Mijn HT

Gestart door JoeDirt, augustus 12, 2012, 20:15:45

Vorige topic - Volgende topic

skank1

Hoe sluit je die fan aan? Fotootje?
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

JoeDirt

Citaat van: larzie op augustus 14, 2012, 00:08:28
Ik woon gelukkig alleen :D Mijn moeder vond eerst mijn speakers ook groot en lelijk, maar nu ik een mooi groot tv meubel heb gebouwd vallen de speakers veel minder op. Zoals ik het nu heb staan vindt mijn moeder wel erg mooi. Het is maar net hoe je het presenteert hahaha :D Maar goed niet iedereen is zo makkelijk te overtuigen natuurlijk en je moet ook de ruimte hebben.

Eén van de eerste dingen die ik geleerd heb over speakers is het volgende: "Wil je het geluid groots laten klinken, dan heb je een speaker nodig me een groot volume en het liefst een breede speaker"
Maar aangezien een grote breede speaker helemaal geen WAF heeft, heeft men de modellen nu lang en hoog gemaakt. Maar ook die komen vaak al niet door een WAF keuring heen.  >:(
Vrouwen begrijpen gewoon niet dat je mannen en apparatuur met rust moet laten!  :D

Haha ja dan is het inderdaad wel makkelijk! Dan zou mijn set er ook wel uit gezien hebben  ;)
Maar goed, 2 en half jaar terug de keus gemaakt om mijn vriendin in huis te vragen, dat is ook een keuze. En ik vind het ook niet heel erg om dan met bepaalde dingen rekening te houden. Hoewel dat met dit soort dingen dus wel jammer is haha. Maar misschien lukt het alsnog wel, heb haar laatst zuilen laten zien, en kunnen aantonen dat het wel past en toen had ze zoiets van ja oke het zou wel kunnen... Maar voorlopig doe ik dat toch niet. Heb deze speakers nog niet zo lang en ze bevallen ook goed. Ze zijn  best prijzig vind ik en dat krijg ik er toch niet meer voor terug ook. Grootste winst kan ik misschien maken met een andere reciever. Maar vooralsnog, zo vind ik het wel even goed. Tuurlijk, dromen mag altijd en dat doe ik ook en ik wil genoeg, maar het kost ook flink wat duiten. Dus wat doen we dan als we dat toch niet hebben voor zoiets? Genieten van zoals het nu is. ;D  Krijg ook goede reactie van vrienden over de set.

JoeDirt

Citaat van: skank1 op augustus 14, 2012, 07:33:43
Hoe sluit je die fan aan? Fotootje?
Ik heb ooit eens bij een andere computer fan een fan controllertje  gekregen. Simpel gezegt een kastje met een draadje en een draaiknopje om het toerental te regelen. Die heb ik in de HTPC aan de voeding aangesloten met een verloopje naar Molex. Het fan controllertje ligt naast de pc. Kabel komt bij de HTPC naar buiten bij zo'n inbouwslot en gaat naar de fancontroller en van daar naar de Fan. Als ik de HTPC uit het meubel wil halen kan ik de fan makkelijk los koppelen omdat dit nog met de normale stekkerverbinding gaat. Dit alles werkt perfect! Eerder werd de pc mij te heet naar mijn zin, en nu blijft hij echt netjes op temp. Bijkomend voordeel is dat ik er geen omkijken naar heb. De fan draait pas zodra de HTPC word ingeschakeld. Het is een stille en hij draait ook heel langzaam wat voldoende is.
Foto komt nog wel. Is een beetje gedoe om dat zo even te doen. Hou je nog tegoed!

JoeDirt

Zo uit mijn hoofd is het een 92mm koelertje.
In de HTPC zit nog een 120mm en nog een kleinere. Maar beide draaien langzaam. Je hoort er weinig van, en toch cool genoeg  ::)

skank1

Vraag me. Altijd af hoe ik zoiets zou doen... In de kast dan
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

JoeDirt

Citaat van: skank1 op augustus 14, 2012, 18:47:42
Vraag me. Altijd af hoe ik zoiets zou doen... In de kast dan

Nou ja ik dacht probeer het eerst gewoon zo. Maar werd echt te heet. Eerst stond mijn reciever er ook bij. Deze heb ik gauw weer weg gehaald, word ook heel heet, en bovenop het kastje staat hij ook prima, en heeft ie genoeg ruimte.
Met een gatenzaag heb ik een mooi gat gemaakt in de achterwand. Gaatjes geboord voor montage en de cooler met van die rubbertje die erbij zitten gemonteerd zodat de houten plaat geen geluid gaat maken. Voeding uit de PC halen en klaar! Werkt dus echt super! Even een uurtje (nog niet eens) knutselen maar je hebt er wel profijt van. Nou moet ik ook zeggen dat dit moederbordje de boel netjes koel houd. makkelijk te downgraden zeg maar. Mijn vorige was een full size ATX board met dual core en vette cooler, flinke grafische kaar enzo. Niet handig voor zoiets...

JoeDirt

Ik vergeet nog niets!
Vorig jaar heb ik een bar achtig iets in huis gemaakt tussen woonkamer en keuken. (dit waren voorheen 2 inbouw kasten) en in het plafond boven de 'bar' heb ik 2 speakers geschroefd! Compo setje wat ik voorheen in mijn oude mini had gebouwd. Foto volgt! Deze krijgen de muziek uit de woonkamer (van de Onkyo dus)
Foto volgt dus nog..

JoeDirt

Hierbij de foto's van de bar + speakers (magnat)

JoeDirt

Hier zie je speakers wat beter

Mijn vriendin is jarig geweest, dat verklaart al die slingers op de foto's ;)

Martijnst1990

Dat ziet er cool uit! Leuk gedaan :) Gefeliciteerd trouwens :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

JoeDirt

Citaat van: Martijn90 op augustus 14, 2012, 21:40:17
Dat ziet er cool uit! Leuk gedaan :) Gefeliciteerd trouwens :D

Haha thnx! Ook geen moment spijt van gehad. Eerder was dat gewoon dicht en had je vanuit de keuken 2 inbouw kasten. Dit oogt ruimtelijker en is gewoon tof natuurlijk.

Hier nog een foto van sfeervol film kijken. :)

Martijnst1990

Ziet er knus uit zo  :thumbs-up:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

JoeDirt

Citaat van: Martijn90 op augustus 14, 2012, 21:50:42
Ziet er knus uit zo  :thumbs-up:

Jawel hé!
Was trouwens niet echt de film voor knusheid. (there's something about Mary :P)

larzie

Aangezien infrezen van de kabels nu wel heel drastisch zou zijn voor de muur is het misschien een idee om van die plakstrippen te verven in de kleur van de muur en mooi recht naar beneden te trekken? Dat staat wat netter en waarschijnlijk is je vriendin dan nog blijer!  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

JoeDirt

Citaat van: larzie op augustus 15, 2012, 01:28:41
Aangezien infrezen van de kabels nu wel heel drastisch zou zijn voor de muur is het misschien een idee om van die plakstrippen te verven in de kleur van de muur en mooi recht naar beneden te trekken? Dat staat wat netter en waarschijnlijk is je vriendin dan nog blijer!  :D

Ja, dat staat op de planning, sterker nog, ik heb de plakstripjes al thuis liggen. Moet alleen nog even gebeuren. :)
Invrezen is wel het mooist. Misschien als de muur een andere kleur krijgt ooit..

W.Otter

Citaat van: larzie op augustus 14, 2012, 00:08:28
Ik woon gelukkig alleen :D Mijn moeder vond eerst mijn speakers ook groot en lelijk, maar nu ik een mooi groot tv meubel heb gebouwd vallen de speakers veel minder op. Zoals ik het nu heb staan vindt mijn moeder wel erg mooi. Het is maar net hoe je het presenteert hahaha :D Maar goed niet iedereen is zo makkelijk te overtuigen natuurlijk en je moet ook de ruimte hebben.

Eén van de eerste dingen die ik geleerd heb over speakers is het volgende: "Wil je het geluid groots laten klinken, dan heb je een speaker nodig me een groot volume en het liefst een breede speaker"
Maar aangezien een grote breede speaker helemaal geen WAF heeft, heeft men de modellen nu lang en hoog gemaakt. Maar ook die komen vaak al niet door een WAF keuring heen.  >:(
Vrouwen begrijpen gewoon niet dat je mannen en apparatuur met rust moet laten!  :D

mannen snappen niet dat ze van vrouwen niets hoeven aan te trekken ;)
hoevaak er weer een 'tierelantijntje' in huis wordt gehaald, kom je thuis en staan er nieuwe kaarsendingen of hebben ze weer wat anders mee het huis ingezeult. Dan maar een weekje geen sex.. daar worden de vrouwen ook gauw zat van ;) die overhand denken ze te hebben maar stelt weinig voor. Het is allemaal niet zo moeilijk maar ik snap dat je ze tevreden moet houden ;)

compromissen sluiten is altijd nog een optie. Ik heb destijds (ook omdat ik er zelf weg van ben) de b&w CM reeks aangeschaft en deze komt vrijwel door elke keuring heen :)

daarnaast snap ik niet hoe je die onkyo het huis in hebt gekregen;) dat is pas een karbonkel van een apparaat  :sleep:

Mooie set! en leuk dat je met zoveel verschillende componenten en merken werkt!

*volg modus aan*
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Citaat van: JoeDirt op augustus 15, 2012, 07:01:47
Ja, dat staat op de planning, sterker nog, ik heb de plakstripjes al thuis liggen. Moet alleen nog even gebeuren. :)
Invrezen is wel het mooist. Misschien als de muur een andere kleur krijgt ooit..

dagje werk dat frezen! even naar de boels om een apparaat te lenen. (kan trouwens ook gewoon met een flex) even plamuren en verfen. maak wel even een goede stofvrije omgeving want dat spul komt overal;)

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

heel vet dat barretje met die speakers erin! erg sfeervol :) maak je er veel gebruik van ?;)

Maro

Citaat van: W.Otter op augustus 15, 2012, 11:48:51

compromissen sluiten is altijd nog een optie. Ik heb destijds (ook omdat ik er zelf weg van ben) de b&w CM reeks aangeschaft en deze komt vrijwel door elke keuring heen :)

daarnaast snap ik niet hoe je die onkyo het huis in hebt gekregen;) dat is pas een karbonkel van een apparaat  :sleep:

Mooie set! en leuk dat je met zoveel verschillende componenten en merken werkt!

*volg modus aan*

Laat je niet gek maken door mensen die zich zelf meer door gladde marketing en design afdelingen laten leiden dan door kwaliteit icm met prijs. Die onkyo is prachtig en geeft tenminste waar voor zijn geld.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

W.Otter

met marketing heeft B&W vrijwel niets. Alle onderdelen van de B&W group zijn vrij weinig actief op het gebied van marketing. Niet alleen het product op de markt brengen, zowel op sales en aftersales doen ze het slecht, ze zijn slecht bereikbaar en hun service is slecht. Business to business hebben ze 't het beste voor elkaar door op beurzen representatief te zijn maar daar laten ze bij business to consumer een hele steek vallen.

bij marketing is het belangrijk dat je weet wie je klanten zijn, een goed idee hebt en vanuit daar je doelgroep bepaald en op die doelgroep in te spelen met de zogenoemde 4 p's (of 6)

- product (goed product maar weinig mogelijkheden tov andere merken)
- plaats ( alleen dmv selectieve distributie te verkrijgen, tov andere merken)
- prijs (aan de hoge kant in vergelijking met andere merken)
- promotie (weinig bekendheid bij de meerderheid die bose, onkyo, pioneer en yamaha wel kennen)

het gebied van design zijn ze goed in ja en waar Onkyo dit , naar mijn smaak, niet voor elkaar heeft. het is gewoon een lelijk apparaat en dan heb ik niets gezegt over de prestaties en mogelijkheden want daar zijn andere merken zeer uitgebreid in (marantz, onkyo, pioneer, yahama). daarin gaan Rotel en Classe ook niet met hun tijd mee (denk aan airplay, dlna etc.)

merken als marantz, bose, onkyo etc hebben hun marketing afdeling beter voor elkaar. Door de consument constant te bombarderen met reclame, reviews en een groot distributiebeleid.

dat onkyo geen waar voor hun geld geeft heb ik niet gezegt, ik zeg alleen dat ik m lelijk vindt. prijs/kwaliteit heb je gelijk in. maar er spelen ook niet-tastbare producteigenschappen mee in het kopen van een product, en dat is design bijvoorbeeld.

nee ik denk dat je met je opmerking over het marketingbeleid van B&W de plank mis slaat.

Maro

Was er al bang voor.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

JoeDirt

Nee vrezen gaat het echt nog even niet worden. Nu is de muur nog mooi strak met glasvezel behang, als ik ga vrezen dan moet ik de muur opnieuw gaan behangen wil ik weer het strakke resultaat hebben als nu. Dus gootje it is! :)

Gelukkig is mijn vriendin ook van mening dat het goed moet klinken! En ze snapt dat dat soms iets meer kost als een kijkshop setje ;)

Bij het kopen van de spullen heb ik eerst wel wat op internet gezocht naar testen en revieuws.. Uiteindelijk ga ik af op mijn eigen gehoord en instinct. Ik let niet zo op wat er wel en niet goed in de markt ligt, ik sta open voor alles. Als ik het mooi vind, en het doet wat ik ervan verwacht, ben ik gelukkig. Ongeacht het embleempje wat erop geplakt zit.

Ik VIND dat Onkyo niet het mooiste design heeft.. Moet ik bij zeggen dat de Onkyo van nu er wel strak uitziet! Design is ook weer niet alles voor mij (okee hij moet niet spuuglelijk zijn met dansende EQ bars en weet ik wat voor disco), Ik ben wel gewend aan de Onkyo. Toen ik deze kocht kwam bijna het nieuwe model uit, en deze was flink in prijs gezakt. Prijs kwaliteit vind ik echt super! Ik vind het speelser klinken als ik van te voren zou denken. Ik heb hem ook eerst beluisterd en geprobeert in de winkel. Er was een Denon die ik wel iets mooier vond klinken (helderder), maar die was ook wel wat duurder.
Het enige wat ik ingesteld heb zijn de levels van de speakers, high pass van de surrounds en de speaker afstanden ten opzichte van de luisterplek. Geen audyssy, EQ is uitgeschakeld, alle het andere (zo genoemde verbeteraars en poespas) allemaal uitgeschakeld. En praktisch altijd op Pure Audio. Zo haal je (mijn inziens) het beste eruit met het grootste dynamiek.

W.Otter

ben ik helemaal met je eens! super spul! je krijgt er heel veel voor terug. en qua instellingen betreft kun je dit aar mijn mening ook beter op gehoor doen.

die magnat speakers komen uit een auto? krijg je geen problemen met de impedantie?

JoeDirt

Die magnats zijn carspeakers inderdaad. (en dus 4ohm.)
Ik heb de onkyo op bi-amp gezet. Ik heb de ma speakers apart op een kanaal en op het andere kanaal de magnats en de high input van de rel. Scheidingsfilter van de magnats heb ik in de meterkast direct naast de keuken. Zo kan ik nog makkelijk bij de filters. (tweeters of mids verzwakken en dergelijke). Er moet alleen nog den schakelaar tussen komen. De magnats staan weinig aan. Alleen met visite in de keet en bij lang kokkerellen bv.

JoeDirt

Eerst had ik de magnats op de zone 2 van de onkyo trouwens. Maar dat werkt niet, want daar worden geen digitale signalen heen gestuurd..