⚡️ Dedicated audiogroep; afgeschermde kabel of juist niet?

Started by Xander32, February 24, 2024, 06:41:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Xander32

@vik ?

Het lijkt mij niet wenselijk, heb het eigenlijk ook liever niet 🫣; waarom zou ik een prijzige afgeschermde kabel aanschaffen en die dan gaan strippen (ik begrijp wel dat deze daardoor beter door de buis is te krijgen 🙂)

Quote from: Rowdy on March 16, 2024, 16:55:58Heb een vraag over de Hifi-Tuning kabel:
In de meterkast sluit je de aardedraad + 2 keer afscherming aan op de aardrail. In het veld wordt alleen de aardedraad aan op de WCD en knip je beide afschermingen af. Mag ik in het veld zomaar 1, 2 of 3 meter van de mantel afpellen zonder dat het de werking teniet doet?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

August

Waarom zou je meters afpellen? Alleen de laatste paar cm is nodig.

Xander32

De volgende fase in gegaan; Viktor gaat zorgen voor een Furutech wcd en Hifituning kabel, Rowdy voor het overige materiaal. Super geregeld 👍🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

John Wx

Quote from: Xander32 on March 22, 2024, 10:23:05De volgende fase in gegaan; Viktor gaat zorgen voor een Furutech wcd en Hifituning kabel, Rowdy voor het overige materiaal. Super geregeld 👍🏻

Graag een vlog
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Xander32

 :nowink:

Die komt dan vast vol te staan met superlatieven en dat moet ik later hier weer bekopen.

Quote from: John Wx on March 22, 2024, 11:48:01Graag een vlog
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

John Wx

Quote from: Xander32 on March 22, 2024, 12:18:49:nowink:

Die komt dan vast vol te staan met superlatieven en dat moet ik later hier weer bekopen.


Niet van mij
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Xander32

Je hebt enkel zuivere interesse voor hoe twee mannen met glijmiddel in de weer zijn 😄

Quote from: John Wx on March 22, 2024, 12:31:11Niet van mij
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Vandaag alles vakkundig geïnstalleerd door Rowdy 👍🏻
En meevalletje; uiteindelijk is het toch een dedicated audiogroep geworden.

Quote from: Xander32 on March 22, 2024, 10:23:05De volgende fase in gegaan; Viktor gaat zorgen voor een Furutech wcd en Hifituning kabel, Rowdy voor het overige materiaal. Super geregeld 👍🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Spijkie

Quote from: Xander32 on April 13, 2024, 20:11:37Vandaag alles vakkundig geïnstalleerd door Rowdy 👍🏻
En meevalletje; uiteindelijk is het toch een dedicated audiogroep geworden.


Wat cool om te lezen ! Veel luisterplezier gewenst. Puur uit nieuwsgierigheid, vanwaar de hifituning kabel ? of gewoon omdat die er was in het aanbod ?

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

graafie

Quote from: Xander32 on April 13, 2024, 20:11:37Vandaag alles vakkundig geïnstalleerd door Rowdy 👍🏻
En meevalletje; uiteindelijk is het toch een dedicated audiogroep geworden.


En hoe klinkt het???

Laan

Quote from: Xander32 on April 13, 2024, 20:11:37Vandaag alles vakkundig geïnstalleerd door Rowdy 👍🏻
En meevalletje; uiteindelijk is het toch een dedicated audiogroep geworden.


Mooi resultaat! Smaakt het niet naar meer, in de zin van die automaat eruit rossen? Dat zijn grote boosdoeners, maar misschien heb ik iets gemist en heb je dat al gedaan. Heb zelf vandaag de automaat/aardlek laten vervangen door een Gigawatt en dat is op zijn minst een draconisch verschil.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

morca

Quote from: Laan on April 13, 2024, 21:41:03Mooi resultaat! Smaakt het niet naar meer, in de zin van die automaat eruit rossen? Dat zijn grote boosdoeners, maar misschien heb ik iets gemist en heb je dat al gedaan. Heb zelf vandaag de automaat/aardlek laten vervangen door een Gigawatt en dat is op zijn minst een draconisch verschil.
Ik heb geen kabel maar wel een aparte groep.
Ik was al nieuwsgierig,daar eens een zekering te proberen.
Als ik jouw ervaring daarmee lees zou dat de moeite waard kunnen zijn.
Ik ben benieuwd wat alleen de automaat vervangen doet.

Een instap model met zekering zat rond de 200 euro ong ?

mmuetst

Betekenis 'draconisch'
Je hebt gezocht op het woord: draconisch.
dra·co·nisch (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1
buitengewoon streng

Wat moet ik me voorstellen bij en op zijn minst strenge verbetering? Iets van: EN NU IS HET AFGELOPEN MET DIE STORINGEN   :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

vanzomereng

Quote from: mmuetst on April 14, 2024, 09:46:29Betekenis 'draconisch'
Je hebt gezocht op het woord: draconisch.
dra·co·nisch (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1
buitengewoon streng

Wat moet ik me voorstellen bij en op zijn minst strenge verbetering? Iets van: EN NU IS HET AFGELOPEN MET DIE STORINGEN  :D

Ach muetstie.... neem deze woorden niet te letterlijk, is gewoon wreed content
met zijn aparte audiogroep.


Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vergeerr72

Quote from: vanzomereng on April 14, 2024, 10:17:44Ach muetstie.... neem deze woorden niet te letterlijk.
Xander heeft gewoon een deftige set met een brute versterker en is gewoon wreed content
met zijn aparte audiogroep.

Niet streng zijn voor mmuetst hoor😀
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Laan

Quote from: morca on April 14, 2024, 00:08:16Ik heb geen kabel maar wel een aparte groep.
Ik was al nieuwsgierig,daar eens een zekering te proberen.
Als ik jouw ervaring daarmee lees zou dat de moeite waard kunnen zijn.
Ik ben benieuwd wat alleen de automaat vervangen doet.

Een instap model met zekering zat rond de 200 euro ong ?

https://www.kempelektroniksshop.nl/cylindric-fuse-cartridge/

Zoiets? Hangt ook af hoeveel plek je hebt. Of wat er nu zit. Een enkele automaat achter een aardlek, of een automaat met aardlek erin? Die laatste is even groot. En je bent dan in een beweging van de aardlekschakelaar af.


Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Xander32

Wellicht in de toekomst wanneer we de gehele groepenkast gaan vervangen. Tot dat moment is er geen animo  :nowink:

En voordat we de groepenkast gaan vervangen wil ik eerst helder hebben of we van het gas af gaan (warmtepomp), of we zonnepanelen willen en of ik naar een phev dan wel ev ga of voorlopig nog fossiele brandstof blijf verstoken op de weg.


Waarmee ik wel ga experimenteren; een nieuw stekkerblok, al dan niet gefilterd.

Quote from: Laan on April 13, 2024, 21:41:03Mooi resultaat! Smaakt het niet naar meer, in de zin van die automaat eruit rossen? Dat zijn grote boosdoeners, maar misschien heb ik iets gemist en heb je dat al gedaan. Heb zelf vandaag de automaat/aardlek laten vervangen door een Gigawatt en dat is op zijn minst een draconisch verschil.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Stil, mij dedicated audiogroep is muisstil. Ik heb vanmorgen langdurig met mijn oor bij de Furutech wcd gezet en het was en bleef muisstil 🤓

Quote from: graafie on April 13, 2024, 21:09:06En hoe klinkt het???
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Begonnen ben ik met het budget vast te stellen, vervolgens op onderzoek gegaan wat daarvoor is te verkrijgen en de ervaringen die men er mee heeft. Het budget beperkte het aanbod al behoorlijk en voorts was het mijn streven om een zo neutraal mogelijk klinkende kabel te scoren. Daarmee viel er weer eentje af (Belden) en bleef binnen mijn budget die van Hifituning nog over 🤓

Quote from: Spijkie on April 13, 2024, 20:44:02Wat cool om te lezen ! Veel luisterplezier gewenst. Puur uit nieuwsgierigheid, vanwaar de hifituning kabel ? of gewoon omdat die er was in het aanbod ?

Gr Spijkie
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Heb alle reply goed teruglezen GJ, je zit er ietwat naast  ;)

Quote from: vanzomereng on April 14, 2024, 10:17:44Ach muetstie.... neem deze woorden niet te letterlijk.
Xander heeft gewoon een deftige set met een brute versterker en is gewoon wreed content
met zijn aparte audiogroep.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Quote from: Xander32 on April 14, 2024, 14:25:09Heb alle reply goed teruglezen GJ, je zit er ietwat naast  ;)

Oeps.... sorry...was blijkbaar nog uitgeslapen  :ohmy:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

morca

Quote from: Laan on April 14, 2024, 12:03:54https://www.kempelektroniksshop.nl/cylindric-fuse-cartridge/

Zoiets? Hangt ook af hoeveel plek je hebt. Of wat er nu zit. Een enkele automaat achter een aardlek, of een automaat met aardlek erin? Die laatste is even groot. En je bent dan in een beweging van de aardlekschakelaar af.



Die had ik eerder gezien idd.  :thumbs-up:
De andere vragen mbt de groepen kast kom ik op terug als het zover is


Xander32

Morca, je hoeft geen > €200 kwijt te zijn, mij werd geadviseerd; een standaard Siemens Sitor zekeringhouder (€100,-) Een passende zekering kost €10

Dat bij een forumsponsor (waar ik ook mijn kabel en wcd vandaan heb).


Quote from: morca on April 14, 2024, 14:51:01Die had ik eerder gezien idd.  :thumbs-up:
De andere vragen mbt de groepen kast kom ik op terug als het zover is
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT