Livingroom van Edwinvh (Upgrade Denon AVR-4520)

Started by edwinvh, October 26, 2011, 13:30:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

edwinvh

Toch onderhand maar eens aangemaakt.
Hieronder wat ik allemaal gebruik en wat foto's van de huiskamer.

Ik heb voor de rest niks gedaan aan de akoestiek omdat ik er zelf tevreden mee ben.
De SVS is afgesteld doormiddel van de ingebouwde DSP.
De rest met Audyssey van de receiver zelf.

Receiver:Denon AVR-4810  4520

speakers
Front:Focal Chorus 826V x2
Front Height:Focal Chorus SR700V x2
Center:Focal Chorus CC800V x 1
surround:Kef KHT-2005 x2
Surround back:Kef KHT-2005 x2
Sub:SVS PCI 13 ultra DSP x1

bronnen:Squeezebox classic
bronnen:Hdi Dune B1
bronnen:Samsung 380
bronnen: Dvico 6500
bronnen: iconbit XDS73D

TV:Pioneer LX5090 Panasonic TX-P65VT50E
Filter: Isotek Mira
Speakerkabels:Audioquest
Interlinks:Audioquest
Hdmi kabels:Audioquest
Afstandbediening:Logitech Harmony 1100+ RF extender

Meet App: Behringer UCA202, Behringer XENYX 502 en een Behringer ECM-8000.

Hieronder wat foto's van de huiskamer.
De Foto's zijn helaas niet mooi maar ik kon de foto cam niet vinden.
Dus heb ik maar foto's genomen met een filmcamera.

edwinvh

#1
Hier komen foto's te staan.

edwinvh

#2
Hier komen foto's te staan.

edwinvh

#3
Hieronder de de grafieken van de SVS sub die ik afgesteld heb met de ingebouwde DSP.

edwinvh

#4
Hier de slaapkamer apparatuur.

Gegevens en foto's volgen nog.

TV: Panasonic TX-P50VT20   TX-P50VT50E
bron:Panasonic DMP-BDT310 3D Blu-ray speler
bron:HDI Dune D1
bron:iconBIT XDS73D
Afstandbediening: Logitech Harmony 1100

ook komt hier de zolder apparatuur.

Gegevens en foto's volgen nog.


TV:  Pioneer PDP 436 FDE
receiver: LG 5.1  (type weet ik niet meer)
bron: HDI Dune D1
bron: Humax 5000
afstandbediening:Logitech Harmony one
Spel: WII +500gb HD (voor de kleine meid)

Hier staan ook de servers: 2x HP Proliant Micro servers en een Qnap TS 859pro

skyfox

Wow, dat is heel wat speakergeweld op een mooie amp!  O0

Hoe zijn je ervaringen met die front-highs? Ik zie eigenlijk maar heel weinig mensen die er echt gebruik van maken.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

edwinvh

Quote from: skyfox on October 26, 2011, 13:38:57
Wow, dat is heel wat speakergeweld op een mooie amp!  O0

Hoe zijn je ervaringen met die front-highs? Ik zie eigenlijk maar heel weinig mensen die er echt gebruik van maken.

Ik vond het een hele verbetering maar je hoort ze niet bij elke film.
Maar als er in de film iets omhoog gaat dan hoor je dit gelijk.

morca

Wat een dikke set Edwin echt mooie kamer ook,maar wat een harde vlakken....
Jij hebt echt mazzel met die (geen) nagalm in deze kamer man  :thumbs-up:

Zeer strak ingericht,en thanks voor het delen van je ruimte ,en de bijbehorende metingen
Boven ook nog goed bezig :D

HTip

Zo zeg! Jij hebt het niet alleen in de woonkamer goed voor elkaar :thumbs-up: En ook nog eens 9.1 :o

Ben het met morca eens dat je echt mazzel hebt met je meting. Ik ben dan ook benieuwd naar de meting van het hele frequentiegebied. Ik denk persoonlijk dat je nagalmtijd in het midden/hoog nog wel voor verbetering vatbaar is ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

edwinvh

Ik heb al eens een vloerkleed gehad van 2 bij 3 meter.
Maar aangezien we 2 duitseherders hebben was deze zo smerig.
Toen ik het kleed de deur uit deed hoorde ik geen verschil.

erik s.

is de vloer tegels of "zeil"? ik kan het zo niet zien en het is voor je akoestiek een flink verschil.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Xander32

Lekker veel foto`s toegevoegd! Mooie set.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

edwinvh

Quote from: erik s. on October 26, 2011, 17:17:26
is de vloer tegels of "zeil"? ik kan het zo niet zien en het is voor je akoestiek een flink verschil.

Het zijn tegels. Maar ik moet eerlijk zijn dat ik over het geluid wel tevreden ben.
Met de sub ben ik een tijdje bezig geweest om in te regelen, maar die is er mooi op geworden.

edwinvh

Quote from: Xander32 on October 26, 2011, 18:22:15
Lekker veel foto`s toegevoegd! Mooie set.


Sander.

Hoi Sander,
Je had al wat foto gezien een paar jaar geleden (marantz tijd)
Is wel veel verandert in het interieur.

HTip

Quote from: edwinvh on October 26, 2011, 17:14:38
Ik heb al eens een vloerkleed gehad van 2 bij 3 meter.
Maar aangezien we 2 duitseherders hebben was deze zo smerig.
Toen ik het kleed de deur uit deed hoorde ik geen verschil.
Je stoffen bankstel doet ook al veel. Hoofdzaak is dat je tevreden bent. Gewoon lekker genieten en vooral niet naar een ruimte gaan die akoestisch is geoptimaliseerd, want dan gaat het snel kriebelen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

GPO

mooie set inderdaad en de kamer-vorm/afmetingen en set indeling lijkt verassend veel op die bij mij....   :-X  Alleen bij mij is het wat minder strak ingedeeld. En ik heb maar 2 surround speakers... :)

Ik heb de sub ook achterin, gaat wel aardig goed, maar 2 problemen: dip tussen 25 - 29 Hz en toch wat localisatie vooral met zware LFE effecten.

Ga binnenkort weer proberen met de sub voorin, maar daar zit ik een beetje met de plaatsing (past niet helemaal).

Hoe bevalt jou die sub achterin? Heb je die ook eens geprobeerd op andere plekken?

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

edwinvh

Ik had de sub eerst naast mijn linker voor speaker staan maar daar was alleen het allerlaagste goed te horen en alles boven de 30 hz viel als een blok naar beneden.
Waar hij nu staat, komt hij helemaal tot zijn recht. Ik hoefde alleen 2 pieken weg te werken.

GPO

Quote from: edwinvh on October 26, 2011, 23:16:04
Ik had de sub eerst naast mijn linker voor speaker staan maar daar was alleen het allerlaagste goed te horen en alles boven de 30 hz viel als een blok naar beneden.
Waar hij nu staat, komt hij helemaal tot zijn recht. Ik hoefde alleen 2 pieken weg te werken.

grappig. Datzelfde effect had ik ook. Ik denk dat onze kamers kwa akoestiek aardig op elkaar lijken.... :)

Overigens staat in mijn situatie de sub in de andere hoek van de kamer tov jouw situatie (vlakbij de buitendeur dus). Heb je dat toevallig ook wel eens geprobeerd?

En waar staat je x-over eigenlijk op op je receiver/sub? En fronts large of small?

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

edwinvh

Ik heb hem niet bij de buitendeur gehad.
Was ik wel van plan, maar kan hem daar niet hebben.
Dan is de Sub zo kapot denk ik  ;D
In de zomer rennen de honden wel eens van buiten naar binnen.
En dan knotsen ze wel eens tegen het dressoir aan  >:D
Dus die plaats is voor mijn geen optie.

De receiver heeft de fronts op large gezet, maar ik heb die weer terug gezet op small.
Voor films wil ik de fronts vanaf 80 hz hebben.
Zodra ik overschakel naar radio of squeezebox zet hij hem automatich weer op large en speelt de sub niet mee.
Dit heb ik zo ingesteld omdat de fronts al laag genoeg gaan voor muziek.

larzie

Quote from: HTip on October 26, 2011, 15:20:27
Zo zeg! Jij hebt het niet alleen in de woonkamer goed voor elkaar :thumbs-up: En ook nog eens 9.1 :o

Ben het met morca eens dat je echt mazzel hebt met je meting. Ik ben dan ook benieuwd naar de meting van het hele frequentiegebied. Ik denk persoonlijk dat je nagalmtijd in het midden/hoog nog wel voor verbetering vatbaar is ;)

9.1? Ik tel 11.1? Op de zijwanden zitten ook nog speakers? Of zie ik dat verkeerd? :) Ben wel benieuwd hoe zoiets klinkt.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Quote from: larzie on October 27, 2011, 13:00:23
9.1? Ik tel 11.1? Op de zijwanden zitten ook nog speakers? Of zie ik dat verkeerd? :) Ben wel benieuwd hoe zoiets klinkt.
Dus 9.1 ;) 5 (FHL, FL, C, FR en FHR) aan voorkant en 4 (SR, SBR, SBL en SL) aan de achterkant. Of zie je nog meer speakers? Vind 9 ook wel genoeg hoor :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Quote from: HTip on October 27, 2011, 13:07:14
Dus 9.1 ;) 5 (FHL, FL, C, FR en FHR) aan voorkant en 4 (SR, SBR, SBL en SL) aan de achterkant. Of zie je nog meer speakers? Vind 9 ook wel genoeg hoor :D

Ah ik zie het al dacht dat hij achter ook nog 2 speakers hoog en laag had, maar dat is die enorme subwoofer :D  U heeft helemaal gelijk meneer HTip  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT


edwinvh

Quote from: morca on October 27, 2011, 18:37:57
9.1 en een SVS,waneer kunnen we film komen kijken Edwin  :popcorn:

Kun je beter wachten als de kist voor de Adire subs klaar is.  ;D

morca

Quote from: edwinvh on October 27, 2011, 19:32:14
Kun je beter wachten als de kist voor de Adire subs klaar is.  ;D
Ik las al zoiets in een ander topic  :D

:thumbs-up: Moet je echt doen,ga je heel blij van worden,wel een gesloten dan hoop ik, die samen met SVS gaat spelen.

Dat moet ik eigenlijk wel echt een keer horen ja,dat word bruut,zeer bruut........