The Blue Room

Started by Jefften, December 11, 2020, 23:52:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jefften

Hey Contour,

Leuk dat je het gaat volgen!

Hoe bevallen de Mutrox Chunkz?
Al opgehangen?
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

chansig

Quote from: Jefften on December 12, 2020, 11:41:56
Hoi Hans,

Bedankt  ;D we gaan er wat moois van maken
Het is een referentie project geweest welke ook wordt getoond op de JBL Synthesis website.

https://www.jblsynthesis.com/installation-gallery/

Hoppa...dat is een vooruitzicht waar je alleen al heel blij van wordt. Veel plezier in ieder geval.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Ha Jeffrey, de Chunkz bevallen erg goed, er is een flinke portie ongewenste druk uit het kamertje verdwenen. En dan te bedenken dat ik ze nog niet eens opgehangen heb maar gewoon los in de hoeken gezet. Jeroen_D van Daudio komt een keer meten om te bepalen wat de beste plek gaat zijn voor de Chunkz.

Groetjes Walter

Jefften

#28
Update verslag

Half April ben ik begonnen met het demonteren en verhuizen van alle appratuur en wanden. de Zijwanden zijn 240cm hoog en konden gemakkelijk mee in de aanhanger de andere wanden heb ik uit elkaar moeten halen om mee te krijgen.

Uiteindelijk na een 3 weken hard door buffelen waren alleen de linker en rechter bass traps van van de voorwand, de complete achterwand en het deurpaneel nog over.
Dit klusje zou ik nog wel even klaren het weekend erop, ware het niet dat ik door een lullig valletje op de mountainbike mijn sleutelbeen brak en ik geopereerd moest worden want er moest een plaatje opgezet worden.

Aangezien ze net weer aan het opstarten waren met OK's door de eerste golf corona kon ik pas de donderdag erop geopereerd worden.
Na de OK contact opgenomen met de vorige eigenaar om te melden dat ik voorlopig de laatste delen niet kon komen ophalen.
Vol begrip was dat natuurlijk oké.

Echter het weekend, 2 dagen na mijn OK, voelde ik mij goed en mijn vader bood mij aan die zondag een grote verhuiswagen te huren om de laatste delen op te halen.

Dus die zondag hebben wij alles (ik met één arm in mitella :-X) gedemonteerd en verhuisd naar onze kelder  :clapping:

Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

Contour

Wat zijn die frames met dat witte spul erin?

Jefften

#30
Update Verslag

Het grappige was dat ik in die 3 weken ook aardig wat Rockwool uit de wanden heb gehaald en in grote vuilniszakken heb moeten vervoeren.
Aangezien de kelder bom vol zou staan met deze pakken Rockwool heb ik ze bij een vriend in de kelder in Deventer mogen stallen.
er kon niet veel meer bij in die kelder zeg maar ...

Af en toe kwam ik wel eens een paar pakken Rockwool halen om de wanden weer goed op te vullen.
Omwonende keken vaak wel raar op wanneer ze die af en toe gehavende vuilniszakken voorbij zagen komen waar dan wat groen spul uit hing  ;D

Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

Jefften

Quote from: Contour on December 12, 2020, 15:09:19
Wat zijn die frames met dat witte spul erin?

Dat zijn valse wanden met in elk van de 3 vakken Rockwool platen, met er overheen Dracon.
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Jefften

Bedankt Pascal,

Ik vind jou project ook echt geweldig om te volgen. :worship:
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

PascalP

Quote from: Jefften on December 12, 2020, 20:17:25
Bedankt Pascal,

Ik vind jou project ook echt geweldig om te volgen. :worship:

Nou in verhouding heb ik maar een hobby kelder hoor :P
Ruimte en de behandeling an sich ga ik nooit evenaren!
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Jefften

Pascal, jij kan je films al bekijken, ik zal het eerst nog eens werkend moeten gaan krijgen.

Btw het mooie van deze hobby is dat iedereen op zijn eigen manier het maximale eruit wil halen.
En dan gaat het tenslotte om het eind resultaat en dat is Genieten.

Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

PascalP

Quote from: Jefften on December 12, 2020, 21:47:47
En dan gaat het tenslotte om het eind resultaat en dat is Genieten.

:clapping: :clapping:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

MLCinema

Quote from: PascalP on December 13, 2020, 10:05:59
:clapping: :clapping:
Absoluut waar! Maar actief zijn op een forum en nieuwe ideeën opdoen leid bij velen tot upgrades/uitbreidingen. Herken ik bij mijzelf ook.

Hoewel ik ook gewoon enorm kan genieten van de diverse draadjes en ieders passie meebeleef.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Contour

Wat voor soort bass traps zitten er in deze ruimte? Een variant op de Chunkz of ander principe?

denoontje

Is de Rockwool voor akoestiek of om geluid naar buiten buiten binnen te houden. Als ik het nu zie zijn al je wanden nu met Rockwool volledig behandeld?

Jefften

#40
Hoi Contour,

Mijn bass traps zijn eigenlijk gewoon in de hoeken gestapelde rockwool platen.
Maar dan in een houten frame. Ik weet niet in welk bereik deze werken.

De Chunkz die jij hebt overgenomen zijn zeer geavanceerde en goed uitgedachte compacte bass traps
Die er gewoon goed uit zien zodat ze ook in de woonkamer geplaatst zouden kunnen worden.
Zie onderstaande tekst.

AcoustiChunkz is een revolutionair product dat staande golven in een ruimte elimineert. Iedereen die zich wel eens  heeft verdiept in akoestiek, weet dat laagfrequent geluid het moeilijkst onder controle is te krijgen. Hoewel het met enorme pakken minerale wol mogelijk is staande golven adequaat uit te schakelen, gaan dit soort grote absorptievolumes ook meteen ten koste van kostbare leefruimte. Tevens zal het nooit echt mooi tonen. De Boldz AcoustiChunkz zijn feitelijk breedbandig absorberende resonatoren die staande golven elimi neren tussen 50 Hz en 1 kHz. Resonatoren zijn in de regel smalbandig werkende elementen, maar de Chunkz hebben een intern variabel veersysteem, waardoor deze elementen breedbandig hun werk doen
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

Jefften

#41
Quote from: denoontje on December 13, 2020, 10:24:16
Is de Rockwool voor akoestiek of om geluid naar buiten buiten binnen te houden. Als ik het nu zie zijn al je wanden nu met Rockwool volledig behandeld?

Hoi Denoontje, die rockwool is alleen bedoeld t.b.v de akoestiek.
Op deze zijwanden komen 2 afwerk panelen. één met akoestisch transparante stof en de andere aan de voorkant een houten diffusie paneel. (Ik zal later nog eens foto's toevoegen)

We wonen nu vrijstaand dus het isoleren van het geluid is voor ons nu minder van belang.
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

Jefften

Quote from: Kamidioblitz on December 13, 2020, 10:11:35
Absoluut waar! Maar actief zijn op een forum en nieuwe ideeën opdoen leid bij velen tot upgrades/uitbreidingen. Herken ik bij mijzelf ook.

Hoewel ik ook gewoon enorm kan genieten van de diverse draadjes en ieders passie meebeleef.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hier ben ik het zeker mee eens, ik vind het heerlijk om al die verhalen te lezen.
Voorheen nooit reactie gepost maar wellicht komt dat doordat ik geen eigen topic meer had of durfde te reageren in een topic.  :-X
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

morca

Mooi topic weer.
Nou snap ik waar de naam vandaan komt.
Staande golf kan je imo niet altijd zo makkelijk oplossen met demping.
Vaker ligt dit aan de ruimte en setup.

Martijnst1990

Wauw, wat een gaaf project zeg! 8) Gaan we zeker volgen, veel succes!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Rielplayer

Dit kan niet anders dan een mooie ruimte worden!
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Jefften

Quote from: Rielplayer on December 14, 2020, 09:51:59
Dit kan niet anders dan een mooie ruimte worden!

Dank je wel, ik ga zeker mijn best doen. het zal alleen een lange tijd nog duren voordat hij echt af is.

je profiel foto is van de Emma piramide op de posbank of niet?
Woon je daar in de buurt?

Quote from: Martijn90 on December 14, 2020, 08:37:55
Wauw, wat een gaaf project zeg! 8) Gaan we zeker volgen, veel succes!

Bedankt Martijn!,  ik zal zo nog eens een update van de voortgang geven.
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

Jefften

#47
Update verslag

Wanneer je met één arm in een mitella zit hoeft het niet zo te zijn dat je niks kan doen :P
ik had vrij snel de voorwand weer in elkaar en was meteen bezig gegaan met het aanpassen van de bass traps
Deze moesten qua lengte gelijk blijven, alleen de breedte moest worden aangepast
Het paneel kreeg ook een andere graden hoek aan de voorzijde aangezien de diepte gelijk moest blijven aan die van de voorwand.

Meteen ook de zwarte frontjes van het paneel waar weer de akoestisch transparante panelen voorkomen aangepast.
Deze waren met een hele mooie verbinding in elkaar gezet en dit heb ik bij het inkorten ook toegepast.
En moet zeggen het is aardig gelukt.

De rechterkant had ik zo in elkaar en op zijn plek echter voor de linkerkant moest ik ook nog een ventilatie doorvoer maken met geluidsisolerende flexibele buis aangezien op die plek in de kelderwand een aanvoer punt zat van verse lucht.  De vorige eigenaar had geen ventilatie in zijn ruimte en dat wat te merken. Gelukkig had ik hier al tijdens de bouw rekening mee gehouden en heb ik  twee aanvoer en één afvoerpunt in de kelder.

jammer genoeg heb ik van deze stappen weinig foto's gemaakt.

Zoals jullie zien ben ik echt een hobby bob en is de werkplek niet/ nooit echt opgeruimd  ;D
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

Jefften

#48
De pootjes waarop alles staat was ook nog wel een dingetje.
Mijn kelder is 250cm hoog en de panelen zijn 240cm hoog. de pootjes waren allemaal zowel boven als onder gesteld op 10cm.
dat ging natuurlijk sowieso niet passen dus ik dacht dan haal ik de pootjes er alleen aan de bovenkant af.

Echter dat wilde ook niet want ik kreeg de pootjes niet in de houder die onder de panelen geschroefd zaten.
Dus ik heb alle houders 1,5 cm af moeten zagen en toen kon ik (met hulp) de panelen omhoog duwen tegen het plafond om zo de pootjes er net weer onder te krijgen.

er zitten 3 pootjes per paneel soms 4 en het zijn 17 panelen  :wacko: :wacko:  dus dat geintje heeft me heel veel tijd gekost.

ik heb om de panelen van stevigheid te voorzien aan de bovenkant een ander systeem gemaakt vanwege de geringe hoogte die ik over had.
Het zijn van die gekartelde pluggen die je in het hout slaat waarin je dan een voetje in kan schroeven. 
Die voetjes heb ik dan weer met een conus sleutel tegen het plafond uitgedraaid.

Staat nu erg vast aan de wand. :clapping:

Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

Jefften

#49
Nadat ik de voorwand klaar had moest ik natuurlijk even zien hoe het er met zijpanelen uit ging komen te zien.

Hierna kon ik alle rockwool terug gaan plaatsten in de voorwand en het plaatsen van de verzwaarde afwerkingspanelen

wanneer dat klaar zou zijn kon ik alle panelen die uit elkaar waren geschroefd van de achterwand/ deurpaneel en toen nog de bass trap verplaatsen naar de voorkant.
Dit aangezien het muurtje aan de achterkant nog 30 cm naar verplaatst moest worden.  :blink:


Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike