Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

DofN

Breek me de bek niet open over slecht klinkende set die ontzettend veel geld hebben gekost. Het 50.000 euro argument is overigens weer echte prietpraat. Vermoedelijk om de mensen weg te houden van een serieus gesprek. Toole wordt zoals gebruikelijk weer genegeerd. Ik wacht met lichte spanning op het moment waarop mensen die Toole citeren worden weggezet als drammers, om maar te voorkomen dat het ergens over zal gaan :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Ach we hebben allemaal stokpaardjes en vinden wat van die van anderen. Tuurlijk is mijn/ons stokpaardje beter dan die van anderen. Die stokpaardjes van anderen zijn lelijk en stellen weinig voor. Maar voor hen is het een fijn stokpaardje. Lekker toch.

:D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Van het weekend de live drumsolo vanSlipknot maar weer eens beluisteren. Duurt 7 minuten als ik me niet vergis. Ook op Spotiy te vinden trouwens.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Quote from: chansig on October 24, 2019, 08:23:13
Ach we hebben allemaal stokpaardjes en vinden wat van die van anderen. Tuurlijk is mijn/ons stokpaardje beter dan die van anderen. Die stokpaardjes van anderen zijn lelijk en stellen weinig voor. Maar voor hen is het een fijn stokpaardje. Lekker toch.

:D

Gr. Hans

En onze eigen meningen komen onszelf ook vaak verrekte goed uit. Daarom blijft er ook maar zo weinig over over wat er echt toe doet. In ons gekke kleine audiowereldje is dat o.a. Toole. En Linkwitz, om maar iemand te noemen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kwabbernoot

Quote from: doorofnight on October 24, 2019, 08:18:58
Breek me de bek niet open over slecht klinkende set die ontzettend veel geld hebben gekost. Het 50.000 euro argument is overigens weer echte prietpraat. Vermoedelijk om de mensen weg te houden van een serieus gesprek. Toole wordt zoals gebruikelijk weer genegeerd. Ik wacht met lichte spanning op het moment waarop mensen die Toole citeren worden weggezet als drammers, om maar te voorkomen dat het ergens over zal gaan :)
Ik weet niet of het komt doordat ze Toole citeren maar ja, het zijn wel vaak drammers.

Zo, de lichte spanning zal nu wel weg zijn, hoop ik.  8)

At your service...

chansig

 :D
Nu nog een leuke grap over Joden en het feest is helemaal compleet.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tabcam

Quote from: Timvg on October 24, 2019, 00:06:55
Kijk - dat je voor gevoel (subjectiviteit) gaat in plaats van objectiviteit, daar kan ik perfect inkomen. Whatever makes you happy. Dat je stelt dat het minimaal x aantal € moet kosten vind ik dan weer BS van de hoogste categorie. Dat is jezelf dingen wijsmaken.

En het "what the artist intended" verhaal - er zijn zoveel objectief slechte studio's, met objectief brakke apparatuur.. tja, wie weet wat ze juist bedoelen, en hoe het over komt op een objectief -goeie- set. Er is een reden dat opnames zo enorm varieren.

Ik heb 'm al meer dan één keer gepost, en ik doe het nog een keer:

https://www.youtube.com/watch?v=zrpUDuUtxPM
Ik ben blij met het baanbrekende werk van dr. Floyd Tool. Waar ik nog steeds wetenschappelijk moeite mee heb zijn de beperkingen de mono vs stereo luistertest en het niet weten welke (soorten) luidsprekers zijn gebruikt bij de tests.

Waarom niet ook kijken hoe we stereo wetenschappelijk gezien goed kunnen meten? Het is leuk dat de monowinnaar is van de luisterpopulariteitstest ook de stereowinnaar is, maar ik wil ook weten en kunnen meten en dus voorspellen wat het gedrag is tussen een open baffle, infinite baffle, omni-directional, single point, etc. Dat zou met een binaural opname technisch mogelijk moeten zijn.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Timvg

Quote from: TabCam on October 24, 2019, 12:28:59
Ik ben blij met het baanbrekende werk van dr. Floyd Tool. Waar ik nog steeds wetenschappelijk moeite mee heb zijn de beperkingen de mono vs stereo luistertest en het niet weten welke (soorten) luidsprekers zijn gebruikt bij de tests.

Waarom niet ook kijken hoe we stereo wetenschappelijk gezien goed kunnen meten? Het is leuk dat de monowinnaar is van de luisterpopulariteitstest ook de stereowinnaar is, maar ik wil ook weten en kunnen meten en dus voorspellen wat het gedrag is tussen een open baffle, infinite baffle, omni-directional, single point, etc. Dat zou met een binaural opname technisch mogelijk moeten zijn.

Toole stelt dat luidsprekers met een breed afstraalgedrag veelal gekozen worden door de beperking van stereo. Vandaar ook een  bepaalde voorkeur voor het niet-dempen van vroege laterale reflectiepunten, bij luidsprekers met een objectief goed afstraalgedrag. Als we die redenering doortrekken geloof ik dat in mono-tests dit alleen maar overdreven kan worden - met name dat twee luidsprekers met objectief gelijkwaardige metingen, maar waarvan de één een bredere afstraling heeft, steeds in een mono test de voorkeur zal genieten. Een (blinde) test op een Amerikaans forum met de Revel Salon2 tegenover de JBL M2, waarin de Salon2 met de overwinning ging lopen, versterkt alleen maar mijn vermoeden.

morca

Quote from: AudioEnZo on October 24, 2019, 07:08:35
Qua impact niet nee. Maar een goede set laat wel horen dat er iemand op een drumset staat te spelen, weliswaar teruggeschaald naar huiskamerniveau. Terwijl het via een andere (slechte) set net is of er iemand op een rij concervenblikjes staat te rammen. Er kan behoorlijk verschil in zitten.

Quote from: doorofnight on October 24, 2019, 08:06:22
En een luidspreker heeft niet het afstraalgedrag van een viool. Een viool zal in jouw kamer altijd anders klinken dan een luidspreker in je kamer die een viool laat horen.

Idd net als de drums  zal elk instument wel anders klinken.


Martin!!!

Quote from: chansig on October 24, 2019, 08:24:43
Van het weekend de live drumsolo vanSlipknot maar weer eens beluisteren. Duurt 7 minuten als ik me niet vergis. Ook op Spotiy te vinden trouwens.

Gr. Hans

Spotify daar knapt je (de mijne in ieder geval niet) setje ook niet echt van op zeg :crazy:  Flacjes, WAVjes draaien en je bespaar zomaar weer een 20k op het hiervoor geschetste mogelijke ideaal setje
mainly British stuff

morca

Quote from: Martin!!! on October 24, 2019, 23:36:12
Spotify daar knapt je (de mijne in ieder geval niet) setje ook niet echt van op zeg :crazy:  Flacjes, WAVjes draaien en je bespaar zomaar weer een 20k op het hiervoor geschetste mogelijke ideaal setje
^^

fluissie

#8836
edit

chansig

Quote from: Martin!!! on October 24, 2019, 23:36:12
Spotify daar knapt je (de mijne in ieder geval niet) setje ook niet echt van op zeg :crazy:  Flacjes, WAVjes draaien en je bespaar zomaar weer een 20k op het hiervoor geschetste mogelijke ideaal setje

Ja dat zal het zijn. Dit uiteraard in combinatie met een houtje/touwtje stroomvoorziening evenzo voor de andere bekabeling. De set is niet eens in staat om het verschil te laten horen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Ik denk eerder dat het electronische gepriegel van die DSP de doodsteek is voor je geluid, mja, wie ben ik?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Tabcam

Quote from: Martin!!! on October 24, 2019, 23:36:12
Spotify daar knapt je (de mijne in ieder geval niet) setje ook niet echt van op zeg :crazy:  Flacjes, WAVjes draaien en je bespaar zomaar weer een 20k op het hiervoor geschetste mogelijke ideaal setje
Hans zegt toch alleen ook op Spotify te vinden? Weet jij met welke kwaliteit hij heeft gespeeld? Ik in ieder geval niet, ik weet niet eens zijn waar hij woont, niet in de randstad schijnbaar :nowink:.

Btw, @chansig vet mooie drumsolo!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

chansig

Woon in het mooiste gedeelte van Nederland (Utrechtse Heuvelrug), schone stroom en schone lucht.

Ik heb overigens een HDD met alleen maar FLACjes...gebruik deze de laatste maanden niet meer. Kan zeggen dat ik eigenlijk nooit een verschil heb ervaren tussen een FLACje en Spotify. Wel verschil in verschillende opname keuzes die gemaakt zijn binnen Spotify van hetzelfde album. Laatste keer dat ik dat ervoer was met een album van Kraftwerk (autobahn als ik me niet vergis).

Ook toen gebruikte ik de DSP en prut stroomgebeuren...dus set is wel in staat om mij verschillen te laten ervaren. Mogelijk verbeeld ik me deze verschillen en is de set nog steeds niet in staat om verschillen weer te geven. Ingewikkeld allemaal.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Is dat die van disasterpieces?check ook vooral het filmpje even.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

vanzomereng

#8842
Hans,

Je laat m.i.z. qua luisterplezier, veel potentieel ongebruikt m.b.t. jouw luisterruimte

- 1 biertje doordeweeks ff thuis is lekker maar dat zelfde biertje smaakt nog lekkerder, zaterdagavond op een terras met vrienden
- een 3 gangen maaltijd in een kale fabriekskantine kan best goed smaken maar dit zelfde menu in een sfeervolle eetcafe zal veel
  lekkerder smaken.

Zo werkt dit nu eenmaal met zintuigelijke ervaringen en de  hieraan gerelateerde belevingen.
Vele diverse prikkels bepalen uiteindelijk de beleving.... en dit is met muziek uiteindelijk waar alles om draait.

Beredeneert vanuit bovenstaande bewering, kan het nooit iets worden met jouw luistergrot  ;)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

chansig

Thanks...hier kan ik wat mee.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tabcam

#8844
Quote from: chansig on October 25, 2019, 10:29:52
Woon in het mooiste gedeelte van Nederland (Utrechtse Heuvelrug), schone stroom en schone lucht.

Ik heb overigens een HDD met alleen maar FLACjes...gebruik deze de laatste maanden niet meer. Kan zeggen dat ik eigenlijk nooit een verschil heb ervaren tussen een FLACje en Spotify. Wel verschil in verschillende opname keuzes die gemaakt zijn binnen Spotify van hetzelfde album. Laatste keer dat ik dat ervoer was met een album van Kraftwerk (autobahn als ik me niet vergis).

Ook toen gebruikte ik de DSP en prut stroomgebeuren...dus set is wel in staat om mij verschillen te laten ervaren. Mogelijk verbeeld ik me deze verschillen en is de set nog steeds niet in staat om verschillen weer te geven. Ingewikkeld allemaal.

Gr. Hans
Dat klinkt als een fijne omgeving en er niet ver van de Randstad vandaan ;D. Schone stroom heb ik hier in Twente hooguit 's nachts.

Grootste verschil zit bij mij altijd in bitperfect afspelen of niet, vooral de sample rate. Als ik specifiek een nummer ga vergelijken met hi-hats, bekkens e.d. kan ik soms diuidelijk verschillen horen, met andere nummers is het veel moeilijker. Mijn oren en set zijn niet goed genoeg en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik misschien het helemaal niet wil horen. Ben bang dat ik me nog vaker ga irriteren als ik me daarin ga bekwamen. Ben nu lekker bewust onbekwaam :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Martin!!!

 
Quote from: chansig on October 25, 2019, 08:00:27
Ja dat zal het zijn. Dit uiteraard in combinatie met een houtje/touwtje stroomvoorziening evenzo voor de andere bekabeling. De set is niet eens in staat om het verschil te laten horen.

Gr. Hans

Dat geloof ik niet........ Spotify klinkt bij mij beduidend minder dan een flacje
mainly British stuff

Ralf67

Soms klinkt een cd verrassend goed .

Roksan

Heerlijk toch als je geen verschil hoort tussen Spotify en flac? Geeft lekker veel rust.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Contour

Inderdaad, dan ben je gewoon klaar.

HuubF

Quote from: Roksan on October 25, 2019, 16:26:14
Heerlijk toch als je geen verschil hoort tussen Spotify en flac? Geeft lekker veel rust.

Aan de andere kant hoort Hans wel verschillen tussen subwoofers!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)