The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

garmtz

Quote from: MAW on March  1, 2015, 11:04:13
Sommigen uit doe genelec serie zijn 4,2 cm diep. Heb ze nooit gehoord overigens maaroest er aan denken toen ik je zelfbouws zag. Maar mooi voor elkaar..vrouwtje ook weer blij :)

Als er een vrouwtje was om er blij van te worden... ;)

Dirk

Quote from: garmtz on March  1, 2015, 11:11:28
Als er een vrouwtje was om er blij van te worden... ;)
die heeft haar eigen huis waar ze de plak mag zwaaien (en daar is alles B&O)...hier bepaal ik gelukkig wat er mag  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Sailor Jan

Heel erg mooi gedaan Dynky!

Ik vind de manier waarop jij bezig bent met je Hobby erg leuk en verfrissend. Het is dus erg leuk om te volgen!
Wees lief voor jezelf

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

denoontje

gaaf hoor.

Zijn de speakers te gebruiken voor heights bij atmos?

Dirk

ik zou denken van wel, als je er de plaats voor hebt.
afvallen doen ze rond de 60Hz
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

alweer meer dan 30 dagen niks gepost in m'n topic...in mijn geval wil dat zeggen dat ik het druk had én in de weinige vrije momenten toch 100% genoot vd set. (incl het nieuwe scherm 8))

het voorbije lange weekend toch (eindelijk :blush:) maar eens werk gemaakt vd inbouw van de dual mono nCores in hun definitieve behuizingen.
die dingen staan hier ondertussen al enkele weken (maanden?) op hun "testplank" te spelen, dus dat was geen minuut te vroeg.

fwiw; het is er imo niet aan af te zien, maar de 4 kastjes zoals ze er nu bij staan hebben me al zo'n 15 "knutseluren" gekost (afgelopen zondag en maandag  :D).
speelklaar is het nog niet, maar ik denk dat het met nog zo'n 8 uurtjes werk wel moet lukken...en dan maar hopen dat alles het weer doet zonder vonkenregen  ;)

zo was het (testplankje) tot voor 2 dagen;


zo staat het er nu bij;
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Ik heb geen idee wat wat doet, maar het ziet er lekker sci-fi uit. :alien:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Groovy

Indrukwekkend plankje.
Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

Xander32

NCores betreft versterking.



Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Dirk

Quote from: erik s. on April  8, 2015, 08:23:05
Onze hollandse Hypex.
idd, naar goed Belgisch ontwerp van Bruno  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

inmiddels zijn de nCores bijna klaar
alle kablage is verder afgewerkt & geïnstalleerd (vooral de link van voeding naar ampsectie was een ***job  :D)
test verliep goed, maw ze spelen weer en alles is compleet stil als er geen signaal wordt aangeboden. (is toch altijd ff afwachten als alle kabels anders lopen dan op het testplankje)

nu dus enkel nog de alu fronts en bovendeksels plaatsen
fwiw: ze blijven 100% zwart, stealth als het ware, zonder opsmuk.

de beslissing of ze op voetjes dan wel spikes komen moet ik nog nemen, maar dat zal mede afhangen van de ondergrond waarop ik ze ga zetten, maar ook daar ga ik rustig de tijd voor nemen.
dat laatste niet omwille van de beïnvloeding vh geluid, maar enkel om het visueel iets meer af te werken, ze staan tenslotte in de woonkamer, vlak achter de speakers. 8)

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea


Bama

Heb zelf geen geduld om zelf zoiets te maken maar ik zie dat je ze ook kant en klaar kan kopen, ben wel benieuwd hoe het klinkt in vergelijking met mijn blokjes.

rovinggecko

Ziet er strak uit. Was wat aan het inlezen rond ncores en las dat de draden nogal flink getwist moeten worden. Zie dat op de foto niet zo snel terug. Maar je gaf aan dat eea ruis vrij was (de reden voor de twist), dus zal allemaal prima zijn dan.

Mooi projectje en leuke non-standaard voeding zo. Is er nog meer getweaked dan alleen de voeding?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Dirk

Quote from: rovinggecko on April 12, 2015, 12:53:23
Ziet er strak uit. Was wat aan het inlezen rond ncores en las dat de draden nogal flink getwist moeten worden. Zie dat op de foto niet zo snel terug. Maar je gaf aan dat eea ruis vrij was (de reden voor de twist), dus zal allemaal prima zijn dan.

Mooi projectje en leuke non-standaard voeding zo. Is er nog meer getweaked dan alleen de voeding?
dat (door sommige zwaar overroepen) twisten is hier wegens het ontbreken van een schakelende voeding een stuk minder noodzakelijk, maar de (niet getwiste) speakerkabels lopen ook minimaal 4cm van signaalvoerende kabels af, dus dat zit wel goed qua stoorinvloeden ;)

de lineaire voeding zit dan ook nog eens volledig gescheiden, dus wat dat betreft hoef ik me geen zorgen te maken.

tweaken van de nCore module zelf is volgens Jerry zinloos.
de opzet was om vanuit technisch oogpunt een SOTA nCore voeding te bouwen (ahw zonder budgetbeperking), en dit is wat er uit zijn kundige koker kwam, dus ik heb er alle vertrouwen in  :thumbs-up:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

MAW

#2042
En is dit nou goedkoper dan een goede hifi versterker van dezelfde kwaliteit? Of wat is de reden dat je hiervoor kiest?
Gr. Martijn

Dirk

Quote from: MAW on April 16, 2015, 11:52:14
En is dit nou goedkoper dan een goede hifi versterker van dezelfde kwaliteit? Of wat is de reden dat je hiervoor kiest?
op het eerste deel van je vraag kan ik niet antwoorden, want ik heb geen idee hoeveel die goede & kwalitatief gelijkwaardige uit de reguliere handel kosten, omdat ik me er ook geen seconde in verdiept heb.
wat mijn buikgevoel echter wel zegt, is dat de Hypex modules extreem veel waar voor hun geld bieden, dus als je dat gegeven vervolgens gaat combineren met degelijke (niet exotische) componenten en een no nonsense benadering vwb de behuizing en alle ander "klein grut" (aansluitingen van XLR/speaker/RCA/stroom), dan hoeft een versterker zoals die hier nu staat echt geen stukken van mensen te kosten...en kom je volgens mij aan het eind van de rit altijd op een hogere prijs/kwaliteit verhouding uit, vergeleken met een amp "uit de winkel". ;)

of hij daarmee "gelijkwaardig" is (qua prestaties) aan wat je in de handel kan kopen, daar ga ik me niet over uitspreken, maar m'n vorige eindversterker op basis van de nCores beviel me qua prestaties al prima, dus de stap van die versie (volledig dual mono opgebouwd met 2 x SMPS) naar deze met de "no compromise" lineaire voeding is genomen na uitgebreid overleg met Jerry mbt de technische relevantie van eea...en hij heeft het dan ook uitgevoerd en ge-finetuned op een "testplankje", zodat ik tenminste nog wat te doen had om het finaal netjes in te bouwen. (én hij houdt zich ook simpelweg niet bezig met dat soort gedoe, het gaat voor hem om de electronica en al wat daarbij hoort)
en daarmee heb je meteen de reden waarom ik gekozen heb voor precies deze configuratie/route; het klonk voorheen met de SMPS al erg goed, maar Jerry heeft het naar zijn inzichten verbeterd waar mogelijk, dus op papier is dit een nCore op z'n best.

Jerry's mening & advies vertrouw ik in dit soort technische zaken blindelings, dus "of het beter kan"...werkelijk geen idee, maar ik ben alvast dik tevreden met wat ik nu heb staan.

Het enige wat ik misschien op termijn nog wel eens wil uitproberen, is hoe een zuivere klasse A met voldoende vermogen het hier doet icm de Harbeths, maar dat staat as such volledig los van deze amp.
over dat projectje heb ik het met onze Tilburgse tovenaar trouwens ook al gehad, maar omdat hij het momenteel zo druk heeft, wordt dat misschien iets voor (veel) later...nu eerst maar eens rustig genieten van deze configuratie, da's echt geen straf  8)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mitch--

draai je nog met de Linn als VV/Bron of is dat weer anders nu?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Dirk

streaming bron is nu een dedicated Mac Mini, waar ik Pure Music 2 op draai, dus ook diensten als bvb Qobuz haal ik zo in de hoogst mogelijke kwaliteit binnen.

verder is er geen stereo voorversterker op dit ogenblik, dus alles verloopt via de Yamaha (surround)receiver.
plan is dat dat laatste stuk binnen een aantal maanden wel gaat veranderen, maar eerst ff de nodige fondsen verzamelen  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

MAW

Quote from: Dynky on April 16, 2015, 19:27:13
Jerry's mening & advies vertrouw ik in dit soort technische zaken blindelings, dus "of het beter kan"...werkelijk geen idee, maar ik ben alvast dik tevreden met wat ik nu heb staan.

Mooizo! En daar gaat het om!

Quote from: Dynky on April 17, 2015, 07:01:26
verder is er geen stereo voorversterker op dit ogenblik, dus alles verloopt via de Yamaha (surround)receiver.

Hoe doe je dat dan? Gebruik je de Yamaha voor D/A conversie? En dan de analoge uitgang naar je versterkers?
Gr. Martijn

Dirk

Quote from: MAW on April 17, 2015, 21:32:17
Hoe doe je dat dan? Gebruik je de Yamaha voor D/A conversie? En dan de analoge uitgang naar je versterkers?

van de MM naar een USB Dac (nu tijdelijk weer ff de Meridian Director, maar binnenkort terug de Ayre QB-9) en dan analoog binnen op de Yamaha
vervolgens via de pre-out van de fronts L&R naar de nCore amps.
fwiw: bij stereo staat alles in de receiver flat, zonder DSP
de eindtrappen vd Yamaha gebruik ik enkel voor de L&R surrounds, daar voldoen ze prima voor  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

net een seintje gekregen dat de QB-9 klaar is (update naar DSD spec)  :pompom:
moet nog ff wachten tot vanavond om hem af te halen, maar dat wordt dus morgen rustig luisteren of het lange wachten heeft geloond  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

eindelijk het "rack" van de draaitafel netjes kunnen afwerken.
lange tijd alles op verschillende soorten plankjes gehad, maar nu liggen er gehard glazen shelves in en dat oogt imo toch meteen een pak luchtiger en mooier.
dik tevreden dus  8)

nu vanmiddag of morgen nog eens een proper kastje in elkaar knutselen voor de extern geplaatste voeding van de Technics, zodat die wat veiliger wordt, want zo'n 220V open en bloot is toch niet echt ideaal als je nieuwsgierig bezoek hebt :D

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea