Mijn HT

Gestart door JoeDirt, augustus 12, 2012, 20:15:45

Vorige topic - Volgende topic

Maro

Ik zou toch eens serieus ADSY met Dyn EQ erbij aan proberen. Kost niks en is relatief snel te doen. Het klinkt nu misscien dynamischer ed maar eigenlijk mis je nu frequenties omdat je vast en zeker geen optimale akoetiek hebt en dus met pieken en dalen in je frequenties te maken hebt. Dus bepaalde lage en hoge frequenties worden nu versterkt of juist afgezwakt weergegeven. Met een goede ADSY meting krijg je alles te horen zoals het juist bedoeld is.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

W.Otter

mooie oplossing zo! met die speakers is het toch geen probleem om analoog aan te sluiten? tis vast niet zo dat je daar heel veel verschil in gaat horen.

het is wel irritant met alles aansluiten zowel digitaal als analoog heb er ook een tijdje mee zitten kloten om de zone 2 goed te krijgen. vaak luisterde ik daar alleen maar radio dus dat was een snelle keuze.

iig een mooie oplossing zo met die inbouw luidsprekers ziet er goed uit  :headbanging:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

JoeDirt

Zo tijd niets meer van me laten horen. Er is ook niet echt iets verandert.
Ik ben alleen wel aan het spelen gegaan ADSY. Microfoontje gemonteerd op m'n camera statief en deze op de luistersplekken verplaatst. Ik had het al eens eerder geprobeerd maar vond het tegenvallen. Dit was echter zonder statief...
Maar het heeft goed uitgepakt! Het geluid is veel voller! De piek in het laag die veroorzaakt word door de plaatsing van de fronst dicht op de muur is nagenoeg gecompenseerd. Het hoog is minder vermoeiend. Soms vind ik het nog iets aan de doffe kant, met name met muziek. Maar met films klinkt het super zo! De receiver heeft de ma apex speakers een highpass gegeven van 40hz. Dat kunnen ze zat. Zelfs zonder sub klinkt het heel behoorlijk.
Op het hoog na ben ik weer blij :)

evilniek

Ik zou die x-over eerlijk gezegd wat hoger zetten, probeer het is met 80Hz.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

JoeDirt

Voorheen had ik dat ook, maar ADSY is zelf met deze instelling gekomen. Voordeel van 40 hz is dat ik niet altijd de sub nodig heb. Het laag van de ma's is prima in orde. Ik denk niet dat ze onder doen voor een redelijke boekenplank speaker.
Voorbeeld:
Via upc hadden we een film besteld. (Dit was voor ik de ADSY meeting had uitgevoerd, de onkyo op pure audio gezet)Tijdens de film wou ik de subwoofer iets temperen want ik vond het nogal aanwezig, was ook al wat later op de avond. Ware het niet dat upc de HD films ook gewoon 2.0 uitzenden. De sub deed niet eens mee, alles kwam uit de ma fronts! Daar keek ik echt van op, serieus laag komt er nog uit, zeker gezien hun formaat.

Persoonlijk vind het ook mooier en fijner als de main speakers zo veel mogelijk fullrange spelen. Sub echt ter aanvulling voor het hele lage werk. (En het lfe kanaal natuurlijk)

Leentje

Erg mooi en sfeervol ingericht en die bar helemaal top. Wat betreft je apparatuur... mooie set. :)
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

evilniek

Citaat van: JoeDirt op februari 12, 2013, 17:14:15
Voorheen had ik dat ook, maar ADSY is zelf met deze instelling gekomen. Voordeel van 40 hz is dat ik niet altijd de sub nodig heb. Het laag van de ma's is prima in orde. Ik denk niet dat ze onder doen voor een redelijke boekenplank speaker.
Voorbeeld:
Via upc hadden we een film besteld. (Dit was voor ik de ADSY meeting had uitgevoerd, de onkyo op pure audio gezet)Tijdens de film wou ik de subwoofer iets temperen want ik vond het nogal aanwezig, was ook al wat later op de avond. Ware het niet dat upc de HD films ook gewoon 2.0 uitzenden. De sub deed niet eens mee, alles kwam uit de ma fronts! Daar keek ik echt van op, serieus laag komt er nog uit, zeker gezien hun formaat.

Persoonlijk vind het ook mooier en fijner als de main speakers zo veel mogelijk fullrange spelen. Sub echt ter aanvulling voor het hele lage werk. (En het lfe kanaal natuurlijk)

Toch zou ik in iedergeval is experimenteren met een hogere x-over, wie weet klinkt het toch beter. Het is altijd beter om speakers wat te ontlasten in het laag, of ze nou groot of klein zijn. Maargoed tis maar een idee. :)
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

JoeDirt

Haha ja dat experimenteren komt goed. Mijn vriendin word er wel eens gek van. Ik zie ook echt de achterliggende gedachte van je argument. De speakers lusten wel wat vermogen, de onkyo zou kunnen inkakken op bepaalde momenten, maar ik heb 3 buren rondom m'n appartement, dus echt flink volume komt zelden voor. Maar natuurlijk is het leuk om de rel goed te benutten.  ;D
Maar goed, over een paar dagen zal ik waarschijnlijk wel weer bezig zijn om andere instellingen te proberen.

@ leentje, thnx voor het compliment :)