Verastarr interlink

Gestart door contour3.0, januari 5, 2011, 20:28:37

Vorige topic - Volgende topic

chansig

De kabel is aangekomen. Hij "moet" eerst inspelen begrijp ik..zo'n 50 uur minimaal. Ik heb inmiddels ook een andere kabel aangeboden gekregen om te testen. Ik zal een apart topic openen om een evrslag over het vergelijk tussen deze 2 te gaan schrijven. Tuurlijk heb ik al stiekum even geluisterd en mijn vrouw ook.

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

bokkes

Hans pas wel op met de Blind test CQ het volgorde effect ;).
Stukje leesvoer als je aan het luisteren bent   http://www.dionaudio.nl/images/uploads/single-blind_draaitafeltest.pdf
Veel luister genot. gr. bokkes

contour3.0

Citaat van: chansig op januari 18, 2011, 19:04:47
De kabel is aangekomen. Hij "moet" eerst inspelen begrijp ik..zo'n 50 uur minimaal. Ik heb inmiddels ook een andere kabel aangeboden gekregen om te testen. Ik zal een apart topic openen om een evrslag over het vergelijk tussen deze 2 te gaan schrijven. Tuurlijk heb ik al stiekum even geluisterd en mijn vrouw ook.

Gr Hans
en Hans?
hoe vond je vrouw het? ;)
Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

chansig

Mijn vrouw heeft het niet zo met mijn hobby..maar ze hoorde geen verschil. Ik stond achter de draai knop. De kabel heeft vanacht met de radio staan inspelen...dus heeft er nu 12 uur opzitten. Vandaag ga ik gewoon luisteren..ik weet niet welke kabel waar zit. Dat ben ik inmiddels vergeten. :D

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

ajbeefde

Citaat van: chansig op januari 19, 2011, 07:35:01
..ik weet niet welke kabel waar zit. Dat ben ik inmiddels vergeten. :D

Gr Hans

;D
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Maximus_Aurelius

Ik lees leuke reviews met leuke resultaten. Maakt mij eigenlijk wel nieuwsgierig.
In mijn set heb ik ook een merk tussen zitten die gewoon de Nordost Frey en Tyr weg speelt. De Frey heb ik zelf ertussen zitten en de Tyr heb ik vergeleken met Dolphin Audio Blue en heb toen voor Dolphin Audio gekozen. Heb er tevens de luidspreker kabel van.
Het merk Dolphin Audio is ook goedkoper dan de Frey en aanzienlijk goedkoper dan de Tyr.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

contour3.0

De frey vond ik niet bijzonder veel meerwaarde geven in mijn set.
heb je een foto van je bekabeling?
gr
Rob
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

tiptop

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 19, 2011, 21:30:19
Ik lees leuke reviews met leuke resultaten. Maakt mij eigenlijk wel nieuwsgierig.
In mijn set heb ik ook een merk tussen zitten die gewoon de Nordost Frey en Tyr weg speelt. De Frey heb ik zelf ertussen zitten en de Tyr heb ik vergeleken met Dolphin Audio Blue en heb toen voor Dolphin Audio gekozen. Heb er tevens de luidspreker kabel van.
Het merk Dolphin Audio is ook goedkoper dan de Frey en aanzienlijk goedkoper dan de Tyr.
Ik heb ook de interlink hier geprobeerd gehad en hoeveel best goed, niet beter dan de NO Red dawn toen. Wel anders. En voor de prijs was dat wel goed. :)

Citaat van: contour3.0 op januari 19, 2011, 21:49:22

Ze zien er bijna net zo uit als NO. Alleen blauw. ;)
gr
Rob
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HighEndPassion

Hoi Tiptop,

Zo zie je dat het ook set afhankelijk is. Ik heb een tijd geleden een silver signature verkocht aan iemand die de red down in zijn set had. Hij heeft destijds veel kabel tegelijk op proef gehad, waaronder de Silver Signature van Verastarr. Hieronder zijn bevindingen.

Een tijdje geleden heb ik van een paar audiozaken 10 dagen lang een paar XLR kabels geleend om te beluisteren bij mij thuis. Dit waren de Burmester Silver, Harmonic Tech. Pro Silway, Audio Note AN-VX, VDH MC Silver Mk1 en VDH MC Silver Mk2 (RCA) (ik speelde zelf met een NordOst Red dawn RCA). Na veel 1 op 1 vergelijken van de kabels kwamen de Pro Silway en de AN-VX als beste uit de test, naar mijn smaak. De MC Silver Mk2 was ook erg goed, maar was wat té "layed back" voor mij. Alle kabels waren beter dan mijn Red Dawn, die ik nu wat droog vond klinken.
Toen ik de Verastarr voor het eerst hoorde, wist ik meteen dat deze van een heel ander niveau was dan mijn Red Dawn; dat was geen vergelijk. Nu hij is ingespeeld, hoor ik dat hij niet alleen het beste van de Audio Note en de Hamonic Tech. in zich heeft, maar beide kabels verslaat op hun eigen sterke kanten!

Ik heb nog nooit zo'n diep en strak laag gehoord uit mijn set. De soundstage is groter geworden in alle richtingen, maar met name in de diepte. De scheiding/plaatsing van stemmen en instrumenten in deze soundstage is veel preciezer en realistischer geworden. De klankkleur van instrumenten is veel kleurrijker geworden: ze klinken realistischer en ik hoor bijv. veel meer van de klankkast van een instrument. Het hoog heeft veel extensie, maar geen spoortje van scherpte, ook niet als ik het volume open draai. Ik kan nog wel een tijdje zo doorgaan, maar het komt erop neer dat de Verastarr alles beter doet, en niet zo'n klein beetje ook. De kabel heeft de weergave van mijn gehele set op alle fronten naar een nieuw niveau getild.

Maximus_Aurelius

Citaat van: tiptop op januari 19, 2011, 21:57:36
Ik heb ook de interlink hier geprobeerd gehad en hoeveel best goed, niet beter dan de NO Red dawn toen. Wel anders. En voor de prijs was dat wel goed. :)

Hoe lang is dat geleden want Er is ook namelijk een accoustic Balance en niet zo lang geleden is de ontwerper van Accoustic Balance weg gegaan en is voor zichzelf begonnen onder de naam Dolphin Audio. Daarbij zijn de kabels vernieuwd en andere opbouw. De Dolphin Audio is in alle punten een verbeterde Accoustic balance.

P.S. Ik had dat toen al aan je gevraagd in mijn topic en heb er nooit geen antwoord op gekregen ;)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ze zien er bijna net zo uit als NO. Alleen blauw.  ;)
gr
Rob

TipTop  zie zwart gedrukte zin is dit jouw antwoord of is dit Rob zijn antwoord.

Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

tiptop

Ik wist niet dat ik dat ooit verteld had in jouw topic. Al een hele tijd terug. Volgens mij heb ik er ooit een foto van gemaakt toen ik deze thuis had. Al snel een jaar of 4 a 5 terug.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Maximus_Aurelius

Citaat van: tiptop op januari 19, 2011, 22:36:25
Ik wist niet dat ik dat ooit verteld had in jouw topic. Al een hele tijd terug. Volgens mij heb ik er ooit een foto van gemaakt toen ik deze thuis had. Al snel een jaar of 4 a 5 terug.

Dan kan het geen Dolphin Audio zijn ;) Want toen was de firma er nog niet.
En Dolphin Audio zowel vroeger Accoustic Balance lijkt voor geen druppel op Nordost en heeft al helemaal geen blauwe kleur  ;D of gehad.

Volgens mij was het merk Jasmine die als twee druppels op NO lijken en blauw is. Was nog veel gedoe over.

Een foto van Dolphin audio Blue. Lijkt toch voor geen meter op Nordost  ;D en de kleur is ook niet blauw  :D Een heel klein blauw streepje heeft de kabel.En de Yellow heeft een, je raad het al een klein geel streepje  ;D en de Black zie je geen streepje  :laugh:

tiptop

OK. Ik ga eens even spitten morgen. Er zat ook zo'n fluwelen zakje omheen. precies zo een als bij de kabels op de foto, alleen kleiner. Zou iets voor de twilightzone zijn dit. ;D

Maximus_Aurelius

Citaat van: tiptop op januari 19, 2011, 22:53:35
OK. Ik ga eens even spitten morgen. Er zat ook zo'n fluwelen zakje omheen. precies zo een als bij de kabels op de foto, alleen kleiner. Zou iets voor de twilightzone zijn dit. ;D

Bij Crystal Cable zit ook een fluwelen zakje bij ;) Er zijn vele kabel merken waar je een fluwelen zak(je) bij krijgt.

Heb trouwens de look a like van Nordost gevonden. Het is inderdaad jasmine http://www.jasmineaudio.net/T2.html is blauw en ook een fluwelen zakje erbij  ;D.

tiptop

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 19, 2011, 22:57:22
Bij Crystal Cable zit ook een fluwelen zakje bij ;) Er zijn vele kabel merken waar je een fluwelen zak(je) bij krijgt.

Heb trouwens de look a like van Nordost gevonden. Het is inderdaad jasmine http://www.jasmineaudio.net/T2.html is blauw en ook een fluwelen zakje erbij  ;D.

Maar dat is een luidsprekerkabel. ;) Ik had een interlink. Maar die mantel lijkt er wel erg veel op. :)
Ik heb Crystalcable en daar staat ook Crystalcable op het zakje. Ik dacht te herinneren dat op het zakje van die blauwe kabel Dolphinaudio stond. Het kwam mij ook meteen bekend voor toen het hier genoemd werd. Het was een demo kabel dus misschien in het verkeerde zakje mee gehad. Nah ja. Ik blijf nog even zoeken. :)

frank2

Ik heb na een eerste indruk de kabels nogmaals erachter gelegd en iets meer laten inspelen, weliswaar geen 100 uur, maar een tweede indruk heb ik wel. Ondertussen zijn de kabels alweer opgehaald door Snowmaster (frank)

Als eerste wil ik zeggen dat de kabels die Dennis verkoopt zeer goed zijn, de verstarr is een open kabel, transparant met een vleugje warmte. De definitie van deze kabel is zeer goed te noemen en ook in het laag basdrum e.d. is een goede definitie hoorbaar. Het echte laag komt er ook goed uit. Het hoog kan en is sprankelend. Maar zoals een goede kabel betaamd juist, niet teveel niet te weinig. Andere zaken als diepte en loskomen van geluid v.d. speakers is vergelijkbaar aan mijn huidige kabels dus gewoon goed. In vergelijk met mijn huidige kabels is de Verstarr geen verbetering, maar ook geen verslechtering ze zijn eigenlijk gelijk aan elkaar met misschien een paar heel kleine nuanceverschillen. Mijn huidige kabels zijn door een audiofiel met verstand van electronica en een goed gehoor gemaakt, hij is reparateur van wenw audio.

Wel ben ik aangenaam verrast door de hoge (muziek)kwaliteit die deze kabels kunnen leveren, zeker als men naar de prijs kijkt, een virtual dynamics (david of Nite2) welke 2 tot 3 x zo duur is kan niet tippen aan deze kabel.

Ik zal als iemand vraagt zeker deze interlinks aanbevelen, en nobrainer voor dit geld en je zit meteen in de top van kabelland, tenzij je natuurlijk naar de exoten gaat, dan zal deze kabel het afleggen, maar ja wie wil er 2000 euro betalen of meer voor een interlink?  
Rapport, v.d. hull, bestwire, virtual dynamics, Cardas quadlink, al deze kabels zijn zeker niet beter en meestal slechter dan deze Verstarr.

Mijn opstelling, set staat hieronder vermeld.

Ik dank Dennis voor het vertrouwen om zonder enige moeite even een kabel te sturen van bijna 400 euro.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

S@m

Citaat van: contour3.0 op januari  7, 2011, 17:35:46
Net even met de vrouw op de bank gezeten en een nummer van Fleetwood Mac"s Rumours gedraaid.
Niet een audiofiele opname, maar wil het toch even kwijt, temeer omdat ook mijn vrouw(geen actief luisteraar) het ook hoorde:
het nummer Oh Daddy: de zang van Christine Mcvie krijgt op een gegeven moment een tweede(lagere) stem in de achtergrond. deze stem verdwijnt langzaam uit het geluidsbeeld......richting de vloer!!!!echt! heel bizar! bijna aan het einde van het nummer komen wat bekkens van Mick het geluidsbeeld binnen en omringen je bijna(een soort Qsound effect)!!!!overdreven??
nou ja we hoorden het allebei en zaten stom verbaasd op de bank! ;D
gezien de prijs van de kabel is dit een upgrade in mijn set die ik voor kort voor onmogelijk hield.
morgen wat foto's plaatsen
Rob

Heb je na dit opgemerkt te hebben direct je andere kabel aangesloten om te luisteren of je deze belevenis wederom kon waarnemen. Da's namelijk vaak wel het geval... ;)

contour3.0

Citaat van: S@m op januari 20, 2011, 12:56:07
Heb je na dit opgemerkt te hebben direct je andere kabel aangesloten om te luisteren of je deze belevenis wederom kon waarnemen. Da's namelijk vaak wel het geval... ;)
jammer dat je zelf al een antwoord formuleerd..... ???.wat denk je nu zelf? ;)
ik ben wel op een gegeven moment gestopt met de wisseling, de verschillen waren te groot, en daarbij heb ik in het begin veel cd's gebruikt die regelmatig in de speler liggen en die ik goed ken.er vielen direct details op.....lees direct! dit was bij de vdhull gewoon niet zo duidelijk waarneembaar, en in een enkel geval zelfs nagenoeg niet.
ik ben ruim een week met die kabels bezig geweest, vooral omdat ik vond dat de verschillen zo groot waren,iets wat ik heel eerlijk, niet had verwacht, kom op! het is maar een kabeltje??Dus ben ik best wel kritisch en in mijn ogen zorgvuldig te werk gegaan.....en mijn bevindingen over deze Verastarr blijven voor 100%overeind

Rob

tiptop

Leuk is ook dat vrijwel iedereen dezelfde mening heeft over de VdH's. Donker, weinig detail enz... tov wat duurdere en ook betere kabels. Altijd consequent en herkenbaar. :)

@Dennis.
Kan ik eventueel ook een paartje te leen krijgen?

S@m

Citaat van: tiptop op januari 20, 2011, 13:27:58
Leuk is ook dat vrijwel iedereen dezelfde mening heeft over de VdH's. Donker, weinig detail enz... tov wat duurdere en ook betere kabels. Altijd consequent en herkenbaar. :)

Zo hier het zogenaamde 'meepraat gedrag' ook niet een (grote) rol spelen...

Waar ik overigens niemand direct mee aanspreek en (ook) de bevindingen van contour voor waar aanneem.

contour3.0

meepraatgedrag is mij vreemd.... ;D.....maar ik heb ook niet de intentie om vdHull de grond in te boren.
in een grijs verleden heb ik JMlab Spectral 913 luidsprekers gehad, in eerste instantie aangestuurd met een Cyrus 2 en PSX, later ingewisseld voor een Denon PM2000, en een Marantz cd10.
alle bekabeling was toen van vd Hull(type nummers weet ik even niet meer, de luidsprekerkabel was een lichtblauwe biwire, de interlink een rode)
dat klonk (toen) best wel lekker ;)Nu zou ik op kunnen voeren dat het wat donkere aspect van de vdHull die inverted dome van JMlab lekker onder controle hield...anders was de boel misschien te fel geworden.wie weet......   ;) in bepaalde setting zal de vdHull het prima doen, net zoals Mit, Audioquest, Chord, supra, ga zo maar door......
zoals ik al eerde meldde was ik(zeker na de verhuizing) niet meer tevreden met het geluid. Ik dacht echt na over andere componenten ,en dan vooral luidsprekers....toen deze mogelijkheid van testen voorbij kwam heb ik het gewoon geprobeerd, met de nodige reserve, laat dat nu eens heel duidelijk zijn!in mijn optiek kon/kan/ken,( zelf in te vullen) een kabel nooit zoveel invloed hebben................
ik ga, over een aantal weken als ik een week genoten heb van de zon van Lanzarote, de powercables van Verastarr ook eens testen....en als ik ergens sceptisch over ben........ ;D

gr
Rob

S@m

Citaat van: contour3.0 op januari 20, 2011, 14:07:14
ik ga, over een aantal weken als ik een week genoten heb van de zon van Lanzarote, de powercables van Verastarr ook eens testen....en als ik ergens sceptisch over ben........ ;D

gr
Rob

Leuk om mee te lezen met de bevindingen van een sceptisch luisteraar. Ga je de powercords dan vergelijken met onafgeschermde standaard netsnoeren of heb je al iets 'afgeschermds'..?

contour3.0

nee, ik heb afgeschermde snoeren, ooit eens, min of meer voor de grap gekocht, van Powerlab(iets van 80euro ofzo, wist niks voor mijn verjaardag ;D) fabrikant bestaat geloof ik niet meer.
leuk detail wellicht: hoorde echt geen enkel verschil ;D maar staat wel kicken, van die blauwe snoeren ;D ;D

gr
Rob

S@m

Citaat van: contour3.0 op januari 20, 2011, 14:28:01
nee, ik heb afgeschermde snoeren, ooit eens, min of meer voor de grap gekocht, van Powerlab(iets van 80euro ofzo, wist niks voor mijn verjaardag ;D) fabrikant bestaat geloof ik niet meer.
leuk detail wellicht: hoorde echt geen enkel verschil ;D maar staat wel kicken, van die blauwe snoeren ;D ;D

gr
Rob

Benieuwd of je met de Verastarr wel verandering hoort...

contour3.0

Citaat van: S@m op januari 20, 2011, 14:39:03
Benieuwd of je met de Verastarr wel verandering hoort...
ik ook wel ;)
Rob