goede sub

Started by buizesmurf, July 28, 2014, 21:07:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

#75
Voor de aanvulling van een stereo setup zou ik op zoek gaan naar een gesloten systeem. Een BK 400 is er zo'n één. Echter kreeg ik die niet geheel strak ingeregeld, ook niet i.c.m. een AM. De sub bleef ietwat achter betreft snelheid; als je dat eenmaal gehoord hebt, blijf je het horen (let wel; in het stereo, in een ht setup was het ietwat minder kritisch).

Vervolgens één Velo uit de SPL Ultra serie, die deed het al een stuk strakker en droger. Later nog een tweede bijgeplaatst en toen was het pas echt goed.


Resumé; voor een goed resultaat in een stereo setup, dien je een wat ruimer budget aan te wenden en anders zou ik zelf afzien van een sub. Beter geen dan een "slechte".
En een zorgvuldige op- en afstelling blijven ook dan een vereiste om tot een goed resultaat te kunnen komen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

morca

Quote from: rho on August  2, 2014, 17:53:26
Kan aan de sub liggen, kan aan de afstelling liggen, maar zo enorm vind ik dat verschil niet.
Niet genoeg om het grote prijsverschil te verantwoorden ... op dit moment.
De sub,s zeg ik al vaker dat ze strak spelen  :)
De afstelling,,...nope dat kan ik zelf wel inschatten na jaren afstellen,plus dat de hypex geeft kaal zonder dsp al beter geluid.
prijsverschil....daarom heb ik toen de Inuke genomen,zou het geen 2e keer doen.
Hypexen spelen veel strakker.

buizesmurf

Quote from: morca on August  2, 2014, 22:59:36
Wow mooie set en ruimte  :thumbs-up:
Idd heb jij nog wel een sub nodig met deze fronts.....

Dat is mijn hoofdset,geen extra sub nodig.Heb het geluk dat ik daar een speciale HT ruimte voor heb.De sub is voor mijn 2e set die in de woonkamer staat.reciever,streamer,monitors....en een plasma TV...

morca

Ach zo,dus de sub is specifiek voor HT geweld?
Dan zou ik een gepoorte sub overwegen,vooral in jouw budget.
Hoe groot is je HT ruimte? en wat voor speakers staan daar?