Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

WickedGame

Quote from: HTip on August 22, 2012, 08:04:02
Bedankt Sander. Het lijkt me wel ingrijpender dan een gebouw neerzetten, want ik kan nu minder zelf doen.

Hoezo ingrijpender? Neem aan dat je met een uitbesteding sneller klaar bent dan dat jezelf als "Bob de Bouwer" te werk gaat. Minder lang in de zooi, sneller kunnen genieten  ;D Okay kostentechnisch uiteraard een duurdere optie, alhoewel ga je kosten/uren analyseren is het maar de vraag of het echt duurder is.

HTip

Quote from: clockwork on August 19, 2012, 19:25:25
Mooie plannen Htip!

Maar waarom zou de gemeente bezwaar kunnen maken? Alles zit toch ondergronds? En in Belgie mag toch alles?
Bedankt clockwork! Zelfs in België moet je je aan regeltjes houden, al doet dat niet iedereen even netjes ;) Je moet bijvoorbeeld 3m van de zijkant van het perceel blijven en dat redden we niet. Oppervlak van bijgebouwen/aanbouwen is aan een maximum gebonden, etc. En we willen nog een stukje grond erbij. We missen nu een driehoek ter grootte van 18m2 waar net de oprit moet komen. Maar de gemeente doet daar niets aan en verwildert als wij er niets aan doen. Dan kunnen we het net zo goed zelf in bezit hebben. Dat laatste is wel spannend.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Peerless Monster

Quote from: HTip on August 22, 2012, 07:57:31
;D Ik heb wat overgehouden uit het nalatenschap van mijn tante en ik wilde er iets mee doen wat blijvend was en de CA Plate leek mij een erg leuke besteding. Dus wie weet binnenkort in de Chamber of Dreams... :music:

;D Gaaf! Een medestander! ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

HTip

Quote from: WickedGame on August 22, 2012, 07:58:29
Spannend! :) Dat gaat dan tegen die tijd wel weer een nieuwe M&G worden! Had mijn vader jouw HT laten zien en die raakte zeer geinteresseerd  ;D
Is het zeker! Tegen die tijd kan wel even duren ;) Leuk dat je vader door mijn HT inspiratie heeft gekregen.

Quote from: WickedGame on August 22, 2012, 08:07:05
Hoezo ingrijpender? Neem aan dat je met een uitbesteding sneller klaar bent dan dat jezelf als "Bob de Bouwer" te werk gaat. Minder lang in de zooi, sneller kunnen genieten  ;D Okay kostentechnisch uiteraard een duurdere optie, alhoewel ga je kosten/uren analyseren is het maar de vraag of het echt duurder is.
Dat is ook wel weer waar. Een bedrijf kan het altijd sneller, maar de kosten nemen dan wel aanzienlijk toe. Maar vrije tijd is natuurlijk ook wel fijn...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Interessante ontwikkelingen allemaal Philip! En wat een geweldig idee, scheelt jullie een groot stuk tuin wat jullie "eigenlijk niet kwijt wilden" als ik het goed heb :)

Ik ben benieuwd wat hier weer voor monsterlijk moois in wordt gebouwd :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

denoontje

Mooie plannen.
Wel de ht goed stofdicht afsluiten...

HTip

Quote from: Etiennevh on August 22, 2012, 20:40:49
Interessante ontwikkelingen allemaal Philip! En wat een geweldig idee, scheelt jullie een groot stuk tuin wat jullie "eigenlijk niet kwijt wilden" als ik het goed heb :)
Bedankt Etienne. Heb je helemaal goed en bovendien houden we het vrije uitzicht en het licht. De mooie esdoorn hoeft niet het veld te ruimen, dus eigenlijk alleen maar voordelen. Gisteren contact gehad met de gemeente en maandag gaan we kijken of het mag en wat de kans op een vergunning is.

Quote
Ik ben benieuwd wat hier weer voor monsterlijk moois in wordt gebouwd :)
Ik neem aan dat je op de bar duidt ;) Geen idee of dat monsterlijk mooi wordt, maar we gaan wel ons best doen :)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: denoontje on August 22, 2012, 23:03:50
Mooie plannen.
Wel de ht goed stofdicht afsluiten...
Bedankt Thuur. Zeker zullen we de HT hermetisch afsluiten. Moet er niet aan denken dat onze mooie ruimte door bouwstof wordt aangetast.

Ik ben trouwens bezig met een 3D-tekening van de kelder. Omdat je het huis hier toch niet op ziet kan ik die wel een keer posten... ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sonic Circle

Gave plannen Philip! Succes met de vergunningsaanvraag.
Kom graag tzt het resultaat bekijken, dan zorg ik voor wat lekkers.

Etiennevh

Quote from: Sonic Circle on August 23, 2012, 14:36:55
Gave plannen Philip! Succes met de vergunningsaanvraag.
Kom graag tzt het resultaat bekijken, dan zorg ik voor wat lekkers.
Haha Marius, wat een prachtige manier om jezelf weer uit te nodigen ;) Ik sluit me bij dit bericht aan, en kan vast ook wel wat lekkers meenemen ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Sonic Circle

LOL tja ik wilde eerst 'resultaat beoordelen' schrijven maar dat is wel erg overdreven.
Maken we er een reünie van!

Etiennevh

Quote from: Sonic Circle on August 24, 2012, 13:50:55
LOL tja ik wilde eerst 'resultaat beoordelen' schrijven maar dat is wel erg overdreven.
Maken we er een reünie van!
Haha en een afspraak voor een Reünie stond ook al ;)

Wat een humor dit hahahaha
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Aan humor in mijn topic geen gebrek :clapping:

Afgelopen maandag naar de gemeente geweest en de man van de vergunningen raadde de verzonken garage af en kwam met nog andere ideeën. Die hebben we inmiddels allemaal weer weggestreept, omdat die toch niet aan onze wensen voldeden. Het wordt wat ons betreft dus een garage als uitbreiding van de kelder.

Oude situatie.


Gewenste situatie. Het muurtje gaan we overigens niet doortrekken tot de straat, want er staat op termijn nog een openbare weg naast ons gepland en dan zouden we het muurtje moeten afbreken.


De exacte plaats van de deuropeningen moet ik nog hierin verwerken, maar het is in ieder geval mogelijk om vanuit de toekomstige bar snel naar buiten te kunnen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Gaaf Philip! Ik hoop dat je plannen snel goedgekeurd worden door de nodige instanties... Op welk termijn na goedkeuring staat de realisatie op de agenda?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Etiennevh

Wauw!

Lekker aan het sketchuppen? :D

Leuk hoor, ben zeer benieuwd! :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Quote from: skyfox on August 29, 2012, 23:12:08
Gaaf Philip! Ik hoop dat je plannen snel goedgekeurd worden door de nodige instanties... Op welk termijn na goedkeuring staat de realisatie op de agenda?
Onze architect heeft pas aan het einde van dit jaar tijd om de procedure te starten. Daarna duurt het nog 3-4 maanden voor de vergunning, dus ergens mei volgend jaar verwachten we te kunnen starten. Hoe lang het precies gaat duren? Nog geen idee, maar een groot deel willen we zelf doen, dus...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Etiennevh on August 29, 2012, 23:14:52
Wauw!

Lekker aan het sketchuppen? :D

Leuk hoor, ben zeer benieuwd! :)
Kan er inmiddels aardig mee overweg. Ben ook van plan het hele huis op schaal in sketchup te tekenen om de verbouwing van de bovenverdieping te kunnen plannen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Quote from: HTip on August 29, 2012, 23:17:24
Kan er inmiddels aardig mee overweg. Ben ook van plan het hele huis op schaal in sketchup te tekenen om de verbouwing van de bovenverdieping te kunnen plannen.
Als ik die tekeningen zie, denk ik dat er een enorme veranda vanaf de uitgang van de keuken tot over de gehele nieuwe garage op past :D

Dan heb je zowel een binnenbar, als een buitenbar :D

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

larzie

Parkeergarage voor al die bezoekers die je elke keer krijgt moet toch wel iets groter worden hoor Philip!  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

WickedGame

Quote from: larzie on August 29, 2012, 23:26:50
Parkeergarage voor al die bezoekers die je elke keer krijgt moet toch wel iets groter worden hoor Philip!  :D

:clapping:

Al verwacht ik op zijn minst een drive-in bioscoop nu

WickedGame

Quote from: HTip on August 22, 2012, 08:33:04
Is het zeker! Tegen die tijd kan wel even duren ;) Leuk dat je vader door mijn HT inspiratie heeft gekregen.
Dat is ook wel weer waar. Een bedrijf kan het altijd sneller, maar de kosten nemen dan wel aanzienlijk toe. Maar vrije tijd is natuurlijk ook wel fijn...

Inspiratie weet ik niet, maar onder de indruk van je ruimte was hij zeker. Of hij ooit de stap waagt om een ruimte tot cinema te maken is maar even de vraag. Er is wel een kamer die kan voldoen aan de eisen en die nu al 100% verduisterd kan worden.

Maar eerst de kamer ontdoen van alle zooi die er nu staat ivm zolder opruiming/marktplaats verkoop. Best leuk kinderen het huis uit, maar geeft zo'n troep zegt hij  ;D


Eddye

Quote from: WickedGame on August 30, 2012, 09:10:51


:clapping:

Al verwacht ik op zijn minst een drive-in bioscoop nu

Aan de achterkant ook zo'n uitrit. Bioscoop/Bar drive-trough :D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

RalphH

Geen halve maatregelen. Wel ff een drive through loketje maken natuurlijk!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Alex Groningen

 Volgens mij is dit een topic met een never ending story.

Maar altijd leuk om al je plannen weer te lezen, Philip.