Beste totaal pakket glasvezel (internet, hdtv en bellen) ?

Started by proconsoles, February 10, 2012, 13:48:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

proconsoles

Hallo,

Ik woon in Almere  (postcode 1311RS) en heb al een glasvezel aansluiting in de meterkast en heb nu een totaalpakket van UPC via de kabel (85 Euro per maand 120Mbit/s).
Ik zit er aan te denken om over te stappen naar KPN glasvezel totaalpakket (100mbit up/down , 10HD zenders en bellen).

+ goedkoop (eerste 3 mnd 45 Euro, dan 65 Euro, ofwel gemiddeld 60 Euro per maand)
+ 100Mbit upload

- draadloze modem max. 1.5m van glasvezel, dus modem in meterkast
- 1 PC staat 20 meter vanaf de meterkast

Ik heb zelf een Pioneer plasma krp600a en wil eigenlijk het beste hd signaal voor mijn tv. Is KPN glasvezel een goede keuze ?

Ejorne

Quote from: proconsoles on February 10, 2012, 13:48:54
Hallo,

Ik woon in Almere  (postcode 1311RS) en heb al een glasvezel aansluiting in de meterkast en heb nu een totaalpakket van UPC via de kabel (85 Euro per maand 120Mbit/s).
Ik zit er aan te denken om over te stappen naar KPN glasvezel totaalpakket (100mbit up/down , 10HD zenders en bellen).

+ goedkoop (eerste 3 mnd 45 Euro, dan 65 Euro, ofwel gemiddeld 60 Euro per maand)
+ 100Mbit upload

- draadloze modem max. 1.5m van glasvezel, dus modem in meterkast
- 1 PC staat 20 meter vanaf de meterkast

Ik heb zelf een Pioneer plasma krp600a en wil eigenlijk het beste hd signaal voor mijn tv. Is KPN glasvezel een goede keuze ?

Met KPN moet je oppassen welke stream (of hoe dat ook heet) gebruikt wordt. Er schijnen delen van het KPN gebied te zijn waarbij een stream voor tv gebruyikt wordt die ook voor ADSL gebruikt wortdt. ADSL heeft een bepekte bandbreedte en daarom zijn die tv streams behoorlijk gecomprimeerd. Deze compressie is goed zichtbaar. Wanneer je nu ook dezelfde streams over je glasvezel krijgt wordt je niet blij denk ik...

SpeedyAndré

Ik zou alles behalve Kpn-gelieerde providers kiezen wat tv betreft als je geen gecomprimeerd en gecodeerd tvsignaal wil.
Sinds kort biedt Vodafone glasvezel aan en het lijkt erop dat ze Glashart media iptv leveren (met 20 HD zenders) en geen Kpn troep.
Bij de handleidingen vind ik een Amino settopbox met opname en dat merk zie je bij alle niet-Kpn tv providers.
Hun aanbod is best scherp met de 1e 6 maanden gratis.
Gisteren stond er een Vodafone colporteur voor mijn deur die meende dat ik nog geen glasvezel had  :nowink:
Verder kan je naar Lijbrandt en nog een rits providers en uiteraard alle Kpn brol zoals Xs4all en Tweak.
Ik zit bij Xms, maar die heeft een beperkt leveringsgebied.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

EJ

Quote from: SpeedyAndré on February 10, 2012, 14:19:22
Ik zou alles behalve Kpn-gelieerde providers kiezen wat tv betreft als je geen gecomprimeerd en gecodeerd tvsignaal wil.
Sinds kort biedt Vodafone glasvezel aan en het lijkt erop dat ze Glashart media iptv leveren (met 20 HD zenders) en geen Kpn troep.
Bij de handleidingen vind ik een Amino settopbox met opname en dat merk zie je bij alle niet-Kpn tv providers.
Hun aanbod is best scherp met de 1e 6 maanden gratis.
Gisteren stond er een Vodafone colporteur voor mijn deur die meende dat ik nog geen glasvezel had  :nowink:
Verder kan je naar Lijbrandt en nog een rits providers en uiteraard alle Kpn brol zoals Xs4all en Tweak.
Ik zit bij Xms, maar die heeft een beperkt leveringsgebied.

André  8)


In een gebied zul je niet heel snel 2 verschillende streams kunnen vinden. Het is of WGDO of WBA. En dan maakt het feitelijk weer niet uit welke provider je kiest, het is multicast verkeer van deze stream.

Lijbrandt is ook een KPN provider (uiteindelijk...) en geeft ook Amino. Het is veel minder zwart/wit dan je hier stelt. Tweak is zeker geen KPN.

Ejorne

Quote from: Ejorne on February 10, 2012, 14:07:16
Met KPN moet je oppassen welke stream (of hoe dat ook heet) gebruikt wordt.

Quote from: EJ on February 10, 2012, 14:27:11
Het is of WGDO of WBA.

Die bedoelde ik inderdaad

SpeedyAndré

Quote from: EJ on February 10, 2012, 14:27:11
In een gebied zul je niet heel snel 2 verschillende streams kunnen vinden. Het is of WGDO of WBA. En dan maakt het feitelijk weer niet uit welke provider je kiest, het is multicast verkeer van deze stream.

Lijbrandt is ook een KPN provider (uiteindelijk...) en geeft ook Amino. Het is veel minder zwart/wit dan je hier stelt. Tweak is zeker geen KPN.

Ik heb in Almere Buiten keus uit tig providers met wgdo alsook wba, het hangt maar net van de wijk af wat je keuze is.
Met de postcode van TS kan je wgdo krijgen voor nog altijd het beste tvsignaal.
Tweak levert hier en daar idd beide streams al blijkt in de praktijk dat de service er niet makkelijker op wordt (veel schakels).
Vodafone zal ook wel van externe partijen afhankelijk zijn omdat ze oorspronkelijk geen vast net bedienen.
Ik vind mijn situatie met Xms wel prettig, er zijn korte lijntjes naar toeleveranciers en je maakt vrij makkelijk contact met ze.
Mijn buurman heeft sinds kort Xs4all en pas na 3 bezoeken werkte alles goed voor zover dat kan  :D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

CZ79

Ik heb net gisteren een Vodafone abbonement afgesloten voor in Almere, gaat pas in volgend jaar ergens maar ziet er veelbelovend uit en goede verhalen uit de Vodafone hoek...oooh ja en mooie prijzen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

mikekiwi

Is TV-kijken via een WBA-stream eigenlijk een serieuze optie of kan je dan beter toch voor kabel (ziggo) kiezen? Ik lees redelijke horror-verhalen over de iptv-stream via WBA en heb daar eigenlijk niet zo'n zin in...

SpeedyAndré

http://www.glasvezelbreedband.nl/2011/06/totaaltv-test-kpn-iptv.html

Daar komt Kpn iptv er niets best van af  ::)
Kabel is in die test veel beter en zelfs satelliet is iets beter.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

eduard

Kpn informatie is alweer veroudert.
Opnemen gaat tegenwoordig in de centrale, er word gewerkt aan nog sneller zappen, andere settopboxen en tv kanalen met een hogere bandbreedte voor glas gebruikers.

EJ

Dat er 'gewerkt wordt aan hogere bandbreedte' wordt al jaren geroepen en beloofd. Ik zou er niet op gaan zitten wachten.

eduard

Wachten is inderdaad geen goed idee. Wou al alleen aangeven dat er wel al een aantal verbetering zijn door gevoerd tov de test van juni.

Ik wou dat kpn haast maakte met de uitrol van glas in den haag :)

Pos

Weet iemand welke stream er gebruikt wordt in Leeuwarden. De Vodafone-aanbieding lijkt me ook wel wat en anders die van KPN ook wel. Er wordt ook gesproken over WBA+ wat weer iets beter is dan WBA en gelijkwaardig aan WGDO?
Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

wouterl

In Tiel hebben we glashart. Kwaliteit van internet is stabiel, alleen de televisie valt tegen. Soms storingen op de lijn.

EJ

Quote from: wouterl on February 23, 2012, 12:51:43
In Tiel hebben we glashart. Kwaliteit van internet is stabiel, alleen de televisie valt tegen. Soms storingen op de lijn.
Ftth is bijna overal glashart... Wie is je content aanbieder? Hoe heb je je tv aangesloten?

Bas Akkerman

Quote from: eduard on February 11, 2012, 11:56:14
Wachten is inderdaad geen goed idee. Wou al alleen aangeven dat er wel al een aantal verbetering zijn door gevoerd tov de test van juni.

Ik wou dat kpn haast maakte met de uitrol van glas in den haag :)
Dat zou inderdaad mooi zijn. De grote stad Den Haag heeft zijn voordelen, maar als het op Internet aankomt...   :baaa:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz


Ejorne


mikekiwi

Ik heb zelf nu voor een alles-in-1 pakket van Ziggo gekozen. Eerst eens zien wat KPN hier uiteindelijk op het WBA+ netwerk gaat presteren. Nog even "conservatief" via den coax-kabel dus, ik kijk qua glasvezel nog even de KPN uit de boom totdat ik overtuigd ben van hun HDTV-kwaliteit.

jaco

Ik zit met hetzelfde dilemma.

Ga eerst eens in de KPN winkel kijken hoe slecht hun TV over IP signaal is. Platgecompreeerd signaal.

Vervolgens ga je bellen met glashart, KPN etc. Ze kunnen niet eens vertellen wat voor signaal ze gaan doorgeven ookal sla je ze met termen van hun eigen (wholesale)website om de oren.

Lees de volgende threads eens door:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1222853/0
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1491353///almere

er was nog een beter topic, maar dat zal wel weer in de tweakers cencuurbak zijn beland.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Bas Akkerman

Quote from: garmtz on February 23, 2012, 13:29:25
Ik vind Ziggo via de kabel in DH anders subliem!
Bedoel je tv of Internet? Ik doelde zelf trouwens op het feit dat nieuwe ontwikkelingen op Internetgebied door de grootte van de stad vaak langer op zich laten wachten.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Ejorne

Nou, bij de KPN moet je dus niet zijn.

Gisteren is bij mijn schoonouders het glasvezel pakket opgeleverd. TV is bagger, echt bagger. Het nep digitale tv signaal van upc (nep als in scartverbinding naar de tv) is nog beter dan de digitale verbinding van kpn over hdmi.


morca

Quote from: Ejorne on March  1, 2012, 09:24:29
Nou, bij de KPN moet je dus niet zijn.

Gisteren is bij mijn schoonouders het glasvezel pakket opgeleverd. TV is bagger, echt bagger. Het nep digitale tv signaal van upc (nep als in scartverbinding naar de tv) is nog beter dan de digitale verbinding van kpn over hdmi.


Waarom hebben ze deze dan toch genomen,ondanks dat jij het geen goeie keuze vind?

Ejorne

Quote from: morca on March  1, 2012, 10:09:25
Waarom hebben ze deze dan toch genomen,ondanks dat jij het geen goeie keuze vind?

Goedkoper. Ze betalen minder dan ik straks betaal maar hebben wel 2 tuners met HDD opname terwijl ik meer betaal zonder tuner.
En hun ogen zijn niet zo heel goed meer, ze hebben zelf geen last van deze mindere kwaliteit.  ;D

Maar ik zou zo'n brakke kwaliteit niet moeten.

SpeedyAndré

Staan de diverse 'beeldverbeteraars' uit in de Kpn tvbox en de tv?
Mijn buurman heeft glasvezel bij Xs4all omdat hij dacht dat het zo goed zou zijn, ik heb hem fijntjes gewezen
op de 'digitenne' kwaliteit die je met standaard instellingen hebt.
Na veel gepiel in de menu's heb ik het beeld 'acceptabel' gekregen, maar niet zo strak als ik zelf heb met een Amino pvr.
Ook had hij een dvdspeler met scart op z'n net gekochte hd tv aangesloten, blokjes everywhere  :P
De speler heeft gelukkig component uitgangen en daarmee zijn de blokjes wel verdwenen.
Kpn blijft beterschap beloven maar zolang de aandeelhouders niet tevreden zijn kan je daar op blijven wachten  ::)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp