Eddye V2.0 - Zoekt 'zijn' stereo (gevonden)

Started by Eddye, August 1, 2013, 13:36:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nahpets

QuoteMajik Isobarik# Aktiv
Package: 2 channels 6474

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Thanatos

Quote from: Eddye on August  1, 2013, 15:28:07
Ik zit even te zoeken in de gebruiksaanwijzing van de Adam Pencil active. Daar lees ik tussen de regels door dat elke speaker een versterker aan boord heeft.

Elke unit heeft zijn eigen versterker. Stroomvoorziening is met een goed verdeelblok geen probleem.

De grote voordelen zijn dat alles echt op de units/ontwerp is afgestemd. Dmv akoestische meting kun je de luidsprekers instellen naar jou ruimte. Daarbij heeft Adam succesvolle genen in de pro wereld. Beter als dit.. ja de Tensor reeks.  ;D

Ik preek voor eigen parochie. Maar ben een aantal keer wezen luisteren naar dit merk en heb tot op heden niets beters gehoord dan dit. Mijn historie, PMC, Tannoy, Dynauidio, Harbeth en ben er vast nog vergeten...

Streamz

Je noemt nogal wat eigenschappen, benieuwd of die allemaal binnen je budget voldoende te realiseren zijn.
Wellicht handig om een soort benchmark neer te zetten, en vanaf daar verder te zoeken?

Ik pak er een paar uit, om mee te beginnen.

Het hoog mag wat aanvallender zijn en het laag strak en droog. Dan zou de de Twenty serie van PMC kunnen voldoen. Breed beeld, met goede plaatsing? Wilson Benesch Square series? Of kijk of er nog ergens een overjarige Avalon NP Evolution 2 te krijgen is.

Qua versterking lijkt me Devialet geen verkeerde start. Leuk alternatief wellicht is de Jeff Rowland Capri vv en 102 ev.

Disclaimer: JR heb ik nooi beluisterd, de rest wel, al zij het kort. De nieuwe serie Devialets niet overigens.

weust

Als je met het laag strak en droog "snel" bedoelt, dat zouden mijn Phantoms ook nog wel voldoen.
Ook het hoog is wat fel (aanvallend).

Uiteraard vrij om te komen luisteren, met eigen versterker want die heb ik even niet :-)
Devialet 170 duurt nog wel even, maar hopelijk voor eind september.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

Quote from: weust on August  1, 2013, 16:09:09
Als je met het laag strak en droog "snel" bedoelt, dat zouden mijn Phantoms ook nog wel voldoen.
Ook het hoog is wat fel (aanvallend).

Uiteraard vrij om te komen luisteren, met eigen versterker want die heb ik even niet :-)
Devialet 170 duurt nog wel even, maar hopelijk voor eind september.
Millon Phantom is iid. ook erg fraai.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Denon Focal

Monitor Audio Gold/Platinum zijn wellicht iets wat in dit straatje past
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Eddye

Quote from: Streamz on August  1, 2013, 15:58:00
Je noemt nogal wat eigenschappen, benieuwd of die allemaal binnen je budget voldoende te realiseren zijn.
Wellicht handig om een soort benchmark neer te zetten, en vanaf daar verder te zoeken?

Ik pak er een paar uit, om mee te beginnen.

Het hoog mag wat aanvallender zijn en het laag strak en droog. Dan zou de de Twenty serie van PMC kunnen voldoen. Breed beeld, met goede plaatsing? Wilson Benesch Square series? Of kijk of er nog ergens een overjarige Avalon NP Evolution 2 te krijgen is.

Qua versterking lijkt me Devialet geen verkeerde start. Leuk alternatief wellicht is de Jeff Rowland Capri vv en 102 ev.

Disclaimer: JR heb ik nooi beluisterd, de rest wel, al zij het kort. De nieuwe serie Devialets niet overigens.
De PMC twenty ziet er stijlvol uit. Daarnaast lees ik er goede dingen over. Ook die komen op de lijst, De W-B Square weet ik nog niet..

Quote from: weust on August  1, 2013, 16:09:09
Als je met het laag strak en droog "snel" bedoelt, dat zouden mijn Phantoms ook nog wel voldoen.
Ook het hoog is wat fel (aanvallend).

Uiteraard vrij om te komen luisteren, met eigen versterker want die heb ik even niet :-)
Devialet 170 duurt nog wel even, maar hopelijk voor eind september.

Ik PM je daar binnenkort even over, misschien dat ik de SR7005 even in de auto til om te luisteren. Tijd is voorlopig even de beperkende factor.
Quote from: Denon Focal on August  1, 2013, 16:42:01
Monitor Audio Gold/Platinum zijn wellicht iets wat in dit straatje past
MA heb ik gehoord toen ik de CM9's ging beluisteren, dat was niet echt mijn ding.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Thanatos

Quote from: Eddye on August  1, 2013, 18:15:03
De PMC twenty ziet er stijlvol uit. Daarnaast lees ik er goede dingen over. Ook die komen op de lijst, De W-B

Ik was in de race voor een twenty 24. Uiteindelijk voor de eerder genoemden gegaan. Maar ga zeker luisteren. Er staat een paartje 2e hands te koop op marktplaats meende ik.

Eddye

Quote from: Thanatos on August  1, 2013, 18:21:54
Ik was in de race voor een twenty 24. Uiteindelijk voor de eerder genoemden gegaan. Maar ga zeker luisteren. Er staat een paartje 2e hands te koop op marktplaats meende ik.
Ik wil voor nieuw gaan, of als hoge uitzondering een perfecte demo.

Ik heb er denk ik overheen gelezen maar heb je actieve of passieve Adam's?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Streamz

Quote from: Eddye on August  1, 2013, 18:15:03
De W-B Square weet ik nog niet.

Vanwege de looks gok ik? Kijk dan ook even naar de ARC van hetzelfde merk. Is nauwelijks duurder. Wel veel fraaier om te zien. Carbon etc. Past samen met de Devialet 110 in je budget zo te zien. Nieuw.

Ik wilde je ook de Vivid Audio v1.5 aanraden, maar die is 7k zie ik.

Thanatos

Quote from: Eddye on August  1, 2013, 18:24:38
Ik wil voor nieuw gaan, of als hoge uitzondering een perfecte demo.

Ik heb er denk ik overheen gelezen maar heb je actieve of passieve Adam's?

Ik heb de passieve versie. Heb een goede Marantz PM11S2 staan die nog niet aan vervanging toe is. Anders was actief een interessante optie geweest.

Eddye

Quote from: Thanatos on August  1, 2013, 18:28:29
Ik heb de passieve versie. Heb een goede Marantz PM11S2 staan die nog niet aan vervanging toe is. Anders was actief een interessante optie geweest.
Kijk, PM11 het serieuze werk ;)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

vanzomereng

#37
Eddye.....

Geen van de door jouw genoemde merken en hetgeen nog meer is aanbevolen, is slecht te noemen
maar wel kwestie van smaakt, hoe e.e.a. met elkaar match en hoe de speaker "past" in je ruimte.

M.b.t. de combinatie Marantz PM11S2 (vergelijkbaar met S3- versie) en Dynaudio Focus 260,
ben je welkom om e.e.a. hiero te komen beluisteren.

(ben wel eerst ff met de motor 2 weken in Frankrijk  ;D)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=97022.msg2393527#msg2393527

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Eddye

Quote from: VANZOMERENG on August  1, 2013, 18:47:22
Eddye.....

Geen van de door jouw genoemde merken en hetgeen nog meer is aanbevolen, is slecht te noemen
maar wel kwestie van smaakt, hoe e.e.a. met elkaar match en hoe de speaker "past" in je ruimte.

M.b.t. de combinatie Marantz PM11S2 (vergelijkbaar met S3- versie) en Dynaudio Focus 260,
ben je welkom om e.e.a. hiero te komen beluisteren.

(ben wel eerst ff met de motor 2 weken in Frankrijk  ;D)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=97022.msg2393527#msg2393527
Helemaal super! Ik mag voorlopig lekker doorwerken tot ergens in september, maar dan probeer ik ook bij jou te komen. Ik stuur je PM daarvoor  :clapping:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

vanzomereng

Quote from: Eddye on August  1, 2013, 18:51:28
Helemaal super! Ik mag voorlopig lekker doorwerken tot ergens in september, maar dan probeer ik ook bij jou te komen. Ik stuur je PM daarvoor  :clapping:

Ok zie je PM wel verschijnen (moet ook wel ff met de motor in september naar de Dolomieten/Italie maar dat is maar 1,5 week  ;D)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Bas Akkerman

Quote from: weust on August  1, 2013, 16:09:09
Als je met het laag strak en droog "snel" bedoelt, dat zouden mijn Phantoms ook nog wel voldoen.
Ook het hoog is wat fel (aanvallend).

Uiteraard vrij om te komen luisteren, met eigen versterker want die heb ik even niet :-)
Devialet 170 duurt nog wel even, maar hopelijk voor eind september.
Misschien kun je het combineren met een bezoek aan mij? Misschien ook handig/een idee om bij één van ons af te spreken, zodat je zowel de Harbeth als de Millon in één ruimte vrij kort na elkaar kan beluisteren?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Quote from: Bas Akkerman on August  1, 2013, 19:53:13
Misschien kun je het combineren met een bezoek aan mij? Misschien ook handig/een idee om bij één van ons af te spreken, zodat je zowel de Harbeth als de Millon in één ruimte vrij kort na elkaar kan beluisteren?
;)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

weust

Had er zelf nog niet eens aan gedacht, maar klinkt als een plan.
Met veel ducktape gezien de weinig vrije tijd van jullie beiden ;)

Heb zelf vanaf 20 augustus wel vakantie, dus kan dan ook wat meer door de week plannen.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Quote from: weust on August  1, 2013, 20:00:15
Had er zelf nog niet eens aan gedacht, maar klinkt als een plan.
Met veel ducktape gezien de weinig vrije tijd van jullie beiden ;)

Heb zelf vanaf 20 augustus wel vakantie, dus kan dan ook wat meer door de week plannen.
En laat ik dan net (hoogstwaarschijnlijk) beginnen met mijn baan. Maar de maandag blijft mijn vrije dag. Alleen zit Eddye tot september volgens mij heel krap in zijn tijd.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Quote from: Bas Akkerman on August  1, 2013, 20:01:49
En laat ik dan net (hoogstwaarschijnlijk) beginnen met mijn baan. Maar de maandag blijft mijn vrije dag. Alleen zit Eddye tot september volgens mij heel krap in zijn tijd.
Ik moet het morgen even checken, maar volgens mij zie ik een kans :)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Quote from: Eddye on August  1, 2013, 20:05:27
Ik moet het morgen even checken, maar volgens mij zie ik een kans :)
Ja, lijkt me een fijne kans. Zelf vind ik het ook wel leuk om eens te horen. ;) Het kan bij mij, naar weust toe kan natuurlijk ook. Dan moet ik alleen iets regelen voor de Harbeths... :dozingoff:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Quote from: Bas Akkerman on August  1, 2013, 20:10:31
Ja, lijkt me een fijne kans. Zelf vind ik het ook wel leuk om eens te horen. ;) Het kan bij mij, naar weust toe kan natuurlijk ook. Dan moet ik alleen iets regelen voor de Harbeths... :dozingoff:
Gewoon even heen en weer, jullie wonen in hetzelfde dorp.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Quote from: Eddye on August  1, 2013, 20:14:46
Gewoon even heen en weer, jullie wonen in hetzelfde dorp.
Dat kan ook, dan heb je wel twee verschillende akoestieken (mooi Nederlands woord ;)), bronnen, bekabeling. Meer variabelen dus. Maar we wonen dicht bij elkaar in het gesticht gehucht.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Quote from: Bas Akkerman on August  1, 2013, 20:18:06
Dat kan ook, dan heb je wel twee verschillende akoestieken (mooi Nederlands woord ;)), bronnen, bekabeling. Meer variabelen dus. Maar we wonen dicht bij elkaar in het gesticht gehucht.
Kijk, komt toch even de echte Hagenees boven ;D

Dat akoestiek blijft toch een moeilijk punt. Als ik bij een van jullie ga luisteren, of bij een winkel, de akoestiek blijft elke keer veranderen. Daar moet ik leren doorheen te prikken.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Quote from: Eddye on August  1, 2013, 20:21:30
Kijk, komt toch even de echte Hagenees boven ;D

Dat akoestiek blijft toch een moeilijk punt. Als ik bij een van jullie ga luisteren, of bij een winkel, de akoestiek blijft elke keer veranderen. Daar moet ik leren doorheen te prikken.
Natuurlijk, maar als je alleen bij één van ons luistert (met beide luidsprekers naast elkaar) hoor je "puurder" alleen de luidspreker. Nou ja, kijk wat je doet, je bent altijd welkom.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten