PascalP's MK&K kelder cinema - En opnieuw beginnen....

Started by PascalP, July 12, 2018, 16:02:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

LS2

Quote from: PascalP on October 25, 2022, 10:43:38
Vanavond nog een M&G gepland waar de nodige demo clips aan bod komen en dan morgen echt beginnen de eerste spullen in te pakken, nu al zin in om het alweer op te bouwen straks!

En aan mij viel die eer ten deel   :clapping:

Pascal, enorm bedankt voor je hartelijke gastvrijheid gisteren. Je hebt me helemaal ondergedompeld in een geheel nieuwe ervaring. Zowel qua beeld als geluid. Je hebt echt een fantastische set samengesteld waar ik enkel van kan dromen. Maar je hebt me ook goede inzichten gegeven en ik vond het ook echt gewoon gezellig.

Het zal niet meevallen om hier tijdelijk afstand van te moeten doen, maar er staat je iets heel moois te wachten. Succes met de verhuizing en de nieuwe plannen.
En mocht je de komende tijd om een redelijk ruime aanhangwagen verlegen zitten dan geef even een belletje.

Nogmaals bedankt!
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..

PascalP

Quote from: Remco on October 26, 2022, 13:26:20
Succes met de verhuizing kerel en op naar een fantastisch nieuwe HT kelder. Dat zijn mooie vooruitzichten!!  :popcorn:

Thanks Remco!

Quote from: LS2 on October 26, 2022, 22:28:44
En aan mij viel die eer ten deel   :clapping:

Pascal, enorm bedankt voor je hartelijke gastvrijheid gisteren. Je hebt me helemaal ondergedompeld in een geheel nieuwe ervaring. Zowel qua beeld als geluid. Je hebt echt een fantastische set samengesteld waar ik enkel van kan dromen. Maar je hebt me ook goede inzichten gegeven en ik vond het ook echt gewoon gezellig.

Het zal niet meevallen om hier tijdelijk afstand van te moeten doen, maar er staat je iets heel moois te wachten. Succes met de verhuizing en de nieuwe plannen.
En mocht je de komende tijd om een redelijk ruime aanhangwagen verlegen zitten dan geef even een belletje.

Nogmaals bedankt!

Yes was even gezellig als afsluiting, toch een beetje mijn standaard repertoire afgegaan voor de demo's dus lekker bekende stukken ;)

Hoop idd dat je wat leuke dingen gezien en gehoord hebt voor je eigen ruimte als deze vorm gaat krijgen, ook zeer benieuwd naar!
Verder gewoon weer een gezellig avond en ook nog even lekker gekletst over andere interessante onderwerpen zoals USA cars :D
En bedankt voor het aanbod mbt de aanhangwagen, maar zal niet nodig zijn denk ik, hebben zelf een grote bus op werk en ook hebben we voor de verhuizing zelf een verhuisbedrijf in de armen genomen, maar anders weet ik je te vinden ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Ook heb ik nog ander heugelijk nieuws te melden, en wel dat we dan ook (eindelijk!) onze huidige woning verkocht hebben!  :pompom:
Afgelopen vrijdag kregen we het dan al telefonisch te horen van de makelaar maar gisteren dan ook het koopcontract e.d. binnen gehad dus nog even wat huiswerk te doen en alles controleren maar a.s. maandag worden de handtekeningen gezet  :pompom:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Refie

Gefeliciteerd, kan me voorstellen dat het rust geeft.
Denon X3000, Parasound A21+, A52+, Quadral Aurum: Orkan 9, Base Maxime 9, Phase 9, Sub Orkus DSP, Chromium Phase. ATV 4K, Sony UBP-X800M2, XR-65A90J
Outdoor: Loxone Audioserver 4x Stereo extension 4xPolk Atrium 8, 2x Aurum Phase 9, 4x Quadral C7, XR-75X90J
Loxone, Tesla

Remco

Quote from: PascalP on October 27, 2022, 09:12:57
Ook heb ik nog ander heugelijk nieuws te melden, en wel dat we dan ook (eindelijk!) onze huidige woning verkocht hebben!  :pompom:
Afgelopen vrijdag kregen we het dan al telefonisch te horen van de makelaar maar gisteren dan ook het koopcontract e.d. binnen gehad dus nog even wat huiswerk te doen en alles controleren maar a.s. maandag worden de handtekeningen gezet  :pompom:

Fijn, heerlijk gevoel. Gefeliciteerd! Dit maakt je hoofd leeg voor allemaal mooie cinema plannetjes ;)
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

MLCinema

En je weet het. Ik heb best zin in een hobby project in het zuiden des lands[emoji23].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

PascalP

Quote from: Kamdioblitz on October 29, 2022, 09:14:19
En je weet het. Ik heb best zin in een hobby project in het zuiden des lands[emoji23].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Picobello BV voor al uw sloopwerkzaamheden :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

buckler

Quote from: PascalP on October 31, 2022, 08:40:48
Picobello BV voor al uw sloopwerkzaamheden :P

'Heb je er zelf an lope hannesen dan?'
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Nog maar een paar nachtjes slapen en dan krijgen we de sleutel van onze nieuwe woning  :pompom:
Nu het steeds dichterbij komt ook weer wat meer bezig met zaken als ontwerp van de HT in de kelderruimte, eerste schetjes staan (grof) op papier en nu ben ik me een beetje aan het orienteren voor nieuwe stoelen en vind zoiets wel wat hebben, iemand een goed adres/ervaringen met dergelijke stoelen?
Voorlopig zal het bestaande bankstel mee verhuizen, maar over een paar maanden wil ik dit toch gaan vervangen.

En als de ruimte 400cm breed is, wat is dan nog een beetje een prettige minimale maat voor de doorgang links en rechts naast zo'n rij stoelen?
De uitvoering met de loveseat is iets smaller dus lijkt me ook handiger met de doorgang icm surround speakers die er ook nog komen te hangen, en als het echt te smal wordt moet ik misschien naar 3 stoelen kijken, wil het wel bij 1 zitrij houden eigenlijk.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

maximus79

#3110
Ik zou zelf voor een bank opstelling gaan waar je in het midden kan zitten.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

buckler

Werner heeft de Roma in zijn bestand en ik vond die super goed zitten... eerlijk gezegd zelfs de lekkerste stoel waar ik ooit ingezeten heb.
Misschien ook een optie? Kijk er maar eens naar.
En als je ze bij hem niet kan vinden online dan staan ze waarschijnlijk wel op cinedream.be
Pracht stoel als je het mij vraagt
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Sjaak_Banaan

#3112
Ik zou inderdaad eerst beginnen met je bank en kijken waar je echte sweetspot is, daarna kijken of je een twee-, drie- of vierzit wil.
Je lijkt een dip van bij 123Hz te hebben, exact in het midden, weet niet hoe storend die dadelijk in de praktijk is...

Met bovenstaande banken heb je 59 tot 52 cm aan iedere kant, dat is erg weinig en je hebt dan nog geen panelen en speakers aan de muur, die ruimte verlies je ook nog.
Zojuist even hier gekeken, wij hebben ongeveer 60 cm tussen de panelen en de bank, minder wil je echt niet, zeker als je nog eens met apparatuur of zoiets er langs moet.

Misschien toch een tweede rij overwegen, de lengte heb je wel in jouw ruimte, daar zet je gewoon de minder kritische bezoekers neer. ;)
Voorin een twee- of driezit, achterin nog een bank op een riser? Kun je ook meteen een mooie laagabsorber van maken.
Met MSO krijg je twee rijen nog best mooi gelijk trouwens.

Wij hebben ook de HCM Roma van Werner, destijds als demo overgenomen, nooit spijt van gehad.
Ik zou hem gewoon eens benaderen, misschien heeft hij nog wel een demo staan.
De Roma's zijn trouwens wel ontzettend breed, dus even rekening mee houden.
Denk ook even over de rugleuning, die van ons is hoog, erg comfortabel wanneer je gaat liggen, maar het blokt wel iets van je rear-surrounds.
Dat laatste punt moet je ook meenemen bij het overwegen van een tweede rij op een riser trouwens.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

buckler

Sjaak zegt daar wel wat goeds vind ik want ook ik was vorig jaar in de race voor een Roma maar kreeg op mijn donder van rob dingen die terecht vroeg 'of ik het geluid van mijn surround speakers niet belangrijk vond'?
Want de Roma ,en vrijwel elke andere bioscoop stoel, is zo hoog dat hij het geluid blokkeerd.
En ja daar heeft hij toch wel gelijk in toen ik erover na begon te denken.
Toch wel een puntje lijkt mij...
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Sjaak_Banaan

Prioriteiten stellen inderdaad.
Wij zijn van die lamme apen die lekker willen liggen tijdens de film, dan boosten we de rears gewoon een beetje als dat nodig is, bij ons liever comfort.
Je side-surrounds komen i.i.g. wel goed door, weet niet hoeveel procent er daadwerkelijk van de rears komt...
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Teejoo

In mijn optiek zijn leuningen die geluid blokkeren gewoon een harde no-go als je serieus met surround sound omgaat. En dat ga jij met 2 S300's als rears..

Geluid harder zetten slaat in die zin ook nergens op omdat je daar het probleem van de blokkade niet oplost.

PascalP

Quote from: buckler on November 24, 2022, 18:08:01
Werner heeft de Roma in zijn bestand en ik vond die super goed zitten... eerlijk gezegd zelfs de lekkerste stoel waar ik ooit ingezeten heb.
Misschien ook een optie? Kijk er maar eens naar.
En als je ze bij hem niet kan vinden online dan staan ze waarschijnlijk wel op cinedream.be
Pracht stoel als je het mij vraagt

Quote from: Sjaak_Banaan on November 24, 2022, 18:35:34
Ik zou inderdaad eerst beginnen met je bank en kijken waar je echte sweetspot is, daarna kijken of je een twee-, drie- of vierzit wil.
Je lijkt een dip van bij 123Hz te hebben, exact in het midden, weet niet hoe storend die dadelijk in de praktijk is...

Met bovenstaande banken heb je 59 tot 52 cm aan iedere kant, dat is erg weinig en je hebt dan nog geen panelen en speakers aan de muur, die ruimte verlies je ook nog.
Zojuist even hier gekeken, wij hebben ongeveer 60 cm tussen de panelen en de bank, minder wil je echt niet, zeker als je nog eens met apparatuur of zoiets er langs moet.

Misschien toch een tweede rij overwegen, de lengte heb je wel in jouw ruimte, daar zet je gewoon de minder kritische bezoekers neer. ;)
Voorin een twee- of driezit, achterin nog een bank op een riser? Kun je ook meteen een mooie laagabsorber van maken.
Met MSO krijg je twee rijen nog best mooi gelijk trouwens.

Wij hebben ook de HCM Roma van Werner, destijds als demo overgenomen, nooit spijt van gehad.
Ik zou hem gewoon eens benaderen, misschien heeft hij nog wel een demo staan.
De Roma's zijn trouwens wel ontzettend breed, dus even rekening mee houden.
Denk ook even over de rugleuning, die van ons is hoog, erg comfortabel wanneer je gaat liggen, maar het blokt wel iets van je rear-surrounds.
Dat laatste punt moet je ook meenemen bij het overwegen van een tweede rij op een riser trouwens.

Roma is zeker een prachtige stoel en zit hartstikke lekker, heb er bij Sjaak wel eens in gezeten.
Maar zijn idd forse jongens, dus qua breedte zou het dan echt max 3 stoelen zijn om wat ruimte ernaast over te houden, ook icm de side surrounds nog erbij
Wel prima voor de sweetspot natuurlijk dat je ook in het midden kunt zitten, maar ook de hoogte van de leuning is iets waar ik rekening mee wil houden en dus niet de rears blokkeren ;)

2 rijen lijkt me niet praktisch gezien de richting hoe je vanuit de trap de ruimte in loopt, daar wil je wat ruimte hebben, links en rechts naar de trap de rear surrounds en dan zul je ongeveer op een 4,0m afstand zitten met wat loopruimte tussen de bank/stoelen en de trap.
Daar nog een rij voor zetten wordt me te vol en te kort op het scherm denk ik.

Quote from: buckler on November 24, 2022, 20:35:17
Sjaak zegt daar wel wat goeds vind ik want ook ik was vorig jaar in de race voor een Roma maar kreeg op mijn donder van rob dingen die terecht vroeg 'of ik het geluid van mijn surround speakers niet belangrijk vond'?
Want de Roma ,en vrijwel elke andere bioscoop stoel, is zo hoog dat hij het geluid blokkeerd.
En ja daar heeft hij toch wel gelijk in toen ik erover na begon te denken.
Toch wel een puntje lijkt mij...

Absoluut, anders kan ik net zo goed een setje 750's neerzetten ipv S300 als surround ;)

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Quote from: Sjaak_Banaan on November 24, 2022, 20:41:29
Prioriteiten stellen inderdaad.
Wij zijn van die lamme apen die lekker willen liggen tijdens de film, dan boosten we de rears gewoon een beetje als dat nodig is, bij ons liever comfort.
Je side-surrounds komen i.i.g. wel goed door, weet niet hoeveel procent er daadwerkelijk van de rears komt...

Haha, ja dat hoor jij natuurlijk niet als je onderuit gezakt in je stoel ligt met een flesje Grand Prestige  :headbanging:

Quote from: Teejoo on November 25, 2022, 00:22:10
In mijn optiek zijn leuningen die geluid blokkeren gewoon een harde no-go als je serieus met surround sound omgaat. En dat ga jij met 2 S300's als rears..

Geluid harder zetten slaat in die zin ook nergens op omdat je daar het probleem van de blokkade niet oplost.

Dat is ook mijn idee Teejoo, hier overigens wel een leuk filmpje die ook een beetje aangeeft dat het niet alleen het blokkeren van achteren is, maar ook de reflecties van de voorkant een rol spelen, check maar eens rond de 1:50 tot 2:20

https://www.takeoffmedia24.de/hollywood-seating-detroit-g3-heimkinositz-system
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Sjaak_Banaan

Kwestie van ver genoeg reclinen Pascal, dan komen je oren wel weer boven de leuning uit.  :hehe:

Die stoelen van Hollywoord Seating zien er inderdaad ook wel comfi uit en redelijk betaalbaar.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

PascalP

Quote from: Sjaak_Banaan on November 25, 2022, 11:03:09
Kwestie van ver genoeg reclinen Pascal, dan komen je oren wel weer boven de leuning uit.  :hehe:

Die stoelen van Hollywoord Seating zien er inderdaad ook wel comfi uit en redelijk betaalbaar.

Absoluut, alleen dan weer jammer dat ze geen opbergvak hebben voor afstandsbedieningen e.d. en ook niet zo'n mount waar je een tafeltje of iets in kan klikken... of een wijnglashouder, harde eis van de vrouw  :devil:

Maar zoiets of wat anders vergelijkbaars is zeker wel een optie in een rij van 3
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Quote from: PascalP on November 25, 2022, 10:09:23
Dat is ook mijn idee Teejoo, hier overigens wel een leuk filmpje die ook een beetje aangeeft dat het niet alleen het blokkeren van achteren is, maar ook de reflecties van de voorkant een rol spelen, check maar eens rond de 1:50 tot 2:20

https://www.takeoffmedia24.de/hollywood-seating-detroit-g3-heimkinositz-system
Daar kan ik me ook alles bij voorstellen. En dan niet alleen de reflecties van de fronts, maar ook van de andere surrounds. Je blokkeert gewoon een stukje van de bubble.

Teejoo

Oh, en ik zou ook altijd een echte hotseat maken waar alles echt 100% is. Dus exact in het midden.

Want laten we eerlijk zijn: wij zijn de mensen die daar op letten. De rest meestal toch wat minder.

PascalP

Ja 4 breed (ook een uitvoering met loveseat in het midden) wordt toch echt wat krap en proppen aan de zijkanten ivm de doorgang, geen zin dat straks iemand een surround speaker van de muur af loopt, 3 lijkt me ook gewoon de verstandigere keuze...
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje

Maat van me heeft ook net stoelen besteld en zijn geleverd.   Zal even checken welke want ik vond ze wel mooi.
Reclining en van stof dus gelijk mooie basstrap.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Sjaak_Banaan

Quote from: PascalP on November 25, 2022, 11:17:36
Absoluut, alleen dan weer jammer dat ze geen opbergvak hebben voor afstandsbedieningen e.d. en ook niet zo'n mount waar je een tafeltje of iets in kan klikken... of een wijnglashouder, harde eis van de vrouw  :devil:

Maar zoiets of wat anders vergelijkbaars is zeker wel een optie in een rij van 3

Opbergvakken zijn inderdaad erg handig. Weet niet of er tegenwoordig nog mooie universele remotes zijn? Dan is de nood voor opbergruimte al minder groot.

Zijn die cupholders ook niet als mount te gebruiken dan?
Volgens mij heb ik namelijk ooit zo'n lelijk plastic ding gekregen voor bij de rode bioscoopstoeltjes... die klem je er gewoon in.

De wijn- en speciaalbierglazen gaan hier gewoon in de cuphouder, geen probleem, zelfs 0,5L pullen passen net.... of heeft zij XXXL glazen?

Anders heb ik nog wel een andere oplossing voor haar:





Dan zou je ook meteen het probleem met grote zetels en reflecties kunnen oplossen:  ;D



Akoestisch zeer verantwoord.  :tongue2:
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder