Verastarr interlink

Gestart door contour3.0, januari 5, 2011, 20:28:37

Vorige topic - Volgende topic

contour3.0

Beste forum genoten,
Van Dennis Hegeman (highendpassion) heb ik vandaag de Verastarr silver signature rca interlink binnegekregen om eens aan een uitgebreide test te onderwerpen!!
even een korte beschrijving van mijn huidige set(foto's volgen in de loop van de week):
luidsprekers: Dynaudio contour 3.0 voorzien van spikes op hardstenen tegels, achterwand speakers tot aan de muur is 86 cm. de luidsprekers staan 2,15 m uit elkaar.
afstand tot aan de luisterpositie is 2,7m, daarachter nog een afstand van 1,7 m tot aan de muur. de luisteruimte(huiskamer) is ongeveer 5,4 x 8meter.
de luidsprekers zijn via Chord Signature kabels aangesloten op een Marantz PM11S1. de bron is de marantz SA15S1 tot vandaag verbonden aan de versterker met een vdhullD102 mk3 interlink.
de set is aangesloten op een aparte stroomgroep en verbonden aan de stroom middels een set powerlab powercables(net iets boven een standaard kabel).
het pakketje bevatte naast de interlink wat reklame materiaal en een document over de kabel zelf: hierin stond vermeld dat de kabels op 6-12-2010 zijn geproduceerd en getest door een zekere Dave.
daarnaast een korte gebruiksbeschrijving en een zakje(nog niet bekeken) contactcleaner!
de kabel zelf is netjes vervaardigd en vrij dun, rood /zwarte mantel,en niet al te stug.
de connectoren sluiten heerlijk strak aan op de versterker.
nu inspelen...kabels zijn hagelnieuw!! :headbanging:
wordt dus vervolgd.........................................
Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

advr

Veel plezier, we lezen de resultaten wel ;D

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

frank2

kijken wat jij ervan vind, ik ga hier ook een review over schrijven, maar de kabels liggen nog bij snowmaster. Ik heb de XLR uitvoering aangevraagd.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

contour3.0

om een en ander maar direct duidelijk te maken: de van den hull d102 legt het op alle fronten af tegen deze kabel!!
eerlijk gezegd had ik dit ook wel een beetje gehoopt! ;D
gisteravond heb ik de kabel aangesloten en op zacht niveau gespeeld. Ik moest nog veel werk van mijn leerlingen nakijken en zat aan de eettafel.Maar soms draaide ik mij om, met een gevoel van huh??
nog nooit gehoord......bizar!
een enkele keer ben ik even van mijn werk weggelopen om iets indringender te luisteren.....mmmmmmmmmmmmmmmmm..............mooi wel!
Dennis had gemeld dat de kabel nog wel ingespeeld diende te worden, maar de eerste tekenen waren duidelijk:
een aantal cd's: Tori Amos: Scarlet walk: mooi die bekkens die langzaam uitdoven, Tori staat met haar stem duidelijk in het beeld geplaatst, hier en daar mag het laag wel wat strakker(inspelen?)
Elbow: The seldom seen kid: de zang staan nu iets hoger afgebeeld en duidelijk meer upfront, het geluidsbeeld is veel breder, afzonderlijke instrumenten zijn zeer duidelijk te plaatsen, errug fraai!
Roger waters(uiteraard) amused to death: de Q sound effecten zijn duidelijker aanwezig, en nog verder de ruimte ingeplaatst, Stem van Roger is strak in het beeld geplaatst.
Peter Gabriel: So: het duet met Kate Bush, don't give up, tsjonge fraai zeg! Peter staat vastgepint duidelijk in het midden te zingen en het lijkt, met de nadruk op het lijkt, of Kate er iets achter staat.
De kabel klinkt frisser, trekt de instrumenten verder uit elkaar(minder geluidsbrei) biedt een zeer breed geluid en ook in de hoogte van het beeld zijn zo nu en dan verbeteringen.
ik heb na de verhuizing naar deze (nieuwbouw) woning niet zo veel aan mijn hifi gedaan en was niet helemaal meer te spreken over hoe het hier klonk(maar ja de centjes waren in de woning en inrichting gaan zitten). Ik was zelfs van plan weer eens verder te kijken(luidsprekers vooral) Deze kabel heeft me weer blij gemaakt: het klink fris, open, breed en het totale geluidsbeeld is meer upfront dan voorheen.
over prijs/kwaliteit doe ik nu nog geen uitspraak en indien er een mooie discussie op gang komt, bedenk wel het zijn mijn bevindingen in mijn set up! :headbanging:
Vrijdag avond ga ik intensief een aantal(ook lastige cd's) beluisteren en zal in het weekende een tweede verslagje doen, dan met foto's......dat wil iedereen ;D ;D, maar mijn zoontje was vandaag naar een museum en heeft de kaart volgeschoten ;D

Rob
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

frank2

het verbaasd me niet dat v.d. hull slechter is, ik heb die kabel ook gehad en het is ongeveer de slechtste kabel die je kunt kopen, wollig/donker. Ik verwacht van deze kabel wel iets anders, ben benieuwd en zal hier ook wat schrijven als ik de kabel beluisterd heb.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Peerless Monster

Citaat van: contour3.0 op januari  6, 2011, 19:26:32
over prijs/kwaliteit doe ik nu nog geen uitspraak en indien er een mooie discussie op gang komt, bedenk wel het zijn mijn bevindingen in mijn set up! :headbanging:

Bedenk ook dat het jouw oren zijn ;D
EN jouw emotie ...

Wat kosten deze kabels overigens?
Je vergelijkt ze namelijk met Van de Huls, waar ik ook nog nachtmerries van heb...
maar toch destijds gekocht omdat ze goed waren in een review ;).
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

contour3.0

Citaat van: frank2 op januari  6, 2011, 22:04:55
het verbaasd me niet dat v.d. hull slechter is, ik heb die kabel ook gehad en het is ongeveer de slechtste kabel die je kunt kopen, wollig/donker. Ik verwacht van deze kabel wel iets anders, ben benieuwd en zal hier ook wat schrijven als ik de kabel beluisterd heb.
;D ;Ddat ik wat aan de interlink in mijn setje moest doen was al langer duidelijk!!!
de vd hull plaatst alles tussen de twee luidsprekers en inderdaad, nu ik dit hoor veels te donker!!
ik heb een jaar of wat geleden wel wat andere interlinks ertussen gehad(nordost en de signature van Chord) en vooral de chord kabel was ook wel mooi, maar is een stukje duurder op dit moment.
vooralsnog doet deze kabel precies wat ik een beetje heb gemist in mijn set: fris, open, breed, meer upfront, erg lekker!!
ik ben ook zeer benieuwd naar jou ervaringen Frank, al was het alleen maar vanwege het feit dat jou set op een hoger plan staat, en je veel gewisseld hebt met allerlei soorten bekabeling

Rob

contour3.0

Citaat van: Peerless Monster op januari  6, 2011, 22:07:47
Bedenk ook dat het jouw oren zijn ;D
EN jouw emotie ...

Wat kosten deze kabels overigens?
Je vergelijkt ze namelijk met Van de Huls, waar ik ook nog nachtmerries van heb...
maar toch destijds gekocht omdat ze goed waren in een review ;).
op dit moment kost een set van een meter 395 euro......
ik heb nog op de Amerikaanse site van Verastarr gekeken en daar moet de kabel 1099 dollar opbrengen.................
die vd hull heb ik ook gekocht min of meer op aanraden van de winkel destijds...........tja..............vergeleken bij deze kabel is die niet best.........................
er zullen ongetwijfeld ook betere of vergelijkbare kabels zijn, maar op dit moment vindt ik de Verastarr wel errug lekker klinken, en inderdaad met mijn oren en met een hoop emotie...........maar daar doen we het toch ook een beetje voor? ;D
ben benieuwd naar de andere bevindingen, als het goed is zijn er drie setjes verstuurd

Rob

Peerless Monster

Citaat van: contour3.0 op januari  6, 2011, 23:07:45
ik heb nog op de Amerikaanse site van Verastarr gekeken en daar moet de kabel 1099 dollar opbrengen.................
die vd hull heb ik ook gekocht min of meer op aanraden van de winkel destijds...........tja..............vergeleken bij deze kabel is die niet best.........................
er zullen ongetwijfeld ook betere of vergelijkbare kabels zijn, maar op dit moment vindt ik de Verastarr wel errug lekker klinken, en inderdaad met mijn oren en met een hoop emotie...........maar daar doen we het toch ook een beetje voor? ;D
ben benieuwd naar de andere bevindingen, als het goed is zijn er drie setjes verstuurd

Rob

Wij zijn ook benieuwd Rob en volgen je op de voet over deze voor mij onbekende kabels... ;)
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

chansig

Leuk om te lezen dit soort verslagen..Het is dat ik buiten de categorie val (ik heb geen kabels in de genoemde prijsklasse) anders had ik me wel opgegeven ondanks dat ik sceptisch t.o.v. kabels sta.

Is het een optie dat de tester enigszins blind de test gaat doen. Dus hij weet niet welke kabel er speelt. Zijn vrouw, zoon, dochter, vriend, oom, opa etc doet de kabel er op een bepaald moment achter en haalt hem ook weer weg.

Vrij simpel en voor highendpassion zeer goede reclame als er zeer duidelijke verschillen hoorbaar zijn.  Mocht higendpassion toch genegen zijn om mij een setje op te willen sturen: graag. Dan zal ik de kabel testen op de manier zoals boven beschreven. Ik heb ook een vd hul kabel erachter zitten. ;D

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

ajbeefde

Citaat van: contour3.0 op januari  6, 2011, 23:07:45

Rob

De vergelijking met vd Hull gaat hier niet echt op, kijk eens naar het prijsverschil......

We vergelijken toch ook geen Lexus met een Lada, (weet nu de uitkomst al)

Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Peerless Monster

Citaat van: ajbeefde op januari  7, 2011, 11:29:07
De vergelijking met vd Hull gaat hier niet echt op, kijk eens naar het prijsverschil......

Je vergelijkt nu de VDH met Lada...
Dat is toch ook geen vergelijk ;D whahaha

ajbeefde

Citaat van: Peerless Monster op januari  7, 2011, 11:32:32
Je vergelijkt nu de VDH met Lada...
Dat is toch ook geen vergelijk ;D whahaha

;D ;D ;D
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

chansig

Ligt eraan wat je wilt gaan vergelijken. Brandstof verbruik, wie het hardste 80 kan rijden, wie het snelst zijn auto kan parkeren op een klein parkeer plaatsje, comfort, uitstraling.... :D

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

ajbeefde

Citaat van: chansig op januari  7, 2011, 11:43:12
Ligt eraan wat je wilt gaan vergelijken. Brandstof verbruik, wie het hardste 80 kan rijden, wie het snelst zijn auto kan parkeren op een klein parkeer plaatsje, comfort, uitstraling.... :D

Gr Hans

;D

Laten we maar weer on topic gaan.....  ;)

contour3.0

Dat ben ik ook volledig met je eens hoor! dat heb ik ook op dit forum al gemeld voordat ik besloot de kabel uit te proberen.Maar dan nog......ik ben geen algehele nonbeliever voor wat betreft kabels, maar dit verschil is bijna te groot, zelfs met een prijsverschil van deze groote ;D
daarom ben ik ook extra benieuwd naar de andere bevindingen...........
Rob

contour3.0

Citaat van: chansig op januari  7, 2011, 09:11:12
Leuk om te lezen dit soort verslagen..Het is dat ik buiten de categorie val (ik heb geen kabels in de genoemde prijsklasse) anders had ik me wel opgegeven ondanks dat ik sceptisch t.o.v. kabels sta.

Is het een optie dat de tester enigszins blind de test gaat doen. Dus hij weet niet welke kabel er speelt. Zijn vrouw, zoon, dochter, vriend, oom, opa etc doet de kabel er op een bepaald moment achter en haalt hem ook weer weg.

Vrij simpel en voor highendpassion zeer goede reclame als er zeer duidelijke verschillen hoorbaar zijn.  Mocht higendpassion toch genegen zijn om mij een setje op te willen sturen: graag. Dan zal ik de kabel testen op de manier zoals boven beschreven. Ik heb ook een vd hul kabel erachter zitten. ;D

Gr Hans
juist daarom is het voor jou wellicht interessant om het uit te proberen...
Rob

chansig

Zoals geschreven: graag.

Gr Hans

contour3.0

Net even met de vrouw op de bank gezeten en een nummer van Fleetwood Mac"s Rumours gedraaid.
Niet een audiofiele opname, maar wil het toch even kwijt, temeer omdat ook mijn vrouw(geen actief luisteraar) het ook hoorde:
het nummer Oh Daddy: de zang van Christine Mcvie krijgt op een gegeven moment een tweede(lagere) stem in de achtergrond. deze stem verdwijnt langzaam uit het geluidsbeeld......richting de vloer!!!!echt! heel bizar! bijna aan het einde van het nummer komen wat bekkens van Mick het geluidsbeeld binnen en omringen je bijna(een soort Qsound effect)!!!!overdreven??
nou ja we hoorden het allebei en zaten stom verbaasd op de bank! ;D
gezien de prijs van de kabel is dit een upgrade in mijn set die ik voor kort voor onmogelijk hield.
morgen wat foto's plaatsen
Rob

tiptop

400 euro of 1100 dollar is nogal een verschil.

400 euro is nog een mooie prijs voor een echt goede kabel.

Leuk verslagje.  :)
Zo zie je maar hoe de kwaliteit van je set er pas echt goed uitkomt met ook goede kabels er tussen. :)

Wat krijg je nog meer binnen?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

frank2

Heb je de kabel er al meer dan 50 uur spelend achter zitten? zo nee, dan zal de kabel hoogstwaarschijnlijk nog wat voller gaan klinken. Eigenlijk kun je na 50 uur pas wat gaan zeggen. (dennis raad aan om min. 50 uur in te spelen)

contour3.0

Citaat van: frank2 op januari  7, 2011, 17:47:17
Heb je de kabel er al meer dan 50 uur spelend achter zitten? zo nee, dan zal de kabel hoogstwaarschijnlijk nog wat voller gaan klinken. Eigenlijk kun je na 50 uur pas wat gaan zeggen. (dennis raad aan om min. 50 uur in te spelen)
nee Frank, nog geen 50 uur, ik heb vannacht wel de speler gewoon laten draaien, versterker op nul uiteraard! ;D
dus wie weet............................
Rob

contour3.0

Citaat van: tiptop op januari  7, 2011, 17:47:07
400 euro of 1100 dollar is nogal een verschil.

400 euro is nog een mooie prijs voor een echt goede kabel.

Leuk verslagje.  :)
Zo zie je maar hoe de kwaliteit van je set er pas echt goed uitkomt met ook goede kabels er tussen. :)

Wat krijg je nog meer binnen?
ik krijg niets meer binnen, maar ben wel benieuwd of de powercords van Verastarr een zelfde verbetering teweeg brengen, dat is misschien een volgend project

Rob

tiptop

Citaat van: contour3.0 op januari  7, 2011, 18:03:49
ik krijg niets meer binnen, maar ben wel benieuwd of de powercords van Verastarr een zelfde verbetering teweeg brengen, dat is misschien een volgend project

Rob
Wat heb je nu aan stroomkabels? Dat kan namelijk heel erg veel uit maken. Voor met zo'n mooie versterker en cd-speler als jij hebt. :)
Laat je dan wel de interlink er tussen?! ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

contour3.0

Citaat van: tiptop op januari  7, 2011, 18:11:08
Wat heb je nu aan stroomkabels? Dat kan namelijk heel erg veel uit maken. Voor met zo'n mooie versterker en cd-speler als jij hebt. :)
Laat je dan wel de interlink er tussen?! ;)
ik heb nu twee powerlab kabels van een tientje of 9 ertussen zitten.Die interlink blijft er dan tussen, maar we zijn nog niet helemaal klaar met de test! ;)
zoals ik al aangaf heb ik gewoon weinig aan de hifi gedaan het laatste jaar, door verhuizing e.d, nu begint het weer enorm te jeuken!wel lekker trouwens
Rob