Cinedream Home Cinema happening 2019

Started by home@the movies, October 3, 2019, 00:54:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reza

Quote from: home@the movies on November 17, 2019, 08:54:30
Dat komt omdat ik de helderheid van alle projectoren bij calibratie gelijk heb gelegd met de laagste projector in de rij door middel van de iris.
Het verschil is er dus wel degelijk, bij de N5 en de N7 bvb stond de iris op -8, alles stond ongeveer op rond de 24ftlmb en alle toestellen stonden in low lamp.

Hoi Werner,

Hadden jullie op de JVC,s de FA uit staan?
De N9 was echt ontzettend donker. Wat zou kunnen verklaren als er pure HDR uitgestuurd werd.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

darkrunner

#151
Quote from: Teejoo on November 17, 2019, 09:49:26
Zie 1e post.
De 7000 staat niet bij de eerste post wel later, maar vandaag dag 2 zijn gewoon alle toestellen van gisteren ook te bewonderen dan.

Zal wel zien als ik er ben vetrek nu.

Kjelt

#152
Quote from: home@the movies on November 17, 2019, 08:54:30
Dat komt omdat ik de helderheid van alle projectoren bij calibratie gelijk heb gelegd met de laagste projector in de rij door middel van de iris.
Ja dat is een keuze die voor een 1:1 vergelijking zeker te verdedigen valt.

Echter ik vond de verschillen onderling nu minimaal, ik verwacht dat als je bv de 760 vol open had gezet en daar op gecalibreerd dat deze de andere Sony's totaal weg zou vagen ?
Ik had dit gisteren nog wel even willen zien, ik had de laser van 80 nog op max gezet maar dat deed niet zo heel veel, nu snap ik beter waarom.
Als selling point voor de duurdere toestellen met meer lumens en hoger contrast zou ik in de toekomst toch overwegen iedere projector gewoon op zijn best te laten zien  ;) Leuk voer voor een topic discussie. :)

Teejoo

Quote from: Kjelt on November 17, 2019, 11:53:13
Ja dat is een keuze die voor een 1:1 vergelijking zeker te verdedigen valt.

Echter ik vond de verschillen onderling nu minimaal, ik verwacht dat als je bv de 760 vol open had gezet en daar op gecalibreerd dat deze de andere Sony's totaal weg zou vagen ?
Ik had dit gisteren nog wel even willen zien, ik had de laser van 80 nog op max gezet maar dat deed niet zo heel veel, nu snap ik beter waarom.
Als selling point voor de duurdere toestellen met meer lumens en hoger contrast zou ik in de toekomst toch overwegen iedere projector gewoon op zijn best te laten zien  ;) Leuk voer voor een topic discussie. :)
Waarop stond de 760 dan qua vermogen?

papaleo

Quote from: home@the movies on November 17, 2019, 08:54:30
Dat komt omdat ik de helderheid van alle projectoren bij calibratie gelijk heb gelegd met de laagste projector in de rij door middel van de iris.
Het verschil is er dus wel degelijk, bij de N5 en de N7 bvb stond de iris op -8, alles stond ongeveer op rond de 24ftlmb en alle toestellen stonden in low lamp.

Oke...juist ja, dit verklaart dus mijn gefronste wenkbrauwen op deze stand... ???
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

Quote from: Teejoo on November 17, 2019, 12:02:37
Waarop stond de 760 dan qua vermogen?
80% relatief want op 0% komt er nog een bak licht af dus hoe dat precies zit weet ik eigenlijk niet. Maar de iris stond dus dicht dat verklaart veel.

papaleo

#156
Quote from: papaleo on November 16, 2019, 21:57:52

Ik heb mooie,minder mooie maar ook hele slechte dingen gezien/gehoord...daar kom ik later nog wel wat gedetailleerder op terug...,nu eerst ff voetbal kijken.

In ieder geval was het weer een geslaagde HCH en wil,daar Werner met zijn mannen voor bedanken  :worship:

Hier mijn ervaringen die mij het meest zijn bijgebleven...

De Instapper de JVC DLP LX-NZ3 was niet om aan te gluren... :nopompom:
Ik heb in een ver verleden een Benq 8700 dlp gehad en kan mij niet herinneren dat enige last had van het rbe ik was hier schijnbaar niet gevoelig voor maar wat ik nu bij de jvc zag was een groot kleurenfestijn...maar ook het getoonde plaatje kon mij niet bekoren.

Op de eerste verdieping stond een N7 met dé anamorphic lens te spelen op een 21:9  high contrast 1.4 gain scherm....
Ik was hier negatief van onder de indruk,het beeld was 'plat' zonder enige diepgang en zag er wash-out uit maar ook het 1.4 gain scherm waar de sprankelende glitches bij mij als storend over kwamen deden de N7 met anamorph lens te niet doen...,volgens de stand mederwerker welke alleen engels sprak gaf hij als oorzaak dat deze N7 unit 'nog' niet was gecalibreerd ik denk dat het meer dan een kalibratie was waarom het beeld niet goed over kwam.

Ook op deze verdieping stond een €31000,- (26000,-?) kostende Barco Bragi deze pj is een native 21:9 unit welke werd ondersteund met audio van Ascendo 7.1
Deze barco gaf met sommige content werkelijk een prachtig beeld  :worship: maar ook niet bij alles wat voor geschoteld werd zag dit er indrukwekkend uit zal zeker aan het content gelegen hebben....maar goed dit alles werd overschaduwd door de man die achter de knoppen van de  audio zat want het was echt 'fasten your seatbelts' het geluid was jammer genoeg oorverdovend hard!! Ik denk dan ook dat de het Ascendo active speaker systeem welke werden aangestuurd door de interne amps in elke speaker,ik dacht 2x1000w per speaker juist met minder volume veel meer tot zijn recht waren gekomen nu was het volume veels te hard het was soms ondraaglijk.

Tja, en dan de Sony's alle projectoren op een rij, van de instapper vw270 tot aan de vw760 en waar je normaliter de veschillen tussen deze pj goed zou moeten en mogen zien zeker als je de prijzen met elkaar gaat vergelijken...maar wat al eerder is aangehaald waren de verschillen nauwelijks waarneembaar,de oorzaak daarvan is door Werner uitgelegd.
Maar goed met wat ik van de Sonys gezien heb zetten deze toch wel een verdomd mooi plaatje neer zeker als je de 760 neemt welke met de laatste firmware een waanzinnig mooie projector is.
Volgens de Sony man aldaar gaat Sony zich volgend jaar meer bezig houden op de light-output dus meer lumens aan de projectoren geven,hij kon niet vertellen of Sony wellicht ook met een soortgelijke 'DTM' software ging uitkomen dit is nog te geheim...

In een van de kamers stond ook een Sony 85" 8k tv te spelen  :worship: tsjonge,jonge...dit moet je gezien hebben om het te geloven het 8k content wat daar op afgespeeld werd was werkelijk 'jaw dropping'  8)

Ook in een van de kamers hing de N9...in deze ruimte zag je geen speakers staan/hangen deze waren alle achter de wand of achter het inmens grootte 8k acoustische Dreamscreen scherm verstopt.
Aangezien ik over de meeste high contrast schermen op de hch niet echt tevreden was zeker wbt de sparkeling die in kijn ogen irritant en en eigen leven gingen lijden wanneer je een film kijkt was dit hier niet het geval ik zag hier niets van enige sparkeling...of lag dit aan de instelling van de jvc want het beeld kwam nu niet over dat dit werd geprojecteerd op een high contrast scherm...het beeld was redelijk 'dim'
Wat ik wel n beetje zag dat was de geperforeerde accousitisch/structuur van het scherm maar dit was niet tot nauwelijks zichtbaar op kijk afstand dus ook niet door mij als storend ervaren.

In een van de kamers was ook een Klipsch Synthesis 5.1 speaker systeem deze werden door 5x 80w Immersive sound lamp/amps aangestuurd maar....man,man,man wat klonk dat goed daar deze speakers 'stammen' uit het jaar 1965(dacht ik) zijn in de tussentijd/der loop der jaren natuurlijk nog geperfectioneerd/aangepakt, moet zeggen dat deze (film)kamer kwa sound het beste was wat ik daar heb gehoord.

In een andere kamer werd de Anthem receiver met de .?. speakers (kan niet zo snel op het merk komen)  gedemonstreerd hier werd heel duidelijk en begrijpend uitgelegd hoe en wat je met de roomcorrectie/ARC kan doen en ook hier was ik toch wel van over de indruk, met name de laag drempeligheid van ARC en de toch de keur aan instel mogelijkheden waar mee je deze kan bedienen lijkt dit mij een uitstekend systeem om mee te werken en zo je kamer 'perfect te krijgen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Quote from: Kjelt on November 17, 2019, 12:39:04
80% relatief want op 0% komt er nog een bak licht af dus hoe dat precies zit weet ik eigenlijk niet. Maar de iris stond dus dicht dat verklaart veel.
Ik vond hem namelijk ook netjes stil, vandaar mijn vraag.

N1v3K

Quote from: Kjelt on November 16, 2019, 22:01:09
Werner en collegas weer bedankt voor het vele mooie werk.  :thumbs-up:
Ik heb nog wel een tuut in mijn oor van de demo in de Barco ruimte, niet blij mee.


Ik van de demo in de S(c)ully ruimte. Letterlijk pijn aan mijn oren.
Later op de dag viel het aan de rechterkant letterlijk weg (tijdelijk doof).

Homethx

Ook deze morgen even langs geweest op de HCH.

Ik was erg benieuwd naar de Ascendo demo en eerlijk gezegd viel dit toch enorm tegen. Eerst en vooral veel te luid en ten tweede de geluidskwaliteit was toch wel tegenvallen. Ik heb ook begrepen dat het niet de beste opstelling is via AVB waar alles in het digitale domein blijft.
Hier was gekozen op een Marantz processor te gebruiken en de speakers via XLR aan te sluiten. Ik weet niet of het hieraan ligt.

De revelatie van de dag was toch wel de demo van het merk Waterfall. Wat was dit een mooie demo zeg. Het is een merk dat hier toch niet zo heel bekend is. De vloerstaanders van het merk zullen wel sommige mensen herkennen maar de Custom Pro lijn was me vrij onbekend. Voor mij, icm de JVC NX9, de mooiste demo van de beurs. De ruimte was natuurlijk ook wel volledig akoestisch in orde, echt het cinema gevoel met mooie sound.

darkrunner

#160
Bedankt voor de uitleg nog Werner

Wat voor me nu duidelijk is is dat de epson tw7000/7100 geen goede keuze voor me zou zijn
Scherm ga ik voor een Alr gaan (Electric Tension Floor Screen waarschijnlijk), projector Epson tw9400 blijft voor zijn prijs toch wel zeer veel projector

Sony werd ik niet warm van kijkend naar prijs/kwaliteit, beste toestel voor me was de Jvc N5 vond ik echt zeer mooi en scherp spelen.
Dlp is achterhaald had wel geen last van Rgb bij de Optoma, Jvc zijn dlp is een maat voor niks zeker aan die prijs

Ultra short trow was ik aangenaam verrast van de Changhong U5A rest vond ik niks bijzonders, maar geen lens zoon/memory, geen Horz/Vert lens shift die de Epson 9400 wel heeft is men keuze snel gemaakt, en niet normaal hoe veel je die naar onder of boven kan schuiven, kan zo zonder op te hangen boven op een hoge kast.

Motion flow/ frame-interpolatie of hoe het nog noemt moet bij mij wel 100% uit kan daar echt niet aan wennen






denoontje

Vandaag ook even geweest en lkkr gekeuveld met wat htforum leden.

Ben niet in de running voor projector speakers of projector.

Waterfall ruimte en de ruimte met de oranje display versterkers  mooi clean opgebouwd.
Toch gaaf die doeken/akoestische ruimten...maakt het echt strak af..mooie stands.

Wel voor mij veel te veel bas in beide ruimte .

Sony 8k tv gaaf maar bijna eigenlijk onnatuurlijk scherp.

Sony reeks projectoren..wel degelijk verschillen te zien vond ik.

Op de Epson na alle short throw regenboog...ook de duallaser.
Voor mij geen optie.

En jvc ga je schamen mbt de laserprojector voor die prijs...geen diepte en washed out blacks.

Al met al weer leuke happening om even  heen te rijden met goede burgers.

Werner en team bedankt!

Laat mij die zappiti maar winnen[emoji1303][emoji56]







Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bas Akkerman

#162
Ik heb nogal wat leden gemist merk ik.

De Sony 760 vond ik wederom erg mooi. Wel die op de 1e verdieping, want die op de begane grond was niet optimaal ingesteld.
De Optoma, normaal heb ik niet zoveel last van regenboogeffect, maar nou... Goede genade.
De NX7 en NX9 vond ik niet verkeerd, Sony's lijn blijft me alleen meer trekken.
Voor de rest was het geluid te hard, maar dat vind ik vaak al in de bioscoop. De Barco daarom ook niet gezien. De verhalen waren dat het veel te hard stond en ik had geen zin in een gehoorbeschadiging. Daarbij buiten mijn budget/wat ik over heb voor een projector.

Feitelijk was deze dag voor mij bedoeld om te zien of de Sony 760 me nog steeds zo beviel, en dat deed het. Samen met de 270 en 570.

De stoelen (ben even de naam kwijt) vond ik ook leuk om zo eens te testen!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

ppeter

Vandaag ook weer eens langs geweest op de HCH.

Ben gestart in het nieuwe tweede gedeelte om de hoek.
De movievan was een aangename verrassing, knap gedaan Werner!
Heb onderweg even plaats genomen in de verschillende movieseats om daarna te gaan genieten in de twee mooi ingerichte demoruimten. De Waterfall speakers zijn mooi en spelen geweldig. De Epson TW9400 in de eerste ruimte, was een bevestiging dat dit een geweldige beamer is prijs/kwaliteit!

Dan de 85 inch Sony 8K.....als dit de evolutie is, dan ziet de toekomst er (retescherp) rooskleurig uit! Het is wel wennen en ziet er (nog) niet realistisch uit, alsof je aan het gamen bent. (sportwagens)

Bij het overzicht van de beamers, heb ik lange tijd en meermaals de vergelijking gemaakt tussen de Epson TW9400 en de Sony 270 rechts en JVC N5 links. Zoals ze daar gekalibreerd waren, was de N5 voor mij de grote winnaar en eventueel mijn volgende beamer. De Sony was mooi maar echt wel donker, de JVC was echt mooi, scherp met knappe  zwartwaarden en een plezier om naar te kijken. Spijtig genoeg heb ik niet de kans gekregen om met een van de heren een gesprekje te kunnen doen.

Hierbij wil ik graag Werner, Luc en Peter bedanken voor deze wederom geweldige HCH! 👍😉
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Bas Akkerman

De 8k tv vond ik ook erg nep. Dat is wel vaker met demomateriaal, dus het zegt ook lang niet alles. Tegelijkertijd kun je dan misschien wel de hypothese stellen dat voor echt realisme 8k nog steeds niet genoeg is.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Kjelt

Nep? Gewoon vlijm en vlijmscherp, super veel detail.
Enigste dat je zo niet kunt beoordelen is de blooming van de backlight zones want al het materiaal was zeer aangelicht zodat de sensor van de camera nul ruis of grain laat zien.
Met een donkere SF film zal het misschien gaan tegenvallen.

Mijn statement was eerst dat 4k het einde zou zijn omdat het scherp genoeg is. Voor analoge film klopt dat wel maar voor digitaal sensor materiaal wow, beloofd veel voor de toekomst.

Bas Akkerman

Nee man, die met sneeuw bedekte bergen, dat gras. Dat was beeldprocessing en niet natuurlijk. Ja, de wieldoppen waren mooi. Maar allemaal veel te felle kleuren (die make up!). Leuk om mee te pronken, maar ik vond het echt teveel van het goede.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

The Luggage

#167
Ik ben vandaag ook naar de HCH geweest. Ik vond het zeer goed georganiseerd en zeer interessant. Hierbij mijn indrukken.

In de categorie veel te duur voor mij, maar wel zeer mooi:
-   de Barco Bragi
-   de Sony VZ1000 ES ust projector
-   de Sony VW 760 projector

De Sony 8K tv zag er zeer scherp uit, maar ik heb enkel het specifieke demomateriaal gezien, wat het voor mij wat moeilijk maakt om het echt te kunnen inschatten.

De JVC N5 en N7 had ik eerder nog niet gezien en vond ik ook heel mooi. Ik hoop dat JVC volgend jaar een opvolger uitbrengt, want dan komen er misschien tweedehands N5 of N7 modellen te koop en de prijs daarvan zou voor mij misschien een optie zou kunnen zijn.

Ik had de indruk dat de N5 in de bepaalde scenes (met vuur) een iets meer een oranje tint gaf en de N7 iets witter. Zou dat aan de kleurenfilter van de N7 kunnen liggen? Maar het kan ook aan mij liggen.

De Epson 9400 was voor mij de beste keuze in de minder wat dure prijsklasse (als je de nieuwprijs betaalt). De JVC laser dlp vond ik tegenvallen, blijkbaar was ik niet de enige.

Ik heb normaal geen last van regenbogen, maar ik zag ze wel op de Optoma UHD-65, zonder dat ik er naar op zoek was gegaan.

Geen regenbogen gezien op de UST's, die zagen er goed uit, ook het voor mij onbekende merk Changhong. Moeilijk om ze echt exact te vergelijken. De ene projector had wat meer lichtinval te verwerken dan de andere en voor een precieze vergelijking zouden ze allemaal hetzelfde ALR scherm moeten hebben.

Maar als ik ooit de HT-ruimte zou moet opgeven, dan lijkt mij een UST toch een zeer interessante optie geworden om in de woonkamer op groot scherm te kijken (zonder een zeer grote tv te plaatsen). Ik vind het vooral een veelbelovende evolutie dat de oprolbare UST ALR-schermen beschikbaar zijn en geen astronomische prijzen (meer) hebben. Het vloerscherm lijkt mij mooi in te bouwen in een op maat gemaakt tv-meubel.

Verder zag het nieuwe hoge gain scherm van Xtremscreen er wel interessant uit voor wie veel licht nodig heeft. Ondanks de hoge gain zag ik niet meteen veel van de gebruikelijke nadelen. Het geluid in die kamer (Anthem-Synthesis-Klipsch) vond ik ook erg mooi (en niet te luid!).

De Barco heb ik gelukkig even kunnen gaan bekijken toen het geluid stiller was gezet, de audio demo was ook voor mij veel te luid, zelfs nog te luid toen ik in de kamer erlangs was (waar de NX 7 met panamorf lens stond). Ik begrijp dat men de toeschouwers wil overdonderen, maar ze opzadelen met gehoorschade of tinnitus lijkt mij toch niet de bedoeling.

Het geluid in de ruimte waar de NX9 stond, was ook voor mij duidelijk te luid, toch op het moment dat ik de kamer binnen kwam. Ik moet wel zeggen dat dit mogelijk aan mij ligt (ik vind het in bijvoorbeeld een Kinepolis vaak ook te luid), maar het was toch wel echt luid.

Dat was echter dan ook het enige minpuntje, ik vond het zeer de moeite.

Bedankt aan Werner en zijn collega's voor een zeer interessante middag!



donaldk

@papaleo wat mij op ISE verteld werd was de adviesprijs exclusief btw was, dus dat verklaard de twee bedragen, 26K MSRP exclusief BTW. Wat mij destijds opviel was de lage lichtopbrengst en het beperkte contrast, waar de mini dmd's bekend om staan. Ik neem aan dat er nu een kleiner scherm werd gebruikt? 4 meter breed of groter is duidelijk te groot voor de Bragi die ik zag.

Kjelt

Quote from: Bas Akkerman on November 17, 2019, 20:52:57
Nee man, die met sneeuw bedekte bergen, dat gras. Dat was beeldprocessing en niet natuurlijk. Ja, de wieldoppen waren mooi. Maar allemaal veel te felle kleuren (die make up!). Leuk om mee te pronken, maar ik vond het echt teveel van het goede.
Dat waren de minste scenes IMO, ik viel vooral voor Venetie en die kostuums, de rode canyons, tja.....

Kjelt

Quote from: donaldk on November 17, 2019, 22:00:25
@papaleo wat mij op ISE verteld werd was de adviesprijs exclusief btw was, dus dat verklaard de twee bedragen, 26K MSRP exclusief BTW. Wat mij destijds opviel was de lage lichtopbrengst en het beperkte contrast, waar de mini dmd's bekend om staan. Ik neem aan dat er nu een kleiner scherm werd gebruikt? 4 meter breed of groter is duidelijk te groot voor de Bragi die ik zag.
Het was 3m breed, en ja flinke prijs maar voor Barco dicht richting de Sony 870 en ik denk niet dat die veel voor elkaar onderdoen.
Het mooie van Barco vind ik (tenminste bij de vorige generaties) dat je de lens kunt verwisselen en de projector ook zonder lens kunt kopen. Bij de 4K consumenten projectoren durf ik gerust te stellen dat de lens de zwakste schakel is. Als je eenmalig voor 6 tot 10k€ een top lens kunt aanschaffen en deze de komende tien a vijftien jaar kunt hergebruiken   :wub:

RalphH

Werner en collega's, dank voor alle tijd en moeite die in dit event gestoken is. Toppertje!

Wel een beetje teleurgesteld huiswaards gekeerd omdat ik hoopte een laser projector uit te kunnen kiezen ter vervanging van onze huidige TW5500 die gewoon op is.
Helaas blijkt er op dat gebied nog weinig tot niets echt top te zijn in een dedicated ruimte, met als dieptpunt de JVC waar Werner ook, geheel eerlijk, zwaar verbolgen over was.

Blijven de epson 9400 en JVC N5 een beetje over waarbij ik de N5 in UHD wel fors mooier vond.
Andere content niet gekeken, dus geen oordeel over.
De UST's werden voor dedicated afgeraden. Mooi voor woonkamer op daylight scherm en vooral dat. Al vond ik de plaatjes best prima, op wat mild rbe na. Dit was op de optoma long throw en jvc instap laser vele malen erger overigens.

Was weer een leuk uitje. Dank aan Denoontje voor t, zoals altijd, aangename gezelschap.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

donaldk

Quote from: Kjelt on November 17, 2019, 22:04:28
Het was 3m breed, en ja flinke prijs maar voor Barco dicht richting de Sony 870 en ik denk niet dat die veel voor elkaar onderdoen.
Het mooie van Barco vind ik (tenminste bij de vorige generaties) dat je de lens kunt verwisselen en de projector ook zonder lens kunt kopen. Bij de 4K consumenten projectoren durf ik gerust te stellen dat de lens de zwakste schakel is. Als je eenmalig voor 6 tot 10k€ een top lens kunt aanschaffen en deze de komende tien a vijftien jaar kunt hergebruiken   :wub:

Ook dit is weer een bewerkte commerciele projector, ditmaal uit de simulatie reeks. FLD+ en FLDX lenzen: https://www.barco.com/nl/search?q=fldx.
https://www.barco.com/services/website/en/ProductSpecSheet/ProductSpecSheetFile?productId=2f08a10a-d798-476f-90d2-e180a1fff9de.

Voor FLD en FLD+ is er een adapter voor de F80 reeks zie ik: https://www.barco.com/nl/product/lens-adapter-for-fldplus-and-fld-lenses#support. Dus geen idee hoe het zit met uitwisseling tussen alle een chippers.

Kjelt


Teejoo

Quote from: RalphH on November 17, 2019, 22:14:19

Wel een beetje teleurgesteld huiswaards gekeerd omdat ik hoopte een laser projector uit te kunnen kiezen ter vervanging van onze huidige TW5500 die gewoon op is.
Helaas blijkt er op dat gebied nog weinig tot niets echt top te zijn in een dedicated ruimte, met als dieptpunt de JVC waar Werner ook, geheel eerlijk, zwaar verbolgen over was.
Je bedoelt in de Epson prijsklasse?