Ron’s HT

Started by RonG, August 14, 2006, 15:52:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

RonG

Quote from: StarScreaM90 on June 24, 2022, 10:40:10
Mooie upgrade! Ik ben benieuwd hoe de JVC N5 gaat bevallen. Op wat voor afstand komt de JVC te hangen en hoe groot ga je projecteren?

Scherm is 104", afstand van lens tot scherm is ongeveer 3,7 meter.

riwi

#851
Heb je nu de NP5 gekocht? Of was er nog een dealer die een N5 te koop had ?

Ik ben ook van een X5000 naar een N5 gegaan. Iets ingeleverd kwa hoeveelheid licht, maar de scherpte en rust is subliem en de HDR mode ook heel fijn. Met de X5000 was HDR niet echt bruikbaar zonder heel veel gepruts.

feli met de upgrade :)

RonG

Quote from: riwi on June 24, 2022, 17:31:22
Heb je nu de NP5 gekocht? Of was er nog een dealer die een N5 te koop had ?

Ik ben ook van een X5000 naar een N5 gegaan. Iets ingeleverd kwa hoeveelheid licht, maar de scherpte en rust is subliem en de HDR mode ook heel fijn. Met de X5000 was HDR niet echt bruikbaar zonder heel veel gepruts.

feli met de upgrade :)

Dankje, geen np5, boven budget helaas.

MLCinema

Dinsdag komt al met rasse schreden dichterbij[emoji6]. Hier moet ik nog wachten tot medio augustus voordat het huis op orde is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

RonG

Quote from: Kamdioblitz on June 25, 2022, 17:17:16
Dinsdag komt al met rasse schreden dichterbij[emoji6]. Hier moet ik nog wachten tot medio augustus voordat het huis op orde is.


Ja idd, maar toch eerst even van het weekend genieten O0.

Augustus is ook niet meer zover weg :)

RonG

Nou, de N5 staat :)

Eerst Viktor (Cinemike) bedankt voor de geboden service, echt top.

De doos verraadde al dat het om een uit de kluiten gewassen beamer gaat en na het uitpakken had ik zoiets van tjee,  O0

Nadat Viktor de beamer geplaatst, uitgelijnd en ingesteld was zijn de eerste indrukken erg positief. En dit voor een nog niet gekalibreerde projector.
Nu wachten tot de 100 uur er zijn en wordt hij gekalibreerd :pompom:.

Ik ben wel nog zoekende naar de afweging bij HDR wel da lamp in High modus of niet. Het is een compromis, of iets meer dynamiek of minder geluid van de ventilator.
Op de X5000 speelde ik altijd met de lamp ingesteld op "low". De beamer staat recht boven de zitplaats.

Dus daar moet ik nog even balans in vinden.

Wordt vervolgt :)

RonG

Ik zie aan de foto wel dat ik wat cosmetische dingen eromheen moet aanpassen :D, bv die voorste hoogte speaker wit maken en die lamp welke onder de plank hangt moet weg.
Maar dat terzijde :D.

Kjelt

#857
Mooie upgrade  8)

Het lijkt een beetje of de plank doorhangt.
Wellicht deze in het midden nog even met een staaldraad aan de bovenste balk "optrekken".
Anders kun je wellicht blijven corrigeren met de beeldafstelling.

MLCinema

Daar is ie! Mooi hoor. Dat wordt genieten. Ik heb hem altijd in low staan en vind hem dan onhoorbaar. Veel plezier met deze mooie upgrade!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

LittleNinja

Tof man! Congrats met dit monster. 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Remco

Super aankoop! Heel veel plezier gewenst  :pompom:
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

PascalP

Nice, geniet ervan!
Zelf draai ik hier ook met de lamp op low voor HDR, iris wel vol open (standje 0), en dan is het echt meer dan voldoende licht voor mijn afstand/formaat.
Geluid vond ik zelf op high niet zo'n dingetje, met de X5000 speelde ik ook altijd op high voor HDR en dat werd toch altijd wel overstemd door de film :D
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

RonG

Quote from: Kjelt on June 28, 2022, 15:13:28
Mooie upgrade  8)

Het lijkt een beetje of de plank doorhangt.
Wellicht deze in het midden nog even met een staaldraad aan de bovenste balk "optrekken".
Anders kun je wellicht blijven corrigeren met de beeldafstelling.
Klopt, maar het is maar een beetje. De plank is al verstevigt, aan beide kanten is een alu U profiel gemonteerd welke over de weerszijden heen valt
Maar dat met die staaldraad is een goede suggestie om het weer recht te krijgen :) maar de beamer staat daar een beetje voor in de weg.
Anders links voor en rechts achter een staaldraad oid.

Quote from: Kamdioblitz on June 28, 2022, 15:20:50
Daar is ie! Mooi hoor. Dat wordt genieten. Ik heb hem altijd in low staan en vind hem dan onhoorbaar. Veel plezier met deze mooie upgrade!
Merci :), Ik ben nog in de testfase met instellen en wil niet teveel anders gaan doen dan wat Viktor heeft ingesteld.
Ik begreep ook dat wanneer er gekalibreerd word er ook wat licht verlies is.

Quote from: LittleNinja on June 28, 2022, 15:31:17
Tof man! Congrats met dit monster. 8)
Het is idd een monster, zeker qua formaat :)

Quote from: Remco on June 28, 2022, 15:48:50
Super aankoop! Heel veel plezier gewenst  :pompom:
Dankjewel, dat zal zeker goed komen :)

Quote from: PascalP on June 28, 2022, 16:00:02
Nice, geniet ervan!
Zelf draai ik hier ook met de lamp op low voor HDR, iris wel vol open (standje 0), en dan is het echt meer dan voldoende licht voor mijn afstand/formaat.
Geluid vond ik zelf op high niet zo'n dingetje, met de X5000 speelde ik ook altijd op high voor HDR en dat werd toch altijd wel overstemd door de film :D

Heb ik nu ook zo ingesteld, op low en iris standje 0.
Tuurlijk wanneer ik het volume opendraai wordt alles overstemd, maar er zijn natuurlijk ook genoeg rustige momenten in een film.

Kjelt

Quote from: RonG on June 28, 2022, 16:28:18
Klopt, maar het is maar een beetje. De plank is al verstevigt, aan beide kanten is een alu U profiel gemonteerd welke over de weerszijden heen valt
Maar dat met die staaldraad is een goede suggestie om het weer recht te krijgen :) maar de beamer staat daar een beetje voor in de weg.
Anders links voor en rechts achter een staaldraad oid.
Dan kun je door een spanner in beide draden op te nemen hem gemakkelijk waterpas zetten.


RonG

Quote from: Kjelt on June 28, 2022, 17:04:04
Dan kun je door een spanner in beide draden op te nemen hem gemakkelijk waterpas zetten.

Nogmaals, goede tip, ga snel eens shoppen bij de bouwmarkt.

Wat ook een grote plus is dat idd alles vanzelf switched en de HDMI handshake een beetje normaal is. Dat is bij de X5000 toch een stuk minder.

reza

Als ik jou was zou ik wel even kijken naar de CMD stand :D
Viktor kennende heeft hij dat helemaal uitgezet en zit je naar een schokkend beeld te kijken  :tounge2:
Op low krijg je het beste beeld, althans als je van mooie vloeiende pans houd.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

RonG

Quote from: reza on June 28, 2022, 17:40:59
Als ik jou was zou ik wel even kijken naar de CMD stand :D
Viktor kennende heeft hij dat helemaal uitgezet en zit je naar een schokkend beeld te kijken  :tounge2:
Op low krijg je het beste beeld, althans als je van mooie vloeiende pans houd.

He Reza, klopt, Viktor is daar niet zo'n fan van maar hij staat hier op low.

Even voor de beste medeforummers welke zich zorgen maken m.b.t de doorhangende plank. Viktor bericht mij net hierover (super trouwens dat er zo wordt meegedacht)

Het valt wel mee, op de foto ziet het erger uit dan dat het werkelijk is,
Hier een foto met van ooghoogte geschoten en een met de details over de versteviging aan beide kanten. Neemt niet weg dat ik wel maatregelen ga nemen zoals Kjelt me adviseerde.

PascalP

Quote from: reza on June 28, 2022, 17:40:59
Als ik jou was zou ik wel even kijken naar de CMD stand :D
Viktor kennende heeft hij dat helemaal uitgezet en zit je naar een schokkend beeld te kijken  :tounge2:
Op low krijg je het beste beeld, althans als je van mooie vloeiende pans houd.

:baaa:

;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje

feli man...lekker genieten  en welkom bij de jvc club. Ik speel hier wel op high lamp mode (n7).
Wel meer geluid maar in film hoor je dat ook niet.

In low kan ie ook wel eens gaan blazen als de ht warm wordt (heb je airco?)

Valkyrie

Nice! Veel kijkplezier met deze mooie aanwinst!
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

RonG

Quote from: Valkyrie on June 28, 2022, 19:53:25
Nice! Veel kijkplezier met deze mooie aanwinst!

Dank je :)

Quote from: denoontje on June 28, 2022, 19:26:51
feli man...lekker genieten  en welkom bij de jvc club. Ik speel hier wel op high lamp mode (n7).
Wel meer geluid maar in film hoor je dat ook niet.

In low kan ie ook wel eens gaan blazen als de ht warm wordt (heb je airco?)

Dank je :)
Klopt, dat had ik vanmiddag gemerkt, ik heb airco en deze op een gegeven moment uitgezet. Na een tijdje viel me op dat hij wat meer lawaai maakte idd.

maximus79

Mooi man gefeliciteerd! Ik gebruik hem met HDR op low bij 16:9 en als ik uit zoom naar scope dan op high, frame adapt heb ik op high staan en naar behoefte zet ik die soms terug naar medium. CMD op Low, motion enhance off en MPC level op high-res 8 (rest 0)
Geen idee of je op die info zat te wachten maar bij deze  ;D
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

RonG

Quote from: maximus79 on June 29, 2022, 07:56:47
Mooi man gefeliciteerd! Ik gebruik hem met HDR op low bij 16:9 en als ik uit zoom naar scope dan op high, frame adapt heb ik op high staan en naar behoefte zet ik die soms terug naar medium. CMD op Low, motion enhance off en MPC level op high-res 8 (rest 0)
Geen idee of je op die info zat te wachten maar bij deze  ;D

Dank je,

Alle info is welkom en wordt gewaardeerd :).

Even over de High-Res setting, deze is ook zo bij mij ingesteld.
Wanneer ik deze op standaard zet wordt het beeld iets scherper, met High Res is het iets softer.

Ik probeer te begrijpen wat deze settings allemaal exact doen :)

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

RonG