the Monitor Audio Lounge. met Atmos 5.2.4. > De stekker er weer in

Started by yorkie13, September 27, 2006, 14:48:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

cobaltjeh

Quote from: RA SUBS on October 21, 2014, 21:18:22
En vandaag de Denon X4100 binnen gehad.

straks na het onweer XT32 inmeten voor een 5.2 set up.

Kijk het beter werk, ik ga dit even volgen aangezien ik erg benieuwd ben naar jouw ervaringen met de Atmos opzet.  :clapping:


yorkie13

Nee, moet ik nog achteraan.

anders tot 17 november wachten op Transformers BD met Atmos.


yorkie13

Met 2 x SVS sb12nsd , dus voorlopig even 5.2

LuPo


master30

HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

jaco

Quote from: LuPo on October 21, 2014, 22:55:17
Hier heb je een lijst met Dolby Atmos releases per jaar: http://www.dolby.com/us/en/experience/dolby-atmos/movies.html
Als je die releases af wilt spelen wordt film kijken een duren optie.
Dan krijg je een hdd met de film, en heb je een dolby pro decoder nodig om het te kijken.

Het zijn namelijk Cinema releases, geen garantie dat die titles ook op blu ray met Atmos gaan komen. Wellicht de latere 2015 releases wel, maar die nu uitkomen zijn meest nog zonder Atmos.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

denoontje

Quote from: cobaltjeh on October 21, 2014, 21:23:03
Kijk het beter werk, ik ga dit even volgen aangezien ik erg benieuwd ben naar jouw ervaringen met de Atmos opzet.  :clapping:

en natuurlijk pics van de opstelling  ;-)

LuPo

Quote from: jaco on October 22, 2014, 09:07:43
Als je die releases af wilt spelen wordt film kijken een duren optie.
Dan krijg je een hdd met de film, en heb je een dolby pro decoder nodig om het te kijken.

Het zijn namelijk Cinema releases, geen garantie dat die titles ook op blu ray met Atmos gaan komen. Wellicht de latere 2015 releases wel, maar die nu uitkomen zijn meest nog zonder Atmos.

Goede toevoeging. Ik dacht eerst even dat het om Blu-ray releases ging. My bad! :blush:

master30

Quote from: LuPo on October 22, 2014, 15:58:19
Goede toevoeging. Ik dacht eerst even dat het om Blu-ray releases ging. My bad! :blush:
+1
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

yorkie13

Toch maar Transformers 4 besteld. Moet toch ergens Dolby Atmos mee testen.

yorkie13

Net even kort Transformers 4 in Dolby Atmos in 5.1.2 getest.

De extra ruimtelijkheid is er zeker, betere surround bubble.

broodro0ster

HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

Peerless Monster

Quote from: RA SUBS on November  4, 2014, 21:36:28
Net even kort Transformers 4 in Dolby Atmos in 5.1.2 getest.

De extra ruimtelijkheid is er zeker, betere surround bubble.

Niet zo heel lang geluisterd, vanwege je korte reactie... Of juist wel...
Ben je enthousiast of juist niet? Vertel eens wat meer man. Er zitten hier allemaal mensen aan je lippen te hangen ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

LittleNinja

We zijn natuurlijk erg benieuwd naar de resultaten.. 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

yorkie13

Ben bezig met 4 x JBL control 1 als add on speakers voor op de fr9nts en surrounds.

Plaatsing is nog een issue en ze komen zeker niet aan het plafond.
Komend weekend eens uitgebreid gaan testen.

Wilde gisteren even 5.1.2 testen en kijken of Dol y  Atmos werkt met de juiste
software zoals T4.

yorkie13

En met een upgrade van Auro 3D op komst wordt de plaatsing een nog grotere uitdaging  8)

jaco

Je kunt dan Atmos 5.1.4 doen, en Auro3d 9.1
Moet je Front Heigh en rear Heigh configureren, en de heigh channels 30 graden boven de normale luidsprekers zetten. Dan is het Auro3d compliant, en Atmos moet er mee om kunnen gaan, maar het zou niet optimaal voor Atmos zijn.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

fluissie

Pfff mensen ff kleine kanttekening;

Dit is toch gewoon niet te doen in een huiskamer :ohmy:???,
Volg het met grote interesse maar desondanks ik zeer veel mag van de waf kan ik me voorstellen dat dit m niet gaat worden.

Laat staan dat ik (en wellicht 75% vd anderen) dit überhaupt niet geplaatst krijg al heb ik t graag.

Ralf graag je bevindingen verder :thumbs-up:

WickedGame

Quote from: fluissie on November  6, 2014, 08:40:45
Pfff mensen ff kleine kanttekening;

Dit is toch gewoon niet te doen in een huiskamer :ohmy:???,
Volg het met grote interesse maar desondanks ik zeer veel mag van de waf kan ik me voorstellen dat dit m niet gaat worden.

Laat staan dat ik (en wellicht 75% vd anderen) dit überhaupt niet geplaatst krijg al heb ik t graag.

Ralf graag je bevindingen verder :thumbs-up:

Dit is ook voor een huiskamer eigenlijk ook niet meer te doen. Dit is meer weggelegd voor mensen met een dedicated HT.

cobaltjeh

Quote from: WickedGame on November  6, 2014, 09:06:01
Dit is ook voor een huiskamer eigenlijk ook niet meer te doen. Dit is meer weggelegd voor mensen met een dedicated HT.



;)

beatbrother

Quote from: fluissie on November  6, 2014, 08:40:45
Volg het met grote interesse maar desondanks ik zeer veel mag van de waf kan ik me voorstellen dat dit m niet gaat worden.

Misschien is dat het moment om dan nog ietsje meer je best te doen en nog wat liever te zijn.
Eens extra de was en strijk doen en het komt helemaal goed.  :pompom:

yorkie13

Alternatief zijn de Dolby Atmos enabled luidsprekers, welke je op je fronts en surrounds plaatst.

Hier heb je bij Auro 3D echter weinig aan.

morca

Quote from: fluissie on November  6, 2014, 08:40:45
Pfff mensen ff kleine kanttekening;

Dit is toch gewoon niet te doen in een huiskamer :ohmy:???,
Volg het met grote interesse maar desondanks ik zeer veel mag van de waf kan ik me voorstellen dat dit m niet gaat worden.

Laat staan dat ik (en wellicht 75% vd anderen) dit überhaupt niet geplaatst krijg al heb ik t graag.

Ralf graag je bevindingen verder :thumbs-up:
Ik heb al 9 speakers in de living staan  :headbanging:
Alleen geen Atmos  ;D