De set van Rob46

Started by Rob46, February 19, 2015, 16:24:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rob46

Eenvoud troef; Britse eenvoud en degelijkheid, Exposere. Exposure, een audio merk wat sinds 1974 al audiocomponenten maakt en waarbij het begrip PR op een laag pitje staat. Waarschijnlijk heeft dit merk dat niet nodig? De ontwerpen worden op de tekentafel op de eerste verdieping bedacht en in de productieruimte op de begane grond handmatig in elkaar gesleuteld. Het zijn strak vormgegeven componenten, alles blinkt uit in eenvoud. De prijs -en kwaliteitsverhouding is prima!

De set bestaat uit een Exposure 3010S2 Pre, twee 3010S2 mono blokken, een 2010S2 cd speler die als loopwerk fungeert, en een Metrum Octave DAC MK1 192 KHz versie. De weergevers zijn van het Canadese merk Totem, de Hawk, inclusief de beaks en claws.

Mijn set klinkt (subjectief natuurlijk) ruimtelijk, gedefinieerd, verfijnd met een strak laag, midden en hooggebied. De combinatie met de Canadese Totem Hawks is prima. De luidsprekers zijn BiWire aangesloten met Atlas Hyper luidsprekerbekabeling. Een Van Den Hull interlink The Name is de aansluiting tussen de DAC en de Pre. Een TaraLabs coaxiale kabel zit tussen de DAC en de cd speler. Netstroom gaat via Monster Power Centers.

Een upgrade? Wellicht de Metrum Octave MK2, maar ik weet niet of ik met deze wisseling stappen gaat maken?

Tot zover mijn set.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob46

Nog een plaatje....
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

felix01

hallo,

wat zijn jouw bevidingen van de totem beaks op de luidsprekers?

gr
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Rob46

#3
Ik heb met de Beaks geëxperimenteerd en mijn bevindingen zijn dat het voor mij in ieder geval iets met het geluid doet.  Believer or not, ik weet dat zo'n fenomeen als Beaks, net zoals kabels discussie zal opwerpen. Mijn ervaring is dat het geluid of samentrekt,  of minder plaatsing van de instrumenten teweeg brengt. Voor mij in ieder geval hoorbaar. Totem heeft hier jaren over gedaan om de Beaks te ontwikkelen. Op hun site lees je hier meer over. Bij mij blijven de Beaks in ieder geval staan....
:bigsmile:
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

denoontje

#4
Op een beurs ook met en zonder beats geluisterd en ik hoorde wel degelijk een verbetering met de beats.

Was Totem Arro

Totem is wel leuk!

nice set

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

#6
Er is veel gebeurd de afgelopen periode, persoonlijk, maar zeker ook in mijn audiobeleving en set samenstelling. De hoogste tijd om de upgrades eens met jullie te delen.

Het duurt nog 3/4 weken maar dan komt de Accuphase E370 geïntegreerde versterker hier te staan. Ik ben hier erg blij mee, hagelnieuw en is net aan de Nederlandse markt uitgeleverd. Verder zijn de Totem Haws inmiddels al enige tijd weg en staan de ELAC's FS409 hier op hun nieuwe baasje te wachten. Tot slot; de Metrum is niet meer, hier voor in de plaats is een zeer mooie DAC van de firma T&A gekomen, de DAC 8. Een zeer fraai klinkende DAC waar ik zeer over te spreken ben. De bekabeling is van Atlas en Belden. 

Streamen gebeurd met de Bluesoud Vault 2. Een prachtig product met een zeer praktische en vriendelijke App.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]


Xander32

Je hebt het afgelopen jaar mooie stappen gezet Rob en nu amper 2016, zet je er weer eentje de juiste kant op. Genieten maar.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Nee niet jij ookal aan die rare wappers die al 80 jaar hetzelfde zijn bij dat merk
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Rob46

Het is uiteindelijk de Accuphase E470 geworden..... ;D Geen definitieve opstelling, we wachten nog op een ander meubel. Foto's volgen...
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Dat zal vast genieten zijn Rob :thumbs-up:.

Quote from: Rob46 on January 23, 2016, 21:56:27
Het is uiteindelijk de Accuphase E470 geworden..... ;D Geen definitieve opstelling, we wachten nog op een ander meubel. Foto's volgen...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

JeroenGRT

Wauw mooie amp! En upgrade, alvast veel plezier ermee!
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

sultankat

Quote from: Rob46 on January 23, 2016, 21:56:27
Het is uiteindelijk de Accuphase E470 geworden..... ;D Geen definitieve opstelling, we wachten nog op een ander meubel. Foto's volgen...

Die doe je niet meer weg, zo is tenminste mijn ervaring met de E460.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Rob46

Nieuw meubel....tijd om alle bekabeling zo goed als mogelijk weg te werken en alles netjes terug te plaatsen.....ben best wel tevreden....
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob46

Gelijk maar wat sfeer kiekjes.....en de rest van de set...
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob46

Nog eentje dan....de Bluesound Vault 2 kan en mag niet achterblijven...
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Sailor Jan

Mooie set hoor! Die wappers van Accuphase blijven mooi en nostalgisch.

Wat doet die Monster HTS2600 met het geluid in de set?
Wees lief voor jezelf

Rob46

Zoals je wellicht weet heeft de Monster Power HTS 2600 ook een beveiligingsfunctie tegen piekspanningen en filteringen tegen 'vuil'. Daarnaast blijft de toevoer van stroom stabiel naar de componenten toe, vinden ze wel fijn :-) Of dit gehoormatig iets doet, dat weet ik niet. Nooit zonder geprobeerd. Vanaf mijn eerste set heb ik al met dergelijke componenten gewerkt. De Monster Power HTS 2600 is overigens ook gezekerd, want deze zit in een Monster Power HDP 450....
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Sailor Jan

Dank je wel!

Ik ga eens kijken of het misschien voor mij iets kan zien!
Wees lief voor jezelf

Mitch--

Quote from: Rob46 on February 28, 2016, 10:54:15
Zoals je wellicht weet heeft de Monster Power HTS 2600 ook een beveiligingsfunctie tegen piekspanningen en filteringen tegen 'vuil'. Daarnaast blijft de toevoer van stroom stabiel naar de componenten toe, vinden ze wel fijn :-) Of dit gehoormatig iets doet, dat weet ik niet. Nooit zonder geprobeerd. Vanaf mijn eerste set heb ik al met dergelijke componenten gewerkt. De Monster Power HTS 2600 is overigens ook gezekerd, want deze zit in een Monster Power HDP 450....

Ik zou hem toch op de versterker niet gebruiken, kan dynamiek verlies opleveren, en zon monster als de Accuphase is al zo goed van zichzelf verwacht ik! Zou ik eens loskoppelen om te testen :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Rob46

Hmmm Mitch, wellicht een punt....ga ik eens proberen........
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

kermy

Quote from: Rob46 on February 28, 2016, 14:08:23
Hmmm Mitch, wellicht een punt....ga ik eens proberen........

Zou ik zeker doen, zo'n grote bak moet je liefst niets in de weg leggen. Dat pakt meer dan niet verkeerd uit.

Maar is gelukkig makkelijk te proberen, kost een keer niets en dat gebeurt niet veel in deze hobby. ;D

Met vriendelijke groet,

Kermy