Velodyne SPL1200 vervangen?

Started by Teejoo, October 17, 2019, 23:33:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

jossie

Waarom heb je dat Teejoo niet eerder verteld? Hier snakt ie al een jaar naar...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

morca

Quote from: Teejoo on October 19, 2019, 15:23:44
Ik laat dit soort info altijd eens goed bezinken. Als er nog 1 of 2 subs bijkomen zal dat zeker in combinatie zijn met een miniDSP. Helaas heeft dat bij 2 subs weinig meerwaarde tov van huidige situatie, of ik zou idd 2x DDRC-88A erachter moeten gaan hangen om alle redirected bass af te vangen.

Maar ik vind het een moeilijke omdat ik me ook realiseer dat ik met mijn 2 Velodynes ook al een mooi fundament heb, en de vraag is of aanvullende subs het niet teveel gaan verstoren.
Timing lijkt me niet zo.n probleem.
In de software wat meer werk misschien vd minidsp.
Mijn 3e sub is met de fase(potmeter) vd plateamp ingeregeld.
Dat is met een db meter zo gefixt.


Teejoo

#127
Quote from: bmateijsen on October 19, 2019, 17:52:44
Tijd voor een Trinnov ;). We kunnen de Arcam gewoon inruilen hoor ;).
Zelfs de goedkoopste vind ik echt nog teveel van het goede helaas. Sowieso dan eerst maar een nieuwe baan zoeken ;-). Ben sinds kort zonder.

Maar het is wel mijn ultieme doel!

jossie

Ah oui, c'est le prix!

Dan nog maar ff doormodderen in het topic, misschien heeft er nog iemand een briljant idee...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

Teejoo

Quote from: jossie on October 19, 2019, 18:49:14
Ah oui, c'est le prix!

Dan nog maar ff doormodderen in het topic, misschien heeft er nog iemand een briljant idee...
:D

RvD

Quote from: Teejoo on October 19, 2019, 17:11:40
Ik had het al gelezen, maar ik vraag me af of dit ook naar de huidige generatie komt.

Komt zeker niet naar de huidige generatie.

Ik zou de Velodynes houden en high level gebruiken en een HT sub toevoegen. De opbrengst van de Velodynes valt toch tegen vanwege de leeftijd verwacht ik, dan hield ik ze liever zelf voor muziek en aanvulling bij HT.

De Rel Predator lijkt me ook een mooie sub puur voor film waar die voor af getuned is. https://rel.net/shop/powered-subwoofers/serie-ht/ht-1508-predator/
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Teejoo

Toch nog even stiekum zitten kijken naar Trinnov: Daar kun je idd alles mee. Echt fantastisch!

En in Duitsland toch een stukje goedkoper.

mancaver

Quote from: Teejoo on October 19, 2019, 20:26:33
Toch nog even stiekum zitten kijken naar Trinnov: Daar kun je idd alles mee. Echt fantastisch!

En in Duitsland toch een stukje goedkoper.
Jazeker, het summum op DSP gebied en in bereik als je je budget oprekt met zo'n 300%. Leuke commerciele insteek maar niet relevant als optie? Ik zou Holco zijn optie van de MiniDSP 2x4 eens gaan proberen. Goed te doen qua budget en je kan dan eens ervaren waar we het over hebben/hadden (het timing verhaal en bass managment). Het 'eerst' ervaren bij iemand anders kost niets ;)

Teejoo

Quote from: mancaver on October 19, 2019, 21:15:45
Jazeker, het summum op DSP gebied en in bereik als je je budget oprekt met zo'n 300%. Leuke commerciele insteek maar niet relevant als optie? Ik zou Holco zijn optie van de MiniDSP 2x4 eens gaan proberen. Goed te doen qua budget en je kan dan eens ervaren waar we het over hebben/hadden (het timing verhaal en bass managment). Het 'eerst' ervaren bij iemand anders kost niets ;)
Ik ga zeker nu geen Trinnov kopen. Maar met 2 subs op de sub outputs van de Arcam worden ze ook al goed gezet qua timing, bass managent en volume. Dus daarom zie ik daar de toegevoegde waarde niet van een mini dsp. Die zie ik uiteraard wel met een 3e sub.

jossie

#134
Ach, kijk! Jossie heeft nog iets bedacht!

Ik heb me gerealiseerd dat als je ergens heuvelop in de keten het nivo van het lfe signaal relatief kunt wijzigen tov de rest voor het basmanagement dat ook een oplossing biedt... nou ja 'work around'.

Dus bv een Nano Avr (de gewone, niet de Dirac) voor de Arcam en na de mediaspeler. Dan zou je daar het lfe kanaal bv 2 of 3 dB kunnen opkrikken of de rest verzwakken om clippen te voorkomen. Volgens mij is dit een werkbare oplossing. De Nano laat zich dacht ik met een ipad bedienen (?)

Echter... ik weet niet zoveel over Dolby Atmos, wordt dat gereconstrueerd uit de 8 HDMI kanalen of zijn er dan meer dan 8 HDMI kanalen? Dan gaat dat mis met de Nano. Ik ken zo geen dsp doos met meer kanalen maar misschien bestaan ze wel.

De Nano heeft twee hdmi ingangen, meer bronnen zijn niet mogelijk. De Nano is cheapo...

Zal overigens wel geen 4k oplossing zijn...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

Teejoo

Bedankt allen voor het mee-brainstormen  ;)

Ik ga er nog eens goed over nadenken en met wat settings spelen.

morca

Quote from: Teejoo on October 18, 2019, 17:54:07
Op de 2 sub uitgangen van de Arcam. Deze krijgen (helaas) echter wel hetzelfde signaal. Zou mooi zijn als de Arcam net zoals bij Lexicon L&R sub uitgang had en 1 LFE
Op de valreep.
Kan je die 3e sub niet op de lfe output van  1 vd velo.s aansluiten.
En dan op de plate van de 3e sub, de fase gelijk stellen met de velo  waar hij op aangesloten  is.
Dan ben je er imo ook.

denoontje

#137
Of laten we eerst eens kijken naar wat meetgegevens via REW en wat dirac nu meet en welke curve je erop loslaat. Wellicht zit ook daar een oplossing?
In REW kun je ook nog wat simuleren.

Je hebt je subs nu op wellicht gelijk afgesteld van de mlp en op dezelfde afstand staan. Ook daar kun je mee gaan spelen. Dan heb je de simpele minidisc evt nodig om alleen de timing in te stellen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

morca

Ik neem aan dat je in de arcam ook de afstanden in kan stellen.
Zo kan je de timing ook beinvloeden zonder minidsp.

Eerst meten inregelen lijkt me altijd een vereiste.

denoontje

Quote from: morca on October 20, 2019, 02:11:04
Ik neem aan dat je in de arcam ook de afstanden in kan stellen.
Zo kan je de timing ook beinvloeden zonder minidsp.

Eerst meten inregelen lijkt me altijd een vereiste.
Helaas niet per sub....
Wel 2 aansluitingen op de arcam maar geen apart kanaal.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

DustinV

Quote from: Teejoo on October 19, 2019, 17:11:40
Ik had het al gelezen, maar ik vraag me af of dit ook naar de huidige generatie komt.

Van wat ik lees zit het in Dirac Live 2.0. Huidige NAD software doet dat al. Ik denk minidsp ook. Maar zou even mail sturen en vragen of dat dit je probleem zou kunnen oplossen. Stuk goedkopere oplossing dan een trinnov lijkt me.

mancaver

Quote from: denoontje on October 20, 2019, 02:36:26
Helaas niet per sub....
Wel 2 aansluitingen op de arcam maar geen apart kanaal.
Worden de subs dan als 1 LFE kanaal verwerkt? Dan gaat het timing verhaal niet op. Ze gaan dan dus elk dezelfde filter en timing toegewezen krijgen.

Teejoo

#142
Quote from: mancaver on October 20, 2019, 09:12:11
Worden de subs dan als 1 LFE kanaal verwerkt? Dan gaat het timing verhaal niet op. Ze gaan dan dus elk dezelfde filter en timing toegewezen krijgen.
Dat realiseer ik me nu ook. Je kunt wel los het volume instellen maar niet de afstanden. Ik dacht foutief dat dat wel zo was.

Dan ga ik toch eens een minidsp bestellen. De vraag is dan alleen met of zonder dirac. Omdat ze hetzelfde signaal krijgen (en dus tegelijkertijd weergeven) zou de Dirac correctie van de Arcam voldoende moeten zijn lijkt me? En ik kan een miniDSP 2x4HD altijd upgraden.

Waar kopen jullie ze?

Ik heb overigens de XTZ pro microfoon. Ik neem aan dat ik deze ook kan gebruiken voor de minidsp producten?


Teejoo

Quote from: RvD on October 19, 2019, 19:03:17
Komt zeker niet naar de huidige generatie.

Waar heb je die info vandaan?

RvD

Quote from: Teejoo on October 20, 2019, 09:53:13
Waar heb je die info vandaan?

Van Arcam zelf stuur ze maar een mail voor bevestiging. De nieuwe generatie krijgt het wel (tegen betaling waarschijnlijk) en ook eindelijk de mogelijkheid om meerdere Dirac slots toe te voegen bijvoorbeeld stereo en surround een aparte setting. In plaats van Trinnov is de nieuwe Arcam AV40 ook een mogelijkheid. Een model wat tussen de Arcam en Trinov in zit is de Acurus Muse deze kun je afregelen met REW hun eigen meet systeem komt nog ASPEQT. Hier zitten wel geen toeters en bellen op het signaal wordt zo puur mogelijk gehouden. Bediening is makkelijk ook via telefoon/tablet je voert het netwerkadres in en gaan geen app nodig. http://www.acurusav.com/muse-specifications/ Voor prijs indicatie https://www.univers-hightech.com/preamplis-audio-video-acurus/91-acurus-muse.php
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Teejoo

Quote from: RvD on October 20, 2019, 11:52:47
Van Arcam zelf stuur ze maar een mail voor bevestiging. De nieuwe generatie krijgt het wel (tegen betaling waarschijnlijk) en ook eindelijk de mogelijkheid om meerdere Dirac slots toe te voegen bijvoorbeeld stereo en surround een aparte setting. In plaats van Trinnov is de nieuwe Arcam AV40 ook een mogelijkheid. Een model wat tussen de Arcam en Trinov in zit is de Acurus Muse deze kun je afregelen met REW hun eigen meet systeem komt nog ASPEQT. Hier zitten wel geen toeters en bellen op het signaal wordt zo puur mogelijk gehouden. Bediening is makkelijk ook via telefoon/tablet je voert het netwerkadres in en gaan geen app nodig. http://www.acurusav.com/muse-specifications/ Voor prijs indicatie https://www.univers-hightech.com/preamplis-audio-video-acurus/91-acurus-muse.php
Ik geloof je wel ;-)

Ik ben verder erg tevreden met de Arcam. Maar erg jammer dat Arcam de huidige eigenaren een beetje in de kou laat staan.

RvD

Vind ik ook van een Premium merk verwacht je toch dat beetje extra.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Teejoo

#147
Die Muse ziet er goed uit! De eerste keer dat ik ervan hoor.

Weet jij toevallig hoe zij omgaan met de redirected bass?

mancaver

Quote from: Teejoo on October 20, 2019, 09:52:30
Dat realiseer ik me nu ook. Je kunt wel los het volume instellen maar niet de afstanden. Ik dacht foutief dat dat wel zo was.

Dan ga ik toch eens een minidsp bestellen. De vraag is dan alleen met of zonder dirac. Omdat ze hetzelfde signaal krijgen (en dus tegelijkertijd weergeven) zou de Dirac correctie van de Arcam voldoende moeten zijn lijkt me? En ik kan een miniDSP 2x4HD altijd upgraden.

Waar kopen jullie ze?

Ik heb overigens de XTZ pro microfoon. Ik neem aan dat ik deze ook kan gebruiken voor de minidsp producten?
IMO kan je er geen buil aan vallen Teejoo. Baadt het niet, verkoop je hem gewoon. Ik heb mijn miniDSP DDRC bij soundimports gekocht. Naar mijn weten kan je alleen de UMIk-1 mic gebruiken met MiniDSP aparaten

Teejoo

#149
Quote from: mancaver on October 20, 2019, 12:21:05
IMO kan je er geen buil aan vallen Teejoo. Baadt het niet, verkoop je hem gewoon. Ik heb mijn miniDSP DDRC bij soundimports gekocht. Naar mijn weten kan je alleen de UMIk-1 mic gebruiken met MiniDSP aparaten
Daar is hij ook het snelst leverbaar. Werkt de Minidsp plugin alleen met de Umik? Want als je het samen met dirac of REW gebruikt op een pc kan ik wel gewoon de XTZ gebruiken.