Papaleo's 4K/HDR DolbyAtmos huiskamer HT

Started by papaleo, July 8, 2011, 22:58:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 18 Guests are viewing this topic.

RalphH

Hoe zijn de stemmen als je de center uitzet in je recievermenu? En hoe
Klinkt het met audyssey uit?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Masterkale

Meten is weten Leo, anders blijf je gissen. Misschien is er nagalm op de hoge frequenties en word  je daar gek van. Misschien is de freqentie response van de center in jouw huis gewoon slecht.

Ik ervaarde de 8802 als een erg goede pre-amp voor het geld en klinkt niet schel, ook niet op de center.


Laat je niet gek maken door alle verhalen op internet. De datasat heeft ook DSP chips, maar liefs 9.
Een trinnov zit origineel op gelijk niveau als een datasat. En geloof me dat komt totaal niet in de buurt van Cinemike spul. De JBL ken ik verder niet.

Is te zien wat de 8802 doet na audyssey met de center (met een grafiek)? Audyssey geeft mij kippevel. Met deze functie aan is het niks anders dan ellende.




Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

road rebel

#1452
Mooi lijstje zeg! Ik volg :-)

evilniek

Quote from: Masterkale on November 26, 2018, 23:21:39
Meten is weten Leo, anders blijf je gissen. Misschien is er nagalm op de hoge frequenties en word  je daar gek van. Misschien is de freqentie response van de center in jouw huis gewoon slecht.

Ik ervaarde de 8802 als een erg goede pre-amp voor het geld en klinkt niet schel, ook niet op de center.


Laat je niet gek maken door alle verhalen op internet. De datasat heeft ook DSP chips, maar liefs 9.
Een trinnov zit origineel op gelijk niveau als een datasat. En geloof me dat komt totaal niet in de buurt van Cinemike spul. De JBL ken ik verder niet.

Is te zien wat de 8802 doet na audyssey met de center (met een grafiek)? Audyssey geeft mij kippevel. Met deze functie aan is het niks anders dan ellende.






Nou, neem me niet kwalijk, maar voor dat geld kun je je ruimte fantastisch akoestisch tunen lijkt me. Als je ruimte al minder is, vindt ik een oplossing zoeken in een 30.000€ kostende PrePro onbegrijpelijk.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Masterkale

Quote from: evilniek on November 27, 2018, 10:57:45
Nou, neem me niet kwalijk, maar voor dat geld kun je je ruimte fantastisch akoestisch tunen lijkt me. Als je ruimte al minder is, vindt ik een oplossing zoeken in een 30.000€ kostende PrePro onbegrijpelijk.

Ik zeg ook niet dat hij moet overgaan op kopen van een datasat.

Maar de kracht is juist van dit soort apparaten dat je met een dirac de slechte ruimte stukken beter kan maken. Op nagalmtijden na dan.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

evilniek

Quote from: Masterkale on November 27, 2018, 11:40:10
Ik zeg ook niet dat hij moet overgaan op kopen van een datasat.

Maar de kracht is juist van dit soort apparaten dat je met een dirac de slechte ruimte stukken beter kan maken. Op nagalmtijden na dan.


Duidelijk, ik denk dat je bepaalde problemen idd weg kunt poetsen, en wat sommige experts ook beweren je moet zus, je moet zo, denk ik ook dat DSP beter is dan niks. Maar persoonlijk heb ik gekozen voor de Arcam AVR850, met name voor Dirac, ik denk dat Nad & Arcam het meest interessant zijn op dit moment. Of als je zin hebt om te DIY'en, iets van MiniDSP misschien?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

papaleo

#1456
Het is natuurlijk wel zo dat het allemaal met elkaar in verhouding moet staan....prijs processor/ruimte.
Ook vind ik dat, mocht de mogelijkheid daar zijn,je eerst de ruimte zou moeten aanpakken maar dat is hier nog/geen optie.
Ik heb het hier al n voorzichtig in de 'groep' gegooid...en zitten kijken om aan de wand een 'mooi' akoestisch paneel te gaan nemen en dan op de vloer een dikker vloerkleed te gaan leggen
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Quote from: evilniek on November 27, 2018, 12:14:00
iets van MiniDSP misschien?

Ik heb op dit gebied 0,0% verstand van zaken.
Ik zag dit wel eens voorbij komen....is het dan zo dat je daarmee je ruimte kan inregelen ongeacht welke processor je hebt?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

evilniek

Quote from: papaleo on November 27, 2018, 12:23:31
Ik heb op dit gebied 0,0% verstand van zaken.
Ik zag dit wel eens voorbij komen....is het dan zo dat je daarmee je ruimte kan inregelen ongeacht welke processor je hebt?

Maar volgens mij niet met Dolby Atmos ondersteuning, ja ongeacht proccesor.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

papaleo

#1459
Mmm...zo is er altijd wel wat  :-\ en wellicht komt dat nog...?
Waar en wie kunnen dit voor je inregelen,of zijn er forumleden die zo'n MiniDSP hebben en dit onder de knie hebben?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Masterkale

Quote from: evilniek on November 27, 2018, 12:14:00
Duidelijk, ik denk dat je bepaalde problemen idd weg kunt poetsen, en wat sommige experts ook beweren je moet zus, je moet zo, denk ik ook dat DSP beter is dan niks. Maar persoonlijk heb ik gekozen voor de Arcam AVR850, met name voor Dirac, ik denk dat Nad & Arcam het meest interessant zijn op dit moment. Of als je zin hebt om te DIY'en, iets van MiniDSP misschien?

Daar heb je zeker een punt, ik weet alleen niet of Leo al verpest is door Cinemike?
De Arcam of NAD zitten beide niet op het niveau van een CM 8805/7704 bijv.
De NAD M17V2 is wel een mooi ding qua looks.


Ook is de Datasat bijv de enige waar geen kwaliteit verloren gaat bij het aanzetten van de dirac correctie. Bij de overige jongens is dit wel waarneembaar. Dit heb ik me enkel laten vertellen en nooit zelf gehoord.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

Masterkale

Quote from: papaleo on November 27, 2018, 12:14:13
Het is natuurlijk wel zo dat het allemaal met elkaar in verhouding moet staan....prijs processor/ruimte.
Ook vind ik dat, mocht de mogelijkheid daar zijn,je eerst de ruimte zou moeten aanpakken maar dat is hier nog/geen optie.
Ik heb het hier al n voorzichtig in de 'groep' gegooid...en zitten kijken om aan de wand een 'mooi' akoestisch paneel te gaan nemen en dan op de vloer een dikker vloerkleed te gaan leggen

Leo, voordat je geld gaat spenderen op de verkeerde plekken. Meet eerst de ruimte in ;). Dan zie je wat er mis is of niet. Je kan bepaalde freqenties ook overdempen namelijk.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

Masterkale

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

evilniek

Quote from: Masterkale on November 27, 2018, 12:38:56
Daar heb je zeker een punt, ik weet alleen niet of Leo al verpest is door Cinemike?
De Arcam of NAD zitten beide niet op het niveau van een CM 8805/7704 bijv.
De NAD M17V2 is wel een mooi ding qua looks.


Ook is de Datasat bijv de enige waar geen kwaliteit verloren gaat bij het aanzetten van de dirac correctie. Bij de overige jongens is dit wel waarneembaar. Dit heb ik me enkel laten vertellen en nooit zelf gehoord.

Wat een grapjas ben jij zeg, blijf jij maar lekker geloven in de Cinemike miracle sauce, daar los je echt geen akoestiek problemen mee op hoor, niet dat Dirac zaligmakend is hoor.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Masterkale

Quote from: evilniek on November 27, 2018, 12:54:54
Wat een grapjas ben jij zeg, blijf jij maar lekker geloven in de Cinemike miracle sauce, daar los je echt geen akoestiek problemen mee op hoor, niet dat Dirac zaligmakend is hoor.

Vraag Leo zelf maar. Die is bij mij thuis komen luisteren.
Mijn woonkamer is ook verre van optimaal kan ik je vertellen.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

evilniek

Quote from: papaleo on November 23, 2018, 18:29:08
Maar als je het verkoop draadje door lees dan zijn er meer/andere prioriteiten dan alleen het beste geluid als het gaat om de keuze van een nieuwe processor.
Zo vind ik (en de vrouw) dat het wel een machine moet gaan worden die optisch mooi uit moet zien.
Zo vinden wij bv de Arcam reeks er 'lelijk' uitzien,maar als je de Acurus ACT4 zie deze ziet er prachtig uit...deze zou voldoen voor ons maar de prijs is dan weer de bottleneck.

Vindt je dat mooi!? Ok over smaak valt te twisten, dat scherm is echt lelijker dan lelijk hoor. Maar ik dacht dat jij daar zo'n mooie kast voor had?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

morca

Je kan een hele dure pre kopen.
Erg leuk ,maar het blijft een feit dat bijna elke dsp wel met de hand fijngesteld moet worden voor perfectie.


evilniek

Quote from: morca on November 27, 2018, 14:17:10
Je kan een hele dure pre kopen.
Erg leuk ,maar het blijft een feit dat bijna elke dsp wel met de hand fijngesteld moet worden voor perfectie.

Ik denk dat Leo meer baat heeft bij een goeie dealer die al dat moois ook nog netjes kan afregelen, go crazy met de keuze voor een pre/pro maar kies wel even een dealer die verstand van zaken heeft, imho.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Kjelt

pre/pro's worden iedere 4 jaar vervangen, de laatste zelfs na 2 jaar alweer bij mij, dus de afschrijving is huge.


evilniek

Quote from: Kjelt on November 27, 2018, 14:31:47
pre/pro's worden iedere 4 jaar vervangen, de laatste zelfs na 2 jaar alweer bij mij, dus de afschrijving is huge.

Zelf gekozen voor de Arcam AVR850 geen zin meer in al die meuk, maar idd de ontwikkelingen gaan snel, alhoewel ik wat geluidsformaten niet denk dat dat echt veel anders wordt de komende jaren.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Masterkale

Quote from: Kjelt on November 27, 2018, 14:31:47
pre/pro's worden iedere 4 jaar vervangen, de laatste zelfs na 2 jaar alweer bij mij, dus de afschrijving is huge.

Daarom heb ik modulair.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

denoontje

Quote from: evilniek on November 27, 2018, 14:44:20
Zelf gekozen voor de Arcam AVR850 geen zin meer in al die meuk, maar idd de ontwikkelingen gaan snel, alhoewel ik wat geluidsformaten niet denk dat dat echt veel anders wordt de komende jaren.
En deze heeft nu weer upgrade naar nieuw dirac (zie AVS forum).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

H&C Hifi

Quote from: Masterkale on November 27, 2018, 15:06:20
Daarom heb ik modulair.

mits de modules ''betaalbaar'' zijn is dat mooi, maar moet ik nog maar zien hoelang ze blijven doorontwikkelen voor een dergelijk platform.

In het verleden zijn er namelijk wel meer merken geweest die op een dergelijke manier een apparaat in de markt hebben gezet.. in de praktijk kwam er 1x een upgrade
en daarna bleef het verdacht stil  :ph34r:

Kjelt

Quote from: evilniek on November 27, 2018, 14:44:20
Zelf gekozen voor de Arcam AVR850 geen zin meer in al die meuk
Wat bedoel je met meuk ?
Ik ken alleen de Classe destijds waarvan je meerdere keren tegen een redelijk bedrag de hardware kon upgraden, voornamelijk het hdmi bord.
Arcam ben ik op afgeknapt aantal jaar geleden, huge problems met HDMI handshake en nul oplossing nul service. Lekker dan.
De nieuwste ging bij Riwi ook niet lekker met een niet 4k tv en 4k projector, koopt ie een nieuwe 4k tv is het nog niet opgelost.
Dat soort zaken vind ik dan toch wel minder, dan heb ik liever een wat groter merk zoals Marantz.
Dirac daar lopen de meningen over uiteen, waarschijnlijk omdat de installatie niet zo triviaal is, komt dus wat bij kijken en dan zou dealer support wel fijn zijn ja. Ander issue met Dirac is dat het via de cloud gaat, als die service stopt is je apparaat ook niet meer te verkopen. Maar goed dat zal wel voor de komende jaren gewaarborgt zijn neem ik aan.