FeaRs Focal Chorus W(oonkamer) HT

Started by FeaR1986, March 2, 2011, 18:11:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

W.Otter

pff mooie spullen weer! 'even' voor op de slaapkamer aangeschaft  :D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

FeaR1986

Tijdje niet meer gepost hier, laten we het er maar op houden dat ik nog steeds zeer van mijn set (sets) aan het genieten ben.

Gisteren MegaJ op bezoek gehad met zijn gemodificeerde Emotiva XPA-5 en ik kan niet ontkennen dat die XPA in idle stiller is dan de mijne. Moet bij worden gezegd dat je bij mijn speakers wel zeer goed moet luisteren om de brom uit de woofers te horen, maar hij is zeker wel aanwezig. Vooral op de kanalen 1 en 2 welke het verste van het ground-punt liggen. Nu ik mijn speakers op kanaal 3, 4 en 5 aan heb gesloten is de brom al minder. Maar wellicht eens met MegaJ zijn modificatie doorvoeren in mijn XPA-5, de XPA-2 heeft er geen last van.

En vandaag bezoek gehad van de koper van mijn Van den Hul-kabel. Was ook zeer gezellig en vooral informatief. De koper was nog van de oude garde; stereo en als bronnen alleen een CD-speler en platenspeler. Verder buizen en magnetostaten. Veel informatie uitgewisseld. Vooral informatie van mijn kant betreffende hoe alles werkt qua streaming, downloaden en surround.

Beide bezoeken hadden wel één ding gemeen: de XPA-2 met de LEDjes bijna in het rood. Vooral de scene van TRON van de HSDD was toch wel genoeg om het volume wat terug te draaien zodat het nog uit te houden bleef.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

LuPo

Mooie bezoekjes! Altijd leuk om ervaringen uit te wisselen!

MegaJ

Het was absoluut gezellig Fear en leuk om informatie uit te wisselen! Je hebt een mooie setup, ik zal nog wat meer woorden wijden aan het bezoek van gisteren als ik terug ben van de week van een dienstreis voor m'n werk. Was een nogal druk weekend voor mij, inclusief het bezoek, ben nu echt uitgeblust  :dozingoff:

Ik denk dat we elkaar nog wel vaker zullen zien  ;D
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

FeaR1986

#1304
Zojuist opgehaald, 29-11-2013 00:01 volgens de factuur:

Playstation 4 500 GB Killzone-pack:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Xander32

 ;D

Jij bent dus ook zo'n liefhebber die er 's avonds/ 's nachts voor in de rij gaat staan ... Jongens en hun speeltjes.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

FeaR1986

Erger nog, ik ben ook de persoon die het handig leek om rond 00:15 de console aan te sluiten en een update te doen. Tot daar niet heel stom, dat werd het pas toen ik toch "even" Killzone Shadow Fall ging spelen...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Eddye

Quote from: FeaR1986 on November 29, 2013, 00:22:46
Zojuist opgehaald, 29-11-2013 00:01 volgens de factuur:

Playstation 4 500 GB Killzone-pack:

Geen unboxing video? :D

gefeliciteerd met je aankoop.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Roeland


Raymond187

 :thumbs-up:

Jammer dat er geen echte release games bij zitten die de games van PS3 laten verbleken.

Have fun dit weekend...red bullzzzzz  :headbanging:

FeaR1986

Quote from: Raymond187 on November 29, 2013, 08:06:15
Jammer dat er geen echte release games bij zitten die de games van PS3 laten verbleken.

Alleen KNACK en Killzone Shadow Fall zijn echt voor de PS4 gemaakt en met Killzone zie je dat zeker wel, verder is het aanbod inderdaad relatief karig. Veel games die een port zijn naar de next-gen met een HD-pack er over. Ik twijfel wel voor Assassins Creed IV: Black Flag - Buccaneer Edition, vond deel III niet je van het maar om alleen Killzone te hebben is ook zo wat.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Raymond187

Beeld veel mooier?

ps3 had toch ook full HD games?? Of ben ik nou in de war  :notify:

FeaR1986

Quote from: Raymond187 on November 29, 2013, 08:39:12
Beeld veel mooier?

ps3 had toch ook full HD games?? Of ben ik nou in de war  :notify:

Zowel de PS3 als de XBox hadden maar weinig games die echt 1080p zijn. Op de PS3 was veel 720p en kon je geforceerd een upscale laten doen naar 1080p. Op de XBox werd deze upscale veelal automatisch gedaan. Maar hoe dan ook was het geen native 1080p en bij sommige games was zelfs de 720p al een upscale van een lagere resolutie. Op de PS4 ziet Killzone er al heel mooi uit: gezichten met alle emoties en vooral de effecten qua weer en licht doen heel veel.

Er is toch wel een grote stap gemaakt als je ziet wat de PS3 bij launch kon en wat de PS4 nu al doet. Zeker als je weet dat de PS4 nog niet eens volledig is benut.

Resistance Fall of Man (PS3):


Killzone Shadow Fall (PS4):
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Raymond187

Dat is idd een aardig verschil.

Voor mij was met de komst van de super famicom (yup ik ben een oude console gamer die er vroeg bij was :) ) UBER qua nextgen games. Super mario world, final fight castlevania  :worship: :worship: :worship: x infinity :D

Nu heb je bv COD 7, KZ 4 etc etc . opvolgers in een mooier en uitgebreider jasje. Wanneer zou weer echte nextgen games uitkomen?? Zou dat mooi en realistisch 3D worden of ....?

W.Otter

heel vet!! veel plezier ervan :D gelukkig is het bijna weekend :coffee:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Syphon

Heel vet en ben zwaar jaloers, dit wordt een leuk weekend  :coffee:

LuPo

Mooi dat je hem binnen hebt FeaR!

Toch lees je overal dat toen de PS3 en X360 uitkwamen de PC achterliep. Nu is de PS4 eigenlijk een soort midrange PC. Dat is wel een verschil. ;)

Rha007

Ik hoop dat de nieuwe ps een stuk stiller is dan de oude 3 versie. Ben niet een echte diehard wat gamen betreft, maar als ik een keer wil gamen dan erger ik me altijd aan het lawaai van de ps3.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Raymond187

PC en game console hoor je niet met elkaar te vergelijken. Snap ook niet waarom men dit doet  :hehe:

LuPo

Quote from: Raymond187 on November 29, 2013, 11:57:11
PC en game console hoor je niet met elkaar te vergelijken. Snap ook niet waarom men dit doet  :hehe:

Waarom niet? De graphics kun je prima vergelijken. Wellicht besturingen niet vanwege controller/muis-tobo verschil.

bvermeulen

JEzus wat een sick graphics! Veel plezier ermee jaloers!!

Martijnst1990

Gaaf hoor 8) Als je die screenshots van Resistance en KZ zo onder elkaar ziet is het echt een wereld van verschil zeg! :)

Quote from: LuPo on November 29, 2013, 11:55:56
Mooi dat je hem binnen hebt FeaR!

Toch lees je overal dat toen de PS3 en X360 uitkwamen de PC achterliep. Nu is de PS4 eigenlijk een soort midrange PC. Dat is wel een verschil. ;)
Dacht dat de PS3 toen ook al achter liep, maar weet dat niet zeker. Ik heb nu zowel een redelijke game PC als de PS4, maar toch spel ik denk ik liever games op een console omdat je dan gewoon lekker met een controller onderuit op de bank neer kan ploffen. Qua graphics is de de PS4 in ieder geval wel echt een grote stap hoger dan de PS3, maar zal een high end PC inderdaad net wat mooier zijn (ook een stuk duurder, maar je kan er wel weer meer mee, blijft een eindeloze discussie).
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo

Op Tweakers lees ik overal dat het budgetgamesysteem van Tweakers (van 425 euro) even goed is als de PS4 hardware. Wat betreft lekker op de bank gamen heb je helemaal gelijk hoor. ;)
De PS3 was toen wel state of the Art hoor. Dat staat ook in de review op tweakers.

MegaJ

 :worship: mooi man dat je um al hebt! Zat zelf ook te kijken om de shadow fall pack te halen, maar kwam erachter dat er inderdaad nog wat weinig games zijn specifiek voor de PS4. Ik heb bijvoorbeeld ook zo'n upgrade code voor BF4 op de PS3 daarmee kan je dan voor 10euro BF4 downloaden voor de PS4, maar of dat spel er nou mooier op wordt vraag ik me dus af omdat het ontwikkeld is voor de huidige gen consoles.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

Denon Focal

Mooi die PS4 Kevin. Ik ben zelf meer een PC gamer en voor de kids een WiiU ter vervanging van d Wii maar deze PS4 ziet er wel erg gelikt uit.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks