Dual opposed 2x 2x JL 10w3v3, fotos p.10!

Started by knubbe, October 18, 2012, 21:01:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

knubbe

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

morca

#251
Quote from: Raymond187 on October 16, 2013, 13:42:42
Deze drivers zijn toch ook 600 rms p/st?

Denk dat ik maar niet meer reageer in dit topic..... :nopompom:

Als ik de foto's zo zie krijg ik gewoon zin om een winter projectje te beginnen :D
Die van mij hebben een Pt van 600 rms Raymond,dat is de 13W3 ipv de 10W3
Pt houd in wat er max RMS opkan,400 is al optimaal.
Boven heb ik daarom ook maar 400 RMS van hypex,opdat die zeer stabiel zijn.
De Inuke is 680 RMS,maar je kan merken dat die PA amp minder uitstuurt,want die geeft ook net genoeg vermogen.

PS als je zenuwachtig van het meelezen word,zou ik maar niet komen luisteren hier of bij Knubbe  :clapping:


MegaJ

Mooie subs Knubbe. Vind vooral de ring om de drivers ook heel sjiek en mooi gelakt. Ben benieuwd hoe het klinkt, sowieso geen ervaring met van die opposed opstellingen.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

knubbe

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

jwrossie

Die afwerking is echt heel goed gelukt! Super gedaan.

W.Otter

prachtig zeg! echt heel mooie ontwerp en uitvoering!! overal rekening mee gehouden en alles gelijk goed gedaan, chapeau!

persoonlijk had ik de alu-ring iets smaller gedaan maar het heeft wel wat! verder alle lof :worship:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

flashover

Antelope Zodiac & Voltikus / Linear Acoustic mono ev / Surround by Pioneer VSA AX-10ai / Apple iMac / Itunes met plugins "Pure Music, Amarra Symphonie, Audirvana Plus "  / Audioquest Carbon USB / Oyaide AZ-910 / Monster cable Z series Z2R reference / Furutech FP-Alpha3 powercords + IeGo gold / Dynaudio Double 17 Esotar - Mijn tweaks, Furutech zekeringen, WA Quantum Chips, Deoxit & SilClear

knubbe

Thx Otter ! Wat je zegt over de ring kwam ook in me op toen ik het geheel zag :D
Mocht ik nog RVS ringen laten maken dan is er nog de mogelijkheid om de gaten weg te laten en de ring te verlijmen ofzo, ach ja dat zien we tzt wel !

Nee Patrick er komt geen demping in, zie daar vooralsnog geen reden toe.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Raymond187

#258
Quote from: morca on October 16, 2013, 14:21:23
Die van mij hebben een Pt van 600 rms Raymond,dat is de 13W3 ipv de 10W3
Pt houd in wat er max RMS opkan,400 is al optimaal.
Boven heb ik daarom ook maar 400 RMS van hypex,opdat die zeer stabiel zijn.
De Inuke is 680 RMS,maar je kan merken dat die PA amp minder uitstuurt,want die geeft ook net genoeg vermogen.

PS als je zenuwachtig van het meelezen word,zou ik maar niet komen luisteren hier of bij Knubbe  :clapping:
Als de driver uit de kast knalt dan heb je net iets teveel vermogen erop gezet :D Beetje rook uit de driver moet kunnen hoor  :tongue2:

@Knubbe, Je mag wel een webcam plaatsen met een mic. dan kunnen we live meekijken. :D

knubbe

Haha live meekijken  :clapping:
Kan misschien wel een filmpje schieten !

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

morca

#260
Quote from: Raymond187 on October 17, 2013, 07:55:26
Als de driver uit de kast knalt dan heb je net iets teveel vermogen erop gezet :D Beetje rook uit de driver moet kunnen hoor  :tongue2:

@Knubbe, Je mag wel een webcam plaatsen met een mic. dan kunnen we live meekijken. :D
Ik jaag ze soms wel bijna de kast uit idd  :headbanging:

Filmpje staat hier al langer in de planning,maar heb geen camera en vergeet elke keer te lenen....
Stukje pulse ziet er best pulserend uit  :)

Martijnst1990

Filmpje ben ik ook wel benieuwd naar ;) Heb het wel eens gedaan met mijn sub, maar mijn telefoon kan het niet echt vastleggen, lijkt veel minder te bewegen op beeld dan in het echt.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

knubbe

Youtube staat er vol van ;P Allemaal qua beeld en geluid behoorlijk vertekend omdat de camera/mic het gewoon niet fatsoenlijk op kan nemen. Neemt niet weg dat ik de filmpjes toch wel bekijk uit nieuwsgierigheid :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

morca

Geeft ook enigsinds een indicatie waneer je te ver gaat ivm de Xmax.
Met afstellen voor filmlaag meet en luister ik niet alleen,ik houd ook de Xmax in de gaten,vooral 20 en lager doet ze erg wapperen  :headbanging:

Martijnst1990

Op Youtube filmpjes heb ik altijd het tegenovergestelde, daar lijken de woofers weer veel harder/verder te gaan dan de mijne :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Quote from: Martijn90 on October 17, 2013, 12:56:16
Op Youtube filmpjes heb ik altijd het tegenovergestelde, daar lijken de woofers weer veel harder/verder te gaan dan de mijne :P
Ik denk dat je nog veel reserve hebt,want dat ene filmpje,je weet wel welke denk ik.
is bij mij vaste prik als ik gek doe,maar dat is ook een oud type W3,dan die je het logo en daarom beter hoever hij gaat.
Met me nieuwe lijkt het minder ,maar het is meer .

knubbe

Martijn welke amp heb jij eigenlijk voor je JL's? De w7 is 3Ohm toch?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Martijnst1990

Quote from: morca on October 17, 2013, 13:07:41
Ik denk dat je nog veel reserve hebt,want dat ene filmpje,je weet wel welke denk ik.
is bij mij vaste prik als ik gek doe,maar dat is ook een oud type W3,dan die je het logo en daarom beter hoever hij gaat.
Met me nieuwe lijkt het minder ,maar het is meer .
Denk wel is dat mijn amp gewoon te kort schiet. Dat hij net op het randje speelt, wat op zich geen probleem is want harder wil ik toch niet. Maar daardoor sluit hij misschien wat minder uit dan dat hij zou kunnen.

Quote from: knubbe on October 17, 2013, 13:12:21
Martijn welke amp heb jij eigenlijk voor je JL's? De w7 is 3Ohm toch?
Die is idd 3Ohm, heb er een Crown XLS2000 op aangesloten.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Het kan ook aan je dsp liggen,wat ik vermoed.
Je verstookt nu veel vermogen in een LT,terwijl ik zonder denk bijna net zo laag kom door goeie dsp

Zonder LT ben ik ook wel even bezig geweest hoor Martijn.
Imo kan je crown het trekken,mijn Inuke is ook niet zo best,daar moest ik ook zoeken en peuteren om genoeg output te krijgen.
Maar het is gelukt,en ik heb nog reserve op de Inuke over zelfs.

knubbe

Ah mooi ding :) Kon hem niet vinden in je sig ;P
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Martijnst1990

Quote from: morca on October 17, 2013, 13:29:23
Het kan ook aan je dsp liggen,wat ik vermoed.
Je verstookt nu veel vermogen in een LT,terwijl ik zonder denk bijna net zo laag kom door goeie dsp

Zonder LT ben ik ook wel even bezig geweest hoor Martijn.
Imo kan je crown het trekken,mijn Inuke is ook niet zo best,daar moest ik ook zoeken en peuteren om genoeg output te krijgen.
Maar het is gelukt,en ik heb nog reserve op de Inuke over zelfs.
Kan inderdaad ook wel aan de LT liggen ja ;)

Quote from: knubbe on October 17, 2013, 13:48:54
Ah mooi ding :) Kon hem niet vinden in je sig ;P
Thanks :D Kan kloppen inderdaad, anders wordt hij zo vol ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Quote from: Martijn90 on October 17, 2013, 20:01:35
Kan inderdaad ook wel aan de LT liggen ja ;)
Thanks :D Kan kloppen inderdaad, anders wordt hij zo vol ;)
Als ik bv dat filmpje van Oorlogwinter kijk van je,dan Max ik ze verder heen en weer denk ik.
En ik heb een goedkopere serie.

Op papier klopt het altijd als ik zo reken,dus het enige wat er anders aan zou kunnen zijn is die LT.
Wel weer extra werk,maar misschien leuk om eens te testen.
Misschien zit er nog een upgrade in je subsysteem verstopt  ;D   :headbanging:




robbiedobbie

Mooi project! Ziet er goed uit! Je gebruik eigenlijk iets van demping in de kasten?

Ben je nog plan om een meting te doen van de frequentie curve?

HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

knubbe

Thx !

Robbie; vooralsnog geen demping ! Mn velodyne SMS-1 zal het meet/dsp-werk gaan doen.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase