond ik in mijn stereo set de 1302 beter matchen met de LS kabel 1202 dan de 1202 met de 1202  ;)
Met de 1302 interlink was het laag strakker en zodoende kwam er iets meer controle in het midden. Hoog kwam mooi los van het midden.
Bij de 1202 vond ik het iets te worden. Het kwam niet los en de controle was weg in het laagweergave. De 1302 is klankmatig bijna hetzelfde maar geeft net iets strakker laag en iets nauwkeuriger in detaillering, wat bij mij dus positief uitwerkte.
Persoonlijk heb ik het meegemaakt  wanneer je(allemaal) dezelfde (type) kabels in de set hebt dat het iets te kil gaat werken en/of er gaat detail weg of er gebeurd iets met midden/hoog of laag.
Ook bij duurdere kabels. Zelf eens getest met allemaal Frey's ertussen, zelfs de luidspreker kabel erbij. Maar ik was niet onder de indruk. Ik mist body met allemaal Frey's. Met body bedoel ik laag ;)
Het kan natuurlijk ook goed gaan ;)
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Snowmaster

Hoor ik daar iets over een 1302  ;).

Hij heeft gelijk. Veschil is niet groot, alleen de 1302 is verfijnder, ietsje minder commercieel klinkend en laat iets meer horen.
Kabels zijn geloof ik ook identiek, maar volgens heeft de 1302 de verbetert klinkende buitenmantel.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

HTip

We hebben de hele avond geluisterd en de interlinks (inakustik NF1202 GAP RCA en W&M Audio AC-01) vergeleken. Ik laat morgen weten wat daarvan de uitkomst is.

Wordt vervolgd...
Showcase - Topic

Martijnst1990

Spannend, zoals eerder al aangegeven: er valt altijd wel wat nieuws te vergelijken/testen in The Chamber of Dreams ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Maximus_Aurelius

Citaat van: Snowmaster op januari 21, 2011, 22:25:47
Hoor ik daar iets over een 1302  ;).

Hij heeft gelijk. Veschil is niet groot, alleen de 1302 is verfijnder, ietsje minder commercieel klinkend en laat iets meer horen.
Kabels zijn geloof ik ook identiek, maar volgens heeft de 1302 de verbetert klinkende buitenmantel.

De buitenmantel en iets het binnenwerk is direct afgeleid van de 1602.
Niet alleen qua klank iets anders maar ook qua uiterlijk ;).
Hij is minder stug dan de 1202 :D.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Citaat van: simsatit op januari 20, 2011, 23:51:11
De TAGdp voorversterker samen met het loopwerk is idd een heel fijne combi, zo fijn dat ik deze niet snel zie vertrekken.
Dat wil niet zeggen dat ik voor BD nu ook niet eens een kickass sound wil;)
Zo een bdp-95 lijkt me wel een leuk ding straks en anders gewoon een 2de hands 83se of zo omdat straks toch iedereen weer wilt upgraden;)
HD sound heb ik al wel met de XE1 hddvd, maar das zo 2009 haha...
Veel plezier iig weer Philip met jou audio en hopelijk is jou beamer er snel zodat jou HT weer kompleet is!
Btw, ik wil idd terzijnertijd wel eens een leuk M&G houden voor dsp en ook verschil TAG / Oppo en misschien ook nog wel verschil voorversterker voor draaitafel.
Jammer dat je ver woont..
Groet, Simon

Dat heb ik helaas vaker gehoord. Is ook wel zo, want je zit zo dik 2 uur (of nog meer) in de auto :unsure:

Lijkt me leuk om bij jou een M&G mee te maken. Veel gelezen over TAG, maar nog nooit gehoord. Geldt trouwens ook voor een goede draaitafel :blush: Ik wil dan best mijn Oppo meenemen voor een vergelijk, maar dan moet het buiten wat warmer zijn, i.v.m. condensatie ;)

We genieten heel erg van de Oppo en kunnen zo kunnen we de periode goed overbruggen tot we weer beeld hebben. Muziek luisteren is echt een genot en het is ontspannender dan TV-kijken (tenminste, als je niet bezig bent met testen) :music:

Citaat van: Midcall op januari 21, 2011, 01:45:51
Geven jullie ook een ongemodde versie mee om mee te vergelijken?
Dat is al een keer uitgebreid getest ;)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=96543

Vanaf pagina 10 beginnen de resultaten van de test. Leuke van die shootout was het live-karakter ;D
Showcase - Topic

frank2

helaas is de test wel enigszins gedateerd, de Upgrade company heeft nadien nog diverse nieuwe upgrades toegevoegd voor hetzelfde geld. Er bestaat ook een nuforce+tuc, deze klinkt iets smoother dan de Oppo SE+tuc.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

tiptop

Gedateerd? De machines bestaan nog steeds, dus dat valt wel mee. Dat er een paar bij zijn gekomen doet daar niks aan af.

De (smaak)verschillen zeggen eigenlijk alweer een belangrijk iets. Je kan niet van 1 conclusie uitgaan, omdat ieder zijn eigen conclusie heeft. Je zal dus altijd zelf moeten luisteren/kijken. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

frank2

Citaat van: tiptop op januari 22, 2011, 09:31:03
Gedateerd? De machines bestaan nog steeds, dus dat valt wel mee.

de Upgrade company heeft nadien nog diverse nieuwe upgrades toegevoegd voor hetzelfde geld. (daardoor zijn ze wel iets anders gaan klinken)

simsalabim

Daar ben ik het volledig mee eens, alleen luisteren en vergelijken zegt je echt iets, liefst dan ook af en toe zo dat je niet weet of je nu naar a of naar b luistert.
Mijn vriendin heeft een waanzinnig goed gehoor, zij is violiste, met haar het loopwerk van de TAG ooit vergeleken met de XE1, het verschil tussen de loopwerken was echt heel klein, voor haar was het blind testen maar van de 20 keer haalde ze 17 keer feiloos de TAG eruit..
De volgende M&G moet Mirjam dus maar scheidsrechter worden haha..
Aan de andere kant heb ik zelf eens echt geprobeerd een verschil te ontdekken van mijn Oyade Tunami van 270 euro en een pc netsnoer op mijn DAC, ik kon echt geen verschil ontdekken.
Daarentegen toen ik mijn dedicated AHP stroomgroep met directe aansluiting op mijn DIY koperen stekkerblok dmv 5kwadraats  10m Lapp Olflex aansloot hoorde ik een behoorlijk verschil, enige is dat ik eigenlijk dat nooit ab heb vergeleken en dat kan wel bij mij! Ik denk dat dat ook een heel interessant vergelijk inhoud!

simsalabim

Lijkt me heel gezellig HTip als je ook bij de M&G bent als die er weer is!
Er is eigenlijk best weer wat te testen en ik heb ook meet spullen, ook leuk om te zien of dat wat meetbaar is ook hoorbaar is en viceversa.
Bij de vorige M&G hadden mijn speakers nog niet het nieuwe filter, ze zijn nu een stuk prettiger en onvermoeibaarder om naar te luisteren:)

Mooi dat jullie nu lekker aan het genieten zijn van muziek, al kijk ik regelmatig films in t attic, muziek is toch echt wel no1!
Genietze!

als jij nog eens een M&G houd zou ik ook graag van de partij zijn, Tiptop woont niet ver van mij, kunnen we misschien samen langskomen, is beter voor het millieuuuuu!:)

fugazi_2009

Ik zou in ieder g

Onderschat de Tag niet...
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

HTip

Citaat van: tiptop op januari 21, 2011, 08:52:46
Gefeliciteerd met je nieuwe upgrade(s). 8)

Jij hebt elke week wat om naar uit te kijken geloof ik  :wacko: ;D

Fijn dat het zo'n verbetering opleverde. 8)

Op naar de kabeltjes. :P
Citaat van: Martijn90 op januari 22, 2011, 00:41:59
Spannend, zoals eerder al aangegeven: er valt altijd wel wat nieuws te vergelijken/testen in The Chamber of Dreams ;D
Begint er wel op te lijken, hè? Het is echt een genot om nu stereo te luisteren. Dat was ook de reden om op zoek te gaan naar een betere interlink.

Citaat van: Valkyrie op januari 20, 2011, 23:05:25
Ik ben benieuwd...  :)
Citaat van: Alex Groningen op januari 21, 2011, 07:06:36

Ben wel benieuwd wat voor een subtiele verandering dit moet/kan gaan geven.
Maar altijd weer leuk om met kabels wat te gaan experimenteren.
Citaat van: screw op januari 21, 2011, 08:31:13
Ook benieuwd wat de kabel je gaat brengen met deze combie!

Veel luister plezier  :music:
Wij waren dat natuurlijk ook! Ik ben nog bezig met verslag. Volgt spoedig!
Showcase - Topic

Madhouse

Zal ik dan ook maar roepen dat ik benieuwd ben  :D

(Dat ben ik wel hoor)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Als ik het goed van Jack begrepen heb, heb ik de Oppo BDP-83 SE SI. En deze is inderdaad niet in de shootout aanwezig geweest, dus het kan best dat die nog iets fijner klinkt, ook in de MCH-uitgang. Stereo via de dedicated stereo-uitgang is in ieder geval zeker (veel) beter dan de MCH.

@Simon: Gaan we doen! Leuk dat je vriendin ook zo betrokken is bij je hobby, net zoals bij mij. Fabian zou sowieso nog een keer langskomen, dus dan kom je gezellig mee 8)

Citaat van: Madhouse op januari 22, 2011, 10:45:34
Zal ik dan ook maar roepen dat ik benieuwd ben  :D

(Dat ben ik wel hoor)
Mag jij! ;D
Showcase - Topic

HTip

Vergelijking tussen W&M Audio AC-01 en inakustik NF-1202 GAP
Gisteren toen ik thuis kwam, was het jas uit, pakketje van Erik openmaken en snel naar de kelder, foto maken van de interlink en aansluiten, foto maken van de kabelzooi ;D, muziek opzetten om een beetje warm te spelen voor de grote test, terug naar boven, eten maken, snel eten en hup terug de kelder in!

Eerste indruk
Het zal geen verrassing zijn dat weer dezelfde schijfjes in de Oppo verdwenen. Het vergelijk is dan zoveel makkelijker. De eerste schijf erin en we hoorden meteen, dit klinkt anders, maar of dat nu beter was?? Dat kan je ook niet in 1 minuut bepalen ;D Wat langer luisteren leverde gemengde gevoelens op. De NF-1202 had een strakkere laagweergave, maar miste details in het hoog en klonk duidelijk minder ruimtelijk en luchtig. Dat was een verrassing! Dus er zat niets anders op dan een 1-op-1 test te gaan doen (was eigenlijk niet de bedoeling).

Dus 2 dedicated stereo-ingangen op de SR9600 met verschillende kabels uitgerust. En dan maar vaker wisselen van kabel. Het duurde even, maar we begonnen de NF-1202 steeds meer te waarderen. Met name het strakker en dieper laag vonden we erg mooi. Het middengebied was mooi open, maar liep vol met "veel" verschillende instrumenten (èn piano èn akoestische gitaar èn electrische gitaar èn keyboards), waardoor het hoog werd overstemd en waardoor details (hihat, bekkens, percussie, achtergrondorkest) verloren gingen. Daarentegen kwamen de stemmen weer beter tot zijn recht en waren beter verstaanbaar.

Direct vergelijk en verdieping
Na wisselen met de AC-01 waren de details en ruimtelijkheid weer terug, maar was dat nou wel mooier? Was dit nu ook wel de bedoeling? Gaandeweg kwamen erachter dat de AC-01 het midden en hoog lijkt te versterken, waardoor details in het hoog beter hoorbaar zijn, maar ook bijv. gitaren teveel kleurt, waardoor het lijkt dat ze "vervormen". Dus nu was de grote vraag, is de NF-1202 niet gewoon neutraler en missen we niet gewoon de details in het hoog?

Het lijkt ook dat de AC-01 vloeiender klinkt, omdat de tonen mooi in elkaar overlopen. Maar na goed en lang luisteren blijkt dat te liggen aan dat de AC-01 trager is dan de NF-1202. Dat wetende een aantal nummers opnieuw geluisterd en conclusie was dat tonen bij de NF-1202 sneller uitsterven en daardoor strakker klinken. De ruimtelijkheid lijkt daardoor minder, maar klinkt wel prettiger in de oren.

Conclusie
Na een lange avond luisteren kunnen we concluderen dat de NF-1202 een betere kabel is dan de AC-01, maar het nog niet helemaal is. Het karakter past goed bij onze apparatuur, ruimte en niet onbelangrijk onze smaak. Met wat meer detail in het hoog en een opener midden zou het de ideale match zijn. Zou heel graag dezelfde test doen met de NF-1302 ;)

Foto's volgen...
Showcase - Topic