Wat is jouw laatste Home Theater - aanwinst

Started by J.A.F._Doorhof, January 10, 2003, 21:28:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

Marco66

Quote from: Bas Akkerman on January 26, 2017, 19:56:40
Leuk Marco, ik heb ook de MC4 en keek destijds ook naar de Penta, maar ben uiteindelijk voor de Parasound gegaan. Zelf vind ik het een hele fijne processor en ik ben heel benieuwd wat je er van vindt!

Mijn aanwinst: een Velodyne DD12. Doet het boven verwachting goed in mijn bescheiden ruimte!

o gaaf Bas, dan kun je mij wellicht een keer wegwijs maken, heeft belachelijk veel instellingen pff.
Kerel waar ik de mc4 van kocht had ook een Velodyne DD12+, wat een strakke bas zeg niet normaal, moet er ook maar keertje van komen.
Wellke parasound heb jij en waarom die gekozen ipv de Ceratec?
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Bas Akkerman

Quote from: Marco66 on January 26, 2017, 20:10:02
o gaaf Bas, dan kun je mij wellicht een keer wegwijs maken, heeft belachelijk veel instellingen pff.
Kerel waar ik de mc4 van kocht had ook een Velodyne DD12+, wat een strakke bas zeg niet normaal, moet er ook maar keertje van komen.
Wellke parasound heb jij en waarom die gekozen ipv de Ceratec?
Wil je best eens vertellen hoe ik hem ingesteld heb, handigste in mijn HT-topic denk ik. Liefste draai ik met L7 film, vind ik toch wel het mooiste.

De Parasound HCA-1206, eigenlijk op aanraden van Bjorn en Garmt die ervaring hadden met die combinatie. Zo ben ik nooit, ik wil alles zelf eerst proberen. In België toen de combinatie gehoord met de fronts die ik zelf mee had gebracht en ik vond het meteen een mooie combinatie. Voor anderen wat te lief denk ik. De Ceratec leek me net wat feller als ik de beschrijvingen las, maar heb ik dus nooit gehoord.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Marco66

Quote from: Bas Akkerman on January 26, 2017, 20:30:04
Wil je best eens vertellen hoe ik hem ingesteld heb, handigste in mijn HT-topic denk ik. Liefste draai ik met L7 film, vind ik toch wel het mooiste.

De Parasound HCA-1206, eigenlijk op aanraden van Bjorn en Garmt die ervaring hadden met die combinatie. Zo ben ik nooit, ik wil alles zelf eerst proberen. In België toen de combinatie gehoord met de fronts die ik zelf mee had gebracht en ik vond het meteen een mooie combinatie. Voor anderen wat te lief denk ik. De Ceratec leek me net wat feller als ik de beschrijvingen las, maar heb ik dus nooit gehoord.

dan maar keertje luisteren bij elkaar, horen we ze beide, lijkt mij leuk.
Verder maar in je topic id.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Bas Akkerman

Quote from: Marco66 on January 26, 2017, 20:49:11
dan maar keertje luisteren bij elkaar, horen we ze beide, lijkt mij leuk.
Verder maar in je topic id.

Marco
Goed plan!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Siddartha

Een weekje geleden alweer, maar wilde het toch over vermelden. Een Dune B1 smart.
Bijzonder is dat ik deze geheel uit eigen beweging slechts tegen verzendkosten van formulid rzeemering heb gekregen. Echt een toffe actie en speler is in prima staat en doet het uitstekend.
Dus bij deze een pluim voor rzeemering die weer eens het grote goed dat dit forum is bewijst!

[emoji106][emoji106][emoji106][emoji106][emoji106][emoji106][emoji106][emoji106]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Maikel_audionerd

Quote from: Siddartha on January 26, 2017, 23:02:16
Een weekje geleden alweer, maar wilde het toch over vermelden. Een Dune B1 smart.
Bijzonder is dat ik deze geheel uit eigen beweging slechts tegen verzendkosten van formulid rzeemering heb gekregen. Echt een toffe actie en speler is in prima staat en doet het uitstekend.
Dus bij deze een pluim voor rzeemering die weer eens het grote goed dat dit forum is bewijst!

[emoji106][emoji106][emoji106][emoji106][emoji106][emoji106][emoji106][emoji106]
:worship:
Goeie actie zeg
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

RonG


Marco66

#26257
Sommercable Hicon 5.1 voor tussen de Lexicon en Ceratec Penta.
Mooi afgewerkte kabel.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Inmiddels de Lexicon en Ceratec Penta aangesloten en alles ingesteld.
Eerste indrukken......wow!!!
Nog nooit zo'n brede soundstage gehad in surround en de subwoofer waarvan ik altijd dacht dat ie te kort kwam klinkt nu retestrak.
Heb de speakersetup in de Lexicon nu op THX 80 gezet en lijkt voor mijn speakers de beste instelling. En wat Logic7 met een 2 kanaals signaal kan doen is ongelofelijk, alsof het als surround bedoeld was, heel knap.
Al met al lijkt de integratie van de speakers een stuk beter dan voorheen en in stereo gewoon erg goed.

Nu nog keertje een mooie bijpassende BD-30 blurayspeler scoren.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

R


holco

Op de valreep een BTW vrije Panasonic DMP-UB700 gekocht ;D nu nog achter goed HDR content aan.

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

BMWX6M

Himedia Q5 Pro besteld... ben benieuwd hoe makkelijk deze is in gebruik...
Samsung 65" LED TV UE65KS7000, Himedia Q5 Pro, Panasonic DMP-BDT460 blu-ray, Marantz SR5010, Sub Quadral Qube 10 active, 2x Dali Zensor 5, Dali Zensor Vocal, 2x Dali Zensor pico front high en 2x art sound inbouw surround achter.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=159775.0

mikeske

#26263
epson elpmb30 beugel voor de 9300W



4x epson 3d bril elpgs03 voor de 9300W

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

LuPo

#26264
Samsung UE50KU6000 UHD tv



Zwartwaarden zijn echt fenomenaal voor een LCD-LED tv. Die krijgt niet voor niets een 9,8 in deze review: http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ku6300
Ik zie het verschil niet meer tussen zwart als de tv uit is en als hij aan staat. :worship: Contrast is daardoor logischerwijs ook erg goed.

Al met al een flinke upgrade vanaf de UE46F6500 (2013 model) waar we vandaan kwamen. Die gaf ook een mooi plaatje maar deze is toch echt een stap beter!

Inputlag voor gamen is ook slechs 19,8ms

bellecoupe


mikeske

Velodyne spl 1200  :headbanging:

Eens vergelijken met de svs, beste mag blijven, andere gaat in de verkoop 
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

flakkees

club 3d theatron agrippa
ik ben de soundblaster spuug zat 
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Marco66

Al een hele tijd aan het azen op een mooie surroundset en hoewel de timing vaak niet goed is toch besloten om deze te kopen, gewoon omdat ze niet vaak langskomen en zeker niet in deze prachtige staat!

Gaat om complete surroundset speakers van het nederlandse merk Xanadu!
Set bestaat uit Fronts AW11 Ti incl originele stands in de zelfde kleur, Center C09AL, en surround AW7AL, allen in prachtig grijs metallic en afwerking is echt prachtig.

Morgen is de set compleet in huis en gaan we kijken hoe ze het doen op de lexicon, ik denk erg goed  ;D

Marco

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Maikel_audionerd

Quote from: Marco66 on February  5, 2017, 13:23:20
Al een hele tijd aan het azen op een mooie surroundset en hoewel de timing vaak niet goed is toch besloten om deze te kopen, gewoon omdat ze niet vaak langskomen en zeker niet in deze prachtige staat!

Gaat om complete surroundset speakers van het nederlandse merk Xanadu!
Set bestaat uit Fronts AW11 Ti incl originele stands in de zelfde kleur, Center C09AL, en surround AW7AL, allen in prachtig grijs metallic en afwerking is echt prachtig.

Morgen is de set compleet in huis en gaan we kijken hoe ze het doen op de lexicon, ik denk erg goed  ;D

Marco


Waanzinnig mooi zeg !
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Marco66

Quote from: Maikel_audionerd on February  5, 2017, 14:38:19
Waanzinnig mooi zeg !

Thanks, had al vaker gehoord dat Xanadu mooie speakers bouwde maar in het echt zie je pas hoeveel aandacht er aan besteed is!
Prachtig spuitwerk en kasten zijn erg zwaar en doods.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Marco66

Quote from: Bas Akkerman on February  6, 2017, 07:29:21
Je gaat lekker Marco! :happy:

Dank, lag niet in de planning maar kon het niet laten haha.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Set is aangesloten en kan maar 1 ding zeggen....... wow wat een topspeakers!
Erg blij mee, stands onder de fronts zijn ook erg fraai en speciaal voor de vorige klant gemaakt en matchend gespoten.





Marco

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

master30

Een 2e MM7055, een setje rca splitters van Audioquest en nog wat RuConnected interlinks.


HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.