Verastarr interlink

Gestart door contour3.0, januari 5, 2011, 20:28:37

Vorige topic - Volgende topic

tiptop

Citaat van: contour3.0 op januari  7, 2011, 18:17:10
ik heb nu twee powerlab kabels van een tientje of 9 ertussen zitten.Die interlink blijft er dan tussen, maar we zijn nog niet helemaal klaar met de test! ;)
zoals ik al aangaf heb ik gewoon weinig aan de hifi gedaan het laatste jaar, door verhuizing e.d, nu begint het weer enorm te jeuken!wel lekker trouwens
Rob
Begrijp ik helemaal. :P

Veel plezier nog! :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

contour3.0

Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

frank2

Heb je een aparte audiogroep? Indien niet kun je beter eerst er een laten aanleggen (ik heb aanvullend advies ), indien ja ik weet iemand die de groep aanmerkelijk kan verbeteren, dit doet veel meer dan een nieuw powercord.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

tiptop

Citaat van: frank2 op januari  7, 2011, 18:41:38
Heb je een aparte audiogroep? Indien niet kun je beter eerst er een laten aanleggen (ik heb aanvullend advies ), indien ja ik weet iemand die de groep aanmerkelijk kan verbeteren, dit doet veel meer dan een nieuw powercord.
Hij krijgt die dingen te leen om uit te proberen. Dan gaat een speciale audiogroep toch veels te ver! Je moet het wel een beetje in perspectief zien natuurlijk. En los doet een powercord al best veel als het een goede is.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

frank2

je begrijpt me verkeerd, zo'n interlink is altijd waardevol, maar als TS ook wil beginnen met powercords te vervangen is dat natuurlijk niet verkeerd, maar een aangepaste audiogroep doet aanmerkelijk meer
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

tiptop

Citaat van: frank2 op januari  7, 2011, 18:56:23
je begrijpt me verkeerd, zo'n interlink is altijd waardevol, maar als TS ook wil beginnen met powercords te vervangen is dat natuurlijk niet verkeerd, maar een aangepaste audiogroep doet aanmerkelijk meer
Jaja, maar hij heeft ze te leen op verzoek van de importeur/dealer die personen vroeg om er een review over te maken. ;)

contour3.0

Heren, heren rustig maar!!
in mijn openingspostjes heb ik al aangegeven dat de audio op een aparte groep staat ;)

dus andere powercords uitproberen gaat binnenkort er wel van komen

Rob
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

tiptop

Citaat van: contour3.0 op januari  7, 2011, 19:35:36
Heren, heren rustig maar!!
in mijn openingspostjes heb ik al aangegeven dat de audio op een aparte groep staat ;)

dus andere powercords uitproberen gaat binnenkort er wel van komen

Rob
Ahh, mooi. :P

HighEndPassion

CiteerIs het een optie dat de tester enigszins blind de test gaat doen. Dus hij weet niet welke kabel er speelt. Zijn vrouw, zoon, dochter, vriend, oom, opa etc doet de kabel er op een bepaald moment achter en haalt hem ook weer weg.

Hoi Hans,

Contour 3.0 heeft interlinks van rond de 150-200 euro. Zoals hij omschrijft zijn de verbeteringen behoorlijk groot. Dat is ook de ervaring die ik heb. Een interlink heeft een behoorlijke invloed op het geluidsbeeld. Dat is zeker in een blindtest hoorbaar. Maar feitelijk gaat het daar niet om. Als jij hoor dat het podium breder, dieper wordt, als jij hoor dat het natuurlijker gaat klinken hoe subtiel ook, gaat het er alleen om of je het bedrag dat je voor deze verbetering moet betalen er voor over hebt.  Een interlink en de effecten daarvan zijn geen voodoo. Het kan gewoon een grote impact hebben.

Het is goed om te zien dat de Verastarr t.o.v. van een interlink van 200 euro zoveel kan brengen. Met in het achterhoofd dat ik deze interlink aan kan bieden voor € 395,- is dat natuurlijk een enorme winst. Normaal zal het verschil tussen een interlink van 200 en 400 euro niet zo groot zijn.

De overige reviewers zullen binnenkort hun verslag doen. Zij vergelijken de Verastarr SIlver Signature met veel duurdere kabels. Dat is voor de Verastarr interlink natuurlijk een vele grotere uitdaging. Dat ik ook graag iemand de kabels wilde laten testen die reeds een kabel van rond de 200 euro heeft is puur om het effect van deze interlink door een onafhankelijk persoon te laten omschrijven.

Ik heb er verder geen probleem mee als jij de kabel ook een keer wil testen. Ik wil dan wel wachten tot een aantal review exemplaren retour komen.

Groet

Dennis

chansig

Prim...dan hoor ik het wel van je.

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

tiptop

Ben erg benieuwd wat je er van gaat vinden Hans. :)

Wat heb jij eigenlijk voor set waar ze dan op getest worden?

chansig

UcD versterker, Sonys XA20ES en Klare speakers (zijn zelfbouwers met scan speak units..inmiddels hier en daar wat aangepast).

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

contour3.0

Citaat van: chansig op januari  8, 2011, 21:50:54
UcD versterker, Sonys XA20ES en Klare speakers (zijn zelfbouwers met scan speak units..inmiddels hier en daar wat aangepast).

Gr Hans
en de bekabeling??
Rob

chansig

Op het moment zit er een simpele reinsilberen kabel achter. Kosten 25 euro incl verzenden vanuit Duitsland. Deze kabel koste 4 jaar terug 15 a 20 euro..inmiddels zit hij rond de 50. Worden verkocht via Ebay. Als speakerkabel gebruikt ik Oehlbach.

Aangezien ik het verschil tussen een goede en een slechte opname meen te kunnen horen...moet het verschil tussen kabels me ook wel opvallen. ;) :D

Gr Hans

contour3.0

Citaat van: chansig op januari  8, 2011, 23:22:30
Op het moment zit er een simpele reinsilberen kabel achter. Kosten 25 euro incl verzenden vanuit Duitsland. Deze kabel koste 4 jaar terug 15 a 20 euro..inmiddels zit hij rond de 50. Worden verkocht via Ebay. Als speakerkabel gebruikt ik Oehlbach.

Aangezien ik het verschil tussen een goede en een slechte opname meen te kunnen horen...moet het verschil tussen kabels me ook wel opvallen. ;) :D

Gr Hans
lijkt mij ook! ;D ;D ;D ;D ;D ;D
dat wordt nog wat!!!!! al begreep ik wel dat je nog even geduld moet hebben, tot de kabels weer terug zijn
Rob

frank2

komende woensdag gaan bovengenoemde kabels spelen in mijn set. (zijn ze meteen al grotendeels ingespeeld) Eerste bevindingen komen daarna zsm.

contour3.0

ik ben heel erg benieuwd naar vooral jou bevindingen Frank! ;D
jou set zal nog beter de verschillen moeten laten horen.
op mijn set is het in ieder geval een enorme verbetering, en naast de vd hull heb ik in het verleden er al andere kabels tussen gehad, maar door de verhuizing, nogmaals, is het hifi gebeuren een beetje stil blijven staan.
in mijn herrinering(beetje gevaarlijk, ruim een jaar of wat geleden) presteerd deze kabel in mijn optiek minimaal gelijk aan de Chord signature(799 euro) die ik er toen tussen heb gehad, en beter dan de Nordost frey, die er ook tussen heeft gezeten, vooral de nordost vond ik te dunnetjes klinken....
gisteravond is het wederom weer heel laat geworden en heb ik op een vrij zacht niveau het een en ander beluistert. dan valt op hoe detailrijk de kabel is! op een heel laag niveau is alles van hoog tot laag goed te volgen en blijven alle details echt overeind!(ook de druk in het laag blijft overeind)
slechte opnames blijven(gelukkig) slecht klinken ;D
de focus van stemmen is messcherp! Analis morrisette staat zowat in mijn gezicht te spugen...gelukkig lijkt het maar zo, anders zou ik kletsnat zijn! ;D ;D
In mijn set doet de kabel het dus boven verwachting! ik had nuance verschillen verwacht, maar nu lijkt het wel of er een componentenwisseling heeft plaatsgevonden.
voor een bedrag van 395 euro is deze kabel, voor mij althans, een zeer aantrekkelijke kandidaat.
wat mij vooral sterkt in mijn hele opsomming is het feit dat mijn vrouw ook regelmatig zegt: hey hoor je dat?
terwijl zij op de bank in de hoek van de kamer zit en dus geen lekker stereobeeld heeft, buiten het feit dat ze nooit in volle concentratie luisterd...
deze kabel lijkt mij een bijzonder alternatief voor mensen die in de 250 500 euro regionen iets anders(beters?) zoeken.
of de kabel de strijd aan kan met kabels van meer dan 1000 euro durf en kan ik geen uitspraak over doen!
ik heb een poging gewaagd wat foto's te maken, maar de zon schijnt volop in de huiskamer, geen gezicht, dus die volgen nog.

Rob

tiptop

Citaat van: chansig op januari  8, 2011, 23:22:30

Gr Hans
Niet om je kabels af te kraken hoor, maar...
Die Oehlbach zou dan eigenlijk ook vervangen moeten worden voor een betere. (misschien ook te leen van Verstarr.) :)

Oehlbach heb ik veel ervaring mee en vind ik niet echt een goed merk. Supra is dan al een heel stuk opener voor hetzelfde geld of iets duurder. Dat kan in het testen een bottleneck worden dus. ;)

Verder veel plezier met testen straks. :)

tiptop

Citaat van: contour3.0 op januari  9, 2011, 13:36:42
ik ben heel erg benieuwd naar vooral jou bevindingen Frank! ;D
jou set zal nog beter de verschillen moeten laten horen.
op mijn set is het in ieder geval een enorme verbetering, en naast de vd hull heb ik in het verleden er al andere kabels tussen gehad, maar door de verhuizing, nogmaals, is het hifi gebeuren een beetje stil blijven staan.
in mijn herrinering(beetje gevaarlijk, ruim een jaar of wat geleden) presteerd deze kabel in mijn optiek minimaal gelijk aan de Chord signature(799 euro) die ik er toen tussen heb gehad, en beter dan de Nordost frey, die er ook tussen heeft gezeten, vooral de nordost vond ik te dunnetjes klinken....
gisteravond is het wederom weer heel laat geworden en heb ik op een vrij zacht niveau het een en ander beluistert. dan valt op hoe detailrijk de kabel is! op een heel laag niveau is alles van hoog tot laag goed te volgen en blijven alle details echt overeind!(ook de druk in het laag blijft overeind)
slechte opnames blijven(gelukkig) slecht klinken ;D
de focus van stemmen is messcherp! Analis morrisette staat zowat in mijn gezicht te spugen...gelukkig lijkt het maar zo, anders zou ik kletsnat zijn! ;D ;D
In mijn set doet de kabel het dus boven verwachting! ik had nuance verschillen verwacht, maar nu lijkt het wel of er een componentenwisseling heeft plaatsgevonden.
voor een bedrag van 395 euro is deze kabel, voor mij althans, een zeer aantrekkelijke kandidaat.
wat mij vooral sterkt in mijn hele opsomming is het feit dat mijn vrouw ook regelmatig zegt: hey hoor je dat?
terwijl zij op de bank in de hoek van de kamer zit en dus geen lekker stereobeeld heeft, buiten het feit dat ze nooit in volle concentratie luisterd...
deze kabel lijkt mij een bijzonder alternatief voor mensen die in de 250 500 euro regionen iets anders(beters?) zoeken.
of de kabel de strijd aan kan met kabels van meer dan 1000 euro durf en kan ik geen uitspraak over doen!
ik heb een poging gewaagd wat foto's te maken, maar de zon schijnt volop in de huiskamer, geen gezicht, dus die volgen nog.

Rob
Altijd leuk, foto's. :)

chansig

Citaat van: tiptop op januari  9, 2011, 17:04:48
Niet om je kabels af te kraken hoor, maar...
Die Oehlbach zou dan eigenlijk ook vervangen moeten worden voor een betere. (misschien ook te leen van Verstarr.) :)

Oehlbach heb ik veel ervaring mee en vind ik niet echt een goed merk. Supra is dan al een heel stuk opener voor hetzelfde geld of iets duurder. Dat kan in het testen een bottleneck worden dus. ;)

Verder veel plezier met testen straks. :)

Nog opener....whauwww. Ik heb ervaring met de duurdere kabels. Maar goed als ik geen verschil hoor dan ligt het dus aan de speakerkabel..tsja.

Gr Hans

tiptop

Citaat van: chansig op januari  9, 2011, 17:11:32
Nog opener....whauwww. Ik heb ervaring met de duurdere kabels. Maar goed als ik geen verschil hoor dan ligt het dus aan de speakerkabel..tsja.

Gr Hans
Wat is dit nou weer? Dat zeg ik niet, maar betere bekabeling helpt wel. maar laat maar. Ik merk het al weer. :dozingoff:

chansig

Ohh..sorry. Ik kreeg even het idee dat er vooruit gelopen werd op de zaak. Bleek ik het zelf dus te doen.

Excuses.

Gr Hans

tiptop

Citaat van: chansig op januari  9, 2011, 18:09:33
Ohh..sorry. Ik kreeg even het idee dat er vooruit gelopen werd op de zaak. Bleek ik het zelf dus te doen.

Excuses.

Gr Hans
OK. misverstandje kennelijk ;)

contour3.0

contour3.0

eerste foto maar even snel geplaatst

Rob