het (te) grote flakkees subwoofer project

Started by flakkees, September 29, 2012, 03:59:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

flakkees

morca ,
ik heb geen idee waar het mis ging heb de filmpjes bekeken maar ik doe iets fout
of mijn geluidskaart doet niet wat ik wil
en dat is toch niet de minste , ik snap ook niet waarom de vlp op eens in protection stond
gelukkig werkte deze goed anders was het goed mis gegaan

tim ,
als jij zo zeker van bent van de exodus audio
laten we dan de rode lampjes op jou shiva's proberen
en als je niet van plan bent om eventueel nuttige info te geven en alleen maar kan zeggen
bekijk het maar dan lijkt mij het niet zinvol om nog te reageren .
natuurlijk moet ik het ook niet te snel opgeven maar ik hou liever de boel heel
dan dat ik hier een plaatje van een meting post

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Dirk

Quote from: Timvg on December 29, 2012, 15:24:04
Kijk, DIY is een leerproces, als je niet de tijd kan nemen om de zaken rustig te bekijken en de problemen te analyseren dan moet je iemand inhuren om het te laten doen (of gewoon een kant en klaar product kopen) of tevreden zijn met een minder dan optimaal resultaat.

Quote from: Timvg on December 29, 2012, 18:18:54
...
Maar wij kunnen absoluut niet helpen met enkel de boodschap, "de amp gaat over z'n nek, ik stop er mee" dit is doe-het-zelf, niet laat-een-ander-het-doen. Ofwel werk je constructief en geef je ons informatie om mee te werken, ofwel moet je 't zelf maar uitzoeken.

ondanks deze 2 absoluut correcte opmerkingen, zie ik nog steeds van jouw kant geen nuttige feedback verschijnen waar iemand als (bvb) Tim echt wat mee kan, om je daadwerkelijk verder te helpen.
ik zou exact als Tim reageren (maar zeker wat minder diplomatisch, mezelf kennende ;))

dus...relax Kees, en post wat je exact deed, want zoals je zelf al schreef (en hopelijk echt beseft) deed jij ergens iets fout, nu is het enkel zaak erachter te komen wat er fout liep, en daar helpt om je heen schoppen naar de mensen die je verdorie de hele tijd al zitten te helpen echt niet.

kudos btw voor Tim & C°, voor jullie inzet bij de vele DIY vragen die soms de revue passeren !
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

knubbe

Ik heb evt wel interesse in je meetset!
Misschien kan je hem trouwens nog retour sturen.

Dat is het enige constructieve wat ik kon bedrnken met je info :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

yorkie13

Gewoon op 2 januari weer met nieuwe energie aan de slag, en nu even laten voor wat het is.

Exxar

 :withstupid:

en op 3 januari een mooie post met alle meetresultaten en hoe goed het dan wel is  :)

Dutchmuscle

Quote from: Exxar on December 30, 2012, 10:35:34
:withstupid:

en op 3 januari een mooie post met alle meetresultaten en hoe goed het dan wel is  :)

Tja dat is een manier, maar als ik de spullen thuis zou hebben kan ik er niet 3 dagen naar kijken.
Effu een pauze inlassen en vanaf 0 beginnen en post precies wat je doet zou ik zeggen.

morca

Heb je er wel een meting uit gekregen.
Ok de VLP slaat in protection,
1 vraag zit de minidsp er al tussen?

Om te meten hoeft die minidsp er niet meteen tussen.
Als hij ertussen zit heb je een gain probleem denk ik,ik heb aan het meettopic deze toegevoegd ,tip van Tim
http://www.hometheatershack.com/forums/home-theater-receivers-processors-amps/35677-gain-structure-home-theater-getting-most-pro-audio-equipment-your-system.html#axzz2GNaoptOW

en mbt de gain:
Nog een minidsp tip die jullie wat tijd kan besparen. De max input van een ongebalanceerde minidsp is 2v (gebalanceerde is geloof ik 4,5v), wanneer je weet dat een receiver via de sub out makkelijk een veelvoud daarvan kan uitsturen is het dus aan te raden de sub out op een -6db te hebben, alsook de ingang van de minidsp ergens tussen -3 en -6 in te stellen. Dit zou moeten voorkomen dat je het inkomend signaal gaat clippen. Vervolgens is het belangrijk de gain van de output zodanig af te stellen dat deze gelijk loopt met de input, bij staat de input op -4 en de output op -11. Vervolgens pas je de gain van de eindversterker aan naargelang het nodige volume, en binnen de limiet dat de input van de versterker kan verwerken qua voltage (bij de mijne is dit aanpasbaar).

Doe rustig aan kees,ik snap het wel,bij mij roken me oren ook wel eens na als er iets niet wil met de comp.
Maar denk dat we er samen met ze allen wel uit komen.

Idd post exact wat je doet of wat er verkeerd gaat,stap voor stap.
Keep it cool,komt goed  ;)
Denk gewoon overstuuring van je amp,klikte hij tijdens de sweep op protection trouwens.

Je hebt wel de manual van REW gekeken? het filmpje....


Deleted member

Z'n onderschrift is "I love it hard"  ;D ;D

En hard=moeilijk dus tsjaaa, dan moet je inderdaad gaan "meten" als je geen flauw idee hebt wat je aan 't doen bent! Z'n geluidskaart doet niet wat 'ie wil...haha wat een klucht dit topic!! :D En absoluut respect voor Morca en Timvg dat ze "er nog geen tabak van hebben"!  :worship:

morca

Quote from: Antoine on December 30, 2012, 11:49:41
Z'n onderschrift is "I love it hard"  ;D ;D

En hard=moeilijk dus tsjaaa, dan moet je inderdaad gaan "meten" als je geen flauw idee hebt wat je aan 't doen bent! Z'n geluidskaart doet niet wat 'ie wil...haha wat een klucht dit topic!! :D En absoluut respect voor Morca en Timvg dat ze "er nog geen tabak van hebben"!  :worship:
Ik vraag rustig door hoor  ;)
Nieuwe dingen zijn soms verwarrend,dus ik probeer rustig het probleem naar voren te halen.
Ik ben zelf ook een heethoofd soms,en had de mazzel het van iemand anders te leren.
Nu wil ik het mensen hier leren,Kees is de eerste in 2 jaar die zoveel problemen heeft,of ze post zonder duidelijk te melden welk stapje fout gaat.

Ik vermoed dat de minidsp er al tussen zit en hij met de inputgain een beetje ruzie heeft.

Maar dat komt nog wel denk ik,iedereen heeft nog leren meten in die 2 jaar.
Dus met wat geduld van ons,extra inzet/leeswerk van Kees,zal het best goedkomen.


flakkees

 ;D net de allller laatste 2 exodus audio tempest x aanbetaald  :D :D :tongue2: :P :inlove:
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx


flakkees

weet ik nog niet maar ik
kon ze ook niet laten liggen
ik denk een naar zolder en nog een voor een project
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Frank

@ al mijn Forum vrienden, hierbij een zeeeeerrrr interessante link voor degene wie nog xovers, xti crown en subs zoekt.  Succes met bieden.!!! https://www.bva-auctions.com/auction/lot/6623?paginator.pageSize=100&paginator.pageNumber=1&paginator.sortName=number&paginator.sortOrder=Ascending :clapping: :clapping:
Setup:Kv2 ESR215 , JTR Captivator S1, mytek 192 DSD Dac, Auralic mini

flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

thonha

Quote from: Frank on January 17, 2013, 18:34:56
@ al mijn Forum vrienden, hierbij een zeeeeerrrr interessante link voor degene wie nog xovers, xti crown en subs zoekt.  Succes met bieden.!!! https://www.bva-auctions.com/auction/lot/6623?paginator.pageSize=100&paginator.pageNumber=1&paginator.sortName=number&paginator.sortOrder=Ascending :clapping: :clapping:

Let er wel op dat je echt naar de kijkdagen moet gaan en niet blind gaat bieden. Vandaag op een kijkdag geweest en viel erg tegen, B&W speakers waren beschadigd wat niet vermeldt was en niet te zien op de foto. Ook staan er in diezelfde veilig beats by dre te koop welken namaak bleken te zijn.

flakkees

hier zijn ze dan , met grote dank aan ralphH



Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

nielvm

En dan heb je te weinig laag? Zeker met de nagalm tussen 30 en 60hz moet dit toch echt knallen?
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

flakkees

Quote from: nielvm on January 18, 2013, 16:26:20
En dan heb je te weinig laag? Zeker met de nagalm tussen 30 en 60hz moet dit toch echt knallen?

mijn bass instelling was ook niet ralphH zijn smaak
hij vond het te .
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

nielvm

Waarschijnlijk door het teveel aan nagalm? Als je dat gebied wat kan dempen, kan je de algemene gain misschien wel wat hoger zetten...
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

flakkees

ik ben bang voor de omgeving buiten de sweet spot  :P
ben erg tevreden .
meting is alleen de sub zonder toonregeling zonder dsp zonder audyssey
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Martijnst1990

Bovenstaande meting is zonder je MiniDSP? :o
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

AbZ

Quote from: thonha on January 18, 2013, 12:50:27
Let er wel op dat je echt naar de kijkdagen moet gaan en niet blind gaat bieden. Vandaag op een kijkdag geweest en viel erg tegen, B&W speakers waren beschadigd wat niet vermeldt was en niet te zien op de foto. Ook staan er in diezelfde veilig beats by dre te koop welken namaak bleken te zijn.
Klopt, zoiets kan erg tegenvallen.
Prijzen gaan soms ook way beyond de reële marktwaarde.

Mooie resultaat overigens zonder dsp!

RalphH

Quote from: flakkees on January 18, 2013, 16:29:51
mijn bass instelling was ook niet ralphH zijn smaak
hij vond het te .

Yep, voor mij was het too much. Kees is een fan van laag, Flakkees is dan ook wellicht niet de juiste naam, het zou "The Kees of Bass" moeten zijn ;D ;D.
Aan de andere kant heb ik begrepen dat je vanwege 1 oor dat iets minder is,  laag wel eens anders zou kunnen ervaren dan ik dat doe en dat er dus meer volume nodig is om een vergelijkbare ervaring te krijgen.

Het was overigens weer een leuke M&G. Bij binnenkomst hartelijk ontvangen met en na een babbeltje eens aan het meten gegaan.
De hoeveelheid Klipsch speakers in de kamer is trouwens erg indrukwekkend (12!!), met de zelfbouwsub als stralend middelpunt. We hebben de metingen gezien, goed gedaan Kees!
Het probleem waardoor de initiele meting niet gelukt was, hadden we vrij vlot gevonden en na het afstellen van REW en uitzetten van alle EQ kwamen de eerste mooie resultaten. We moesten wel de MiniDSP er even tussenuit halen want een meting met, liet bijna geen laag over. Waarschijnlijk een instelling die niet helemaal 100% was.

Meting met EQ hebben we niet meer gedaan, er moest natuurlijk ook nog even geluisterd worden. Hieruit kwam voor mij naar voren dat er met erg veel laag gespeeld wordt, zoals aangegeven is dit deels smaak maar waarschijnlijk ook (groten)deels hoe het laag ervaren wordt. Het omzetten van een stereo opname naar meerkanaals is ook niet mijn ding, maar nogmaals, smaken verschillen en gelukkig maar.

Na nog wat ervaringen uitgewisseld te hebben was het voor mij weer tijd om naar huis te gaan, ik had nog wat klusjes liggen ;D. Inmiddels was ook de vrouw des huizes thuisgekomen. Kees hou ze goed bij! WAF is nagenoeg geen issue en ze voorziet met haar eigen hobby (het kweken van super pepers!) ook nog in lekker pittige hapjes.
Voordat ik mocht gaan, moest er nog wel even iets van boven gepakt worden. Tot mijn verbazing kwam Kees met een Behringer Feedback Destroyer aanzetten :crazy:...Voor de gedane moeite..Niet nodig natuurlijk, het is hobby en elkaar op weg kunnen helpen maakt het enkel leuker. Maar dit gebaar is natuurlijk wel helemaal  :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:. Ik zal hier binnenkort eens mee aan de gang gaan, kijken of ik de response in de Tuinkamer nog iets beter kan krijgen.

Kees, je hebt een indrukwekkende set en ik hoop dat je iets aan het bezoekje gehad zodat je 'm nog meer naar je zin af kunt stellen. En zoals al aangegeven, als je in de buurt bent, ben je van harte welkom!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

flakkees

ralphH
ik ben nog steeds erg bij met je bezoek
ik ben inmiddels wat verder met het meten en daar was ik zonder jouw hulp
niet uit gekomen
verder moet ik even kwijt dat jouw nugtere kijk op geluid mij tot nadenken heeft gezet
en dat er binnen kort met hdmi gewerkt gaat worden .
en gelukkig heeft de beheringer een eigenaar gevonden die de moeite gaat nemen om daar alles
uit te halen wat er in zit .
het was een gezellige M&G waar ik veel van geleerd heb en als ik eens in de buurt ben
laat ik je dat zeker even weten .

ralphH nogmaals bedankt
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx