Kalimero's Diamonds

Started by Mario D, December 18, 2010, 07:14:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gaeje

Quote from: WickedGame on December 27, 2013, 10:26:14
voor geen meter klinken zoals het nu staat. En dat lijkt mij toch wat voorbarig om te roepen.

dat zal niet, maar bij de upgrade van een 804 naar een 803 gaat het toch om nuanceverbeteringen (want je had al een TOPspeaker) en in die marge van verbeteringen is volgens de meesten (mezelf incluis) al een hemelsbrede winst te behalen in plaatsing en akoestiek.

maar wie zijn wij om kalimero zijn speakers niet te gunnen. ik wens er hem superveel plezier mee, en zou ze maar wat graag bij mij thuis staan hebben. (int zwart dan :) )

Pinohelmond

Quote from: Gaeje on December 27, 2013, 11:32:24
dat zal niet, maar bij de upgrade van een 804 naar een 803 gaat het toch om nuanceverbeteringen (want je had al een TOPspeaker) en in die marge van verbeteringen is volgens de meesten (mezelf incluis) al een hemelsbrede winst te behalen in plaatsing en akoestiek.

maar wie zijn wij om kalimero zijn speakers niet te gunnen. ik wens er hem superveel plezier mee, en zou ze maar wat graag bij mij thuis staan hebben. (int zwart dan :) )

Wat een onzin!
De 803D is waanzinnig goed, kost wat maar dat hoor je dan ook onmiddellijk. In mijn ogen is de 804D in de verste verte geen vergelijk met de 803D. Heb beide uitvoerig beluisterd, vond de 804D voor het geld niets apart. De 803D daarentegen...

Gefeliciteerd Mario!! Waar heb je ze uiteindelijk besteld?
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

morca

Quote from: kalimero on December 26, 2013, 15:29:20
Tnx allen.  :D

@freddie, de kerstvrouw is al uitvoerig bedankt. Ik hoef het komende jaar wel niets meer te verwachten.  :D   (Volgende kerst eindversterking)  :colgate:
Kerstkadootje ......  :blink:
Misschien moet ik toch eens aan de vrouw Mario,alleen dan wel de goeie  ;D

Timh

Er zit inderdaad toch wel een verschil tussen de 804 en 803, voor de ene is dit verschil zeer klein voor de andere wat groter.

Als hij zelf maar blij is met de speakers , daar draait het toch om denk ik dan :)

squeek

Quote from: Pinohelmond on December 27, 2013, 12:24:53
Wat een onzin!
De 803D is waanzinnig goed, kost wat maar dat hoor je dan ook onmiddellijk. In mijn ogen is de 804D in de verste verte geen vergelijk met de 803D. Heb beide uitvoerig beluisterd, vond de 804D voor het geld niets apart. De 803D daarentegen...

Gefeliciteerd Mario!! Waar heb je ze uiteindelijk besteld?

Typisch ht-forum antwoord van kust de ballen.

Quote from: Gaeje on December 27, 2013, 11:32:24
dat zal niet, maar bij de upgrade van een 804 naar een 803 gaat het toch om nuanceverbeteringen (want je had al een TOPspeaker) en in die marge van verbeteringen is volgens de meesten (mezelf incluis) al een hemelsbrede winst te behalen in plaatsing en akoestiek.

maar wie zijn wij om kalimero zijn speakers niet te gunnen. ik wens er hem superveel plezier mee, en zou ze maar wat graag bij mij thuis staan hebben. (int zwart dan :) )

Wat een onzin!

Fantastische kleur zoals ze hier op de foto's staan. Ik hou wel van die warme houtkleuren, niet te klassiek en niet te strak. Mooi!
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

vieze freddie

Een upgrade van de versterking speelt zeker al door zijn hoofd, Mario kennende  :tongue2:
En moest het kunnen stonden de speakers al halverwege de kamer.
Had wel leuk geweest om de speakers 1op1 te kunnen vergelijken, al de rest blijft speculatie
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

Pinohelmond

Quote from: squeek on December 27, 2013, 19:32:58
Typisch ht-forum antwoord van kust de ballen.

Wat een onzin!

Fantastische kleur zoals ze hier op de foto's staan. Ik hou wel van die warme houtkleuren, niet te klassiek en niet te strak. Mooi!

Nee hoor, een antwoord en mening van iemand die beide speakers naast elkaar beluisterd heeft. 803D is een geweldige speaker, een heel andere klasse dan de 804D. Of er voor het geld een betere speaker te vinden is? Ongetwijfeld. Maar dat is met alles.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Mr.M

Mooie speakers.veeel mooier dan zwart, bij een bijzonder speaker Hoort een bijzonder  kleur. :clapping:
**UNDER CONSTRUCTION**

Mario D

#183
Tnx allen voor de positieve reacties.

De 803di staat even dicht tegen de wand aan als de 804di dat deed, andere plaatsing is niet mogelijk.

Toch klink het veel beter nu, het hoog bv is wat meer ingetogen tegenover de 804di waardoor het geluidsbeeld beter in balans is.
De 804di was erg fel in het hoog.

Het laag is de gootste vooruitgang, klinkt minder rommelig nu tegenover de 804di.

Ik heb de set bij de vorige eigenaar horen spelen op Accuphase  in een ruimte van 4x2,5m.
Klonk op zich niet verkeerd en de versterking kon wel top zijn maar het is niet mijn smaak denk ik.

Er is zeker meer uit de speakers te halen dan mijn marantz MM8003, maar voorlopig doet hij het in bi-amp erg goed vind ik.

Als ik van eindbak zou veranderen zou het zeker in de lijn van de marantz moeten liggen kwa klankkleur. Als ben ik overtuigd dat de voorversterking het grootste deel van de kleur bepaald.

Mario D

Quote from: Pinohelmond on December 27, 2013, 12:24:53
Wat een onzin!
De 803D is waanzinnig goed, kost wat maar dat hoor je dan ook onmiddellijk. In mijn ogen is de 804D in de verste verte geen vergelijk met de 803D. Heb beide uitvoerig beluisterd, vond de 804D voor het geld niets apart. De 803D daarentegen...

Gefeliciteerd Mario!! Waar heb je ze uiteindelijk besteld?

Tnx, inderdaad geen vergelijk met de 804di.

Mario D

#185
Quote from: VANZOMERENG on December 27, 2013, 09:50:15
Als dit nog toegelicht moet worden  :hmmm:

Als Kalimero, niet bereidt is om de hele zaak anders op te stellen, of wellicht wel wil maar niet kan
schiet je met grotere speakers geen moer op, zo dicht tegen de muur !.
Je behaalt geen winst, die enige die winst behaald is de eerdere eigenaar van de 803Di

De extra geinvesteerde eurootjes, worden zo over de balk gegooid

Als het echt niet anders kan, had ik liever kleine speakers genomen (monitoren, bijv. 805Di)
en dit gecombineerd met 1 of 2 subjes.  Per saldo, zou dit ook financieel aantrekkelijker zijn geweest

Over mijn geld hoef jij je geen zorgen te maken in ieder geval.  :tounge:

Quote from: VANZOMERENG on December 27, 2013, 10:00:53
Zowel de 803Di als 804Di kennen een gevoeligheid van 90db en een impedantiedip van 3 Ohm
en de laatste lichting van de B&W 800-serie zijn makkelijker aanstuurbaar, dan oudere series ! 

Zo er gekozen zijn voor 805Di i.c.m. subwoofer(s) en de 805Di  laten werken tot ca. 70hz
was dit wellicht in vele opzichten beter geweest:
- betere aanpassing aan de ruimte
- vermogen-issue m.b.t. aansturing B&W niet meer relevant (meeste komt voor rekening actieve sub)
- per saldo een goedkopere oplossing

-waarom betere aanpassing aan de ruimte, als ik een 805di had gekocht had deze even dicht tegen de wand moeten staan. Akoestiek blijft gelijk buiten het laag gerekend dan.
( het laag klinkt nu beter dus I don't care)

-vermogen kan altijd beter of je dan een 805 of 803 hebt dat blijft gelijk, de 805 heeft 88db en heeft ook de dip tot 3ohm dus ook geen makkelijke speaker.

Xander32

... zou het zo kunnen zijn dat de 804 niet meer hoog had maar juist minder fundament, minder laag. De 803 doet dat beter, is daardoor meer in balans, daardoor ook het hoog?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Cappuccino

Zie ik ze nu toch weer tekoop staan op mp :o
Marantz SR7005 - B&M CM8 - B&W CMC - Dune HD Max - Inakustik Ref. A aqoustics

Raphie

de Di's zijn pijnlijk in het hoog, daarom staan ze ook continue te koop, het is na de S alleen maar bergafwaards gegaan bij B&W
JBL PRX Power!

Xander32

Quote from: Raphie on January  1, 2014, 17:36:47
de Di's zijn pijnlijk in het hoog, daarom staan ze ook continue te koop, het is na de S alleen maar bergafwaards gegaan bij B&W
...heb nog niet zolang geleden een paartje 805 Di op Devialet 170 mogen beluisteren en het hoog daarvan heb ik als zeer verfijnd ervaren, niets geen scherpte. En een scherp hoog daar ben ik allergisch voor. Herken jouw opmerking iig. inzake de 805 niet.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Raphie

ik was in mijn sessies niet overtuigd, tegen het ear piercing aan, maar kan ook de combi met amp geweest zijn
JBL PRX Power!

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

WickedGame

Quote from: Jumping Jack on January  1, 2014, 21:19:59
:ohmy: ?

Ach zijn reden staat hier in het verkooptopic dat die een setje Pianolak Black op het oog heeft...

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mario D

#194
Zoals in de laatste post al stond zijn de piano 803's reeds 1,5j  aan het spelen en het zijn blijvertjes.  :inlove:





knubbe

Prachtige set nog altijd Mario! Helemaal leuk met Duals :)

Heb je er aan gemeten? Of de 8003 zijn werk laten doen?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Mario D

Quote from: knubbe on March 27, 2016, 19:49:24
Prachtige set nog altijd Mario! Helemaal leuk met Duals :)

Heb je er aan gemeten? Of de 8003 zijn werk laten doen?

Tnx Tom.  ;D

Neen alles op het gehoor geregeld eindelijk, toen ik de 8003 had in het begin heb ik deze eens zijn werk laten doen maar ik vond het resultaat eerder teleurstellend.
Misschien dat het met de huidige EQ's wel mooier word maar dat zal voor de volgende upgrade zijn.