Raymond zijn mini HT heaven.

Started by Raymond187, December 31, 2012, 13:52:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Raymond187

Quote from: LuPo on April 19, 2017, 11:10:37
Mooie plannen Raymond. Jullie huis ziet er toch ook super nieuw en mooi uit :thumbs-up:. Lekker blijven genieten..
Super nieuw niet meer. bj is 2008. Maar genieten doen we zeker en zijn ook zeer gelukkig in dit huis.

Quote from: RalphH on April 19, 2017, 11:12:36
Wat een fijn dagboek heb jij zeg ;D

Mooie plannen, ff geduld met ht'en maar je huis helemaal naar de zin is net zo mooi.
Duimen voor de grond.
Ja leuk he zo,n dagboek :D :D hahaha

Hoop echt dat de grond doorgaat.


Raymond187

Fuk. Gemeente zegt nee ivm bestemmingsplan. Het ziet er alleen netjes uit, omdat ik zelf het gras maai.

:nopompom:

Noujah....voordeel het scheelt zeker 15k.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


Maikel_audionerd

Leuke plannen, jammer van de grond. Is dat bestemmingsplan wel relaxed dan?
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Martijnst1990

Jammer dat het niet gelukt is.. plannen zagen er goed uit!

Weet je wat de bestemming is voor dat stuk? Ik werk zelf bij de gemeente Utrecht en daar hebben ze ook veel stukjes snippergroen en de bestemmingsplannen van die stukjes zijn vaak echt meerjarenplannen..
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Raymond187

Baal enorm..ggrrr was perfect geweest.

Die groenstrook wordt amper onderhouden door de gemeente. Er komt eens in de zoveel tijd zo,n karretje, die 1/3 maait. Omdat het naast ons huis is, doe ik de rest zelf, want ik wel wel een nette omgeving hebben.

Kan ik hier nog wat tegen doen?

Dit is hun reactie:

Wij hebben uw aanvraag m.b.t. koop van een groenstrook rondom uw locatie aan de ********* bekeken.
Wij hebben geconstateerd dat volgens het bestemmingsplan deze groenstrook staat aangeduid als structureel groen. Daarnaast maakt de strook deel uit van een groene berm met een karakteristieke elzensingel. Dit houdt helaas in dat de groenstrook niet in aanmerking komt voor verkoop.


LuPo

Ik denk het niet. Net zoals jij je eigen grond niet hoeft te verkopen als iemand dat vraagt. Zou een mooie boel worden anders. :devil:

Wel jammer! :ohmy:

Maikel_audionerd

Quote from: Raymond187 on April 20, 2017, 09:38:37
Baal enorm..ggrrr was perfect geweest.

Die groenstrook wordt amper onderhouden door de gemeente. Er komt eens in de zoveel tijd zo,n karretje, die 1/3 maait. Omdat het naast ons huis is, doe ik de rest zelf, want ik wel wel een nette omgeving hebben.

Kan ik hier nog wat tegen doen?

Dit is hun reactie:

Wij hebben uw aanvraag m.b.t. koop van een groenstrook rondom uw locatie aan de ********* bekeken.
Wij hebben geconstateerd dat volgens het bestemmingsplan deze groenstrook staat aangeduid als structureel groen. Daarnaast maakt de strook deel uit van een groene berm met een karakteristieke elzensingel. Dit houdt helaas in dat de groenstrook niet in aanmerking komt voor verkoop.

Je zou ze wellicht in een nette reactie kunnen vertellen dat het bestemmingsplan je enigszins verbaast vanwege het bijna volledig afwezig zijn van onderhoud door de gemeente. Je kan daarbij aangeven wat jij zelf doet om het enigszins toonbaar te houden vanwege 'aangezicht' en vragen of ze in dat daglicht er nog eens over kunnen nadenken. Niet geschoten is altijd mis.
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

denoontje

Good posting!

Is jammer als het niet lukt rAy


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Raymond187

Quote from: Maikel_audionerd on April 21, 2017, 18:30:29
Je zou ze wellicht in een nette reactie kunnen vertellen dat het bestemmingsplan je enigszins verbaast vanwege het bijna volledig afwezig zijn van onderhoud door de gemeente. Je kan daarbij aangeven wat jij zelf doet om het enigszins toonbaar te houden vanwege 'aangezicht' en vragen of ze in dat daglicht er nog eens over kunnen nadenken. Niet geschoten is altijd mis.
Dat is idd het proberen waard.

Zal wel de laatste actie zijn betreft de grond kopen.

Quote from: LuPo on April 20, 2017, 11:36:16
Ik denk het niet. Net zoals jij je eigen grond niet hoeft te verkopen als iemand dat vraagt. Zou een mooie boel worden anders. :devil:

Wel jammer! :ohmy:
Zeker jammer. Ben ook best teleurgesteld.

Quote from: denoontje on April 21, 2017, 23:52:17
Good posting!

Is jammer als het niet lukt rAy


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Can't have it all ;)

Raymond187

Had vandaag een middagje voor mezelf. Dacht mooi ga ff langs een winkel die  de i vision schermen verkoopt. Lees toch goeie reacties hier op het forum. Wezen kijken en scherm zag er prima uit. De Cinema 4k dan.

Er was al een klant in de demo ruimte, dus ik wacht nog even, want dacht als ik hier toch ben ff kijken wat voor beeld verschil is tussen de HW65 en de 9300. De beste man die er al zat zit in de film industrie, dus had een paar opmerkingen. Ik kon er bij gaan zitten en meekijken. De 9300 moest weer aan, want die stond ervoor op de verkeerde instelling, namelijk HDR stond aan, en daar knapt het beeld zeker niet van op  :crazy: Dacht mooi kan ik die nog een x zien, voordat de HW65 aangaat.

De blu ray The revenant stond aan, en het beeld was een stuk beter zo. Hij vond het beeld beetje irritant, vanwege de motion flow of inter p dinges :D , Dus die is uitgezet. Toen vond hij het beeld wel mooi. Ik ook  :popcorn: maar had ik al gezien bij BB&G.

Daarna de HW65 aangeslingerd. En je ziet meteen het verschil. Filmistischer ... <--- is dat een bestaand woord? cinematic dan. Ik hou er wel van, en zeker ik altijd al fan geweest van Sony TVs (scart RGB). Hij vond dat beeld wat minder scherp dan de 9300, maar wel fijner qua kleur.

EN de HW65 is volgens mij fysiek 2 x kleiner dan de 9300  :omg: knetter that's a big MOFO zeg.

Ik zei als je de Sony mooier vind dan heb je mazzel, want deze is in het wit ~€400 goedkoper dan de 9300w aangezien Sony de prijzen met 100 heeft laten zakken.

Vroeg of het veel werk was de x5500 aan te zetten. Nee, was zo gebeurd. Beeld ging aan het beide zeiden we ohh that's a big difference. Nice. Ik snap nu wel waarom Frank de x5500 zo aanprijst. En dan was deze niet eens gekalibreerd.

Die kerel zou eerst een BenQ kopen van 1200, maar had nu het zien van de x5500 die besteld  :clapping: de verkoper bedankte me dan ook toen ik weg ging.

Als wij geen nieuwe auto hoeven te kopen dan weet ik wel welke PJ hier komt te hangen  :wub:

Raymond187

Goffer, Ga je een lang weekend op de motor weg. KOm je vrolijk thuis....zie je dat de kleinste man zijn vinger in de tweeter heeft zitten wringen van de center speaker...aarrgggg.

De eerste heb ik ervan kunnen weerhouden, maar de tweede helaas niet  :nopompom: ..zucht..alsof die critters al niet genoeg kosten....en dat voor die 5 minuten plezier  :clapping: :clapping:

RalphH

Dat.... ga je niet menen?!
De DC naar de knoppen? Aiai. Hoop dat t te herstellen is. Succes!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

K....
Verzekering?



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Raymond187

Quote from: RalphH on May 30, 2017, 11:28:08
Dat.... ga je niet menen?!
De DC naar de knoppen? Aiai. Hoop dat t te herstellen is. Succes!
Yup e Eyris ++

Is niet meer te fixen.  :nopompom:
Quote from: denoontje on May 30, 2017, 23:16:34
K....
Verzekering?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Valt buiten het pakket.
Quote from: morca on May 31, 2017, 01:50:12
Dat is echt balen Ray!!
Behoorlijk ja.

Misschien vanavond een film kijken, en dan ff horen. Hij was al iets ingedeukt, maar toen hoorde ik daar niks van, en in de meetingen zag je ook niks.



Maikel_audionerd

OMG dat meen je niet. Wat ongelofelijk balen zeg. Tja alles is speelgoed voor kids he  :crazy:
Ik hoop dat je nog een tweeter kunt vinden nieuw of 2e hands
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Raymond187

De film logan gekeken. Gave film. In de tijd dat ik marvel las was hij sowieso mij  favo character.

Ik kon geen verschil horen uit de  center speaker ....oefff scheelt weer.

Qua verkoop is hij nog wei ig waard nu, maar boeit voor nu niet.
Quote from: Maikel_audionerd on June  1, 2017, 04:53:14
OMG dat meen je niet. Wat ongelofelijk balen zeg. Tja alles is speelgoed voor kids he  :crazy:
Ik hoop dat je nog een tweeter kunt vinden nieuw of 2e hands

Tja...kan ook niet boos op hem worden, maar vind het wel kudt.

Raymond187

*Lief dagboek*
PPffff we zijn nog steeds bezig met Obvion, om de verbouwing te financieren. Merk goed dat de regels aangescherpt zijn, wat goed is, maar ook erg irritant.

8 jaar geleden hadden we ongeveer hetzelfde gezamenlijk inkomen als vandaag. Vrouw is minder gaan werken ik werk wat harder :).

Toen was de taxatie waarde van het huis 12k hoger dan de hypotheek. Nu 8 jaar later is de taxatie waarde 75k hoger dan de hypotheek. Nu gaan we verbouwen en de geschatte kosten zijn 30k, de waarde van het huis wordt dan 21k hoger volgens de taxateur.

IN het begin was de hypotheek €1900 bruto pm, en nu €870 bruto pm.

En nu doet Obvion erg moeilijk om dit te financieren ...HOE DAN??? 8 jaar geleden was het risico voor de bank veel hoger, maar was het allemaal geen probleem, en nu..

GGrrr we zijn al 2 maanden bezig nu.... MAAR als het goed is krijgen we morgen akkoord.  :pompom:

Zo moest het ff kwijt  :D

*einde Lief dagboek*

Nog wat films gekeken, en hoor echt geen verschil dat de tweeter van de center ingedeukt is. Heeft Zo,n tweeterdome wel een functie???

Vanmiddag 2 sollicitatie gesprekken, waarvan 1 een ontzettende gave functie is. 1 is het 3e gesprek en de ander 2e gesprek.





luuk123456

#2996
Ik wens je sterkte en succes met alles! Dus met de aanstaande verbouwing en beide sollicitatiegesprekken waarvan één het  derde gesprek is, en bij die andere werkgever het tweede!

Verstuurd vanaf mijn Nexus 10 met Tapatalk
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

skyfox

Veel succes met zowel de verbouwingsperikelen als met je sollicitaties! Werk wat je gaaf vindt is zó fijn.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Raymond187

#2998
Quote from: luuk123456 on June 28, 2017, 09:03:23
Ik wens je sterkte en succes met alles! Dus met de aanstaande verbouwing en beide sollicitatiegesprekken waarvan één het  derde gesprek is, en bij die andere werkgever het tweede!

Verstuurd vanaf mijn Nexus 10 met Tapatalk
Merci, Ik moet een x uit kunnen komen met de arbeidsvoorwaarden. Voordeel is dat ik bij zeker 50% van de sollicitaties uitgenodigd wordt. Met een enkele wist ik 100% zeker dat ik te eerlijk over mezelf ben geweest.

Ik ben blijkbaar te eerlijk en direct. Maar ik ben van mening dat, DAT juist het verschil maakt met een persoon die overal omheen draait en alles verdraait voor eigenbelang. Ik heb een leidinggevende functie, en mijn werkwijze is eerlijk en direct zijn tegen mijn teamleden. Zo weten zij waar ze aan toe zijn en visa versa.
Quote from: skyfox on June 28, 2017, 09:08:54
Veel succes met zowel de verbouwingsperikelen als met je sollicitaties! Werk wat je gaaf vindt is zó fijn.
Thanks. Ga nu met lood in me schoenen naar me werk. Absoluut geen enkele uitdaging of prikkeling, en dat heb ik echt nodig. Ik heb wel erg leuke collega's en klanten  :thumbs-up:

Eergisteren een extra harddisk besteld voor in de NAS. Een WD RED 3TB. NAS zit nu vol met 4 x 3TB HDDs in RAID 5. Gisteren erin geplaatst en de volume laten uitbreiden...hij staat nu al 10 uur te rammelen, en was pas op 18%  :crazy:  zal dus 2 dagen duren, voordat de HDD toegevoegd is. Komt respectievelijk 2.8TB opslag bij, wat voorlopig zat is.

Maikel_audionerd

Quote from: Raymond187 on June 28, 2017, 10:13:31
Merci, Ik moet een x uit kunnen komen met de arbeidsvoorwaarden. Voordeel is dat ik bij zeker 50% van de sollicitaties uitgenodigd wordt. Met een enkele wist ik 100% zeker dat ik te eerlijk over mezelf ben geweest.

Ik ben blijkbaar te eerlijk en direct. Maar ik ben van mening dat, DAT juist het verschil maakt met een persoon die overal omheen draait en alles verdraait voor eigenbelang. Ik heb een leidinggevende functie, en mijn werkwijze is eerlijk en direct zijn tegen mijn teamleden. Zo weten zij waar ze aan toe zijn en visa versa. Thanks. Ga nu met lood in me schoenen naar me werk. Absoluut geen enkele uitdaging of prikkeling, en dat heb ik echt nodig. Ik heb wel erg leuke collega's en klanten  :thumbs-up:

Eergisteren een extra harddisk besteld voor in de NAS. Een WD RED 3TB. NAS zit nu vol met 4 x 3TB HDDs in RAID 5. Gisteren erin geplaatst en de volume laten uitbreiden...hij staat nu al 10 uur te rammelen, en was pas op 18%  :crazy:  zal dus 2 dagen duren, voordat de HDD toegevoegd is. Komt respectievelijk 2.8TB opslag bij, wat voorlopig zat is.
Ik ga duimen voor je Ray.
Overigens klinkt dat stukje dat je zegt over eerlijk zijn en dat het wel lijkt of dat helemaal niet gewaardeerd wordt wel heel bekend in de oren. Rare maatschappij leven we in...
Maar als je de juiste werkgever hebt gevonden, dan is dat geen issue meer weet ik uit ervaring.

Yep zo'n RAID5 rebuild duurt echt wel even, maar dan heb je wel zekerheid. Ik heb één wd black die lekker betrouwbaar is maar als die t loodje legt, ben ik wel echt de sjaak, moet er hoognodig één extra bijleggen. 
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0