Verastarr interlink

Gestart door contour3.0, januari 5, 2011, 20:28:37

Vorige topic - Volgende topic

planeet

Ik heb altijd bij mijn Kimber Select kabels gezworen, maar dit is de eerste keer dat ik serieus begin te twijfelen.
Meepraat gedrag is niet aan mij besteed. Kon mij geen zier schelen dat deze Verastarr beter of slechter zou presteren dan de Kimber Select want ik had initieel niet de intentie om de Kimbers te gaan vervangen.

Na 1 week testen/luisteren ... moet ik wel toegeven dat deze kabel toch een groot verschil bloot legt tov de Kimber. Dit weekend schakel ik nog eens over naar Kimber, en doe de luistertest opnieuw. (ben de Verastarr nu 'gewoon'). Ben eens benieuwd.

Ik heb ook in dit topic de vraag gesteld om de power en speakercables te kunnen/mogen testen ism de huidige Verastarr interlink (of de nog betere versie). Ik heb hier nog geen antwoord op mogen ontvangen.

Deze kabel heeft mijn interesse opgewekt en ben bereid om terug aan mijn stereo set te werken. Ik dacht dat ik met mijn combinatie met Kimber Select de finale config had bereikt ... lijkt nu toch nog anders uit te draaien.

Bij twijfel over de reviews en hun uitkomst: 1 tip --> test de kabel

Mvg,
Bart

contour3.0

Die Kimber Select(de 1030 als ik mij niet vergis) is ook geen goedkope kabel toch??
kun je omschrijven wat volgens jou waarnemingen (heeeeeel belangrijk ;))het grootste verschil is tussen de twee kabels?

gr
Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

tiptop

Citaat van: S@m op januari 20, 2011, 13:47:48
Zo hier het zogenaamde 'meepraat gedrag' ook niet een (grote) rol spelen...

Waar ik overigens niemand direct mee aanspreek en (ook) de bevindingen van contour voor waar aanneem.
Volgens mij zijn er weinig die het echt van elkaar weten. Zelf gaat mijn ervaring terug naar begin jaren negentig in vergelijking met een Monster M400 en Siltech 4-56. De Monster klonk helder in vergelijk, terwijl het eigenlijk ook een wat donker klinkende kabel was. De Siltech was helemaal een verschil. Die heb ik nog steeds en in vergelijk is de Crystalcable weer een stuk beter.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

S@m

Citaat van: tiptop op januari 20, 2011, 19:23:43
Volgens mij zijn er weinig die het echt van elkaar weten.

Als je van den Hul roept dan wordt er veelal van alle kanten hetzelfde geroepen. Hetzelfde als je 'zilverkabel' zegt...

tiptop

Citaat van: S@m op januari 20, 2011, 19:59:37
Als je van den Hul roept dan wordt er veelal van alle kanten hetzelfde geroepen. Hetzelfde als je 'zilverkabel' zegt...

Misschien zijn alle ervaringen dan ook wel hetzelfde. ;)

Die carbonkabels, the One en The Second waren wel OK. Maar niet als digitale kabel. De 103 en 152 (dacht ik) waren gewoon niet goed.

VdH zelf (de man) is erg aardig, dus ik gun hem wel een positieve input, maar die kabels zijn niet erg top.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

S@m

tiptop

Citaat van: S@m op januari 20, 2011, 20:28:33

Leuk smiletje 8)

Maar de betekenis gaat bij de meeste niet op hoor. ;)

S@m

Citaat van: tiptop op januari 21, 2011, 08:47:05
Leuk smiletje 8)

Maar de betekenis gaat bij de meeste niet op hoor. ;)

Bij jou wellicht niet, maar ik zou ze de kost niet willen geven voor wie het wel op gaat ;)

planeet

OK, kogel is door de kerk.

Ik heb dit weekend de Kimber Select teug in de keten gebracht. En in eerste instantie dacht ik, ja ... dit is het terug ... maar na enkele minuten (zeker bij de CD van Tracey Chapman) stelde ik vast dat de muziek afspeelde achter een sluier. Ook had ik een indruk, bij de Verastarr, dat er bas miste. Bij de Kimber werd het duidelijk dat de bas minder gedefinieerd en geplaatst was.

Na een tijd heb ik de Verastarr terug geinstalleerd en weer Tracey Chapman gespeeld. Verschil is toch opmerkelijk. Veel opener, transparant, gedefinieerd ... Tja ... moeilijk uit te leggen wat je eigenlijk hoort.

Ik loop zeker niet met de meute mee (heb oa nooit B&W speakers gekocht voor mijn dedicated room  ;D , ben nooit overgestapt naar Lyngdorf ... om maar aan te geven dat hypes niet aan mij besteed zijn), maar de Verastarr is wel degelijk goed.

Dus, Dennis ... vooraleer ik bevestig dat deze blijven zou ik de installatie verder willen testen met de powercords en speakercables van Verastarr. (eerste communicaties hebben reeds plaatsgevonden  ;D)

Voor de ongelovigen, wees welkom om het verschil te komen beluisteren (en je mag altijd natuurlijk uw eigen kabels meenemen).

Voor de techneuten, een overzicht van de installatie:

- gescheiden stroomkring op AHP met aparte stroomkabels LAPP (van de kast tot de ruimte zelf)
- Isotek GII
- powerkabels van Nordost
- bekabeling: Kimber Select
- versterker McIntosch MC6900
- DVD/SACD McIntosch MVP861
- Speakers Sonus Faber Guarneri M

Geinteresseerde?

(woon niet ver vd Nederlandse grens dus ...)

Xander32

Opvallend dat het (positeive) verschil t.o.v. de Kimber zich vooral(lees: zeker bij...) voordoet.

Sander.

Citaat van: planeet op januari 23, 2011, 09:22:15
OK, kogel is door de kerk.

Ik heb dit weekend de Kimber Select teug in de keten gebracht. En in eerste instantie dacht ik, ja ... dit is het terug ... maar na enkele minuten (zeker bij de CD van Tracey Chapman) stelde ik vast dat de muziek afspeelde achter een sluier. Ook had ik een indruk, bij de Verastarr, dat er bas miste. Bij de Kimber werd het duidelijk dat de bas minder gedefinieerd en geplaatst was.

Na een tijd heb ik de Verastarr terug geinstalleerd en weer Tracey Chapman gespeeld. Verschil is toch opmerkelijk. Veel opener, transparant, gedefinieerd ... Tja ... moeilijk uit te leggen wat je eigenlijk hoort.

Ik loop zeker niet met de meute mee (heb oa nooit B&W speakers gekocht voor mijn dedicated room  ;D , ben nooit overgestapt naar Lyngdorf ... om maar aan te geven dat hypes niet aan mij besteed zijn), maar de Verastarr is wel degelijk goed.

Dus, Dennis ... vooraleer ik bevestig dat deze blijven zou ik de installatie verder willen testen met de powercords en speakercables van Verastarr. (eerste communicaties hebben reeds plaatsgevonden  ;D)

Voor de ongelovigen, wees welkom om het verschil te komen beluisteren (en je mag altijd natuurlijk uw eigen kabels meenemen).

Voor de techneuten, een overzicht van de installatie:

- gescheiden stroomkring op AHP met aparte stroomkabels LAPP (van de kast tot de ruimte zelf)
- Isotek GII
- powerkabels van Nordost
- bekabeling: Kimber Select
- versterker McIntosch MC6900
- DVD/SACD McIntosch MVP861
- Speakers Sonus Faber Guarneri M

Geinteresseerde?

(woon niet ver vd Nederlandse grens dus ...)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

planeet

Bij de stem van TC is er echt een sluier weg en hoor je de baslijnen zuiverder.

Ook bij andere cd's hoor je verschillen, maar TC gebruik ik regelmatig als referentie vandaar dat ik deze uitdrukkelijk aanhaal. Bij LAIS, iets wat complexere muziek, zijn er ook verschillen maar dat is net iets moeilijker te omschrijven.
Ik wil gewoon aanhalen dat er niet 1 gebied specifiek verschilt, maar dat er impact is op het totaalplaatje.

Nu de Kimber Select (1030) is op zich geen neutrale kabel, en de gebruikte speakers ook niet, misschien daardoor dat verschillen zo duidelijk zijn? In het verleden heb ik ook Nordost alsook Audioquest (en nog een paar ander merken), dus niet dat ik Kimber freak van in het begin ben.

Dit eventjes ter info ...

tiptop

Citaat van: S@m op januari 21, 2011, 08:51:33
Bij jou wellicht niet, maar ik zou ze de kost niet willen geven voor wie het wel op gaat ;)
Die zijn er ongetwijfeld. :)

Maarre..Ik heb Dennis van Highendpassion al drie keer (2 x in een topic en 1 x een privebericht) gevraagd om ook een setje te mogen proberen, maar ik hoor werkelijk niks van hem. Zou hij het te druk hebben met de andere forumgenoten?

S@m

Citaat van: tiptop op januari 23, 2011, 13:08:35
Maarre..Ik heb Dennis van Highendpassion al drie keer (2 x in een topic en 1 x een privebericht) gevraagd om ook een setje te mogen proberen, maar ik hoor werkelijk niks van hem. Zou hij het te druk hebben met de andere forumgenoten?

Waarschijnlijk aan het genieten van z'n Verastarr's en daarmee de wereld om zich heen vergeten...

HighEndPassion

CiteerMaarre..Ik heb Dennis van Highendpassion al drie keer (2 x in een topic en 1 x een privebericht) gevraagd om ook een setje te mogen proberen, maar ik hoor werkelijk niks van hem. Zou hij het te druk hebben met de andere forumgenoten?

Ik heb even een te drukke week achter de rug. Inmiddels ook weer met Titop contact gehad. Maandag gaat een setje zijn kant op.
Alles weer onder controle!  8)

Groet,

Dennis

tiptop

top.  :smile:
Even aanvullen. Ging via de telefoon dus was een beetje lastig. ;)

Heb pm-contact gehad met Dennis inmiddels. :)

Binnenkort dan ook een review van mij. :)

Snowmaster

Een maand geleden heeft Chansig de Verastarr ontvangen en sinsdien.....radiostilte  :).

Nu heeft Hans altijd geroepen dat hij geen verschillen tussen kabels hoort en niet gelooft in kabels.
Dit staat haaks op mijn ervaring want ik hoor de verschillen tijdens het inspelen van kabels van dag tot dag.
Daarom ben ik erg benieuwd naar zijn ervaring, want ik weet inmiddels dat de Verastarr gewoon erg goed is.

Hans, hoe staat het er voor?  Ik ben echt nieuwsgierig naar je bevindingen.

(Ook ik heb al een maand de Kordz HDMI in gebruik en mijn review nog niet gepost, maar ik ben gewoon nieuwsgierig  ;) )
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

chansig

Ik heb daar volgens mij een topic over geopend en mijn bevindingen beschreven..Dus wel een beetje bij de les blijven  ;D

Mijn RU connected is net zo goed als de Verastrarr kabel..mijn conclusie.

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Snowmaster

Citaat van: chansig op februari 16, 2011, 15:12:36
Ik heb daar volgens mij een topic over geopend en mijn bevindingen beschreven..Dus wel een beetje bij de les blijven  ;D

Mijn RU connected is net zo goed als de Verastrarr kabel..mijn conclusie.

Gr Hans

Tsja.....als je het stiekem ergens anders post  ;)
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

chansig

Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

RU connected

Citaat van: Snowmaster op februari 16, 2011, 15:51:55
Tsja.....als je het stiekem ergens anders post  ;)
Tiptop heeft zijn reviews van de Verastarr ook ergens anders geplaatst: Verastarr Silver Signature vs. CrystalCable Piccolo & 4 Interlinks uit verschillende prijsklassen. Die laatste is een vergelijking tussen Verastarr Silver Signature, RU Connected, Elco Audio SR-22R en Acoustic Research Pro Series DIY afgemonteerd met Oehlbach pluggen.

Volgens mij was er ergens anders op het forum nog een test van de Verastarr, maar die kan ik niet zo snel vinden.

Mr.M

hoi
heeft iemand ervaring met de digitale interlink van veraster? ben all een tijdje bezig met vergelijken van de geluid van digitaal en rca en is mij all duidelijk dat digitaal veel mooier klinkt dan rca aangezien cds digitaal de geluid overbrengen en met digitaal poort hoef de geluid niet meer (vertaald ) te worden naar rca dus zoveel mogelijk als origineel doorgestuurd wordt naar de versterker..dus ben opzoek naar een gooie digitale interlink.
me set is primare spa22 , primare dvd 30 en boxen van master>de master 3 met nirvana bekabeling.
**UNDER CONSTRUCTION**

Former member 78

Dan moet de dac in de versterker wel beter zijn, dan die van de cd speler.
Vaak hebben de meeste stereo versterkers niet eens een dac. En, het signaal
moet sowieso worden omgezet...