av set Joey01

Started by joey01, April 21, 2013, 12:45:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

W.Otter

ooo zo :)
heel netjes hoor!
de pootjes hoef je natuurlijk niet weg te gooien.. die kun je gewoon mooi vlak schuren, de hoeken afronden en opnieuw verven! dan heb je die houtstructuur niet meer (ik denk dat het mooier is als het glad is) en de hoekjes dezelfde ronding geven als de rest van de sub..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

joey01


W.Otter

hoe dan ook een leuk topic! gelijk al veel bezig met diy  :D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

tommie1

Ziet er netjes uit.
Ook de subwoofer is mooi geworden.


joey01

Van de week toch nog maar even de pootjes vervangen:

Hout met rvs duropal:




Resultaat:



KILLorBE

B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain



W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF


joey01

Heb weer het een en ander veranderd aan de set, als eerste de mono blokjes:




Aparte audio MB-150




VLS kabeltje opgeofferd:




En nog een voor de ''hoofdtelefoon'' amp:




En het geheel:




Ik ben erg tevreden met de Apart mono blokken, leveren 100 watt rms op 8 ohm en 150 rms op 4ohm (200max op 2 ohm), heb er nu 2 aan de sub hangen en hebben meer dan genoeg power, de andere gebruik ik nu alleen voor de hoofdtelefoon.

Nu nog de Fohhn's aangesloten tot dat de kastjes van de tweeters klaar zijn, misschien dat ik het geheel dan ga biampen (hoog op de monoblokjes en het laag via de Thule) of andersom, kijken wat het beste klinkt.

joey01

Vandaag een leuk pakketje ontvangen:




Lead audio LA-100 dac:






Had deze aangeschaft om mijn ps3 via de optische uitgang aan de versterker te hangen (zit nu via de Multi-out analoog), zojuist even getest en je hoort meteen het verschil!
Muziek klinkt veel rustiger en gedetailleerder, moeilijk uit te leggen maar de muziek komt meer naar voren dan het eerst leek te doen.
Ben benieuwd hoe het met een bluray klinkt..

Ook de hoofdtelefoon uitgang van de dac lijkt wat lekkerder te klinken dan die van de Apart monoblokken dus al met al ben ik er erg blij mee!

frank2

Leuk om te lezen, je bent wel iemand die andere paden bewandeld dan de meesten hier.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

joey01

#39
Bedankt!

Ja ik probeer gewoon het een en ander, wil het best haalbare uit de spullen halen die ik heb/ kan veroorloven.
En ik knutsel graag zelf.

Heb nog even wat foto's gemaakt van hoe het geheel er op het moment bij staat:



Dacje:



Samen met de Thule:



Speakers (staan in het zelfbouw forum):



En de tweeter:



De bouw van de tweeterbehuizingen ligt even stil, hoop hier aankomende week mee aan de slag te kunnen gaan.

vanzomereng

Joey01

Wat m.b.t. heb jij de sympathiek-prijs HT-Forum2013 gewonnen  ;D

Zit er allemaal zeer fraai en orgineel uit en dit allemaal op basis van goed maar zeer betaalbare spulletjes  :bigsmile:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

joey01

Haha ik voel me vereerd  :worship:
En dankjewel, ik probeer er het beste uit te halen, het is natuurlijk een hobby en ik heb tijd genoeg  :)
Ben nu rond aan het kijken voor een audiomeubel, iets smallers en hoog zodat de speakers ernaast kunnen.

joey01

Vandaag weer productief geweest!
Niet kwa speakers maar de hardware heeft een upgrade gekregen.

Ik heb de afgelopen dagen flink wat muziek beluisterd (tot in de late uren) niet over de speakers maar met de hoofdtelefoon op! Ik waas erg verrast door de DAC (zowel aan de cd speler als via usb aan de laptop), nooit gedacht dat dit zoveel verschil kon maken maar ik stond versteld over het geluid wat er uit mijn Sennheiser hd280 pro kwam..

Met dit in gedachten ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe (neutralere) hoofdtelefoon.
En dit is hem geworden:



AKG K701

En wat een geluid! Op het eerste oog klinkt hij wat saaier dan de sennheiser (minder kleuring) maar dat is natuurlijk ook hoe het hoort te klinken, erg fijne koptelefoon super details in het hoog maar niet vermoeiend, bas is bescheiden aanwezig zoals het hoort.
Gewoon top, ben er erg blij mee.

Verder was ik al dat de conclusie gekomen dat het av meubel wat ik had te klein werd en eigenlijk ook te breed was.
Heb vandaag via internet goedkoop een leuk audiorack kunnen kopen.
Toen meteen alles overgebouwd:




Met de speakers:




En de akg nog een keer:




Ik heb nu ook besloten om de Marantz cd speler in te ruilen voor een Thule, ik heb bij aanschaf van de versterker al getwijfeld alleen had toen nog geen dac (de thule heeft alleen digitale outputs) en ik had er het geld niet voor..
De Marantz staat te koop dus ik hoop de Thule misschien deze week nog te kunnen kopen.

AbZ

Leuk, K701 kan je veel plezier van hebben  :music:

Heb je een linkje naar het topic over je speakers op zba?

joey01

Ja zit er nu nog mee te genieten.

Hier staan de speakers in:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=133500.0


De behuizing voor de tweeters is weer gewijzigd en wordt nu waarschijnlijk rond/ ei vormig.

joey01

#45
Ik ben vanmiddag bij Stassen geweest om nog even wat door te nemen m.b.t. de installatie van een klant van hun en ik heb mezelf niet in kunnen houden..
















Niet normaal wat een cd speler kan doen..

Ik heb even snel wat cd's beluisterd (ofja snel.. ik heb van de eerste cd (phil collins) geen enkel nr door gedrukt) en het klinkt egt zo veel beter, de bas klinkt warmer en strakker en het hoog klinkt nu veel relaxter maar alle details zijn toch aanwezig.
Niet dat de Marantz het slecht deed maar nu weet ik wel waarom de Marantz een instap model is..