Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

papaleo

Quote from: Jean Sibelius on December 21, 2019, 18:11:53
Graag gedaan :pompom:

Als het kan help ik een medeforum lid graag ;) :)

Ik wil er ook wel eentje van je hebben....,hoeft persé geen 32 te zijn hoor

Bij voorbaat dank  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Quote from: papaleo on December 21, 2019, 18:02:22
Onder het mom van 'doe mij maar 'n Preétje'....

Wauw... :worship:


Welke gaat 't worden...16 of de 32 kanaals?
De Altitude 16. Ruim genoeg voor mij en nog 3 kanalen voor toekomstig gebruik mogelijk.

papaleo

Oke,duidelijk...alvast gefeliciteerd.

Is het waar dat wanneer je een Trinnov verder dan de 'basic' instellingen wilt afregelen met de Optimizer je daarvoor een Pro/expert voor nodig hebt?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

anton

Allemachtig mooi masjien  :worship:, ben heel benieuwd naar je ervaringen tov de Arcam ( ook geen misselijk apparaat), wanneer is het zover ???

denoontje

komt er ook een andere eindbak ipv de 4 kanaals arcam?

Teejoo

#2655
Quote from: papaleo on December 21, 2019, 18:52:50
Oke,duidelijk...alvast gefeliciteerd.

Is het waar dat wanneer je een Trinnov verder dan de 'basic' instellingen wilt afregelen met de Optimizer je daarvoor een Pro/expert voor nodig hebt?
Die heb je zeker nodig als je de puntjes op de i wilt zetten. Er zit tegenwoordig een zeer goede setup wizzard in, maar ik wil in elk geval voor de basis de setup door Bjorn van Beter Beeld & Geluid Mutrox laten doen, en daarna net als bij de Arcam zelf finetunen. Het apparaat is volledig zelf te configureren, maar daardoor ook weer complex vergeleken met de rest.

Ik heb er lang over nagedacht, maar alleen met de Trinnov krijg ik voldoende meerwaarde qua geluid, configuratie en toekomstvastheid om de komende jaren hier niet meer over na hoeven te denken.

Maar desondanks nog steeds een spannende stap! Een beetje zoals in mij TagMcLaren tijdperk  ;)

Teejoo

Quote from: denoontje on December 21, 2019, 19:29:47
komt er ook een andere eindbak ipv de 4 kanaals arcam?
Nee, het geld is op  :D

Wel balen dat de Arcam geen XLR heeft. Nu moet ik weer in de weer met converters. Ik dacht echt dat hij die had. De Classé's uiteraard wel.

Teejoo

Quote from: anton on December 21, 2019, 19:28:49
Allemachtig mooi masjien  :worship:, ben heel benieuwd naar je ervaringen tov de Arcam ( ook geen misselijk apparaat), wanneer is het zover ???
Datum is nog niet afgestemd. In elk geval ergens in januari.

scoc

Toch spijtig dat je de Lyngdorf MP60 niet meeneemt in het vergelijk. Lyngdorf is toch wel iets meer plug en play maar de Trinnov zal het vast ook goed doen vermoed ik  ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

skyfox

Wow, wat een mooie aanschaf! Ik heb Trinnov bij zowel Jan als Mutrox in actie gezien en gehoord. Het is echt een enorm veelzijdig apparaat. Als Björn de basis voor je legt dan kan het niet anders dan dat dit een enorme upgrade voor je is.

Succes met de wachtperiode ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Teejoo

#2660
Quote from: scoc on December 21, 2019, 20:03:52
Toch spijtig dat je de Lyngdorf MP60 niet meeneemt in het vergelijk. Lyngdorf is toch wel iets meer plug en play maar de Trinnov zal het vast ook goed doen vermoed ik  ;)
Ik heb zeker ook nog naar de Lyngdorf gekeken maar de Trinnov is toch nog een stuk flexibeler qua setup en mogelijkheden. Bij de Lyngdorf zit je weer vast aan de standaard mogelijkheden qua bassmanagement en processing opties. Vergelijkbaar met de Arcams en Denon's van deze wereld, alleen op een hoger niveau.

Wel lijkt me het front end van de Lyngdorf echt beter voor elkaar, iets waardoor ik ook echt heb zitten twijfelen over de Trinnov. Ik heb echt mensen lastiggevallen met vragen, gelezen en contact gehad met Trinnov zelf. Ook heb je bij de MP60 volgens mij geen fans die eventueel geluid kunnen maken, wat voor mij ook een belangrijk punt is.

Qua room EQ, voicing en surround processing schat ik de Trinnov dan weer hoger in met z'n dynamische processing, optimizer, voicing en remapping.

Looks zijn bij beide erg mooi t.o.v. de Arcam  :D




Teejoo

Quote from: skyfox on December 21, 2019, 22:43:21
Succes met de wachtperiode ;)
Dat gaat met de huidige AV860 helemaal goedkomen.  :)


Richi

Mooie upgrade. De Trinnov doet me qua design een beetje denken aan het Kenwood design van de 80er jaren. Erg strak en fraai!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Marco66

Wow prachtige aankoop!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

papaleo

#2666
Quote from: Teejoo on December 21, 2019, 23:41:42
Ik heb zeker ook nog naar de Lyngdorf gekeken maar de Trinnov is toch nog een stuk flexibeler qua setup en mogelijkheden. Bij de Lyngdorf zit je weer vast aan de standaard mogelijkheden qua bassmanagement en processing opties. Vergelijkbaar met de Arcams en Denon's van deze wereld, alleen op een hoger niveau.

Wel lijkt me het front end van de Lyngdorf echt beter voor elkaar, iets waardoor ik ook echt heb zitten twijfelen over de Trinnov. Ik heb echt mensen lastiggevallen met vragen, gelezen en contact gehad met Trinnov zelf. Ook heb je bij de MP60 volgens mij geen fans die eventueel geluid kunnen maken, wat voor mij ook een belangrijk punt is.

Qua room EQ, voicing en surround processing schat ik de Trinnov dan weer hoger in met z'n dynamische processing, optimizer, voicing en remapping.

Looks zijn bij beide erg mooi t.o.v. de Arcam  :D




Alles hangt af van waar lig je de lat.... ;)

Wat ook niet onbelangrijk is dat een Trinnov,(maar ook een StormAudio) 'pc' dus software gerelateerde Processoren/apparaten zijn die ten eerste (veel) meer rekenkracht tot zich hebben en mocht er bv in de nabije toekomst een nieuwe audioformaat gaan bijkomen je dan niet je complete  processor moet gaan vervangen...bij Lyngdorf zou je dan (meestal) van een MP60 naar de MP70,80,enz moeten overstappen.
En kwa prijs verschilt een Trinnov en de nieuwe Lyngdorf nu ook niet meer zo veel, tenminste dat dacht ik?!
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Wat zijn deze dagen toch heerlijk.. Lekker vrij en 2 weken lang elke avond film kijken in de Teejooscoop als aanloop naar mijn nieuwe job.

Verder de bekabeling afgestemd met Bjorn, Jossie en Trinnov. Komt toch wat bij kijken met dat XLR geneuzel. Maar het wordt top!

En dankzij het Kerstvrouwtje de collectie verder aangevuld  ;)


reza

Zijn dat allemaal je fysieke schijfjes?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Quote from: reza on December 26, 2019, 12:59:37
Zijn dat allemaal je fysieke schijfjes?
Ja, m.u.v. 3 iTunes films.

reza

Goed bezig.
Ik heb een hoop van mijn fysieke schijfjes verkocht en ben nu een aardige collectie aan het sparen bij iTunes.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Quote from: reza on December 26, 2019, 16:09:38
Goed bezig.
Ik heb een hoop van mijn fysieke schijfjes verkocht en ben nu een aardige collectie aan het sparen bij iTunes.
Die zijn qua prijs idd heel interessant! Ik mis dan alleen echt het lossless geluid.

reza

Waarom mis je dat?
Atmos is toch goed?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

riwi

Quote from: reza on December 26, 2019, 20:05:10
Waarom mis je dat?
Atmos is toch goed?

https://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1534065124

The difference between a Dolby Atmos soundtrack on UHD Blu-ray and iTunes, respectively, is that an UHD Blu-ray disc includes a lossless version (Dolby TrueHD) whereas iTunes offers Atmos compressed in Dolby Digital Plus.

Teejoo

#2674
Quote from: reza on December 26, 2019, 20:05:10
Waarom mis je dat?
Atmos is toch goed?
Riwi legt het al een beetje uit, maar waar het mij om gaat is dat een lossless audiotrack is echt een duidelijk verschil is. Ik vind dat sinds de introductie van DD en DTS ook een van de beste innovaties op surroundgebied. Het heeft dus niets te maken met Atmos.