Set buizesmurf

Started by buizesmurf, December 25, 2017, 13:30:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

buizesmurf

Stereo opstelling in aparte kamer...


Verstuurd vanaf mijn LIFETAB_P970X met Tapatalk


remco320

Wauw[emoji7]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

felix01

altijd mooi ,zo een dCS treintje :colgate:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Ohm Ivo

Kanonne, wat een set! En ik ben altijd jaloers geweest op mensen die een hele dCS-stapel hebben.  :inlove: Ik had er ooit eens eentje 2ehands zien staan voor 3500 euro, maar toen had ik het geld niet.

Buizesmurf, heb je je dcs-set wel eens vergeleken met andere high-end cd-spelers/dacs? Kan je iets zeggen over het eventuele klankkarakter van de dcs-stack, of heeft die juist helemaal geen karakter?

Groet van Evert

buizesmurf

#4
Quote from: Ohm Ivo on December 25, 2017, 18:45:43
Kanonne, wat een set! En ik ben altijd jaloers geweest op mensen die een hele dCS-stapel hebben.  :inlove: Ik had er ooit eens eentje 2ehands zien staan voor 3500 euro, maar toen had ik het geld niet.

Buizesmurf, heb je je dcs-set wel eens vergeleken met andere high-end cd-spelers/dacs? Kan je iets zeggen over het eventuele klankkarakter van de dcs-stack, of heeft die juist helemaal geen karakter?

Groet van Evert

Kan niet echt vergelijken.Ben een 20  jaar geleden begonnen met Teac cd spelers/Loopwerken.Mijn eerste seperate dac was een benchmark,verschillende malen laten upgraden door soundevolution.Ook nog met C.E.C. en metrum gespeeld.Maar omdat ik van het begin van sacd  op de trein ben gesprongen heb ik altijd aparte sacd spelers gehad.Oa een Vm gemodificeerde 963 van Philipis,toen zeer populair.Ook nog een swodoba  sony gehad.
Toen een pi8 speler van dCS,mijn eerste speler met een digitale ingang.Al mijn vorige sacd spelers hadden dit niet,dus altijd met voorversterker gespeeld.Nu kon ik de pi8 rechtstreeks op de eindversterker en had ook digitale ingangen en dat was toch een openbaring.Kon mijn cd en sacd,s spelen let dezelfde speler en tegelijkertijd mijn dvd,later blue ray speler op de digitale ingang aansluiten.Toen ook de grimm wordclock bijgekocht.De P8i had nml een wordclock ingang.Toen streaming zijn ingang vond,een transporter slimdevices aangeschaft,later dus overgenomen door logitech.Deze heeft ook een wordclock ingang.Na een tijdje heb ik de p8i en vv ingeruild voor een dcd classic stack,nog met een delius dac.Die heb ik een aantal jaren omgeruild voor een elgar dac.
Vorig jaar verhuisd en de set in een aparte ruimte maar de luidsprekers kwamen hier helemaal niet tot zijn recht(te groot).Een paar maanden geleden een zelfbouwpaartje op de kop kunnen tikken.De blue ray speler en HT gedeelte achterwege gelaten vanwege te smalle ruimte.
Dus deze set is het resultaat van een 20 jaar te hobby-en....en nog steeds tevreden...Opgebouwd met zelfbouw en tweede hands.....

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch


Carrol

Het ziet er een beetje opgepropt uit.
Hoe ver zit jij van de speakers af?
Wel leuk zon aparte luister kamer.
Wat zijn dat voor luidsprekers?
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

buizesmurf

#8
Quote from: Carrol on December 26, 2017, 16:45:58
Het ziet er een beetje opgepropt uit.
Hoe ver zit jij van de speakers af?
Wel leuk zon aparte luister kamer.
Wat zijn dat voor luidsprekers?

De afmetingen van de kamer zijn eigenlijk niet zo ideaal.2,40x5,00 en ongeveer een 2,10 meter hoog.Deze is naast de leefruimte gelegen en kan deze afsluiten met een glazen deur en gordijn.Voorzijde en een zijkant is volledig met ramen,glas.Door de vorige eigenaar werd deze gebruikt als bureel.
Akoestisch was het ook een kleine ramp.Wanneer ik de speakers en mijn zetel op zicht op een mooie plaats gezet dan een meting gedaan met antimode 2.0   een ware rollercoster was de grafiek -26db bij 52Hz,bij 80 en 110Hz een serieuze piek.
Daarom wat geexpermiteerd met akoestische materialen,diffusors,tapijten,enz...met een relatief goed resutaat.Had wat opgezocht hoe ze kleinere amateurstudio,s akoestisch worden aangepakt.Dit kan men ook toepassen op een luister en/of HT ruimte.De speakers staan bijna genoodzaakt tegen de wanden,Ik zit ongeveer 1,70 meter van de speakers.Bijna perfecte driehoek...
Maar zoals ik al zei,Puur en alleen word deze ruimte gebruikt om van muziek te genieten zonder iemand te hinderen.....

Carrol

Ben jaloers op jou,moet iedere keer mn vrouw wegsturen om echt lekker te kunnen luisteren.
Wegsturen is natuurlijk een grapje,maar vind hét héérlijk als ze een avondje weg is.
Genieten van muziek is t mooiste wat er is,maar nog mooier is met zijn tweeën genieten.Het is voor mij een utopie,maar als ik KIPPENVEL krijg en de ander ook kan voor mij zón avond niet meer kapot!!!
Geniet..ook is het maar alleen.
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

buizesmurf

Quote from: Carrol on December 26, 2017, 16:45:58
Het ziet er een beetje opgepropt uit.
Hoe ver zit jij van de speakers af?
Wel leuk zon aparte luister kamer.
Wat zijn dat voor luidsprekers?

De luidsprekers zijn ook zelfbouw.Niet door mijzelf.Heb ze een paar maanden geleden gekocht in het noordelijk deel van Nederland (300km) van mijn woonplaats.
Volgens de verkoper waren ze doorhem zelf gemaakt en een tijdje terug verkocht aan iemand die kwam voor de 802D,maar vond deze beter klinken.
Ze waren nu een onderdeel van de nalatenschap van die man.
Had ze eigenlijk gekocht voor de units,maar eens thuis beluisterd,staan ze nog altijd op hun plaats....

Kingpin

Daar kun je je wel vermaken ja, ziet er goed uit !
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kempenaartjes

Een mooie ruimte voor qualitytime ;) veel plezier  ;D

Buell

Zo he, mooie set!

zie ik daar 845 buizen?
Zelfbouw versterkers?

Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

buizesmurf

Quote from: PrimaLuna on December 27, 2017, 14:09:25
Zo he, mooie set!

zie ik daar 845 buizen?
Zelfbouw versterkers?

nee 211 buizen,zelfbouw maar niet door mij....

patsijb

leuke set en zeker grappige buizenversterkers

Xander32

Wat een heerlijke luxe: een dedicated luisterruimte en dan ook nog zo'n fraai opgebouwde set. Dat moet wel genieten zijn.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Ralf67

Welke subwoofer erbij ?

Misschien komen er zo goede suggesties.

Ik zou gaan voor 2 compacte gesloten subwoofers, en dan schuiven met de opstelling van de subwoofers.

Verder ga eens meten met REW , indien nog niet gedaan.

buizesmurf



De actuele set na wat veranderingen en aanpassingen.Niet perfect,maar wel mooie muziekbeleving,en daar gaat het toch om.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Ralf67

Ga je nog steeds een subwoofer toevoegen ?


Ralf67

 :D :D :D

Je hebt de Reckhorn combinatie over genomen .

Hoe kan je die nu over het hoofd zien.


Hoe bevalt deze subwoofer ?

buizesmurf

#22
Quote from: Ralf67 on September 20, 2018, 11:46:37
:D :D :D

Je hebt de Reckhorn combinatie over genomen .

Hoe kan je die nu over het hoofd zien.


Hoe bevalt deze subwoofer ?

Yup en dat je die over het hoofd gezien hebt,missie geslaagd zou ik zeggen.
Zeer goede sub,gord droog laag.
Heb er marmere tabletten opgelegd.Die had ik hier nog liggen.Wel met golfkarton ertussen als bescherming en ontkoppeling.Verrassend hoe "afval" ertussen werkt.
Zullen sommige wel zeggen,ja maar u set staat erop.Die is nog eens 2 keer ontkoppeld met spikes.
Voor de dcs set had ik de volgende dempers voorzien
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.benl.ebay.be%2Fulk%2Fitm%2F123377320749
maar nadat ik de prijs zag,heb ik maar dempers van de huno gebruikt,die ook voor wasmachines gebruikt worden.Werk ook zeer goed en beetje portemonee vriendelijker.
Voor dat je enige trilling voelt staan de deuren ea. zaken al te klapperen.
Ik heb hier ook nog een klipsh sw-115 staan,in de achterste hoek.Die kan er niet aan tippen.
Heb het topic van de bouw van deze sub ook doorgenomen,en ik vind dat hij een beetje te bescheiden was.Gewoon beest van een sub,zowel in diepgang,korte droge bas en zeker onopvallend zowel visueel als gehoormatig.
Ook de reckhorn versterker verrast me.Nu nog wat verder inregelen....

chansig

Spikes koppelen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

buizesmurf

Quote from: chansig on September 20, 2018, 13:33:08
Spikes koppelen.

Gr. Hans

Daarom een combinatie gebruikt van verschillende systemen..