Verastarr interlink

Gestart door contour3.0, januari 5, 2011, 20:28:37

Vorige topic - Volgende topic

contour3.0

ja, ik moet bekennen dat ik het een erg fraaie kabel vindt............erg fraai zelfs..............best wel................tsjonge......durf zelfs hier te beweren(en frank met zijn mooie set en Arjan lezen hier ook regelmatig) dat ik best wel een mooie set heb...tuurlijk kan altijd beter, maar wat deze kabel voor mijn set betekent.....pffff  ;D

Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

tiptop

Citaat van: ArjanR1 op januari 14, 2011, 16:12:43
Hij is niet alleen met dat afzien ;D

Martin heeft daar nu ook last van(denk ik), want die kabel deed het héél erg goed
in zijn set!
Ik ben wel nieuwsgierig geworden. Als ik weer eens een analoog setje nodig heb... :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

ajbeefde

Citaat van: tiptop op januari 14, 2011, 17:46:34
Ik ben wel nieuwsgierig geworden. Als ik weer eens een analoog setje nodig heb... :)

En dan graag een onafhankelijke review hier  ;)
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Former member 78

Citaat van: ajbeefde op januari 14, 2011, 20:55:57
En dan graag een onafhankelijke review hier  ;)

Wat let je, vraag een kabel aan en dan kunnen wij jouw review lezen.

ajbeefde

Citaat van: ArjanR1 op januari 14, 2011, 20:58:29
Wat let je, vraag een kabel aan en dan kunnen wij jouw review lezen.

Helaas kan je sommige mensen hier beslist niet serieus nemen, daarom de vraag.
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

contour3.0

Citaat van: ajbeefde op januari 14, 2011, 21:28:58
Helaas kan je sommige mensen hier beslist niet serieus nemen, daarom de vraag.
dus je beschouwd mijn bevindingen over de kabel als een niet onafhankelijk review?

gr
Rob
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

Former member 78

Citaat van: contour3.0 op januari 14, 2011, 21:43:08
dus je beschouwd mijn bevindingen over de kabel als een niet onafhankelijk review?

gr
Rob

Nee, juist alles wat ajbeefde uitkraamt moet je niet serieus nemen.

contour3.0

Citaat van: ArjanR1 op januari 14, 2011, 22:19:35

;D ;D
Rob

ajbeefde

Citaat van: contour3.0 op januari 14, 2011, 21:43:08

gr
Rob

Die van jou en de komende van tiptop zeker wel  ;)

contour3.0

ajbeefde

Citaat van: ArjanR1 op januari 14, 2011, 22:19:35

Nee, meeliften op iemands zijn kul is serieus  ;D

chansig

Zit het er nog in dat er een kabel mijn kant op gaat komen ?

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

HighEndPassion

CiteerZit het er nog in dat er een kabel mijn kant op gaat komen ?

Gr Hans

Hoi Hans,

Maandag gaat de kabel jouw kant op! Rob heeft besloten de kabel te houden, dus er gaat een nieuwe kabel jouw kant op. Je moet dus weer even rekening houden met inspeel tijd.

Groet

Dennis

contour3.0

Citaat van: chansig op januari 15, 2011, 08:10:39
Zit het er nog in dat er een kabel mijn kant op gaat komen ?

Gr Hans
Die van mij wordt het inderdaad niet Hans, de Verastarr blijft aangesloten, ja ik ben overstag gegaan ;D.Ik heb wel nog een setje vdHull liggen, uitproberen? ;)
Rob

planeet

Ook hier is de Verastarr aan het spelen.

Korte bevinding na een aantal cd's te beluisteren (Sara K, Norah Jones, Tracey Chapman):

- aansluiten op de RCA ingangen verloopt stugger (Kimber Select kunnen worden aangedraaid, bij de Verastarr is dit niet het geval)
- mid en hoog klinken zeer open (helder, gedetailleerd)
- stemmen staan meer naar voor (geluidsbeeld is meer upfront)
- bas klinkt (momenteel) dunner dan tov de Kimber Select 1030
- galm op stemmen en instrumenten is langer (duidelijker?) hoorbaar
- plaatsing van de stemmen is gedetailleerder
- aanzet op de lagere tonen is dunner (of gaat minder laag/diep), daardoor klinkt de deze kabel 'minder warm' dan de Kimber

Tot zover de eerste bevindingen. Maw deze kabel maakt geen slechte beurt. Is hij beter dan de KS 1030? Hij is anders, dat staat alvast.

Dan ivm het prijskaartje: 2.000 euro (zoals de marktwaarde wordt weergegeven, verbeter me als ik fout ben) vind ik aan de hoge kant. De klein 400 euro dat ze er nu voor vragen, dan is hij wel een toppertje.

Ivm de installatie: McIntosch als bron en versterker op Sonus Faber Guarneri M is al een 'gekleurde' opstelling. En dit zeker in combinatie met de KS bekabeling. Dit systeem is zeker niet neutraal of transparant maar het maakt muziek.
Dus de invloed van de Verastarr is wel te verklaren (als deze kabel minder kleurt dan de Kimber). En ik denk dat de Verastarr een meer neutrale kabel is dan de Kimber.

Wordt nog vervolgd ...

HighEndPassion

CiteerDan ivm het prijskaartje: 2.000 euro (zoals de marktwaarde wordt weergegeven, verbeter me als ik fout ben)

De retailprijs van deze kabel is € 1.100,- euro. op onze site bieden wij ze aan voor € 395,-  Ik heb ze echter al regelmatig verkocht aan mensen die reeds interlinks hadden van in de € 2000,- en de Verastarr als een Upgrade zagen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat hij beter is dan iedere kabel van rond de € 2000 euro maar wel dat het een goede kabel is.

Ik weet niet hoe lang die al ingespeeld is. Tot 200 uur veranderd er nog wel wat. Ik vewacht dat het laag nog wel iets zal toenemen, maar er zijn interlinks die lager gaan. Dat is niet het gebied waar de Verastarr het sterkste is. (zeker niet zwak natuurlijk) Dat is in mijn optiek de openheid, detaillering en plaatsing. Op deze vlakken is in mijn beleving de Verastarr echt uitzonderlijk goed.

planeet

Merci voor de rechtzetting.

Kabel is ongelooflijk goed in het midden en het hoog. Laag is niet slecht, strak maar iets minder diep (of minder 'wollig').
Kans is er dat het een blijvertje wordt!.

Ben benieuwd naar het verschil met de XLR uitvoering. (en ook de speakerkabel lokt mijn interesse  ;D) Demo's beschikbaar?  >:D

Former member 78

Citaat van: planeet op januari 15, 2011, 18:40:15

Kabel is ongelooflijk goed in het midden en het hoog. Laag is niet slecht, strak maar iets minder diep (of minder 'wollig').

Ben benieuwd naar het verschil met de XLR uitvoering. (en ook de speakerkabel lokt mijn interesse  ;D) Demo's beschikbaar?  >:D

Een minder wollige of dunnere laagweergave, kan juist op een strakkere laagweergave duiden.

contour3.0

Citaat van: planeet op januari 15, 2011, 18:40:15

voor wat betreft het laag, het is er wel degelijk, strakker, maar op de een of andere manier anders, kan het niet zo goed omschrijven, maar waar ik bij sommige cd's nog wat last had van wat bonkig en of boemerig laag(niet veel) is dat nu verdwenen.
soms heb je het idee dat er minder laag wordt weergegeven, totdat in een nummer er ineens een partij sublaag wordt weergegeven!
wat is trouwens de nieuwprijs van jou kimber?
Rob

planeet

Het laag is er zeker. Iets dunner, minder wollig waarschijnlijk en wel strakker. Anders.

Die KS 1030 (75cm) heeft iets rond de 1000 euro (of meer?) gekost. Weet het niet meer exact, is al een tijdje geleden.

chansig

Citaat van: HighEndPassion op januari 15, 2011, 11:53:54
Hoi Hans,

Maandag gaat de kabel jouw kant op! Rob heeft besloten de kabel te houden, dus er gaat een nieuwe kabel jouw kant op. Je moet dus weer even rekening houden met inspeel tijd.

Groet

Dennis

Tof..maar moet je geen adres oid hebben ?

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

HighEndPassion

CiteerTof..maar moet je geen adres oid hebben ?

Gr Hans

Lijkt me handig ;D  pm me die even.

groet

Dennis

planeet

Gisterenavond had ik het huis voor mij alleen. Gans de avond aan het luisteren geweest. Verschillende CD's zijn de revu gepasseerd en telkens schrok ik van de gedetailleerdheid en de open klank (luchtig). Een hele verademing tov de  Kimber Select.
Kans is dus groot dat dit een bljivertje wordt.

Plaatsing is veel beter met deze kabel. De KS 1030 was al geen slechte speler maar de Verastarr presteert beter. Eerlijk is eerlijk.
Toch blijf ik wat body missen tov de KS. Maw, nog even blijven verder luisteren hoe dit eventueel verder evolueert.

Ben tevens echt nieuwsgierig hoe het klank beeld zich houdt als alle bekabeling vervangen wordt door Verastarr (of eventueel naar een nog hogere klasse binnen Verastarr)? Nieuwsgierigheid is geprikkeld.

Voor de voorgestelde prijs is dit wel echt een aanrader (na dat je hem even in je set hebt geprobeerd uiteraard).

Wordt  nog vervolgd ...  ;D

contour3.0

Mijn laatste bevindingen met de Verastarr(voorlopig dan) ;D
ik mag ervan uitgaan dat de kabel nu wel volledig is ingespeeld ;)
het is trouwens echt geen exotisch uitziende kabel die schreeuwt koop mij!
nee, toen de verpakking werd opengemaakt was het meer iets van: mmmmm kost dit 1000 euro?
maar het gaat uiteindelijk om de klank.
de kabel is gewoon netjes gemaakt.
waar blinkt in mijn set deze kabel nu in uit?
_ grote mate van detaillering, enorm veel !
_ grote horizontale spreiding, geluid is ver buiten de luidsprekers waarneembaar.
_ ook de vertikale spreiding is goed, bij sommige opnamen is de stem bijvoorbeeld duidelijk iets hoger afgebeeld, wat het totaal plaatje mooier en duidelijker maakt.
_ het hoog is in een woord geweldig, geen spoortje van enige scherpte.
_ er is een messcherpe fucus van stemmen, veelal ook voor het muziekbeeld geplaatst(ik had al eens geschreven dat het leek alsof Analis Morisette in mijn gezicht stond te spugen :tongue2:)
_ het laag, ja dat is anders, niet perse minder, maar wel strak, sublaag wordt fantastisch weergegeven.
_ rustiger totaal beeld, geen luistermoeheid.
_ niet onbelangrijk: bij een laag luisterniveau blijft het muzikale beeld overeind, details, hoog, laag, alles blijft netjes in verhouding.
Dit alles heeft ertoe geleid dat ik Dennis heb gemaild dat de kabel niet meer terugkomt, ik houd deze Verastarr!
In mijn beleving heeft de set een enorme boost gekregen, die(dacht ik) alleen mogelijk was met een upgrade van componenten(lees meer euri's)
Voor net geen 400 euro is dit een enorme verbetering.
alles natuurlijk in het perspectief van mijn set, vergeet dit a.u.b niet!
Ik heb in het verleden diverse kabels geprobeerd, waarbij(in mijn herrinering, wel wat gevaarlijk) de Chord Signature interlink(799 euro) het dichtst in de buurt van deze Verastarr kwam, maar de impact van deze Verastarrkabel is groter, Nogmaals wanneer je op zoek bent naar een betere interlink en je zoektocht bevindt zich in de prijsklasse tot een euro of 700(wat een geld eigenlijk) dan is de Veastarr een kandidaat die je in mijn optiek mee moet nemen in je overwegingen.
Binnenkort ga ik ook stoeien met de powercables van Verastarr, ik ben gewoon benieuwd in hoeverre stroomkabels nog verbeteringen aan kunnen brengen. ;)
Met heel veel dank aan Dennis van Highendpassion!

Rob

Jean Sibelius

Leuk om te lezen dat de interlinks zo goed in de smaak vallen.
Als er tzt nog steeds behoefte is aan review(s), dan lijkt het mij wel leuk om ze te vergelijken met mijn eigen Nordost Tyr(s) :)
(maar dan praten we over ergens begin 2012).

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)