X-Blades HT (+ Stereo plannen)

Started by X-Blade, August 22, 2013, 20:23:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

X-Blade

Hallo,

Na zo'n 2 jaar meelezen op het forum en heel af en toe eens reageren wordt het nu toch een tijd om mezelf wat beter voor te stellen en iets actiever te gaan posten.
Al was het alleen al om van de status New Member af te komen. Want dan lijkt het net alsof ik hier net even langs kwam om die mooie aanbieding op de markt mee te pakken  ;)

Ik ben Mark, 26, en heb sinds een jaar met mijn vrouw een huis in Barneveld (omgeving Ede/Amersfoort). Ik werk als programmeur en doe daarnaast veel aan badmintonnen. 2de hobby (voelt beetje als vloeken in de kerk om dat te zeggen) is toch wel Audio/HT. De reden natuurlijk dat ik hier ook ben.

Die hobby is misschien relatief laat begonnen toen ik rond de 18 was denk ik. Ik luisterde altijd wel al muziek, maar veel meer was het niet. Ergens kreeg ik het blijkbaar toch in mijn hoofd om er iets mee te willen en moest de "stereotoren" van Akai plaats gaan maken voor spul van Onkyo.
Volgens mij een weinig doordachte keuze, maar me vast goed laten beinvloeden door de verkoper.
Het was betaalbaar, bood genoeg functionaliteiten en ik kon er 7.1 op aansluiten. Een Onkyo TX-SR503 volgens mij. Daarnaast meteen een Onkyo DV-SP 404 die in de eeste periode vooral dienst deed als CD-speler.
Helaas nog geen speakers erbij gekocht en dus werd in eerste instantie de speakers van de Akai erop aangesloten. Achteraf vraag ik me af wat ik toen gezopen moest hebben, maar ik had versterker dus ik was helemaal in me nopjes.

Een tijdje later kwam ik via vrienden op een rommel een set Wharfedale Denton 2XP speakers tegen. Het hout zag er niet meer uit, maar verder waren ze goed in orde. En voor 10 euro kon ik deze natuurlijk niet laten staan. Thuis direct aangesloten en dit bleek een hele vooruitgang te zijn (duh) en zo was het upgrade virus geboren denk ik. De Akai speakers gingen dienst doen als rear speakers, maar draaide altijd in All Ch. stereo.

Toen ik 21 was kwam er een upgrade van kamer en daar was ruimte om wat serieuzer bezig te gaan met HT. Een eigen TV dus en de DVD speler had nu natuurlijk ook meer nut. De zaken ging in een soort van surround draaien, maar nog steeds 4.0. Wederom kwam ik een koopje tegen in de vorm van een setje Jamo Studio 180 zuilspeakers. Ik zeg koopje, maar eigenlijk waren ze gratis. Dit kon ik niet over mijn hart verkrijgen dus ze zijn voor een symbolisch bedrag van eigenaar gewisseld. Eindelijk van die Akai speakers af  8)

Rond de 23 heb ik een behoorlijke upgrade gemaakt. Er kwam een JBL E150 subwoofer bij en ik ging shoppen voor serieuze front speakers. De beste speakers die ik op dat moment kende waren de B&W 603s2 speakers van de vader van een vriend. Die gingen altijd naar de RAF(utrecht) dus ook dat was dan maar mijn startpunt. Na een middag luisteren en de focus vooral te hebben op Monitor Audio, KEF en B&W is de keuze gevallen op de KEF IQ9.
Stiekem vond ik de B&W 683 iets beter, maar het prijsverschil was gewoon te groot. De KEF was in hoge tonen iets beter, de B&W in het lage juist weer. De Monitor Audio was misschien het meest All-Round, maar daardoor niet echt "sprekend".

Een jaar later was eindelijk de 5.1 set rond met de aankoop van een Paradigm Studio CC470. Eigenlijk was ik op zoek naar een mooie centerspeaker van KEF. Maar deze klonk heel netjes bij de KEF en door een prachtige opruiming was deze 4X zo goedkoop als de KEF IQ6C. Zowel de Paradigm als de KEF doen het wat mij betreft netjes in het hoog en passen qua klankbeeld netjes bij elkaar. Hoewel de Paradigm wel ietjes scheller is.

Fast forward naar vorig jaar. Een eigen huis en het werd tijd om de boel nu eens eindelijk goed af te maken. Er kwam een nieuwe TV (Panasonic Viera ST50) en om te zorgen dat ik een versterker had die ook alles via HDMI aan kon heb ik de prachtige Onkyo TX-NR808 overgenomen van Maro. En de zoektocht naar KEF rear speakers was gestart. De IQ5 of IQ7 zou het mooi aanvullen, maar deze zijn ondertussen nieuw niet meer te koop. Gelukkig kwam ik een topic tegen van Jack-uit-Boz waarin hij op zoek was naar de vraagprijs voor de IQ7's. Een maand later stonden ze in mijn huis te pronken denk ik ;-)




Hiermee hebben we de set in de huidige status bereikt:
Receiver: Onkyo TX-NR808
Front: KEF IQ9
Center: Paradigm Studio CC470
Rear: KEF IQ7

TV: Panasonic Viera ST50
Console: XBOX360
Mediacenter: Asrock met XBMC
Bluray: Panasonic DMP-BDT220
Headphones: B&W P5




Foto's + Plattegrond zolder: http://imgur.com/a/vyZS5/embed




Maar...
Ik zou natuurlijk geen lid zijn van het HTforum als ik niet last heb van het "Upgrade Virus". Voor mij is de HT zo goed. Ik hou van films en games, maar wat ik heb staan is zeker voldoende om hier van te genieten. De meerwaarde van upgraden op dit vlak (wat trouwens teveel geld zou kosten) vind ik niet opwegen tegen de kosten.

De laatste tijd is echter steeds meer het gevoel van een stereo plekje gaan groeien. Het liefste los van de HT en dan bijvoorbeeld op zolder. De ruimte is hier echter wat beperkt en het kwam er niet echt van. Ik droom nog steeds van een mooie Rotel/Classe set met de B&W PM1/B&W803. Nu is dit natuurlijk allemaal (erg) lange termijn planning dacht ik. Totdat ene Eddye een topic opende met daarin natuurlijk de Rotel Combi waarop ik de PM1's ooit geluisterd heb. En hij woont natuurlijk ook nog om de hoek, zul je altijd zien.

Op dit moment is er echt geen budget om speakers van betere kwaliteit te kopen dan mijn KEF iQ9. Een upgrade op stereo gebied zou ik dus nog graag in het huidige HT verwerken. Is dit echter fatsoenlijk te doen? De RC-1550/RB-1582 voor stereo gebruiken in combi met de NR808 voor het surround gedeelte?

Op langer termijn zou ik dan mogelijk HT en Stereo kunnen splitsen. Daar heb ik afhankelijk van orientatie van de ruimte de volgende ruimte beschikbaar:
1,70M X 5,10M (in de breedte van het huis)
2,60M X 3,90M (in de lengte van het huis)
Zou deze ruimte groot genoeg zijn om een leuke stereo ruimte te bouwen? (zie ook plattegrond in galerij)

Maro

Hee Mark, leuk om je eigen topic te lezen. Fijn dat de Onkyo nog steeds bevalt. Is ook gewoon een top bak natuurlijk.  :headbanging:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

larzie

#2
Dat ziet er netjes uit die set in je woonkamer!  :thumbs-up:
Welkom op het forum!

Voor je vraag over een stereo versterker icm met je surround receiver hier een leuk verhaaltje:

http://www.hifihunter.com/articles/improving-stereo-performance-surround-sound-setup-part-2/

Het gaat met name over het stukje dat je de surround receiver en stereo versterker met pre outs koppelt aanelkaar, waarbij je de fronts aansluit op je stereo versterker en de overige speakers aan de surround receiver. Beide versterkers/receivers moeten uiteraard wel pre outs hebben :)

Misschien dat iemand anders hier het beter kan uitleggen of kan aanvullen, want ik ben wat dat betreft ook nog een beetje een noob.  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

X-Blade

Thnx. Duidelijk verhaal.

Helaas is de RC-1550 niet voorzien van een HT-Passthrough optie. Je zou dus inderdaad met de volume knop moeten spelen om het goed te krijgen.
Is dit iets wat echt goed te doen is? Of eigenlijk niet wenselijk? Klinkt mij een beetje dubieus in de oren.

Een andere optie zou misschien zijn om een audio switch er tussen te plaatsen? Mijn gevoel is echter dat dit al vrij snel een behoorlijk zwak stuk in de keten is?
Dan krijg je dus:
Mediacenter -> Surround Receiver -> Audio Switch -> Eindversterker -> fronts
CD speler -> Pre-amp -> Audio switch -> Eindversterker -> fronts


Dit alles trouwens los van de hele discussie hoe ik precies een pre-amp, power amp, receiver, bluray en xbox in die kast moet verwerken zonder dat de hele boel op temperatuurtje inferno komt.
Even polsen bij de vrouw leverde een behoorlijk duidelijke mening dat er niets in het zicht mocht komen ;-) (Verder is ze best makkelijk, zolang het maar uit zicht is)

Maro

Je zou deze Onkyo (past ook heel mooi bij de 808) ook met een EV  erbij kunnen combineren. Hele mooie stereo pre. Deze heeft wel een HT doorlus functie.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=135557.0
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

larzie

Quote from: X-Blade on August 23, 2013, 09:33:26
Dan krijg je dus:
Mediacenter -> Surround Receiver -> Audio Switch -> Eindversterker -> fronts
CD speler -> Pre-amp -> Audio switch -> Eindversterker -> fronts

Dit klopt volgens mij niet :D
Je fronts komen op je stereoversterker en je overige speakers op je surroundreceiver en of je daar nou een eindversterker nog tussen wil hangen dat moet je zelf weten :D
Nu heb je 2x fronts er staan.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

katwax

Ik doe de combinatie HT/stereo echter met een 2.0 setup.
De av receiver is met zijn preout voor de fronts aangesloten op de voorversterker. Als ik het ht gedeelte gebruik zet ik het volume van de voorversterker op een vaste instelling en gebruik ik het volume van de receiver (meestal).

Indien je echter je andere luidsprekers aangesloten laat op je av-receiver dan zal je 1x moeten uitzoeken op welk volume je de stereo versterker moet zetten om een match te krijgen. Dit is misschien niet ideaal, maar jezelf beperken tot versterkers met ht passtrough lijkt mij ook weer niet ideaal :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

ezweers

Hey Mark,

Leuk verhaal..komt me bekend voor  :P
Ben benieuwd wat de adviezen/aanraders zijn dus hou je topic even in de gaten.

Rotel RSX-1562 | B&W CM8 | Panasonic P50GT60


X-Blade

Quote from: Maro on August 23, 2013, 09:43:55
Je zou deze Onkyo (past ook heel mooi bij de 808) ook met een EV  erbij kunnen combineren. Hele mooie stereo pre. Deze heeft wel een HT doorlus functie.
Inderdaad ook erg mooi. Het nadeel is dat ik ooit een seperate stereo en HT set wil hebben. En in die situatie zou ik graag een stereo set van 1 merk hebben en niet de onkyo->rotel combi.

Quote from: larzie on August 23, 2013, 12:20:26
Dit klopt volgens mij niet :D
Je fronts komen op je stereoversterker en je overige speakers op je surroundreceiver en of je daar nou een eindversterker nog tussen wil hangen dat moet je zelf weten :D
Nu heb je 2x fronts er staan.
Ik bedoelde de 2 situaties. De eerste is als ik surround luister(waarbij natuurlijk nog extra speakers direct op de receiver hangen). De tweede is puur gescheiden voor de stereo ervaring waarbij je dus de receiver compleet overslaat. Je moet dan alleen een audio switch net voor je eindversterker hangen die tussen de receiver en preamp kan schakelen.

Quote from: katwax on August 23, 2013, 13:25:17
Ik doe de combinatie HT/stereo echter met een 2.0 setup.
De av receiver is met zijn preout voor de fronts aangesloten op de voorversterker. Als ik het ht gedeelte gebruik zet ik het volume van de voorversterker op een vaste instelling en gebruik ik het volume van de receiver (meestal).

Indien je echter je andere luidsprekers aangesloten laat op je av-receiver dan zal je 1x moeten uitzoeken op welk volume je de stereo versterker moet zetten om een match te krijgen. Dit is misschien niet ideaal, maar jezelf beperken tot versterkers met ht passtrough lijkt mij ook weer niet ideaal :)
Eigenlijk ook een beetje mijn idee inderdaad. Hoewel ik het niet ideaal vind dat je nog weer met volume zit te pielen op je pre-amp (en mijn vrouw nog minder).
Het is geen ideale situatie, maar waarschijnlijk wel de beste als je alle componenten wilt gebruiken.

Quote from: morca on August 23, 2013, 19:27:05
Mooie huiskamer en set,welkom op het forum.  :thumbs-up:
Dank. We zijn ook erg tevreden. En van de voordelen van dit huis tegenover anderen was dat het woongedeelte 1 grote rechthoek is zonder bijvoorbeeld een bijkeuken die voor een rare hoek zorgt. Dit is ideaal met je speakers opstellen :-)

X-Blade

Donderdag bij Eddye kijken naar de Rotel set. Na lang twijfelen toch maar gedaan. Het begin van de stereo set lijkt er toch echt te komen.
Daarna weer hard door sparen om ook nog leuke bijpassende speakers te vinden.

Stiekem is het eigenlijk 1 grote truc om gewoon naar zijn 805D te komen luisteren. (sst, tot nu toe trapt die er in volgens mij)

W.Otter

geweldig man! super set en een serieuze stap in de goede richting :P een goede stereo is natuurlijk veel mooier  :D je htpassthrough probleempje liep ik ook tegen aan, heb de rc1550 namelijk ook gehad.. de rc1580 ligt alweer een stuk hoger qua prijs. als er 1 voorbij komt moet je er snel bij wezen want ik wil 'm ook  ;)

heel veel plezier met de set! ik denk dat je een heel ander/beter geluid gaat krijgen, maar dat lezen we op z'n tijd wel.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

X-Blade

Eerste reacties:
1: Was relaxt bij Eddye. Even rustig luisteren en kijken, maar daarna snel tijd om de set in te pakken en weg te wezen. Vooral nr van Joe Satriani klonk erg sterk met erg veel controle op de wat drukkere/vollere stukken.

2: Hij was toch zwaarder dan ik dacht en de auto stond verder weg dan ik dacht :)

3: WOW! Het klinkt echt fantastisch! Echt meer dan ik had durven hopen. Laag is opeens veel strakker en het geheel klinkt het veel voller. En dat zo hup rechtstreeks uit de doos. Wist niet dat dit uit de KEF's kon komen.

4: Nu snel verder luisteren, later meer!

Bedankt Eddye!

Eddye

Quote from: X-Blade on August 29, 2013, 22:46:56
Eerste reacties:
1: Was relaxt bij Eddye. Even rustig luisteren en kijken, maar daarna snel tijd om de set in te pakken en weg te wezen. Vooral nr van Joe Satriani klonk erg sterk met erg veel controle op de wat drukkere/vollere stukken.

2: Hij was toch zwaarder dan ik dacht en de auto stond verder weg dan ik dacht :)

3: WOW! Het klinkt echt fantastisch! Echt meer dan ik had durven hopen. Laag is opeens veel strakker en het geheel klinkt het veel voller. En dat zo hup rechtstreeks uit de doos. Wist niet dat dit uit de KEF's kon komen.

4: Nu snel verder luisteren, later meer!

Bedankt Eddye!

Geniet ervan!
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

W.Otter

Quote from: X-Blade on August 29, 2013, 22:46:56
Eerste reacties:
1: Was relaxt bij Eddye. Even rustig luisteren en kijken, maar daarna snel tijd om de set in te pakken en weg te wezen. Vooral nr van Joe Satriani klonk erg sterk met erg veel controle op de wat drukkere/vollere stukken.

2: Hij was toch zwaarder dan ik dacht en de auto stond verder weg dan ik dacht :)

3: WOW! Het klinkt echt fantastisch! Echt meer dan ik had durven hopen. Laag is opeens veel strakker en het geheel klinkt het veel voller. En dat zo hup rechtstreeks uit de doos. Wist niet dat dit uit de KEF's kon komen.

4: Nu snel verder luisteren, later meer!

Bedankt Eddye!

nou ja, recht uit de doos. ding heeft natuurlijk vrij lang bij Eddy lopen branden  :coffee:

die Eddy weet iedereen wel te strikken met zware apparatuur en een stukje lopen naar de auto ;) met een hoogglans zwarte 25kg zware center in 30 graden werden de handen toch wat klam.

nummer van Satriani was zeker; down, down, down? ;)

ja goeie gozer die Eddy!

leuk dat je nu al zoveel verschil hoort, gelijk je muziekbibliotheek weer uit t stof halen om alle nummers weer opnieuw te ontdekken!
veel plezier!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Eddye

Quote from: W.Otter on August 30, 2013, 09:49:47
nou ja, recht uit de doos. ding heeft natuurlijk vrij lang bij Eddy lopen branden  :coffee:

die Eddy weet iedereen wel te strikken met zware apparatuur en een stukje lopen naar de auto ;) met een hoogglans zwarte 25kg zware center in 30 graden werden de handen toch wat klam.

nummer van Satriani was zeker; down, down, down? ;)

ja goeie gozer die Eddy!

leuk dat je nu al zoveel verschil hoort, gelijk je muziekbibliotheek weer uit t stof halen om alle nummers weer opnieuw te ontdekken!
veel plezier!

:bigsmile: Waarom denk je dat ik er altijd bij zet: Alleen ophalen ;)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

W.Otter

ooo meneer heeft een schouderklopje nodig hoor ;) die dingen zijn alleen ook niet te manoeuvreren door dat gangenstelsel in Ede  :P
maar je hebt gelijk, als je niet wil tillen moet je het nieuw bestellen.. was dat de voorwaarde dat je alles nieuw wou ?! ;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Eddye

Quote from: W.Otter on August 30, 2013, 10:05:24
ooo meneer heeft een schouderklopje nodig hoor ;) die dingen zijn alleen ook niet te manoeuvreren door dat gangenstelsel in Ede  :P
maar je hebt gelijk, als je niet wil tillen moet je het nieuw bestellen.. was dat de voorwaarde dat je alles nieuw wou ?! ;)
Exact :P
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Quote from: W.Otter on August 30, 2013, 10:05:24
ooo meneer heeft een schouderklopje nodig hoor ;) die dingen zijn alleen ook niet te manoeuvreren door dat gangenstelsel in Ede  :P
maar je hebt gelijk, als je niet wil tillen moet je het nieuw bestellen.. was dat de voorwaarde dat je alles nieuw wou ?! ;)
... ben al 1 x bij hem geweest, maar ga er geen tweede x terug komen zonder navigatie.

@ts. Mooie upgrade hoor :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

W.Otter

Quote from: Xander32 on August 30, 2013, 10:34:54
... ben al 1 x bij hem geweest, maar ga er geen tweede x terug komen zonder navigatie.

@ts. Mooie upgrade hoor :thumbs-up:.

zelfs met navigatie was het niet te doen ;) altijd leuk in het centrum wonen maar een fatsoenlijke route.. nee hoor ;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Eddye

Quote from: Xander32 on August 30, 2013, 10:34:54
... ben al 1 x bij hem geweest, maar ga er geen tweede x terug komen zonder navigatie.

@ts. Mooie upgrade hoor :thumbs-up:.
Quote from: W.Otter on August 30, 2013, 10:51:13
zelfs met navigatie was het niet te doen ;) altijd leuk in het centrum wonen maar een fatsoenlijke route.. nee hoor ;)
Hahaha, meesters in de Navigatie, jullie....
Ik heb jullie beide moeten opvangen en via de telefoon moeten begeleiden, X-Blade heeft het helemaal alleen kunnen vinden! Hebben jullie wel een naviatie-apparaat? ;)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

 :pompom:
Quote from: Eddye on August 30, 2013, 10:57:33
Hahaha, meesters in de Navigatie, jullie....
Ik heb jullie beide moeten opvangen en via de telefoon moeten begeleiden, X-Blade heeft het helemaal alleen kunnen vinden! Hebben jullie wel een naviatie-apparaat? ;)
... wat bij mooi weer zou kunnen helpen is het afgrijselijke gekrijs en geschreeuw van zijn parkiet, welke dan vast op het balkon staat, proberen aan te houden als oriƫntatiepunt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Quote from: Xander32 on August 30, 2013, 11:00:05
:pompom:... wat bij mooi weer zou kunnen helpen is het afgrijselijke gekrijs en geschreeuw van zijn parkiet, welke dan vast op het balkon staat, proberen aan te houden als oriƫntatiepunt.
ROFLOL.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005