Marco,s Ht stereo living,mijn akoestische avontuur.

Started by morca, October 17, 2010, 18:21:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

POA 6600 van Denon van zolder gehaald, maar hij geeft niet meer als ruis
ken deze amp niet iemand ervaring wat ik verkeerd aangesloten zou kunnen hebben


Update volgens de manual en een paar leden is hij goed aangesloten,andere staat nu op te warmen morgen aansluiten hopelijk doet die het wel
En die andere die het niet deed uiteindelijk toch ook nog,zou een zeer leuke upgrade zijn

morca

Quote from: Ejorne on February 12, 2011, 10:31:58
hahahaha, "de grootste en agressiefste wijfjes strijden om de beste plek middenin"

Maar mocht je willen meten... De spullen staan hier pakklaar in een tas.
Alleen nog even de driver installeren op jouw computer en gaan met die sub...  8)

http://www.emu.com/support/files/download2.asp?Centric=1004&Legacy=0&Platform=1


ik zie nu pas dat die tekst op mijn tv staat,dacht toen al wat bedoelt ie daar nou mee  :D

Ejorne


morca

Het is me vd week opgevallen dat de gepooorte sub aan de andere kant vd kamer beter klinkt,bij de comp
Misschien die andere erbij of die ene naast de JL zetten,moet eerst even plaats maken

morca

Mooie foto,s geplaatst in startpost en hier http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=105496.msg1888477#msg1888477
Met dank aan Ejorne :thumbs-up:
Hij was gisteren even op visite,even ouderwets wat trance geluisterd op de JL,ik heb hem even goed laten klapperen  :D .Was weer leuk,hij was onder de indruk,hij had hem nog niet zo hard en strak horen spelen.
Daarna natuurlijk een relaxt muziekje gedraaid en nog even gebabbeld over mijn volgende te bouwen subwoofer,onder het genot van een biertje.
Het plan staat nog niet vast maar het gaat waarschijnlijk 1 kist met 2x JL audio 13W6 ,de W7 gaat iets te duur worden dus dat idee gaat niet door denk ik.
Dan moet ik nog op zoek naar een amp die 2 woofers goed aan stuurt,parallel aangesloten of met 2 aansluitingen,maar eens rondkijken.
Het staat toch pas later dit jaar gepland, dus kan er nog even goed over na denken.

frankp

Heb ik jouw eigen topic toch ook gevonden.
Je hebt een paar flinke jongens staan zeg, daar zal toch wel een aardig geluidje uitkomen  :thumbs-up:

morca

Quote from: frankp on May  3, 2011, 10:00:36
Heb ik jouw eigen topic toch ook gevonden.
Je hebt een paar flinke jongens staan zeg, daar zal toch wel een aardig geluidje uitkomen  :thumbs-up:
Dankjewel Frank,dat zijn mijn oude speakers bewaar ik voor beneden maar die gaan wel aardig ja :D maar geen high end hoor gewoon mooi en knetterhard.
Mijn nieuwe speakers zijn die kleine van Onix kleur redwood.








Ejorne

 O0

Straks nog je nieuwe zelfbouw of misschien wel een 212?  :o ;D


morca

Quote from: Ejorne on May  3, 2011, 21:41:10
O0

Straks nog je nieuwe zelfbouw of misschien wel een 212?  :o ;D


Het is veel geld,maar wat ik lees is 1000a 1500 euro meer als wat ik aan onderdelen kwijt ben,maar kijken hoe het sparen gaat dan zou het eventueel volgend jaar kunnen.
Ik wil het echt graag,nu is de kans nog over een paar jaar word het moeilijker,maar kijken hoe de komende 2 jaar uit gaan pakken ik hoop echt goed.
Dit is toch wel erg mooi
:inlove:

Ejorne



Ejorne

Quote from: morca on May  3, 2011, 22:28:17
Hoe noem je deze dan wel niet ::)

Ver buiten bereik. (helaas)  :P


Ik denk dat als die bij jou boven komt staan, mijn lichaam in mijn kleren heen en weer trilt...   8)

morca

Quote from: Ejorne on May  3, 2011, 22:32:09
Ver buiten bereik. (helaas)  :P


Ik denk dat als die bij jou boven komt staan, mijn lichaam in mijn kleren heen en weer trilt...   8)
Dan zou dat de ideale sub voor mij zijn,pas had je je oren nog niet dicht net als in de auto eerder.
Ga dus nog wel wat extra luchtverplaatsing nodig hebben om je weer zo gek te maken,maar daar hoef je niet bang voor te zijn.........heel ver helaas ;)


morca

Update omdat het bouwen klaar is,plaats ik de definife sub,s hier ook nog even.
Het bouwtopic word wat stiller nu,dus weer naar de HT sectie  :D
Nieuwe gesloten systeem

foto met de bandpass erbij

door het raamje


2 Dezelfde woofers dus nu, JL audio 13W3V3,sub,s zijn ok nu  :thumbs-up: voorlopig hier geen upgrade in.

Wish list,2 mooie midwoofers die het (gat) tuusen die 2 mega sub,s en mijn kleine monitoren opvult.
En een mooie Dune voor me films en Flac collectie,en at least een mooie plasma erbij maar dat zal nog wel een jaartje duren

eerste 2 staan op het todo list voor de komende maanden,ben benieuwd.

HTip

Imposante opstelling! Zit de sub in die grote kast onder je monitor?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Quote from: HTip on November 13, 2011, 08:37:59
Imposante opstelling! Zit de sub in die grote kast onder je monitor?
Ja die grote kast is de filmsub,de bandpass.
Hij ziet er nog niet uit zo maar dat komt nog wel,even rustig denken hoe hij moet worden.
denk ook dat ik iets meer ruimte wil creeren dan kan hij bv plat liggen waar nu me tv en stereokast staan.
En dan daarboven een mooi plat meubel maken waar de app op en in kan staan.

Het zal niet dit jaar af komen ,maar ik wil wel van dat grote ding in de hoek af.
Gelukkig doet hij het net zo goed ,als dat hij groot en lelijk is,anders was ik niet blij met die grote kast. ;)

Niet iedereen vind het mooi,krijg best wel eens commentaar waarom zo groot.
Ja dat heeft met de tuning te maken,hij is zo ontworpen dat hij bij 18hz zou moeten opkomen maar dat is zelf,s 14 a15 hz geworden.
Daar word ik wel weer heel blij van  :)

Ejorne

Ik kom binnenkort snel weer een keer luisteren, ik ben wel benieuwd. Ik heb het niet meer gehoord nadat de subs goed ingespeeld waren. Dus dat zal me een indrukwekkende ervaring worden!

8) 8)

Xander32

Wel een best formaat die bandpass sub :o.
Daar is een Monolith nog een mietje bij.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

RalphH

Imposant hoor!
Zet de 28e maar in de agenda, heb nog geen officiele bevestiging dat ik dan vrij kan zijn, maar t mot maar goed zijn ;D. De details hebben we het nog wel over.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Ejorne@toppie gauw doen,we moet ook nog even praten  ;)

Sander@Ja een beest zo onafgewerkt,komt nog het formaat,tja sommige die hem gezien hebben vinden het te groot.
Ik doe geen concessie in het laag wat ik wilde behalen,en het heeft zijn vruchten afgeworpen,het formaat...geen waf dus hij had tot het plafond door kunnen lopen als dat optimaal was geweest voor de unit  :D

RalphH@staat erin  :thumbs-up:

denoontje

Quote from: RalphH on November 13, 2011, 16:55:38
Imposant hoor!
Zet de 28e maar in de agenda, heb nog geen officiele bevestiging dat ik dan vrij kan zijn, maar t mot maar goed zijn ;D. De details hebben we het nog wel over.

Neem je oordoppen mee :-o




HTip

Quote from: morca on November 15, 2011, 18:50:13
Ik zie dat ik taart mag halen,heb 2500 keer jullie lastig gevallen.
Op naar de 5000   :D
:clapping: Bij 3000 ligt een volgende mijlpaal ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive