Vreemd

Started by wim bruins, August 29, 2018, 19:22:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wim bruins

Heb een luidspreker tik en wissel dan ook regelmatig van luidsprekers.

Heb momenteel een haat liefde verhouding met mijn translator impact 5.

Veel muziek klinkt heel mooi op deze luidspreker en vooral het laag is precies wat ik zoek.

Het nadeel is nu dat een aantal van mijn faforiete nummers voor geen meter klinkt  op de luidsprekers.
Bv talk talk of een paar nummers van dire straits die dan hard en dun klinken.
Doet zeer aan de oren.
Heb luidspreker gehad die dit dus wel fatzoenlijk konden weergeven maar die dan op een ander gebied weer slechter waren dan de impact 5.

En zo blijf je bezig






Lucky.L

Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

frank2

Juiste bekabeling gebruiken en je probleem is weg. Ook juiste netsnoeren en stekkers. Helaas is het geen gemakkelijke weg.... Er is geen standaard oplossing, maar ik had er vroeger ook wel eens last van.  Je hebt in de keten op dit moment iets verkeerd .
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

#3
Als het de ene keer goed klinkt en de andere keer niet...dan gaan andere netkabels niet helpen (anders ook niet) want dan zit het in de opname of in je eigen gemoedstoestand die te bepalend is.

Lijkt er dus op dat je een set hebt die in staat is te laten horen wat er op de opname staat. Tsja....en dat is wat we volgens mij willen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Juist jah, 'iets verkkerd in de keten', de akoestiek en/of de opstelling v.d. ls ...

Quote from: frank2 on August 29, 2018, 20:31:12
Juiste bekabeling gebruiken en je probleem is weg. Ook juiste netsnoeren en stekkers. Helaas is het geen gemakkelijke weg.... Er is geen standaard oplossing, maar ik had er vroeger ook wel eens last van.  Je hebt in de keten op dit moment iets verkeerd .
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Sirius666

Als je specifieke favoriete nummmers hebt dan zet je die toch juist als referentie op als je speakers gaat beluisteren?

Verder geldt: garbage in -> garbage out. Een speaker is geen wondermiddel tegen slechte producties...

wim bruins

#6
Quote from: Sirius666 on August 29, 2018, 20:57:14
Als je specifieke favoriete nummmers hebt dan zet je die toch juist als referentie op als je speakers gaat beluisteren?

Verder geldt: garbage in -> garbage out. Een speaker is geen wondermiddel tegen slechte producties...


Wil het wel graag houden bij een gesloten luidspreker.
Alleen vind je die haast niet meer.

chansig

Welke nummers van Talk Talk en Dire Straits bedoel je overigens ?

Ik heb trouwens hele albums die nergens op lijken. Mere deel is prima te doen en veel is gewoon goed.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

wim bruins

#8
Quote from: chansig on August 29, 2018, 22:16:12
Welke nummers van Talk Talk en Dire Straits bedoel je overigens ?

Ik heb trouwens hele albums die nergens op lijken. Mere deel is prima te doen en veel is gewoon goed.

Gr. Hans


Van Talk Talk bv

Such a shame
Living in another wold.

Dire straits  you latest trick  op wat hogere volumes begint het hard te klinken.

Denk dat een basreflex ook wat milder en wat warmer klinkt met deze muziek.

Moet wel toegeven dat het in de late uren beter gaat klinken.
Nu bv om 23.00 uur is het nog niet zo slecht op normaal volume.

Bron is tidal

audiolover86

Talk Talk klinkt op deftige sets nergens naar, such a shame inderdaad :nopompom:


wim bruins

#11
Brothers in arms via tidal
Klinkt op spotyfy net wat beter.
Wat voller en warmer.

Moet binnenkort maar eens wat luidsprekers bij winkels gaan beluisteren.
Koop het meestal gebruikt en dan afwachten hoe het thuis bevalt.
Zo dus al 27 jaar bezig met de hobby.

Met de translator 5 moet ik gaan investeren in een betere versterker.
Het idee was om over te stappen naar een set aktieve luidspreker die dan worden aangesloten op mijn node 2 met tidal.
Dus versterker en luidsprekers staan al even te koop.
Ben alleen bang dat ik het laag van de translator ga missen.





Xander32

... en daarmee is het een vast onderdeel van de hobby geworden, waaruit je wellicht ook nog plezier haalt (.) Prima toch

Quote from: wim bruins on August 30, 2018, 00:10:22
Brothers in arms via tidal
Klinkt op spotyfy net wat beter.
Wat voller en warmer.

Moet binnenkort maar eens wat luidsprekers bij winkels gaan beluisteren.
Koop het meestal gebruikt en dan afwachten hoe het thuis bevalt.
Zo dus al 27 jaar bezig met de hobby.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Vreemde wending in dit topic. Succes met zoeken en vinden van een nieuwe/andere set.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

noot87

Toch de tik die zo nu en dan langs komt
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

solitaire

Hij heeft node 2 met tidal, dat tikt toch niet ? Als 'ie nou LPs draaid kan ik me een tik zo nu en dan voorstellen ...

;)

Een weergave die in de latere uren beter gaat klinken doet me denken aan een stroomvervuilingsprobleem (ergens op de stroomtak waarop ook jullie zitten kan vervuiling zitten, iemand die met een draaibank werkt, een wasmachine, iets dan niet helemaal OK funktioneert/aangesloten is). Heb je je al eens verdiept in stroomfilters ?
Hinterm Horizont geht's weiter.

i2Paq

Ik vindt de Topictitel nogal..., vreemd.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

SV..S

The seven-year itch zou misschien een betere titel zijn? Of seven-month itch?

Past iig beter op een ht-forum ;)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Sirius666

Quote from: wim bruins on August 30, 2018, 00:10:22
Brothers in arms via tidal
Klinkt op spotyfy net wat beter.
Wat voller en warmer.

Moet binnenkort maar eens wat luidsprekers bij winkels gaan beluisteren.
Koop het meestal gebruikt en dan afwachten hoe het thuis bevalt.
Zo dus al 27 jaar bezig met de hobby.

Met de translator 5 moet ik gaan investeren in een betere versterker.
Het idee was om over te stappen naar een set aktieve luidspreker die dan worden aangesloten op mijn node 2 met tidal.
Dus versterker en luidsprekers staan al even te koop.
Ben alleen bang dat ik het laag van de translator ga missen.

Het is m.i. onmogelijk om meerdere genres uit verschillende decennia goed te laten klinken. Kwestie van acceptatie dat er albums zullen zijn die de tand des tijds niet hebben weerstaan. Vervelend als daar net wat favoriete nummers tussen zitten maar om een set uit te zoeken die zo vergevensgezind is dat ze wél goed klinken.......dat lijkt mij geen oplossing.

Dat iets in de avond beter klinkt kan ook simpelweg worden verklaard doordat het dan stiller om je heen is en je zelf in een andere gemoedstoestand zit dan overdag. Je hebt simpelweg meer focus op de muziek, geen/minder afleiding om je heen.

frank2

Alle muziek en zeker dure Straits klinkt normaliter gewoon goed. Talk talk ligt een beetje aan welke versie je hebt kan wat droog klinken wat helder, weinig bass.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Quote from: wim bruins on August 29, 2018, 22:58:53

Van Talk Talk bv

Such a shame
Living in another wold.

Dire straits  you latest trick  op wat hogere volumes begint het hard te klinken.

Denk dat een basreflex ook wat milder en wat warmer klinkt met deze muziek.

Moet wel toegeven dat het in de late uren beter gaat klinken.
Nu bv om 23.00 uur is het nog niet zo slecht op normaal volume.

Bron is tidal

Zal een luisteren naar de desbetreffende nummers. Grappig is dat de eenbzus zegt en de ander zo. Zou al moeten maken dat je je ervaring iets minder stellend, met deze nummers, zou kunnen posten.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Net even geluisterd, in ieder geval niet hard en dun. Vind het hier wel lekker klinken. FLAC en MP3....

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vanzomereng

Ik heb een CD van Vader Abraham en deze klinkt op alle speakers ruk.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Siddartha

Wel apart dat muziek op hogere volumes wat hard klinken... [emoji1]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

minplus

Met een versterker met toonregeling kun je aardig wat opvangen.
Vader Abraham alleen met een defecte versterker al dan niet met toonregeling.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right