Richi's stereo set

Started by Richi, May 16, 2007, 09:39:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Richi

Helaas liggen de handleidingen ergens goed opgeborgen en die zitten er niet bij.

IMG_1855.jpeg

IMG_1854.jpeg

IMG_1853.jpeg
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Wat een machines.  :wub:  Na de service zal ik ze netjes oppoetsen. Op beide decks is geen krasje te vinden. Wat je op de foto's ziet aan oneffenheden, dat zijn allemaal stofjes.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

AudioEnZo

Geweldig mooie decks, heb er ook een gehad, ergens begin jaren 80.

Veel bandjes mee volgespeeld, alleen vooral voor anderen. Als je mooie spullen hebt weten ze je wel te vinden  :colgate:

Hannibal_

zit er nu een soort equalizer op? die draaiknopjes bij die frequentie kolommen?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

P_j_V

Quote from: Richi on March  1, 2023, 15:33:15<knip />
Gewoon keiharde ouderwetse p0rn, :inlove:  :headbanging:
Think before you speak. Read before you think.
― Fran Lebowitz

Richi

#3230
Quote from: Hannibal_ on March  1, 2023, 16:10:22zit er nu een soort equalizer op? die draaiknopjes bij die frequentie kolommen?
Volgens mij is dat om de bias te kalibreren op de tape die je gebruikt. Maar ik moet nog een handleiding downloaden, dus kan zijn dat ik het helemaal mis heb. Op mijn Akai GX-75 zat een automatische calibratie optie, zodat je het deck per tape kon kalibreren. Dat vond ik toch wel handiger.  :hehe:


Edit: bias en level calibration (net een handleiding gedownload)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Hannibal_

Gee... per frequentie band dus!

Coooool
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Rowdy


Richi

#3233
Quote from: Rowdy on March  1, 2023, 19:03:35Heb je hier iets aan:
https://www.hifiengine.com/manual_library/nakamichi/dragon.shtml
Super! Bedankt.

Maar helaas, mijn oud account werkt niet meer, ik kan geen nieuw wachtwoord aanvragen en ze accepteren geen nieuwe leden op dit moment.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Tabcam

Quote from: Richi on March  1, 2023, 19:31:46Super! Bedankt.

Maar helaas, mijn oud account werkt niet meer, ik kan geen nieuw wachtwoord aanvragen en ze accepteren geen nieuwe leden op dit moment.
Ik denk dat jij de site richardhess.com dan helemaal fijn vind!!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Richi

#3235
Quote from: Tabcam on March  1, 2023, 19:46:27Ik denk dat jij de site richardhess.com dan helemaal fijn vind!!
Bedankt. De manual had ik inmiddels al. Op de site van Hifi Engine staan ook brochures.  ;D  Maar die ga ik vast nog wel ergens anders vinden.

Edit: en gevonden: https://www.audioservicemanuals.com/n/nakamichi/nakamichi-dragon/52241-nakamichi-dragon-brochure
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

vanzomereng

Tjonge Tjonge, wel draken van machines zeg :wow:

Deze stonden vele jaren terug, ook in de etalage bij Hobo-hifi
(toen nog maar 1 winkel in de Ing.van Muilwijckstr. Arnhem)
waar ik als jonge jochie, altijd stond te kwijlen.
Jaren later moest ik me behelpen met slechts een simpele Nakamichi BX100E.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD


Richi

Vanavond ga ik een Mac Mini M1 ophalen die de 2011 Mac Mini gaat vervangen. Alle muziekbestanden worden naar de NAS verplaatst op dit moment. Een ingrijpende wijziging en ik ben benieuwd hoe het gaat uitpakken. Ik verwacht een snellere respons door de M1, maar ook tragere toegang tot de muziek vanaf de NAS. Maar dat zijn relatief kleine bestanden, dus ik verwacht dat dat wel los zal lopen.

Voordeel van de M1 is dat deze heel energiezuinig is, niet warm wordt en geen mechanische geluiden of trillingen afgeeft. Er zit wel een ventilator in, maar op het Roon forum geeft men aan dat die nooit aanslaat als je de Mac Mini M1 als Roon server gebruikt.

De 2011 Mac Mini doet het nog prima en met 2 maal 1TB SSD ingebouwd is het een potente machine, maar de Intel I7 8 core processor geeft veel warmte af en daardoor draait de ventilator continu. En aangezien de kinderen mijn hobby iMacs hebben ingepikt (Lars de 21" om te gamen en Veerle de 27" om Netflix en Videoland te kijken) heeft papa een nieuwe hobby Mac nodig op zolder. Dat wordt dus de oude Mac Mini.  :D

Nu maar hopen dat Lars niet ontdekt dat zo'n M1 Mac Mini een ideale game PC is.  :hehe:

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

chansig

Ik heb de ventilator ook nooit gehoord. Daar draaide dan ook nog de BACCH software op en Spotify.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

minplus

De Dragons... :inlove:
Super decks, misschien wel de mooiste ooit, maar met enige kwetsbaarheid. Net als een Mercedes met 200 opties, hoe meer hij kan hoe meer er mis kan gaan.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Richi

Zo de Mac mini M1 draait. Alle muziek staat op de NAS en op TIDAL. De hele migratie ging uitstekend:
- Roon backup maken op de i7 Mac Mini
- muziek mappen ontkoppelen op de i7 Mac Mini
- muziek verplaatsen naar de NAS
- Roon backup terug zetten op de M1 Mac Mini
- even laten initialiseren
- Spelen maar!

Echt een fluitje van een cent en alle bewerkingen in de Roon meta data zijn mooi overgenomen, zoals beoordelingen, andere hoesjes en wijzingen in track namen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Laan

Lekker bezig man! Nog vorderingen met de Naks?
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Richi

#3243
Quote from: Laan on March  4, 2023, 10:17:23Lekker bezig man! Nog vorderingen met de Naks?
Ze gaan 26 maart beide weg voor een revisie. Tom van der Hof gaat ze onder handen nemen. Hij is dé Nakamichi expert in Nederland. Zie ook https://quadrevisie.nl/

Een week later kan ik ze dan weer ophalen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Morgen kan ik de Naks ophalen. Eerder lukte mij niet. Beide zijn volledig gereviseerd en ze spelen weer ruim binnen de fabrieksspecificaties. Bij één moest de azimuth motor vervangen worden, nota bene bij de NOS die nooit is gebruikt. Zo zie je maar weer dat je zo'n apparaat beter kan gebruiken dan kopen en 35 jaar wegzetten.  :nowink:

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Een kleine update van mijn kant. het gaat goed hier. Ben weer volledig aan het werk, maar wel 'met de rem erop'. Zo voelt het voor mij, maar grote kans dat anderen het nauwelijks merken. Dus begrenzen en doseren blijft voorlopig mijn thema.

Inmiddels ben ik al weer twee keer naar Noorwegen geweest voor het werk. Dat ging goed, zonder noemenswaardige terugslagen. Over twee weken een korte week naar Dubai met onze dochter - die morgen verhuist naar haar kamer in Groningen - en daarna kunnen we haar kamer hier thuis anders inrichten.

De laatste tijd heb ik ook weer wat projecten opgepakt. We hebben vergevorderde plannen voor een aanbouw, zodat er een extra ruimte komt beneden waar we ons kunnen terugtrekken om TV te kijken of gewoon even alleen te zijn. De set blijft op de huidige plek staan.

Ik ben zeer tevreden over de set op dit moment. Het klinkt subliem. De combinatie Naim met Classé pakt erg goed uit. De Elac speakers bevallen ook uitstekend. En ik heb de luxe dat ik kan kiezen uit een gesloten en open hoofdtelefoon, net wat op enig moment het beste uitkomt.

De twee Nakamichi Dragon decks die ik verkoop voor een kennis zijn gereserveerd voor één koper die beide wil overnemen in één koop. Daarna gaat de Studer Revox bandrecorder in de verkoop die hier nog staat. Leuk om te kunnen doen en je helpt er ook nog iemand mee.

Met enige regelmaat spreek ik af met forumleden, waaronder Marcush, TabCam, Laan, Fietser en MAW. Leuke bezoekjes waar we bijkletsen over van alles en nog wat. maar vooral ook elkaars sets bewonderen en tips geven. Erg leuk en leerzaam, maar vooral gezellig.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

Fijn om te lezen dat het leven je weer toelacht, dat het allemaal weer wat meer soepel verloopt 👍🏻 Het feit dat je weer plannen aan het maken bent, zegt ook iets over jouw energiepeil.


Maarre, echt geen enkele wens meer betreffende het stereo?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Quote from: Xander32 on May  6, 2023, 10:13:34Fijn om te lezen dat het leven je weer toelacht, dat het allemaal weer wat meer soepel verloopt 👍🏻 Het feit dat je weer plannen aan het maken bent, zegt ook iets over jouw energiepeil.


Maarre, echt geen enkele wens meer betreffende het stereo?
Ja, één wens. Een mooie dedicated ruimte die helemaal akoestisch is behandeld. Maar dat gaat in dit huis niet lukken vrees ik. Een grotere uitbouw was een optie. Ik had de tekeningen en REW ruimte simulatie al klaar. Maar we willen onze financiële onafhankelijkheid niet kwijt, dus ben ik tevreden met de huidige set. Geen wensen die ik zo kan bedenken.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

Ach, je bent tevreden, dat is een groot goed en je moet ook iets om over te dromen overhouden  :)

Quote from: Richi on May  6, 2023, 19:08:36Ja, één wens. Een mooie dedicated ruimte die helemaal akoestisch is behandeld. Maar dat gaat in dit huis niet lukken vrees ik. Een grotere uitbouw was een optie. Ik had de tekeningen en REW ruimte simulatie al klaar. Maar we willen onze financiële onafhankelijkheid niet kwijt, dus ben ik tevreden met de huidige set. Geen wensen die ik zo kan bedenken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Quote from: Xander32 on May  6, 2023, 19:10:20Ach, je bent tevreden, dat is een groot goed en je moet ook iets om over te dromen overhouden  :)

Zo is het maar net. We zijn heel tevreden met en dankbaar voor de spullen die we hebben. Nog belangrijker is dat iedereen in goede gezondheid verkeert.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a