Audio Ingang – de nieuwe opening naar High-End Audio

Started by garmtz, February 9, 2015, 10:27:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Audio Ingang – de nieuwe opening naar High-End Audio

Al geruime tijd is Beter Beeld & Geluid naast winkel met twee vestigingen tevens importeur van een aantal uitzonderlijke audio-merken: Harbeth, Wilson Benesch, CH Precision en Resolution Audio. Met ingang van februari 2015 zijn deze merken officieel ondergebracht in een apart importbedrijf: Audio Ingang. Het streven is hierbij niet gewijzigd: een zoektocht naar de meest natuurlijke, muzikale en integere high-end audio op de Internationale markt. Hierbij zijn de mensen achter het product zeker zo belangrijk als het product zelf!

De oprichting van dit importbedrijf zal samenvallen met het opnemen van nog een vijfde merk in het portfolio, namelijk Manger Audio (www.mangeraudio.nl). Deze fabrikant is beroemd geworden met de unieke 'Manger sound transducer': een enkele driver die van 80 tot 40,000 Hz weergeeft, een puntbron benadert en een perfect pulsgedrag heeft met een maximale geluidsdruk van 110 dB. Dee unit past Manger toe in actieve en passieve 2-weg gesloten vloerstaanders en monitoren en een 'on wall'. Allen met een werkelijk adembenemende werkelijkheidsweergave, die je – eenmaal gehoord – voor altijd bij blijft. Ook het uiterlijk is van een enorme schoonheid en vooral bij de actieve modellen is de prijs/prestatieverhouding ongeëvenaard. Op 10 en 11 april zal Manger Audio officieel worden geïntroduceerd bij Beter Beeld & Geluid Zevenbergen!

CH Precision (www.ch-precision.nl) maakt state-of-the-art electronica met de beroemde Zwitserse precisie... Hun doel is het verleggen van de lat op het gebied van de kunst en wetenschap van muziekreproductie. Ultra High-End die deze term ook echt waarmaakt. Door kenners nu al aangemerkt als het allerbeste wat er nu te krijgen is op hifi gebied.

Bij Wilson Benesch (www.wilson-benesch.nl) zijn high-tech en innovatie de grondbeginselen voor uitzonderlijke luidsprekers, zowel door technische perfectie als pure elegantie. Door hun snelle en neutrale weergave zijn ze een open raam op de opname. De Cardinal en Endeavour topmodellen behoren zonder meer tot de wereldtop en de nieuwe Square Five is een absolute sensatie in zijn prijsklasse.

Harbeth (www.harbeth.nl) maakt al sinds 1977 de muzikaalste monitor speakers ter wereld... Punt! De Monitor 30.1 is misschien wel de meest gelauwerde monitor van de laatste jaren. En terecht! De natuurlijkheid en absolute openheid in het middengebied is wereldberoemd en voor velen is Harbeth een eindpunt in hun zoektocht naar bevredigende muziekweergave.

Resolution Audio (www.resolution-audio.nl) is de maker van een van de beste USB DACs ter wereld: de Cantata Music Center – naast CD-speler, DAC en voorversterker ook een UPnP streamer van het beste soort. De c50 en m100 versterkers behoren tot de meest muzikale en gedetailleerde in hun prijsklasse en ver daarboven en de afwerking van de componten is uniek.

Zonder uitzondering behoren deze merken tot de absolute wereldtop. Wij verwelkomen u graag bij een van onze dealers!

Audio Ingang
Looierij 11
4762 AM Zevenbergen
Tel: 0168-335180
www.audioingang.nl
info@audioingang.nl



CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Jumping Jack

#2
Ik had het al gelezen op hifi.nl. Goed bezig  :thumbs-up:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

diceman

Gefeliciteerd, ook gelezen op Hifi.nl.

De Manger lijn ziet er zeer goed uit, mooi aanvulling op de toch al fabuleuze merken.

Ik ben benieuwd naar de prijzen, denk dat deze redelijk prijzig zullen zijn.

De C1 is als kleinste telg al 30kg, is niet misselijk.

Kom zeker eens luisteren als ze bij jullie in Hilversum live draaien.

Kom ook op jullie site,een stukje tegen over de S1 ( let op uit 2012).

Is dit dezelfde unit, of is de techniek / verfijning verder gegaan, en de hamvraag,  hebben jullie de reeks reeds zelf gehoord?
http://www.puresound.be/home/archive/2012/oktober/article/fotoverslag-x-fi-2012/?tx_ttnews%5Bday%5D=08&cHash=04717a0e12650121ba4d7f3ae0b7272f

Jumping Jack

Quote from: diceman on February  9, 2015, 14:49:32
Gefeliciteerd, ook gelezen op Hifi.nl.

De Manger lijn ziet er zeer goed uit, mooi aanvulling op de toch al niet fabuleuze merken.

Ik ben benieuwd naar de prijzen, denk dat deze redelijk prijzig zullen zijn.

De C1 is als kleinste telg al 30kg, is niet misselijk.

Kom zeker eens luisteren als ze bij jullie in Hilversum live draaien.

Volgens mij bedoel je dat niet zo  :D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

diceman

Quote from: Jumping Jack on February  9, 2015, 14:54:28
Volgens mij bedoel je dat niet zo  :D

Ha ha, helemaal gelijk ;).
Onmiddellijk aangepast, voordat ik Bjorn in de ochtend tegenkom in de sportschool, en hem tekst en uitleg schuldig ben  ;D .

garmtz

Bedankt mannen!

Quote from: diceman on February  9, 2015, 14:49:32
Ik ben benieuwd naar de prijzen, denk dat deze redelijk prijzig zullen zijn.

Denk aan rond de 14.000 Euro voor de duurste (s1, actief)

QuoteKom zeker eens luisteren als ze bij jullie in Hilversum live draaien.

Zeker doen! Introductie is dus, zoals in het artikel geschreven, op 10 en 11 april in Zevenbergen.

QuoteKom ook op jullie site,een stukje tegen over de S1 ( let op uit 2012).

Is dit dezelfde unit, of is de techniek / verfijning verder gegaan, en de hamvraag,  hebben jullie de reeks reeds zelf gehoord?
http://www.puresound.be/home/archive/2012/oktober/article/fotoverslag-x-fi-2012/?tx_ttnews%5Bday%5D=08&cHash=04717a0e12650121ba4d7f3ae0b7272f

Uiteraard hebben we een test gedaan voordat we eraan begonnen... En dat de speaker niet spectaculair klinkt, zoals het artikel aangeeft, vind ik zelf een compliment. Wel is de bron van enorm belang en vind ik de standaard Antelope (ook al is hij met Votikus) niet de meest geweldige bron.

We gaan met de introductie iets bijzonders doen met studio master opnames met uitleg... Wat dat precies wordt, houden we nog even geheim... :)

bmateijsen

Quote from: diceman on February  9, 2015, 15:01:56
Ha ha, helemaal gelijk ;).
Onmiddellijk aangepast, voordat ik Bjorn in de ochtend tegenkom in de sportschool, en hem tekst en uitleg schuldig ben  ;D .

;D


twani

De laatste test die ik van Manger las (in de Stereo volgens mij) was er eentje in de superlatieven :)

Ik dacht zelfs dat Manger tegenwoordig wordt "gedreven" door de "jongedame Manger" ;)


Gefeliciteerd met het feit dat het "harde werken" jullie de ruimte geeft om verder te groeien.

Ik heb een zwak voor ondernemers die er álles aan doen om een zaak tot bloei te laten komen.

Goed voor hén en goed voor onze economie. ;)

Xander32

Gefeliciteerd mannen met weer een nieuwe stap in audioland.
En Manger; wat een fraaie aanwinst :thumbs-up:.

Die een jaar of drie terug in Veldhoven mogen beluisteren; indrukwekkend.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

FDLARRY

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

eric_audio

NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Deleted Member 2

#15
Quote: Harbeth (www.harbeth.nl) maakt al sinds 1977 de muzikaalste monitor speakers ter wereld... Punt!

Vraag: Roept de "slager" dat, terwijl hij van zijn slavink geniet?  ;)

garmtz

Quote from: Onder013 on March  5, 2015, 20:54:01
Quote: Harbeth (www.harbeth.nl) maakt al sinds 1977 de muzikaalste monitor speakers ter wereld... Punt!

Vraag: Roept de "slager" dat, terwijl hij van zijn slavink geniet?  ;)


Blijkbaar lees je de website. Heel goed! ;)

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Quote from: garmtz on March  6, 2015, 08:49:16
Blijkbaar lees je de website. Heel goed! ;)

Uiteraard lees ik wat sponsors van het HTForum te melden hebben.

victor11

Stereo: New Audio Frontiers Supreme 300B Special Edition | Lindemann 820S | Avantgarde Acoustics Uno

Maximus_Aurelius

Quote from: victor11 on June 19, 2015, 23:05:50
En Lindemann er bij nu. :clapping: :clapping:

Prachtig muzikaal merk  :clapping: :headbanging:
Helaas is de 800 serie niet meer te krijgen. Maar de musicbooks zijn ook erg goed.
Match ook mooi met elkaar ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.


Maximus_Aurelius

#22
Hebben jullie ook de Musicbook 55 staan? Of zelfs twee keer (Mono, of Mono bi-Amping)  ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

garmtz

Quote from: Maximus_Aurelius on July 15, 2015, 13:02:52
Hebben jullie ook de Musicbook 55 staan? Of zelfs twee keer (Mono, of Mono bi-Amping)  ;)

Net gisteren binnengekregen in Zevenbergen ja! We kunnen vanaf nu alle modellen demonstreren (moeten we ze wel even naar Hilversum halen een dezer dagen).