Huiskamer HT. Atmos 7.1.4.

Started by 2cvman, May 31, 2015, 15:00:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

2cvman

Even de foto's gerepareerd :sleepy: :pompom:

Hallo, ik zal me eens voorstellen na een tijdje van mee lezen hier.
Mijn naam is Age en kom uit het noordelijke Leeuwarden.
Al sinds ik het huis uit ben (1991) heb ik een surround set.
Toen gebaseerd op een Matchline 55 cm tv, een Pioneer doby proliogic receiver( type weet ik helaas niet meer), een videorecorder etc en wat boxen en sub.
Helaas heb ik nog geen foto's uit die tijd kunnen vinden....

Sprong naar 2005:


Ik had toen mijn eerste Onkyo al spelen, eenTX-SV545. Top dingetje.
Qua boxen waren het Tannoy's M3, een B&W DM600 en een B&W Solid PB100 subwoofer.
Als surround speelde ik toen met kleine B&W's. type weet ik zo niet meer.
Als tv gebruikte ik een JVC 72 cm breedbeeld. Goed ding, speelt nu nog bij een kennis van me.

Sprong naar 2008:


Mijn eerste flatscreen, een Panasonic TH-42PX80E.
Toen voor mijn gevoel gigantisch!!
Voor de rest op audio gebied geen veranderingen.
Een paar maanden later moest er wel een nieuw meubel komen, want ik moest en ik zou de tv aan de muur hebben. het werd het beruchte LACK meubel van onze Zweedse vrienden.


Vlak daarna, ik meen in 2009 (?) heb ik op een forum een andere receiver besteld.
Hij moest uit België komen, best spannend.
Het werd de Onkyo TX-SR803E. Top ding in mijn beleving. Jaren plezier van gehad!
Zo had ik het er in 2012 bij staan:


oja, toen waren de front M3's verhuist naar de rear, en andere front speakers en center, namelijk Tannoy R2. Als center nu een bij passende Tannoy RC. Super blij mee, en nog steeds.

Jumpje naar 2015, er kwam een zelfgebouwde HTPC bij (met ondertussen 6 TB aan films en muziek). Hier te zien onder mijn receiver.


Ook waren mijn R2's door geschoven naar achter, en daar voor in de plaats het grotere broertje, de R3. Nog geen moment spijt van gehad.
Toen ook de terug gekeerde liefde van LP's ontdekt... :music:

Ennnnn toen kwam er een nieuwe tv.
Beetje op budget, maar goed, Het is de LG 60PB56 geworden. heerlijk groot!!



Verders was er niet zoveel veranderd qua audio... Ik doe lang met mijn spul....
Maar er kwam toch een andere receiver, een Onkyo TX-NR5008. Werkt perfect en bevalt wederom super. Stuurt veel strakker mijn boxen aan als mijn vorige Onkyo, die nu braaf zijn uurtjes draait bij mijn broer.


Daarna tijd voor een ander meubel. maar waar past een 45 cm (ex kabels) diepe versterker en een nog diepere HTPC in?
Nergens in, tenminste niet betaalbaar.
Ik heb het niet breed, dus moest het zelfbouw worden. Ook ben ik niet zo handig, dus iets ontworpen met mijn LACK meubel en een paar LACK tafeltjes als uitgangspunt:


Ow ja, ook een andere draaitafel, een DUAL704 uit 1978. Speelt perfect, heerlijk


En hier mijn 2 rear speakers:


In Maart 2016 kwam er een ander meubel en platenspeler. Wederom een DUAL, een SC621, maar nu compleet gereviseerd en zo goed als nieuw.
Ik vond de oude opstelling toch erg onrustig en was al even opzoek naar een ander meubel. Zie hier het resultaat:


Ook is mijn Onkyo 5008 retour geweest voor de beruchte HDMI storing.
Terug gekregen en alles werkt zoals het moet werken. Ik weer blij! Ik kon weer lekker ongestoord van films en muziek genieten!
En ik moet zeggen, perfect geregeld van Onkyo!

De volgende update kwam doordat ik de Onkyo goed kon verkopen en ik toch eens een Marantz wilde proberen.
Het werd een Marantz SR7008 van een 2 tal jaren oud.


Ook meteen een andere zwarte kast voor mijn HTPC.

Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan, en de Marantz weer leuk kunnen verkopen, en een nieuwe Marantz SR7010 voor een leuke aanbieding kunnen kopen. Zo leuk dat ik hem niet kon laten staan.
Toch wel weer verschil met de SR7008. Weer een stapje beter en fijner.
Vooral in vergelijk met de Onkyo veel relaxter qua geluid.







Dat was ondertussen mei 2016.

Laatste update waren een setje Tannoy R1's die nu in een 7.1 opstelling meedraaien.
Mijn wens is nog om een setje hoogte speakers te installeren... maar welke?????


Lijstje van mijn apparatuur op dit moment:

Receiver: Marantz SR-7010
TV: LG 60PB560V PLASMA TV
Platenspeler: DUAL SC621
Phonovoorversterker: Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker
HTPC voor alle films en muziek
Boxen: Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / Tannoy Sub10 (7.1 opstelling)
kabels: canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlink en HDMI
en in kastje een Horizonbox van Ziggo.

Super tevreden met mijn Marantz tot nu toe. Da's voorlopig een blijvertje!

vr gr Age




And the story continues................


20-1-2017
En een toch wel onverwachte upgrade: Een nieuwe sub!
Een SVS PB-1000. Super ding!
Van 10" naar 10", maar wát een verschil. Veel meer controle over het laag en gaat ook nog eens veel lager.
Had de vorige een 75W, deze heeft er 300W. Meer dan genoeg voor mijn woonkamer.
Maar geen praatjes zonder plaatjes
oud vs nieuw, beide dus 10":






25-1-2017
En dannnn... eindelijk 2 hoogtespeakers opgehangen!! Eindelijk een 7.1.2 dus!
Het zijn vrij kleine Tannoy mR's. Perfect voor dat doel en kosten bijna niks. Lang leve marktplaats.
En het klinkt super!!! Voor mij dan........
Weer een leuke upgrade voor letterlijk een paar tientjes.
Hier de plaatjes, ook al is het niet zo duidelijk.




Ik stuurde 2 Atmos speakers aan met een Marantz PM-7003 .
Deze versterker is nu overbodig omdat ik 2 PM-700's monotrappen heb gekocht die de fronts aansturen.
Zodoende had ik een versterker over in mijn SR7010 en die stuurt nu die 2 Atmos speakers aan.
Een plaatje met die PM-7003:


19-9-2017

En een upgrade qua geluid.....
Ik heb 2 gereviseerde Marantz MA-700 monoblokken op de kop kunnen tikken. Het zwaardere en volgens de kenners betere broertje van de MA-500.
Ik ga ze puur voor de hoofdspeakers gebruiken, en de boxen klinken super met deze versterkers.

Gevolg was dat ik een versterker overhield in mijn SR-7010. Deze kon ik toekennen aan een Atmos kanaal en zodoende komt mijn PM7003 te koop.
Helemaal blij.
Foto's komen zodra ik de opstelling een beetje na mijn zin heb staan. Die dingen zijn lastig te plaatsen vanwege hun diepte van 472mm

En hierbij de plaatjes.
Ik heb een paar pootjes onder een geharde en dikke glazenplaat gelijmd:


Waar ik mijn HTPC en SR-7010 op kon zetten.
En, niet geheel onbelangrijk en waarom ik dit moest doen, waar ik mijn beide PM-700's onder kwijt kon. Met voldoende ruimte voor de broodnodige koeling.
Hier de plaatjes van het resultaat:




En nog een paar van de gereviseerde PM-700's:
uit de advertentie en uit zijn topic gekopiëerd:




Alles is vervangen en opnieuw uitgemeten. Top!
Waaronder dit:
- de 2 grote voedings elco's vervangen door Elna audio grade elco's
- alle kleine voedings elco's vervangen door nieuwe Panasonic low ESR elco's
- de 2 signaal elco's vervangen door folie condensatoren (Wima en Audyncap)
- de ruststroom opnieuw afgeregeld
- de (krakende) gain potmeter aan de achterkant verwijderd, de schakelaar switched desgewenst tussen de normale of een lagere ingangsgevoeligheid
- de brakke luidsprekerterminals vervangen door WBT style speaker terminals

Dit alles gedaan door Hifiman hier van dit forum. og steeds super tevreden mee!!

wordt vervolgd

21-11-2017

En nummer 3 erbij gevonden. Voor de centerspeaker.
De MA-700's zijn vrij zeldzaam tweedehands heb ik ondervonden.
Maar hier een plaatje van de opstelling:
Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
LG 60PB560V PLASMA TV / Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / Tannoy mR Plafondspeakers / Sub: SVS PB-1000
canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlink en HDMI

Lucky.L

Mooi verhaal,en een leuke opbouw naar je huidige set!

Michel
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

2cvman

Dank je.
Het is wel niet zo luxe als sommige andere sets, maar met de middelen die ik heb probeer ik er het beste uit te halen.
Alles, op de tv na, komt dan ook van marktplaats of aanverwante sites.
Met een beperkt budget, zo mooi ( in mijn ogen) maken. Huidige set bevalt prima.
het enige wat nog eens een upgrade moet hebben is mijn subwoofer. Maar dat komt wel.
Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
LG 60PB560V PLASMA TV / Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / Tannoy mR Plafondspeakers / Sub: SVS PB-1000
canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlink en HDMI

Lucky.L

Quote from: 2cvman on May 31, 2015, 18:03:47
Dank je.
Het is wel niet zo luxe als sommige andere sets, maar met de middelen die ik heb probeer ik er het beste uit te halen.

Ach,daar moet je je niet op blind staren,als je kijkt naar de gemiddelde Nederlander en ook hier op het forum heb je een boven gemiddelde set staan!

Mvg
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Dirk

Quote from: Lucky.L on May 31, 2015, 18:28:40
Ach,daar moet je je niet op blind staren,als je kijkt naar de gemiddelde Nederlander en ook hier op het forum heb je een boven gemiddelde set staan!

Mvg
^^
helemaal mee eens
je opstelling mag er itt vele andere die ik hier de revue zie passeren ook wezen, in die zin dat je de main speakers tenminste wat ruimte geeft en het geheel er erg mooi uit ziet  :thumbs-up:
ik vind het een goed doordachte en evenwichtig samengestelde set, voor (zoals je zelf zegt) niet de hoofdprijs...die m.i. vele andere (en vaak duurdere) zoek zal spelen ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

2cvman

thanks :pompom:

Het klinkt super. Kan altijd beter, maar dat is het leuke er aan. Elke upgrade moet natuurlijk wel een verbetering zijn.

Eerst de subwoofer, en wie weet... ik denk nog steeds na over projecteren.
Maar heb de stap nog niet durven nemen. Ook moet ik de woonkamer dan goed verduisteren, maar dat gaat wel lukken......

Maar dat komt vanzelf wel.


Owja, nieuwe kabels maken aan mijn draaitafel. Daar ben ik nu druk voor aan het googlen en inlezen hoe en wat.
Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
LG 60PB560V PLASMA TV / Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / Tannoy mR Plafondspeakers / Sub: SVS PB-1000
canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlink en HDMI


2cvman

ik ook, daarom.
Het zal geen topic worden met dagelijkse updates, maar zodra ik een vraag of update heb dan komt het hier zeker te staan.
Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
LG 60PB560V PLASMA TV / Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / Tannoy mR Plafondspeakers / Sub: SVS PB-1000
canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlink en HDMI

buizesmurf

Ik heb ook al een tijdje dezelfde plasma van LG.Nog geen moment spijt van gehad......

2cvman

Ik ook nog niet. Qua grootte issie top.
Alleen qua scherpte was de Panasonic beter, maar dan alleen bij tv uitzendingen. Met HD films zie ik weinig verschil.
Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
LG 60PB560V PLASMA TV / Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / Tannoy mR Plafondspeakers / Sub: SVS PB-1000
canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlink en HDMI

gonzales

Heerlijke relaxruimte heb je. EN die luidsprekers zijn echt gaaf. Geniet er van! :clapping:

WilcoL

Netjes en ziet er prima uit hoor! Zal lekker genieten zijn!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

2cvman

Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
LG 60PB560V PLASMA TV / Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / Tannoy mR Plafondspeakers / Sub: SVS PB-1000
canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlink en HDMI

Marco71

Grappig om te zien hoe je die center gericht hebt, nooit eerder gezien (zegt misschien meer over mij als over de center :P)

2cvman

Hij staat anders maar op 30 cm hoogte. Erg laag dus.
Op deze manier klinkt hij beter en de trillingen worden niet aan de kast door gegeven.
De onderkant van de tv is op zo'n 58 cm van de grond. Vandaar ;D
Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
LG 60PB560V PLASMA TV / Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / Tannoy mR Plafondspeakers / Sub: SVS PB-1000
canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlink en HDMI

2cvman

#15
Kleine update.
Niet zozeer qua apparatuur, alhoewel ik een andere platenspeler heb :wub:, maar wel qua opstelling.
er is een nieuw kastje gekomen van IKEA.
Ik vond het vorige te onrustig aan mijn ogen. Zie hier het resultaat:

***niet werkende foto's verwijderd.

Ook is mijn Onkyo 5008 retour geweest voor de beruchte HDMI storing.  :nopompom:
Vandaag terug gekregen en alles werkt zoals het moet werken. Ik weer blij! Weer lekker ongestoord van films en muziek genieten! :headbanging:
En ik moet zeggen, perfect geregeld van Onkyo!
Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
LG 60PB560V PLASMA TV / Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / Tannoy mR Plafondspeakers / Sub: SVS PB-1000
canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlink en HDMI

Maikel_audionerd

Serieus mooie en sfeervolle set, en flinke stappen gezet het afgelopen jaar zeg  :worship:
Die draaitafel krijg ik warme gevoelens bij haha, ik ben begonnen met bijna exact dezelfde type (mijne was snaaraangedreven ipv quartz), goede keus!
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

BJF

Dat meubel (Byås toch?) wordt al aardig populair hier op het forum. Ik heb hem, Twani ook. En wie weet nog een paar meer. Goede keuze, mooie set.
NAD M10 V2
Elac FS247

2cvman

Als het goed is en het lukt allemaal dan komt er morgen een leuke update in de vorm van een Marantz SR-7008.
Bevalt die goed, dan gaat de Onkyo in de verkoop.

Wordt vervolgt en de plaatjes volgen.
Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
LG 60PB560V PLASMA TV / Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / Tannoy mR Plafondspeakers / Sub: SVS PB-1000
canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlink en HDMI

rho

Mooie draaitafel ook.
Ik heb ook ooit een 704 gehad en vind dat die dingen zwaar onderschat worden t.o.v. een Thorens TD160 bijvoorbeeld. De Dual moet daar absoluut niet voor onderdoen.
Hoor je verschil tussen de 621 en de 704? Waarom heb je de switch gemaakt?

2cvman

Ik heb de switch gemaakt omdat mijn 704 erg slecht was. Er was ooit flink mee omgeklooit.
Dus een goede, gereviseerde 621 voor in de plaats.
Ik kan geen verschil horen, het element van de 704 heb ik er in zitten nu. Gewoon een mooi apparaat.
Het automatische deel werkt super en hij draait erg stabiel. Helemaal top!! Maar ooit komt er een mooie echt houten plint om.....

vwb de Marantz. Hij staat te spelen nu. Mooi ding, maar qua bediening nog erg wennen.
Foto's komen morgen overdag wel...

Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
LG 60PB560V PLASMA TV / Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / Tannoy mR Plafondspeakers / Sub: SVS PB-1000
canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlink en HDMI

rho

Ja de bediening van een Marantz werkt helemaal ander dan die van een Onkyo. Dat heb ik laatst ook gemerkt.
Maar eens alles ingesteld staat merk je er nog weinig van.
Ben benieuwd hoe je de switch gaat bevallen. (ik heb een Marantz en een Onkyo ;) )

Jammer van je 704. Goed dat je die 621 hebt kunnen bemachtigen dan. :)

2cvman

#22
Ach, even prutsen en het went snel. En zoals ook bij de Onkyo, er zit heel veel op wat ik nooit ga gebruiken.

Eerste indruk: klinkt erg goed. Mist wat van de rauwe kracht van de Onkyo, maar in het geheel wel mooier.
Tot nu toe bevalt hij me.

Wat ook erg moet wennen in het kleine display. op zich prachtig clean, maar mis wat de info.....
maar hierbij de foto's. Oja, heb meteen mijn HTPC in een zwarte kast geprutst.

***Niet werkende foto's verwijderd
Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
LG 60PB560V PLASMA TV / Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / Tannoy mR Plafondspeakers / Sub: SVS PB-1000
canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlink en HDMI

rho

Inderdaad, erg mooi ding die 7008 maar het display is erg klein. Dan is dat bij de Onkyo een stuk handiger.
Maar eens je het gewoon bent (beetje spelen met de option knop op je ab) kan je ook via dat kleine display de nodige instellingen aanpassen.

Ondertussen ben je wel een hele mooie set an het samenstellen. :)

erik s.

Is in de loop der tijd erg sfeervol geworden.
Heb je de luidsprekers direct op de tegels staan of heb je er spikes tussen zitten?
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B